Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 4313
Lurer på om noen har et ca prisoverslag på hva det koster å utvikle en side som f.eks anbudstorget
Skal i møte med et webutviklingsfirma til neste uke, og hadde vært genialt å ha noen priser å forholde seg til.
Hvis noen gidder å ta seg tid til å komme med et prisestimat, setter jeg stor pris på det

på forhånd takk
Det kommer i stor grad ann på firmaet, hvor godt betalt de tar og hvor mye kode de må skrive fra bunnen av... Men du må nokk regne med en pris på mellom 10 og 20 lapper, bare for å få det laget. Vedlikehold kommer selvsagt i tillegg...
Trådstarter
14 0
Sitat av Dominic Vis innlegg
Det kommer i stor grad ann på firmaet, hvor godt betalt de tar og hvor mye kode de må skrive fra bunnen av... Men du må nokk regne med en pris på mellom 10 og 20 lapper, bare for å få det laget. Vedlikehold kommer selvsagt i tillegg...
Vis hele sitatet...
Ok, hvor lang tid trur du det kan ta i timer for å få til en slik side?

De jeg skal i møte med sa at jeg måtte regne med kanskje 300 timer,
mellom 3-6 mnd ettersom de ikke har webutviklere som kan avse 100% tid til kun vårt prosjekt.

og da regner jeg med en timepris på rundt 550(?)

det havner da godt over 150 000,-

bør det selskapet skrinlegges mtp webutvikling?
Sitat av Dominic Vis innlegg
Det kommer i stor grad ann på firmaet, hvor godt betalt de tar og hvor mye kode de må skrive fra bunnen av... Men du må nokk regne med en pris på mellom 10 og 20 lapper, bare for å få det laget. Vedlikehold kommer selvsagt i tillegg...
Vis hele sitatet...
Hva snakker du om? Mellom 10 og 20 lapper for et slikt prosjekt? Ikke sjanse.

Man må nok regne med å måtte ut med 100 - 150 tusen for et slikt prosjekt dersom man skal gå for et seriøst firma. 300 timer høres egentlig ikke usannsynlig ut, det er snakk om mye funksjonalitet som skal på plass.

Jeg ville uansett snakket med flere firma om dette prosjektet. Yngre firma kan ofte være billigere uten at kvaliteten er noe dårligere, men det er viktig å få se referanser slik at man er sikker på at firmaet kan levere et ferdig produkt med god kvalitet.
Snakk med http://wemake.no

Der finner du flinke webutviklere som vet hva de holder på med og kommer med et skikkelig prisforslag
Trådstarter
14 0
Takker for knall tilbakemelding, skal ta en telefon til wemake.no

Hadde budsjettert rundt 50 000 på webutvikling, ser ut som at man må litt opp ja

Skal ringe wemake.no å høre..
Du kan også forhøre deg med Smart-Media.no

Lykke til.
Eller få deg en billig, men bra koder fra india som jobber for 40kr timen..
(nei, jeg har ingen på lur)
Trådstarter
14 0
Har vært i kontakt med wemake, og snakket med en trivelig kar som skulle estimere en pris..
Har du fått en pris?
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Summen du har på 150 000 er mye mer realistisk enn "10 - 20 lapper", som Dominic sier. Ellers er wemake hyggelige og flinke folk. Lykke til med nettsatsningen.
Jeg foreslår TS å lage en post på norskwebforum og webforumet, er muligens noen av utviklerne som henger der er interessert i oppdraget. Såfall vil TS kunne gjøre et "kupp"
Sist endret av Spelly; 23. april 2010 kl. 17:13.
... legg ut beskkrivelsen på dittoppdrag.no og velg den som passer deg best.
Trådstarter
14 0
Jeg skulle få en pris fra WeMake like over helgen.

Skal i møte med h-k.no til uken. noen som har erfaringer eller som har hørt noe om dem?

vurderer å bruke dem til både webdesign og reklamekampanje.
var ikke aprilspøk!
Harabo's Avatar
Jeg vil bare slenge inn et lite spørsmål her.

Da dere sier 100 - 150k er det med serverleie/domene leie i x antall år. Eller er det bare for og få koda?
Sitat av Harabo Vis innlegg
Jeg vil bare slenge inn et lite spørsmål her.

Da dere sier 100 - 150k er det med serverleie/domene leie i x antall år. Eller er det bare for og få koda?
Vis hele sitatet...
Det er for utviklingen av systemet.

Sitat av Tedjuan Vis innlegg
Jeg skulle få en pris fra WeMake like over helgen.

Skal i møte med h-k.no til uken. noen som har erfaringer eller som har hørt noe om dem?

vurderer å bruke dem til både webdesign og reklamekampanje.
Vis hele sitatet...
Har ingen erfaring med de, men vil igjen anbefale deg å høre med flere firma

http://snopp.no/ er meget dyktige.
Sist endret av danielsk; 24. april 2010 kl. 19:25.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Harabo Vis innlegg
Da dere sier 100 - 150k er det med serverleie/domene leie i x antall år. Eller er det bare for og få koda?
Vis hele sitatet...
Det er en kostnad på et par hundrelapper til en tusenlapp i måneden. Den kostnaden er heilt neglisjerbar med mindre du begynner å få svært store mengder trafikk. Og da har du gjerne annonser som dekker det uansett...
Som regel hoster utviklingsfirmaene sidene på egen server med mindre kunden ber om noe annet.
Det gjør vedlikeholdet lettere.
▼ ... over en uke senere ... ▼
IKKE VELG EN LEVERANDØR SOM IKKE HAR GODE REFERANSER Å VISE TIL. Helst telefonreferanse!

Et eksempel på en aktuell leverandør er Cateno(www.cateno.no), som jeg har vurdert en stund. Jeg fikk noen referanser på butikker de har laget:

www.nakshop.no
www.tendenz.no

En vanlig standard butikk hos de ville ligge på 30 000 ++... da var også designet skreddersydd.
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Sitat av Tedjuan Vis innlegg
Jeg skulle få en pris fra WeMake like over helgen.

Skal i møte med h-k.no til uken. noen som har erfaringer eller som har hørt noe om dem?

vurderer å bruke dem til både webdesign og reklamekampanje.
Vis hele sitatet...
Må nesten komme med en anbefaling til deg.
Designcontainer
Utrolig kreativt litet firma som har har mange gode referanser.
Sist endret av r0bin; 3. mai 2010 kl. 19:09.
Steffenmedia.no billig og dyktig.
Sitat av NidarSverre Vis innlegg
Steffenmedia.no billig og dyktig.
Vis hele sitatet...
Du har tydeligvis ingen anelse hva du snakker om. Han her var da på ingen måte dyktig.

http://steffenmedia.no/kjerne/

Her var det bare å kose seg. Veldig få av php-filene som har noen sikring. Det meste er elendig kodet.
freelancer.com så vil du få anbud, gjordt dette selv med hell Norske utviklere er smelldyre, betalte 25.000 for mitt
nettsted fra en i canada, på samme jobb her i norge fra to utviklere ble summen ca 8-10 millioner.
Hei.
Jeg ser dere har hatt det litt gøy med domenet mitt ja. Jeg beklager at jeg ikke strekker til, hadde ikke tenkt på slikt. Hadde vært fint om noen sendte en e-post fremfor å regelrett ødelegge for meg. Jeg glemte å strippe taggene, og jeg var ikke klar over at domenet mitt hadde mappevisning oppe. Sistenevnte er faktisk ikke min skyld en gang, da jeg ikke har noen kontroll over hostingen. Det var IKKE slik tidligere, men jeg tror kontrollpanelet har blitt oppdatert, og noen innstillinger falt vekk.

Nå er feilen fikset i gjesteboken iallefall, og jeg er i dialogen med administratoren min. Har du mer å utsette kan du heller sende meg en e-post å si hvor de store hullene ligger. Jeg har vanskelig for å se hvor mye skade du kan gjøre utover dette. Men send meg en PM fremfor å snakke dritt om meg offentlig.

Redigert: Håper du finner det i hjertet ditt å forstå at det er fort gjort å glemme, jeg bygger faktisk alt fra bunnen av. Er vedkommende interessert i hva jeg kan tilby er det bare å sende en uforpliktende e-post til meg.
Sist endret av steffenz; 5. mai 2010 kl. 17:04.
Sitat av steffenz Vis innlegg
Hei.
Jeg ser dere har hatt det litt gøy med domenet mitt ja. Jeg beklager at jeg ikke strekker til, hadde ikke tenkt på slikt. Hadde vært fint om noen sendte en e-post fremfor å regelrett ødelegge for meg. Jeg glemte å strippe taggene, og jeg var ikke klar over at domenet mitt hadde mappevisning oppe. Sistenevnte er faktisk ikke min skyld en gang, da jeg ikke har noen kontroll over hostingen. Det var IKKE slik tidligere, men jeg tror kontrollpanelet har blitt oppdatert, og noen innstillinger falt vekk.

Nå er feilen fikset i gjesteboken iallefall, og jeg er i dialogen med administratoren min. Har du mer å utsette kan du heller sende meg en e-post å si hvor de store hullene ligger. Jeg har vanskelig for å se hvor mye skade du kan gjøre utover dette. Men send meg en PM fremfor å snakke dritt om meg offentlig.

Redigert: Håper du finner det i hjertet ditt å forstå at det er fort gjort å glemme, jeg bygger faktisk alt fra bunnen av. Er vedkommende interessert i hva jeg kan tilby er det bare å sende en uforpliktende e-post til meg.
Vis hele sitatet...
Så godt som alle "gode" webutviklere bygger opp alt fra bunnen av, og de tenker sikkerhet hele veien, noe som du tydeligvis ikke har gjort.

Når du trenger en som kan fikse større webutvikling så må sikkerhet være 1.prioritet. Ikke fancy jQuery detaljer.
Sist endret av SemiColon; 5. mai 2010 kl. 17:11.
Naturligvis. Nei jeg skal være enig i det.
I og med at det er mitt eget nettsted tenkte jeg at jeg kunne fikse det meste på sikt, måtte bare få ut en beta. Så jeg tar det helt og holdent på min kappe, men jeg synes det er unødvendig å fremstille meg som en idiot av den grunn.
Sitat av steffenz Vis innlegg
Naturligvis. Nei jeg skal være enig i det.
I og med at det er mitt eget nettsted tenkte jeg at jeg kunne fikse det meste på sikt, måtte bare få ut en beta. Så jeg tar det helt og holdent på min kappe, men jeg synes det er unødvendig å fremstille meg som en idiot av den grunn.
Vis hele sitatet...
Det er kun du som har ansvar for måten du blir framstilt på i denne tråden. En slik tråd kan gjerne være til stor hjelp for folk som er på utkikk etter utviklere, og da synes jeg det er helt på sin plass å gi beskjed når man ser firma med så åpenbare feil på sine egne nettsider. Din nettside er ditt ansikt utad, det finnes ingen grunn for oss å anta at du vil kunne levere noe bedre til kundene dine enn du har klart å levere til deg selv.
Sist endret av danielsk; 5. mai 2010 kl. 22:37.