Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 17063
Hallo der
Lurer litt på, hvor kan man skaffe seg gulltann i Norge?
Dette er noe jeg har lurt på en god stund, men har alderi funnet noe svar.

Vurderer hjørnetann, er det noen bra plass å ha det?

Takk til alle som Har sakelige svar

BTW: Hva er prisen på det?

Beklager hvis dette er feil sted å poste noe slikk, Men fant ikke noen andre steder som passet bedre her på Freak
Sist endret av MRLindstadJR; 8. juni 2010 kl. 23:45. Grunn: Skrivefeil på Tittel
snakk med en tannlage..
Drar til et tannlege kontor og spør om å få en gull krone.
http://www.klikk.no/helse/tannhygiene/article493724.ece står det priser
Jeg tror det beste alternativet er å reise til en klinikk i midtøsten, der det kanskje forekommer litt oftere enn det det gjør her. Koster sikkert rundt tusenlappen, men så kommer det også ann på hvor mye gull det skal være i og sånnt.
Noe slikk ?
Ta deg en tur innom tannlegen, han vet det nok
Sist endret av pearL1337; 8. juni 2010 kl. 23:51.
Bruk komfirmasjons pengene til noe annet.
Ot: forhør deg med din tannlege
Sitat av pearL1337 Vis innlegg
Noe slikk ?
Ta deg en tur innom tannlegen, han vet det nok
Vis hele sitatet...
Noe sånt,
fra landet jeg, så har en uvane i å skrive på dialekt :S xD

Sitat av NidarSverre Vis innlegg
Bruk komfirmasjons pengene til noe annet.
Ot: forhør deg med din tannlege
Vis hele sitatet...
Hvordan viste du at jeg akkuratt var konfirmert ?
Kjøp deg noen billige grillz heller, er ikke kult i mer en 5 minutter men det er ikke gulltann heller
Stikk til tannlegen din, han freser ned tannen din. Tar avtrykk, som han sender til tannteknikkeren, tannteknikkeren lager en såkalt morrisonkrone, som han sender tilbake til tannlegen, som har limer fast i tannstumpen din.
Tannlegeregning: ca 2-3k.
Tannteknikkerregning: ca 2-3k.

Konklusjon, du har brukt mange penger for å se ut som en sigøyner.
Tror kansje vi har flamet trådstarter unødvendig mye.
Har forsket litt på dette med "gulltann".

Gulltann skal vist være the shit når det kommer til bruksismepasienter, fordi gulltannen skal tåle mere gnissing enn feks keramiske kroner.

div shit å ha i kjeften:http://www.dentindental.no/produkter.html
bruksisme:http://www.tannadi.no/Tannhelseinfor...ages/0801.aspx
Det er ikke for å få noe respect nei, Grilz har jeg, å bruker det ofte. Å takk skall du faen meg ha, Jeg er faktisk halvt sigøyner, Jokes on you BITCH!!!
Takk til alle andre :P
BTW; Er 16 xD

Bare for å tillføye litt mere. Tenkte ikke at tanna skall være 100% gull, Tenkte mere å bare legge ett *belleg* ell lignende.
Latterligste tråden noen sinne? hehe

Finner kun såkalte "Grillz" vis det kan være av interesse:
http://www.misterbling.se/list_varug...pp=217&lang=no (Ja, faktisk misterbling.se)
Eller : http://www.grillsbypaulwall.com

For enkle ser det ut som du kanskje må kontakte en tannlege.

Evt: http://www.mamut.net/controls/shop/s...thuset&pid=943
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Og da har man gitt lattermusklene mosjon for resten av uken, nå vil jeg dele noen litt mer seriøse tanker, sånn utenom at konfirmasjonsalderen burde være 25.

Men, Mrlindstadjr, du vil altså bruke noen tusenlapper på en gullkrone. Husk at du skal være utrolig forsiktig med større inngrep på kroppen din for syns skyld. Tatoeringer, piercinger og... gullkrone, er alle eksempler på inngrep som krever nøye vurdering.

Først og fremst, hvorfor vil du ha en gullkrone? Vil du ha en gullkrone fordi du syntes det ser bra ut? I så fall må jeg gjøre deg oppmerksom på at du kanskje ikke syntes en gulltann er like kult om fem år, hvordan ser du ut om fem år? Ikke vær så sta på at du vet at dette vil du aldri angre på, jeg ser for meg at en dag om noen år ser du deg i speilet og skulle ønske at alle tennene dine var hvite.

Hvordan sexappellen er med gulltann i 16årsalderen vet jeg ikke, men jeg vet hva jeg hadde gamblet på
Hvor du får tak i gulltannen er der flere svar på, men ha dette i bakhodet. Er dette et revirsabel inngrep? Skulle tro det, men fant ingen gode kilder.
Sitat av Sio Vis innlegg
Og da har man gitt lattermusklene mosjon for resten av uken, nå vil jeg dele noen litt mer seriøse tanker, sånn utenom at konfirmasjonsalderen burde være 25.

Men, Mrlindstadjr, du vil altså bruke noen tusenlapper på en gullkrone. Husk at du skal være utrolig forsiktig med større inngrep på kroppen din for syns skyld. Tatoeringer, piercinger og... gullkrone, er alle eksempler på inngrep som krever nøye vurdering.

Først og fremst, hvorfor vil du ha en gullkrone? Vil du ha en gullkrone fordi du syntes det ser bra ut? I så fall må jeg gjøre deg oppmerksom på at du kanskje ikke syntes en gulltann er like kult om fem år, hvordan ser du ut om fem år? Ikke vær så sta på at du vet at dette vil du aldri angre på, jeg ser for meg at en dag om noen år ser du deg i speilet og skulle ønske at alle tennene dine var hvite.

Hvordan sexappellen er med gulltann i 16årsalderen vet jeg ikke, men jeg vet hva jeg hadde gamblet på
Hvor du får tak i gulltannen er der flere svar på, men ha dette i bakhodet. Er dette et revirsabel inngrep? Skulle tro det, men fant ingen gode kilder.
Vis hele sitatet...
Hehe, Det satte en spik i bakhode, som fikk en til å tenke litt
Å du har rett, Jeg har ikke tenkt mye på hvordan det ville blitt om 5 år. Å jeg har lyst på gulltann fordi jeg syns det høres "spendene" ut, og jeg har hatt lyst på det en stund (4 - 5 år) ;P
Men dette er sikkert noe jeg bare sier nå, men jeg kommer ikke til å angre, For det er ikke så mye jeg angrer på, selv om jeg burde ha gjort det Vet ikke om det er negativt eller positivt at jeg ikke angrer. Men det kiommer vell ann på saken :S

Å; Takk for at du ikke flamer meg ( Så mye :P)