Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2687
tenkt situasjon :

hva om jeg vet om en kriminell handling, og eneste jeg husker er en hvit liten bil og at en utlending kjørte. jeg bor på ett "lite" sted, 10 000 innbyggere.
jeg tror ikke vedkommende har bodd her de tre siste årene, da jeg ikke har sett den bilen jeg trodde det var på lenge lenge lenge.

om jeg går til politiet, vil de da kunne finne ut hvem det kan være, eller få ett visst antalt misstenkte ut fra den lille forklaringen?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Kanskje, hvis de allerede har litt info fra før, skader heller ikke å prøve. Burde gjøre det
Finn reg. nr. og søk det opp!
Skal du prøve å bli helten i bygden?
HøyRisiko Psykopat
Finn ut registreringsnummeret å skriv regnr (Bilsiltnummer) og send det til 2282
Sitat av skolms Vis innlegg
Skal du prøve å bli helten i bygden?
Vis hele sitatet...
Hvorfor lurer du egentlig?
Sitat av NidarSverre Vis innlegg
Hvorfor lurer du egentlig?
Vis hele sitatet...
Er bare interessert i å finne ut agendaen til den gjennomsnittlige hverdagshelten.
Trådstarter
30 6
nei, det er ikke noe som skal komme ut.
og det er for min egen skyld.

jeg vet ikke bilnr.
og bilen er som sagt ikke her lenger
Sitat av Chunkie Vis innlegg
nei, det er ikke noe som skal komme ut.
og det er for min egen skyld.

jeg vet ikke bilnr.
og bilen er som sagt ikke her lenger
Vis hele sitatet...
Du vet ikke bilnummeret, ei heller hvor bilen er. Da er det bare å starte å lete, for det finnes ingen magisk frase som finner denne personen for deg.
Trådstarter
30 6
fleff : politiet vet ikke om den kriminelle handlingen

jeg kan prøve å si litt mer :

jeg ble utsatt for en kriminell handling for 5 år siden, jeg var veldig full og husker nesten ingenting av detaljer på person og bil. min eks-samboer fikk ett glimt av bilen, og sa den var liten og hvit.
jeg husker at det var en utlending.

nå sitter jeg og vurderer om jeg skal anmelde eller ikke,
og lurer derfor på om det har noe for seg.
så derfor spør jeg dere om politiet har tilgang til å finne ut av hvem som eigde en slik bil i den tidsperioden.

beklager om det er ett åpenbart svar, eller at det åpenbart ikke er noe svar.
jeg er blank på området.
Dette kommer ikke til å gå noen vei.
Det eneste du har å gå på er en hvit bil + en utlending - Og alt dette var for 5 år siden?
Dette kan jo være nesten hvem som helst.

Politiet tar nok imot saken (som de må), men kan nok garantere at den blir lagt nederst i bunken, og blir så henlagt da den kommer på toppen.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Eg har ikkje veldig stor tru på at politiet kjem til å bruke veldig mange kalorier på ei såpass vag sak som det. Etter fem år tipper eg dei fleste bevisa er borte, og om ein faktisk hadde funne ein person med liten kvit bil (now, kor mange slike finst det i Noreg?), så hadde det neppe vore andre bevis.

Einaste grunnen til å anmelde det måtte vere for å få det med på statistikken.
Jeg har en liten hvit bil, men jeg eide ikke den for 5 år siden.
Bare det burde være nok til å få deg til å gi opp jakten. 5 år er litt sent å begynne også...
Ble du ranet av en pirattaxi-sjåfør ? Uansett hvordan vet du at han var en utlending ? Snakket du med han ?
Trådstarter
30 6
jeg snakka med han ja.
og han hadde ett utenlandsk utseende
Sitat av Chunkie Vis innlegg
jeg snakka med han ja.
og han hadde ett utenlandsk utseende
Vis hele sitatet...
Hvis det er snakk om en alvorlig forbrytelse så ville jeg ha anmeldt det.
Han kan være kjent av politiet og siden det er et lite sted kanskje de vet hvem som holdt til i området for 5 år siden.
Kanskje har de bilder av han som du kan kjenne igjen.

Finnes sikkert ikke bevis i saken nå, men kanskje det kan bidra til at politiet tar han for noe annet.