Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 1589
Har akurat skaffa meg en wow konto. Har planer om å spille en del framover.
Hvilken Race, Class og sever bør jeg velge?
De fleste vennene mine mener at Hunter er gøyest i alle fall.
Du bør lese litt på WOW's sider om de classene som intreserer deg.
Server bør du kanskje velge en der du har noen venner?
Helt enig Hunter er den gøyeste classen men den LETTESTE classen å begynne med er rouge men som sakt les på wow sine sider for det står mye fornuftig der :P
Sitat av janulf
Helt enig Hunter er den gøyeste classen men den LETTESTE classen å begynne med er rouge men som sakt les på wow sine sider for det står mye fornuftig der :P
Vis hele sitatet...
Den tiden jeg spilte litt var jeg Rouge (Gnom)
Dødsmorsomt
Er egentlig litt glad for at telenor lagga så mye at jeg ikke kunne spille mer.
For noen av vennene mine sitter bare inne hele tiden "Må spille"
Synes hunter er kjedelig...du burde være HORDE!!!..personlig synes jeg du burde være det!

WARRIOR : der kan du bruke Mail=den beste armouren i alle lvl'er og alle våpner

DRUID : da kan du bruke spells og når du er i lvl 10 eller 11 (husker ikke helt) kan du forvandle deg til en bjørn, men når du er i lvl 40 det er da det blir morsomt med DRUID og SHAMAN

SHAMAN: akkuratt som over

Hvis du lager deg en fyr i RAGNAROS servern så kan jeg hjelpe deg...heter roskatar der!

FOR THE HORDE!
Jeg spiller warlock, syns det var en morsomt klasse, pets og destructionspells. Hva mer trenger man!
Sitat av gilde
Synes hunter er kjedelig...du burde være HORDE!!!..personlig synes jeg du burde være det!

WARRIOR : der kan du bruke Mail=den beste armouren i alle lvl'er og alle våpner

DRUID : da kan du bruke spells og når du er i lvl 10 eller 11 (husker ikke helt) kan du forvandle deg til en bjørn, men når du er i lvl 40 det er da det blir morsomt med DRUID og SHAMAN

SHAMAN: akkuratt som over

Hvis du lager deg en fyr i RAGNAROS servern så kan jeg hjelpe deg...heter roskatar der!

FOR THE HORDE!
Vis hele sitatet...
Shaman kan ikke bli bjørn.
Warrior er den classen som gir deg mest tilbake for spilleferdigheter og bra equip. Så hvis du liker å powergame og å lære deg alle mulige triks og "quirks", samt liker å jakte på det beste utstyret, da er warrior helt klart gøyest og best. Beste tanken og beste damage classen, med riktig gear og spillestil.
Sitat av gilde
Synes hunter er kjedelig...du burde være HORDE!!!..personlig synes jeg du burde være det!

WARRIOR : der kan du bruke Mail=den beste armouren i alle lvl'er og alle våpner

DRUID : da kan du bruke spells og når du er i lvl 10 eller 11 (husker ikke helt) kan du forvandle deg til en bjørn, men når du er i lvl 40 det er da det blir morsomt med DRUID og SHAMAN

SHAMAN: akkuratt som over

Hvis du lager deg en fyr i RAGNAROS servern så kan jeg hjelpe deg...heter roskatar der!

FOR THE HORDE!
Vis hele sitatet...
Ikke hør på dette dritet her. Rett og slett.

Etter å ha spilt som shaman, mage og rogue i tilsammen 2400, så fant jeg ut at etter all den tiden at det er warrior som er det gøyeste. Velg det, uten tvil.
Hvis du kunne tenke deg å spille en supportclass kan du rulle en healer, Druid/Paladin/Shaman/Priest, om du liker å gjøre mye damage vil jeg foreslå Warrior/Rogue om du er Melee typen, Mage (caster) om du er frenzy pew pew typen, Warlocks (caster) har mer survivability (les, mye) enn mager og har sin styrke i Damage over Tid spells.

Endgame handler for det meste om raiding, og du vil tilbringe mye av din tid med en talentbuild som passer raiding best. For å utnytte alle classene sine største trekk ender du opp med en healing rolle om du har levlet en druid/paladin/shaman/priest, Warrior/Rogue er close combat, Mage/Warlock står mye mer på avstand, sammen med hunters.

se også http://forums.worldofwarcraft.com/th...geons&T=558732

Om du er norsk så er Shadow Moon et fint sted å levle opp en alliance character.
Sist endret av lynzh; 22. juni 2006 kl. 22:19.
Slottsnarr
Allure's Avatar
Jeg er selv Warlock, og synes det er kjempe gøy. Fordelen med warlock er kraftige spells, mye damage, et dyr som hjelper deg. Det negative er selvfølgelig at man kun kan bruke cloth, men etterhvert som du blir høyere lvl synes du det er greit.
Også trenger du ikke stresse så veldig med fire ress gear etc for å komme inn i endgame guild, ettersom du står langt unna

Ettersom du spør hva slags server du bør velge, tror jeg du tenker på PvP, PvE, RP, RPPVP.

PvE - Player vs Elements: Her spiller du mot elementene ingame, og møter du på en fra motsatt faction, må begge taste ett eller annet for å slåss. Her kan du med andre ord queste i fred, uten at noen kommer snikende bak deg. Vil du lvl fort, og slippe ganking er dette serveren for deg.

PvP - Player vs Player: Her spiller du mot de samme elementene ingame, men her kan du bli angrepet hele tiden. Derfor kan det ta lengre tid og lvl, fordi du kan bli ganket.

RP - Role Play: her lever du deg inn i din egen character, du skal på en måte ikke snakke om ditt virkelige liv, men hele tiden holde deg ingame. Har selv ikke så mye erfaring fra disse serverene, men virker veldig spennende hvis du er interresert i rolle spill. Disse serverene har også veldig mye ingame events, hvor f.eks mange møtes og drikker øl i Booty Bay.

RPPvP: Role Play Person vs Person: Det samme som nevnt over, bare at her kan spillere fra motsatt faction angrepe deg når de ser deg.

Jeg spiller på en PvP server, og vil anbefale dette, morsomt å kunne møte på folk, snike seg innpå folk. Man må liksom være litt på vakt når man quester.
Hvis du starter på Balnazzar, kan jeg hjelpe deg. Mitt navn er Carzas
Vil utfylle RP server her litt, ettersom jeg spiller på Earthen ring(RP).
Role playing er i /say og /yell, det er ikke Roleplaying i general chat etc.
Det finnes guilds som driver med RP, og guild som driver med pvp/pve.

Alt ettersom hvem du møter.
Og som sagt, det er ofte RP events for dem som vil være med.
Du må også være pvp tagged (/pvp) for å bli angrepet av motstandere(alliance/horde). Dette gjelder ikke i battlegrounds


Spiller Shaman, synes det er morsomt.
Søk på Video.goodle.com etter unbreakable og Ioneye så finner du 2 gode shamen.
Sist endret av Dice; 22. juni 2006 kl. 22:49.
Jeg ville anbefalt Horde -> Tauren -> Shaman.
Dette er en artig klasse, siden de kan bruke både håndvåpen og magi.
Etter lvl 20 kan du forvandle deg til en ulv når du vil, og løpe 40% raskere.

Kunne listet opp mye mer, men alle klasser er gode på et punkt. Men det var shaman jeg syntes var artigst å spille.
Sist endret av Grimdoc; 23. juni 2006 kl. 22:42.
Vil anbefalle Priest eller Warrior, Alliance og realmet Moonglade er stedet å dra.

Koselig realm, mange hyggelige folk.
Enig med Grimdoc ang. Shaman
Men ikke tauren, kjør orc
Det er mange moro klasser, og du kommer sikkert til å ombestemme deg når du har levlet litt på en :P
Vil anbefale rogue og warlock, to helt forskjellige classer, men meget moro begge to

Og druid seff, genial klasse, healer, rogue og tank i 1
Personlig har jeg mest sansen for warlock eller priest (shadow). Spørs om du er et PVP, PVE (osv) menneske :P

Undead til rase hvis du ønsker å være noen av de ovenfor og skal være horde. Skal du derimot være allies anbefaler jeg gnome warlock ^^
Priest er tingen! Du har alltid noe å gjøre som priest, for de er i mindretall, ihvertfall på realmet jeg er på. Det er faktisk veldig moro med healing, selv om det høres gørr kjedelig ut.
Eneste minus med priest er at du ikke kan bruke annen armor enn cloth.
Vil du være rå i PVP uten å bruke for mye tid på raiding? Roll en warlock. De har veldig bra DOTS (damage over time). Jeg satt akkurat å spilte en warlock, jeg har ALDRI spilt warlock før, og jeg klarte å ta 2 elites (tyrs hand) og 1 non-elite mob (rett utenfor tyrs hand, elemental). Sier litt om klassen.

Ellers har jeg en mage som main, mage er en klasse som er vanskelig å kunne spille _ordentlig_, det er ikke lært på en-to-tre. For det første har du mange specs, jeg kjører en specc som består av fire/frost. (fordi POM og forholdsvis counterspell er ubrukelige).

Mage er gode i PVE hvis man får gode nok talents (C). De er også veldig fleksible i PVP og kan lett ta 3-4 personer med samme equipment som deg.

Warrior vil jeg at du skal styre bort ifra. Det er bare bortkastet tid å få deg det beste gearet, for når du har det beste gearet, ja, da tar du egentlig alt som er hvis du er heldig. Warrior er den med "gear-dependant" klassen i spillet. Har du bare grønt gear (nest dårligst i stats o.l) så kan du bare glemme å ta en som har bedre gear, du kan også glemme å gå i battlegrounds. Warriors er nokså moro å spille hvis du har bra gear. (epixx)

Konklusjon; roll warlock hvis du vil eie, roll mage hvis du vil ha en fleksibel klasse, roll warrior hvis du er så sinnsykt usosial og kan sitte i 12-14 timer om dagen og raide bare for å få bra gear så du "kanskje" kan eie noen andre folk.

Selv får jeg mer ut av spillet med mage

Sitat av Dice
Vil utfylle RP server her litt, ettersom jeg spiller på Earthen ring(RP).
Role playing er i /say og /yell, det er ikke Roleplaying i general chat etc.
Det finnes guilds som driver med RP, og guild som driver med pvp/pve.

Alt ettersom hvem du møter.
Og som sagt, det er ofte RP events for dem som vil være med.
Du må også være pvp tagged (/pvp) for å bli angrepet av motstandere(alliance/horde). Dette gjelder ikke i battlegrounds


Spiller Shaman, synes det er morsomt.
Søk på Video.goodle.com etter unbreakable og Ioneye så finner du 2 gode shamen.
Vis hele sitatet...
For det første, roleplay er ikke bare i /s og /y. Det foregår overalt. Mange skriver historier i general chat, forumene er spekket med historier og alt slags bullshit. Jeg spiller på en RP-PVP realm selv.

RP events er det mye av. Det som er bra med RP er at det motsatte faction som _regel_ ikke angriper deg hvis de ser du holder på med noe viktig. F.ex drepe en mob og den har lite liv igjen. Da gjør de som regel bare en emote. f.eks /wave /hello e.l.

Det er ihvertfall slikt jeg ser det.

For å nevne dette med shaman. Vil du inn i guilds så må du mest sannsynlig gå resto specc, healing, eller heling. Det kan bli utrolig kjedelig etterhvert, jeg tok tilogmed over healinga til kameraten min når de var i Molten Core, han er så lei av å heale hele tiden. Nå skal han respecce til elemental for å gjøre skade, noe han faktisk fikk lov til av guilden.

Skal du se en bra shaman film så anbefaler jeg denne; http://video.google.com/videoplay?do...&q=stormstrike

Rank 14, med såogsi det beste 2H våpenet som finnes i spillet.
Sist endret av Lundern; 24. juni 2006 kl. 00:07.
Lundern, på Earthen ring er RP bare i /s og /y. Men som du sier, det blir skrivet historier etc.
OG btw, filmen du linka til er den samme jeg snakka om, Unbreakable
Dette med at Shaman må respecce til å heale er noe som ikke bare tilfaller dem.
Alle som kan heale i en raid-guild bruker å måtte respecce for å hjelpe andre medspillere mest mulig.
Altså må druid, shaman, priest og paladin respecce for å heale best mulig.
Dette gjelder egentlig alle raser. De må la seg respecce for å la guilden yte mest mulig, selv om den speccen suger i PVP.

Warlock er kanskje den rasen som er vanskeligst å styre. Innmari mye spells og slikt. Men dette venner du deg raskt til, bare du bruker alle.

Men vil du levle fort og gjøre masse skade raskt, så er rogue classen for deg,
han kan stealthe og snikmorde nesten enhver skapning.
Bare rette på noe som ble sagt litt lengre opp.

"Warrior = Mail, den beste armoren i alle lvl's" Sorry mac, der tar du nok grundig feil. Warriors bruker mail til lvl40(Usikker på lvlen, men mener det er 40, er i allefall da hunters går fra Leather -> Mail) Etter lvl40 kan warriors bruke plate, som er den sterkeste armoren.

Om jeg kan gi deg et tips ville jeg valgt mage. Kan vel innrømme at det ikke er så lett å starte med, iallefall syntes ikke jeg det. Men utrolig hvor gøy det blir etterhvert. Kan nevne 3 positive og 3 negative ting om mage i end-game instancer.

Negative:
1. Du må lage vann, brød og portaler ofte.
2. Du tåler meeeeeget lite (om du ikke er PvP mage)
3. Er som regel meget mange mager på realmsene, kan ikke huske guilds som har trang på mages.

Positive:
1. Du tar noe syyyykt med skade etterhvert som du får samlet opp +dmg gear. (Damage armor).
2. I instancer så har mages ganske få bosser man må gjøre noe spesielt. Er bare enkle ting som å fjerne curses og forvandle ekle monster til sauer.
3. Du har endel forskjellige veier å gå innefor gear(armor)
1. Crit mage (Vanligvis Fire/arcane)
2. + Dmg mage (Vanligvis Frost/arcane)
3. + Dmg og +Crit (Egentlig det beste for Fire/arcane)
Og endel andre.
Mage er ganske bra til og lage DMG spessielt etter nye patchen. Trenger du ikke specce noe på arcane. Du kan specce deg på Fire og Frost og bli helt syk.

Eller du kan være Warlock som tar ekstremt mye DMG hvis du kan det og er god med det. Spessielt feig. Det er spessialiteten til Warlock (Mellom mine øyne).

Men skal du slå deg løs hadde jeg tatt Shaman de kan heale, faktisk tanke (ikke noen store bosser helst, men det går). Du kan resurecte deg selv, melee, være caster. Og hvis du er grise heldig så tar du og criter over 25000 når du er syk. 25000 DMG!!!! det er bevist og filmet. Sett det selv at det er mulig.
Sitat av gilde
Synes hunter er kjedelig...du burde være HORDE!!!..personlig synes jeg du burde være det!

WARRIOR : der kan du bruke Mail=den beste armouren i alle lvl'er og alle våpner

DRUID : da kan du bruke spells og når du er i lvl 10 eller 11 (husker ikke helt) kan du forvandle deg til en bjørn, men når du er i lvl 40 det er da det blir morsomt med DRUID og SHAMAN

SHAMAN: akkuratt som over

Hvis du lager deg en fyr i RAGNAROS servern så kan jeg hjelpe deg...heter roskatar der!

FOR THE HORDE!
Vis hele sitatet...
Hva? Hunter kan også bruke Mail armor - etter lvl 40. Og Mail armor er ikke den beste, warriors kan senere bruke Plate armor. Shamans kan innta Wolf form (for å springe fortere, ikke for combat), som for all del ikke er en bjørn.
Sitat av gilde
Synes hunter er kjedelig...du burde være HORDE!!!..personlig synes jeg du burde være det!

WARRIOR : der kan du bruke Mail=den beste armouren i alle lvl'er og alle våpner

DRUID : da kan du bruke spells og når du er i lvl 10 eller 11 (husker ikke helt) kan du forvandle deg til en bjørn, men når du er i lvl 40 det er da det blir morsomt med DRUID og SHAMAN

SHAMAN: akkuratt som over

Hvis du lager deg en fyr i RAGNAROS servern så kan jeg hjelpe deg...heter roskatar der!

FOR THE HORDE!
Vis hele sitatet...
warrior kan bruke plate din ape og druider starter med spells
og druider får bear form på lvl 10
shamaner får ghost wolf på lvl 20
Point And Laugh
Antim0n's Avatar
Har spilt alle classene opp til lvl 40 og jeg må si, hunter er morsomst.
Man er ikke fullt så avhengig av gear som andre classes og man skal være dum for ikke å ha det morro i PVP med hunter.
Hunter er vel den classen hvor specs (les: talents) kan bygges frisindig. Det er ingen bestemte maler for hva man trenger osv. Selv om Aimed Shot er et must

Det dumme er at hunters kan få problemer med å få seg group til instancer som LBRS, UBRS og BRD. Siden mange mener de ikke trenger dem. "DPS hunter? Just get a rouge ffs" <-- har jeg hørt mang en gang.

PVE hunter er morsomt, siden du gjør relativt mye skade på stor avstand.
PVP hunter er enda morsommere om du virkelig vet hva du driver med. Bruker du litt penger og finner ut hvilken spec som er best for din spillestil er det ingenting som funker bedre.

På min egen hunter bruker jeg denne specen. Den overlater 2 poeng som man kan bruke til hva man ønsker. Selv setter jeg dem på "improved mend pet" slik at pve går litt greiere.
Eneste jeg kan si er at jeg anbefaller deg å IKKE begynne på PvE server... Er artig til å begynne med, men det er jo PvP også...
Jeg ble sykt lei PvE serveren, prøve å få horde +5 min egen lvl til å duellere meg, men var få som ville...
Velg en PvP server, så har du det kos når du får high lvl char. også