Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 808
Dollaren stiger svært ofte, da jeg sjekket istad nærmet den set 6,8NOK (Da jeg kjøpte en uniform i August lå den på 5,04 NOK)
Det jeg lurer på er, hvor mye mer kommer den til å stige? Når den 7 NOK? Mer? Vil veksten snart stoppe? Grunnen til at jeg spør er at jeg snart skal kjøpe noe nytt over nettet fra statene, og lurer derfor på om det lønner seg å vente eller handle nå, fort som faen før den stiger.
Jeg har ikke så mye skills når det gjelder dette emnet og håper derfor at andre her på bruket kan kaste lys over dette spørsmålet
Er egentlig ikke lett å vite hva eller hvor i disse tider, men jeg tror kronen vil styrkes betraktlig etterhvert. Spørsmålet er egentlig når den vil snu, og det er jeg usikker på. Men jeg tror ikke vi skal langt oppover uansett. 7 er nok maks, så jeg ville handlet nu, i og med at vi er i en bunnformasjon og markedet begynner smått og stabilisere seg.
Denne kan sikkert gi deg litt info.

https://www.dnbnor.no/markets/nyheter/041117_mr.html
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
vel, for en ukes tid siden var den på 7,2, sjekket på kalkulatoren hos DNB da jeg skulle handle på eBay.

Pga. svingningene i markedet for tiden (leser hele tiden at markedet svinger med +/- 5-10%), så blir det veldig varierende hvilken kurs man får for dollaren.
Sist endret av somnium; 7. november 2008 kl. 08:39.
22-23.okt var den over 7kr, har sunket litt siden det..
Dollaren de siste 6mnd
Tror jeg husker at jeg hørte på radioen at det egentlig ikke var dollaren som ble dyrere men at det var den norske kronen som ble billigere. Eller noe sånt. Ikke helt sikker da
Sitat av Simon.Eriksen Vis innlegg
Tror jeg husker at jeg hørte på radioen at det egentlig ikke var dollaren som ble dyrere men at det var den norske kronen som ble billigere. Eller noe sånt. Ikke helt sikker da
Vis hele sitatet...
Dette er delvis korrekt. En kurs defineres av de 2 variablene den innebærer.

I dette tilfellet vil det være NKR vs USD.
Dollaren styrkes mot den Norske kronen, altså det blir dyrere å handle dollar.

1 dollar vil alltid være en dollar, og derfor i teorien kan den ikke bli dyrere eller billigere.
Ok, takker for svar, jeg tror jeg venter litt og ser utover hvordan det går utover høsten/vinteren