Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 731
hei jeg er ganske fersk på trommer så lurte jeg på om det er noen plass på innternettet man kan lere og spille eller vidioer noe sånnt.. visst noen har peiling gidder dere å si fra ;D
spiller trommer jeg og..

Ganske fersk jeg og, Men hra spillt gitar før og har litt griee på rytme og sånnt..
Startet med den vanlige takten og jobbet derfra
Trådstarter
8 3
jeg og har gjort det men vill lere så fort som mullig lxm,
Google: Drum Lessons Video Tutorial
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Kjøp/last ned trommefilmer. Er bare å søke på kjente trommisnavn som Dave Weckl, John Blackwell, Steve Smith, Mike Portnoy osv. (du oppgir ikke hvilken sjanger du er interessert i å lære). De fleste av de største trommisene har gitt ut en eller flere lærevideoer. Ellers kan du jo også søke på youtube bare for å få litt inspirasjon.

http://www.youtube.com/watch?v=Ln6b_nBM-V8
Sist endret av Polar-; 18. august 2008 kl. 15:54.
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
Anbefaler også rett og slett å høre på sanger, begynn gjerne med noe enkelt (Jeg spiller egentlig gitar, men har begynt så smått med trommer nå), jeg begynte med She's Lost Control av Joy Division og Is This It av the Strokes, hør på låtene du bestemmer deg for og prøv deg fram og få gjerne tips fra folk du kjenner om teknikk og lignende.
Sist endret av Cheroxx; 18. august 2008 kl. 16:09. Grunn: Typo og litt omformulering
Jeg har spillt trommer i 3 år

http://www.freedrumlessons.com/ er mye kult for nybegynner og viderekommende . Har får en del tips fran den siden selv.
Mike Johnston med Mikelessons er ganske bra. Han legger ut en del gratis på youtube. Han har et tålig bra tilbud, tror det er 20 usd (pr måned?) og for det får du 3 forskjellige typer live-lessons per uke, 1 for hver type vanskelighetsgrad. I tillegg får du også de gratisfilmene med mer utdypelse. Seriøs type også, sjekk ut!

ellers finnes det mange bra bøker å se etter, og filmer selfølgelig. Trommeforum.
Men det beste er nok en face to face lærer med skills.

Stå på uansett! Øving er viktigst..