Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  34 5990
Hei!

Har en bedrift som er registrert i et afrikansk land.. Dette begynner å dra inn ganske mye penger, men jeg syns det er utrygt å ha pengene i bank i dette landet.. Å ha de i madrassen eller i Norge er også ganske uaktuelt.. Jeg vil ha en konto - et sted - hvor jeg kan overføre penger uten å måtte dra fysisk til landet og hvor pengene mine er trygge for inflasjon, konkurs og staten Norge..

Noen som har noen tips? Tusen takk
hehehehe

Nigeriasvindel?


Ta og opprett deg en fordømt bedriftskonto i et skatteparadis da vel!! Monaco eller sveits.

Om du registrerer deg som utenlandsk personlig foretak med hovedkontor i utlandet og datterselskap i Norge så får du ha hva faen du vil i utlandet, ring en advokat i gibraltar, der snakker de engelsk og kan opprette et slikt foretak for deg under engelsk lov, ganske billig å ha penger stående der, gratis faktisk, sist jeg sjekket, og trygt og effektivt. Like trygt som sveits, men ikke "hemmelig".

Men velg bank med omhu, en engelsk bank gikk konkurs for noen år siden, og da får man ikke ut noen penger.

Pass også på å følge opp tullingen som skal opprette selskapet og kontoen for deg, for de bruker å la være å levere inn nødvendige papirer hvis de er dårlige, og da er det DU som sliter for det er ditt ansvar. Koster vel 10 000 kroner i året. Du kan ha 5 millioner Euro der uten å måtte ha revisor i Norge.

Tenkte å opprette mitt eget personlige foretak så jeg kan kjøpe og selge hva faen jeg vil selv også i tillegg til normal arbeidsinntekt, særlig våpen fra USA, på en litt snikete rent økonomisk sett, måte, men helt lovlig i forhold til våpenloven da. Litt sånn "døgnåpen innvandrersjappe med ødelagt kassaapparat og selvinnkjøpte varer fra tilbud på rema-1000 til dobbel pris" liksom. skal bare skaffe en ekstra neve dollars før jeg gjør det så jeg ikke taper noe om det står ubrukt.
Sist endret av foshar; 19. juli 2008 kl. 17:07.
Trådstarter
8 4
Haha.. Vel, ikke noe nigeriasvindel nei.. Bare en gjerrig pike som ikke har så jævlig lyst til å betale skatter og avgifter til Norge om jeg engang skulle ville flytte tilbake.. Derfor vil jeg ha en sikker plass til pengene mine.. Domenet mitt er registrert i Norge da, men selskapet mitt i et afrikansk land.. Bare for å slippe unna litt lover og regler..

Så nei, dette er ikke noe tøys.. Sveits ja, kanskje.. 5 millioner euro holder for en stund.. Hehe.. Selskapet mitt er litt mer up and coming, så inntekten er ikke SÅ høy enda, men kan fort bli.. Så, om noen har flere tips blir jeg veldig glad :)
Lurer meget på hva slaks selskap man kan ha i Afrika og tjene 5 mil Euro bare i begynnelsen?
Trådstarter
8 4
Det er ikke noe suspekt hvertfall, man må bare ha ambisjonene i orden og kjenne de rette menneskene... Hvilken rolle spiller det egentlig?
Nå har jeg sikkert ikke de samme summene som deg som inntekt på min bedrift, men jeg har brukt paypal til å stuffe det jeg tjener på bedriften, og har ikke hatt noe problemer det, gjort det i 2 år nå.
Trådstarter
8 4
Det er kanskje ikke så dumt.. Hvertfall inntil videre.. Tusen takk for bra tips
Hvis du skal gjøre det skikkelig og ordnet og være sikker på å ha alt under kontroll, så tar du Gibraltar.

Hvor i afrika kommer du fra forresten?


For øvrig kan du bruke Western Union, og sende kontanter direkte til afrika eller hvor du vil. Men du må ha noen til å ta imot pengene da. Overrasket over at en afrikaner ikke vet dette
Sist endret av foshar; 19. juli 2008 kl. 22:54.
Trådstarter
8 4
Jeg er en norsk jente som driver en veldig lovlig bedrift i Afrika.. Det høres bare mer skummelt ut enn det kanskje er.. Hehe
Det er vel forøvrig kanskje mer Midtøsten enn Afrika - selvom det etter gamle kart hører til Afrika.. Oo, nå ble det vanskelig å gjette...
Hmmm... kan du ikke si navnet da? Egypt?
Vil minne om mange års fensel for slavehandel.

Litt mer seriøst, om du driver med en lovlig business her, hvofor ikke bare overføre pengene til en høyrente konto i Norge? Du sier det er uaktuelt å ha pengene i Norge, hvofor? Jeg ville ihvertfall vært mye mer trygg med pengene mine i en Norsk bank, istedet for en i Sveits/whatsoever.
Valgfri brukertittel
dain's Avatar
Det sier hun jo allerede i første post, at hun vil slippe unna staten og de avgiftene det måtte føre med seg.
Sist endret av dain; 19. juli 2008 kl. 23:23.
Sitat av dain
Det sier hun jo allerede i første post, at hun vil slippe unna staten og de avgiftene det måtte føre med seg.
Vis hele sitatet...
Slippe unna staten? For hva da, om det er noe lovlig?
Avgifter? Kan du fortelle meg, hvilke avgifter du får ved å ha penger i en høyrentekonto?

Formueskatt? Det er så lite at det telles ikke engang.
Sist endret av Volch0k; 19. juli 2008 kl. 23:25.
Volch0k-
dersom det er en bedrift vil det være bedre å skatte av intekten til et annet land enn Norge.
...Og formueskatten er på 1%... Jævlig mye. Lite for de som har lite penger, men mye for de som har litt. Av en million rapper staten da 10 000 kroner i året. 10 millioner så ryker hundre tusen, hundre millioner så går det en god luksusbil hvert år. Kjedelig, og i tillegg all annen skatt på inntekter i Norge da.
Ja fy faen, så kjipt å bare kunne kjøpe 99 luksusbiler når man så gjerne skulle hatt 100. De forbanna sosialklientene og sykehuspasientene kan vel stramme inn litt mer så ordentlige folk får levd ut stormannsfetishen sin.
Sist endret av xtapolapocetl; 20. juli 2008 kl. 01:25. Grunn: typo
Sitat av foshar
...Og formueskatten er på 1%... Jævlig mye. Lite for de som har lite penger, men mye for de som har litt.
Vis hele sitatet...
haha, greit nok, 1% av hundre millioner blir litt, men 1% er 1%, uansett.
Meaning, det blir ikke noe MER ut av at du har mye penger.

Forøvring helt enig med xtapolapocetl.
Sist endret av Volch0k; 20. juli 2008 kl. 01:34.
Trådstarter
8 4
Temaet er vel ikke akkurat HVORFOR jeg ikke vil ha pengene mine i Norge, spørsmålet er hvordan jeg kan unngå å ha pengene mine i Norge..

Men hvis dere er så veldig interessert.. Jeg har ingen rettigheter i Norge nå som jeg bor i utlandet.. Blir jeg invalid og går konkurs så må jeg satse på at foreldrene mine gidder å betale for meg, ellers er det ingen andre som vil - uansett hvor mye norsk statsborger jeg er.. Jeg fikk ingen hjelp eller støtte til å starte bedriften min.. Jeg forventer ikke det heller, men jeg vil ikke at Norge skal få en del av kaka når jeg ikke får noe av dem tilbake for pengene.. Jeg kan heller ikke bare overføre x antall mill til min norske bankkonto uten å gjøre rede for hvor pengene kommer fra.. Jeg har et ordentlig regnskap, så er ikke der problemet ligger.. Poenget er bare at det blir litt prinsippsak for meg når jeg gjør dette at Norge ikke skal ha noe fra meg når de ikke gjør noe for meg.. Man betaler jo tross alt skatt og slikt for å få rettigheter til medisinsk hjelp og skolegang og slikt.. Men dette er noe jeg har bygget opp selv uten noe hjelp fra Norge eller noen andre, og jeg er da ikke interessert i å gi fra meg mer enn jeg evt må når og om jeg kommer tilbake..

Og jeg syns heller ikke at folk som lever i Norge har noen rett til å "klage" over dette valget jeg tar, for alle kan gjøre hva de vil.. Det er ikke riktig at bare fordi jeg har satset alt jeg eier, virkelig klart det og tilfeldigvis blitt rik på dette, så SKAL jeg måtte dele bare fordi jeg har norsk pass.. Det er vel ingen her som deler sparepengene sine med naboen bare fordi han er uføretrygdet?

Hvilket land det er snakk om spiller forøvrig heller ingen rolle egentlig.. Det er ikke så mange nordmenn som bor i det landet, så hvis jeg avslører hvilket land det er så vil det bli ganske lett for mange etterhvert å avsløre hvem jeg er..
Jersey er et ganske bra utgangspunkt hvis du vil ha et trygt sted å stappe pengene dine. Det er mulig du må ta deg en tur dit for å få opprettet kontoer og slikt, men etter det er det temmelig rett frem. Øya ligger nedenfor England. Jersey beskytter deg rimelig mye mer enn det Sveits gjør.
Sitat av ayak
Hvilket land det er snakk om spiller forøvrig heller ingen rolle egentlig.. Det er ikke så mange nordmenn som bor i det landet, så hvis jeg avslører hvilket land det er så vil det bli ganske lett for mange etterhvert å avsløre hvem jeg er..
Vis hele sitatet...
Ayak: Hvis du driver med noe som er lovlig, hvorfor er du da redd at noen skal avsløre hvem du er? Syntes alt dette høres veldig merkelig ut.. Hvis du er så dyktig på å drive forretning i utlandet, så syntes det er rart at du spør om råd om hvor du skal plassere pengene dine på dette forumet. Rart at du ikke har oversikt selv, eller at regnskapsføreren din har det..
Sist endret av migthy; 21. juli 2008 kl. 13:30.
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Hvor vanskelig kan det være for dere å respektere at hun ikke ønsker å ytre noen informasjon om hva hun holder på med? Det er ikke det spørsmålet hun stiller, og etter at hun har sagt nei én gang om at hun vil holde det for seg selv - så bør det ikke trenge å blusse opp igjen. Hold dere til trådens tema. Lignende poster fra dere vil fra nå av bli slettet.
Sist endret av m0b; 21. juli 2008 kl. 13:35.
Sitat av ayak
Temaet er vel ikke akkurat HVORFOR jeg ikke vil ha pengene mine i Norge, spørsmålet er hvordan jeg kan unngå å ha pengene mine i Norge..

Men hvis dere er så veldig interessert.. Jeg har ingen rettigheter i Norge nå som jeg bor i utlandet.. Blir jeg invalid og går konkurs så må jeg satse på at foreldrene mine gidder å betale for meg, ellers er det ingen andre som vil - uansett hvor mye norsk statsborger jeg er.. Jeg fikk ingen hjelp eller støtte til å starte bedriften min.. Jeg forventer ikke det heller, men jeg vil ikke at Norge skal få en del av kaka når jeg ikke får noe av dem tilbake for pengene.. Jeg kan heller ikke bare overføre x antall mill til min norske bankkonto uten å gjøre rede for hvor pengene kommer fra.. Jeg har et ordentlig regnskap, så er ikke der problemet ligger.. Poenget er bare at det blir litt prinsippsak for meg når jeg gjør dette at Norge ikke skal ha noe fra meg når de ikke gjør noe for meg.. Man betaler jo tross alt skatt og slikt for å få rettigheter til medisinsk hjelp og skolegang og slikt.. Men dette er noe jeg har bygget opp selv uten noe hjelp fra Norge eller noen andre, og jeg er da ikke interessert i å gi fra meg mer enn jeg evt må når og om jeg kommer tilbake..

Og jeg syns heller ikke at folk som lever i Norge har noen rett til å "klage" over dette valget jeg tar, for alle kan gjøre hva de vil.. Det er ikke riktig at bare fordi jeg har satset alt jeg eier, virkelig klart det og tilfeldigvis blitt rik på dette, så SKAL jeg måtte dele bare fordi jeg har norsk pass.. Det er vel ingen her som deler sparepengene sine med naboen bare fordi han er uføretrygdet?

Hvilket land det er snakk om spiller forøvrig heller ingen rolle egentlig.. Det er ikke så mange nordmenn som bor i det landet, så hvis jeg avslører hvilket land det er så vil det bli ganske lett for mange etterhvert å avsløre hvem jeg er..
Vis hele sitatet...
Det kommer ganske klart frem at du ikke har greie på dette. Du må ikke dele noe av det du har tjent i utlandet med Norge dersom du flytter tilbake hit. Du betaler inntektsskatt i det landet du bor, etter de reglene som finnes der. Å overføre sin formue til Norge etter at den er opptjent utløser IKKE inntektsskatt, men du kan måtte skatte av formuen din selvom du ikke lenger bor her. Dersom du flytter til Norge senere betaler du jo heller ikke innteksskatt, men kun formueskatt av det du måtte ha.

Dersom du faktisk har tjent så mye penger på ditt prosjekt i Afrika kan det ikke være så veldig dumt for deg å ringe en god skattejurist, feks fra PWC i Norge, og betale noen tusenlapper for å få tips til hvordan du burde tilpasse deg. For dette var jo helt lovlige inntekter, og da har du ingenting å frykte.
Sist endret av pappagutt; 21. juli 2008 kl. 16:29.
Sitat av |d13m0b
Hvor vanskelig kan det være for dere å respektere at hun ikke ønsker å ytre noen informasjon om hva hun holder på med? Det er ikke det spørsmålet hun stiller, og etter at hun har sagt nei én gang om at hun vil holde det for seg selv - så bør det ikke trenge å blusse opp igjen. Hold dere til trådens tema. Lignende poster fra dere vil fra nå av bli slettet.
Vis hele sitatet...

Altså det er jo ikke rart til at folk spør hvor pengene stammer fra/ hvilke land det er registert i. Siden denne posten ligger i undergrunn delen og undergrunn er som regel ulovlig. Så jeg er veldig nysgjerrig på hvordan du har fått tak i store summer fra. Og hvis det virkelig er snakk om store summer, så hvorfor spør du på nFF og ikke på en eller annen finans forum?

Opplys oss om ca beløp vi snakker om og hva foretaket ditt driver med. Så vil sikkert mange være behjelpelige.
Slottsnarr
Allure's Avatar
Bare for å forklare hvorfor ikke alle er så fan av formueskatten;
Si at jeg har en formue på 20 millioner, av disse må jeg da skatte 200 000.
Dere mener det er småpenger, men si at av mine 20 millioner, så er ALT ting jeg eier og allerede har kjøpt. Eksempel, jeg har anleggsmaskiner og lokaler som jeg eier for 20 mill, men jeg tjener ikke en dritt. Hvor skal jeg få 200 000 til å betale den skatten fra da?

Dere må huske at forume som oftest ikke er penger som står å koser seg på en konto.
Sitat av Allure
Bare for å forklare hvorfor ikke alle er så fan av formueskatten;
Si at jeg har en formue på 20 millioner, av disse må jeg da skatte 200 000.
Dere mener det er småpenger, men si at av mine 20 millioner, så er ALT ting jeg eier og allerede har kjøpt. Eksempel, jeg har anleggsmaskiner og lokaler som jeg eier for 20 mill, men jeg tjener ikke en dritt. Hvor skal jeg få 200 000 til å betale den skatten fra da?

Dere må huske at forume som oftest ikke er penger som står å koser seg på en konto.
Vis hele sitatet...
veldig bra at du fikk poengtert dette Allure! tror nok ikke det er så mange som har tenkt på akkurat det når de har lest på denne posten...
men vil man måtte betale forumeskatt til norge for eiendeler man har i afrika??
DNB Nor sin "filial" i Luxenburg er vel norsk bank som ikke gir opplysninger til Norge? Mener å huske de fikke en del pes for å reklamere om at de ikke hadde opplysningsplikt til Norge...

https://www.dnbnor.lu/
Sist endret av Popp; 22. juli 2008 kl. 01:15.
Sitat av migthy
Ayak: Hvis du driver med noe som er lovlig, hvorfor er du da redd at noen skal avsløre hvem du er? Syntes alt dette høres veldig merkelig ut.. Hvis du er så dyktig på å drive forretning i utlandet, så syntes det er rart at du spør om råd om hvor du skal plassere pengene dine på dette forumet. Rart at du ikke har oversikt selv, eller at regnskapsføreren din har det..
Vis hele sitatet...
My words exactly.

Det er noe som muffens her.
Sitat av Allure
Bare for å forklare hvorfor ikke alle er så fan av formueskatten;
Si at jeg har en formue på 20 millioner, av disse må jeg da skatte 200 000.
Dere mener det er småpenger, men si at av mine 20 millioner, så er ALT ting jeg eier og allerede har kjøpt. Eksempel, jeg har anleggsmaskiner og lokaler som jeg eier for 20 mill, men jeg tjener ikke en dritt. Hvor skal jeg få 200 000 til å betale den skatten fra da?

Dere må huske at forume som oftest ikke er penger som står å koser seg på en konto.
Vis hele sitatet...

Aksjeselskap betaler ikke formueskatt.
Sorry for at jeg sporer litt av, men synes det er viktig å poengtere.


Sitat av Allure
Bare for å forklare hvorfor ikke alle er så fan av formueskatten;
Si at jeg har en formue på 20 millioner, av disse må jeg da skatte 200 000.
Dere mener det er småpenger, men si at av mine 20 millioner, så er ALT ting jeg eier og allerede har kjøpt. Eksempel, jeg har anleggsmaskiner og lokaler som jeg eier for 20 mill, men jeg tjener ikke en dritt. Hvor skal jeg få 200 000 til å betale den skatten fra da?

Dere må huske at forume som oftest ikke er penger som står å koser seg på en konto.
Vis hele sitatet...

Hvis du eier alle anleggsmaskinene, uten å tjene noe, så vil jeg påstå at det er en dårlig innvestering. Da ville jeg heller ha invistert pengene i et selskap som eide maskinene, eid 100% av aksjene og bare tatt ut evt overskudd. Mye smartere vel? Enn å eie dem selv uten å tjene noe... Bare utgifter det.

Nå må du også huske at vi har renter her i landet. Etter hva jeg leste i full fart er den i overkant av 2%. Sånn at hvis du har 20mill på konto, så betaler du 200000 i skatt og tjener 400000. Det betyr at du faktisk tjener 200 000 hvert år! oisann?


Dere får rope ut hvis jeg tar helt feil da!
Sist endret av fredrikweb; 22. juli 2008 kl. 02:11.
Har forståelse for at trådstarter ønsker å være om sin anonymitet, men har like stor forståelse for at folk her er nysgjerrige. Det er klart folk blir interessert når man "skryter" av å tjene store penger, men ikke vil gi noen detaljer.

For å være litt konstruktiv så vil jeg nok annbefale et skatteparadis, samt kanskje å opprette et britisk aksjeselskap, som jeg har hørt skal være en god ide om man ønsker å gå utenom skattesystemet.

Sitat av fredrikweb

Nå må du også huske at vi har renter her i landet. Etter hva jeg leste i full fart er den i overkant av 2%. Sånn at hvis du har 20mill på konto, så betaler du 200000 i skatt og tjener 400000. Det betyr at du faktisk tjener 200 000 hvert år! oisann?


Dere får rope ut hvis jeg tar helt feil da!
Vis hele sitatet...
2% prosent rente var det lovlig lite synes jeg. Jeg har da selv over 6% på sparekontoen. Riktignok vil du ikke få så gode renter med større beløp som 20 millioner er, men nede i 2 %? Skeptisk...
Trådstarter
8 4
Takk for svar til alle som har gitt meg gode tips!

Jeg har ikke peiling på dette, og det kan jeg ærlig innrømme.. Jeg valgte dette forumet, fordi jeg har lest endel tråder her og det virker som om at folk har litt peiling på bakdører her.. Men jeg kunne selvfølgelig valgt et finansforum også, men nå gjorde jeg altså ikke det.. Skjønner også at folk er nysgjerrige, men om jeg gjør noe "kriminelt" ved å holde formuen min utenfor Norges viten, så kan det da vel ikke være så vanskelig å forstå at jeg vil være anonym?

Uansett, jeg spurte fordi jeg trenger råd og fordi jeg ikke vil ha pengene mine i Norge uansett hvor lite formueskatt eller hva jeg måtte betale.. Det er ingen i Norge som har noe med dette å gjøre..
Og det ER en helt lovlig bedrift, en bedrift jeg har bygget opp helt selv og som ikke driver med noe som helst snusk.. Uansett hva folk måtte tro..
Fedora Contributor
Stringer's Avatar
Sitat av fredrikweb
Sorry for at jeg sporer litt av, men synes det er viktig å poengtere.





Hvis du eier alle anleggsmaskinene, uten å tjene noe, så vil jeg påstå at det er en dårlig innvestering. Da ville jeg heller ha invistert pengene i et selskap som eide maskinene, eid 100% av aksjene og bare tatt ut evt overskudd. Mye smartere vel? Enn å eie dem selv uten å tjene noe... Bare utgifter det.

Nå må du også huske at vi har renter her i landet. Etter hva jeg leste i full fart er den i overkant av 2%. Sånn at hvis du har 20mill på konto, så betaler du 200000 i skatt og tjener 400000. Det betyr at du faktisk tjener 200 000 hvert år! oisann?


Dere får rope ut hvis jeg tar helt feil da!
Vis hele sitatet...
Man skal skatte av rentene også. Jeg har formue som gjør at jeg har mer i renteinntekter enn det frikortbeløpet er på, og må da skatte 28% av rentene mine, i tillegg til formueskatt.
Men du går fortsatt i pluss "Stringer" ?
Sitat av xtapolapocetl
Ja fy faen, så kjipt å bare kunne kjøpe 99 luksusbiler når man så gjerne skulle hatt 100. De forbanna sosialklientene og sykehuspasientene kan vel stramme inn litt mer så ordentlige folk får levd ut stormannsfetishen sin.
Vis hele sitatet...
Kunne ikke sagt med mer "enig".
Fedora Contributor
Stringer's Avatar
Sitat av fredrikweb
Men du går fortsatt i pluss "Stringer" ?
Vis hele sitatet...
Yes, men staten får jo sin del av kaka, noe jeg mener dem slett ikke har rett til