Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 943
Hei!

Etter å ha ryddet litt oppdaget jeg herligheten. 20 GB harddisk, 64mb ram og med windows 98 second edition pluss andre godsaker. Jeg har ikke passordet, så jeg får ikke sett så mye annet enn det fysiske.

Men hva kan denne i det hele tatt brukes til. Jeg tenkte en lettvekter av en linux distro kunne være morsomt. Ellers har jeg planer om å bygge den inn i en trestamme, sånt er jo grisemorsomt. Noen som har noen andre ideer? har ikke planlagt å bruke penger på dette, men tid å bruke på å tulle med PCen har jeg.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Du kan lage en katapult, så kan du se hvor langt du greier å slynge svineriet.
Ehh, du har hk og prosessor og strøm og ? Eller?
Jeg hadde tømt kabinettet, satt i plexiglass, og laget akvarium... Men så høres det kjekt ut å putte den inn i en trestamme også! XD
arranger en "hvor langt kan du kaste en win98" konkuranse?
Trådstarter
7 0
Sitat av pidget
Ehh, du har hk og prosessor og strøm og ? Eller?
Vis hele sitatet...
Jada, alt er der som det skal.


Å lage et akvarium er jo faktisk en bra ide. Kan kombinere den med å bygge den inn i trestammen, hadde vært pent!


Skyte den ut i bane med katapult skjer ikke. Hvertfall ikke før jeg har fått bygget den inn i trestammen.
Sist endret av squat; 12. mars 2008 kl. 22:43.
Det du kan gjøre er at du tar å lager et akvarium med fisker oppi og alle dele oppi. også trykker du på knappen på kabinette å ser hvor mange fisker som ligger med magen opp..

post bilde av dett tror det kan bli gøy^^
Lag en spiss trestamme, så kan du se hvor langt ned i gjørma du klarer å skyte den
Lag en FTP Server eller.no ut av den?
Gi den til fattige barn i afrika?
bruk den til å lære deg linux?
Trådstarter
7 0
Sitat av DeathByDigital
Lag en FTP Server eller.no ut av den?
Gi den til fattige barn i afrika?
bruk den til å lære deg linux?
Vis hele sitatet...

Kan den faktisk brukes til noe fornuftig? Nå har jeg mer eller mindre kun brukt Windows opp gjennom årene, så det å kunne bruke virkelig gammel hardware er for meg vanskelig å tro på.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Sitat av DeathByDigital
Lag en FTP Server eller.no ut av den?
Gi den til fattige barn i afrika?
bruk den til å lære deg linux?
Vis hele sitatet...
En ftp server på 20 gb er vel ikke noe å skryte av akkurat.
Nå har vel faktisk Afrika drittlei av å motta all den utdaterte søpla fra vesten.
Hvorfor ikke bruke linux på en nyere maskin, noe som vil gi en bedre opplevelse.

Jeg er ikke så negativ til å bruke en gammel maskin, men greier man ikke å finne på hva man skal gjøre med den selv kan man vel nesten bare la være.
spill Starcraft eller Warcraft på den!!
Før i tiden var det spennende med gamle pcer til overs å leke seg med eller kjøre server på eller hva som helst. Nå finner du 10 pcer på nærmeste elretur, og det er ikke fullt så spennende lenger. Var ikke mye gode idèer å spore her heller
Kast den, enkelt å greit.

Harddisken kan du jo pakke inn i en nyere pc om du har plass til det. 20gig ekstra kommer godt med!
Hehe jeg ville sagt at harddisken var ihvertfall waste of space
Sitat av -=Insane=-
Det du kan gjøre er at du tar å lager et akvarium med fisker oppi og alle dele oppi. også trykker du på knappen på kabinette å ser hvor mange fisker som ligger med magen opp..

post bilde av dett tror det kan bli gøy^^
Vis hele sitatet...
Viss man skal ha kombinert akvarium og PC så tror jeg man "kanskje" burde isolere fisken fra det elektriske. Jeg har nemelig hørt at elektronikk ikke alltid tåler vann!
Også er det et lite utvalg i fisker som tåler temperaturer over 25c. i lengden. Men jeg vet om noen som har fått det til, ganske stilig! Må vist nok ha sinnsykt god lufting i PCen, og god pumpe i akvariedelen.