Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  46 5892
Heisann, jeg skal ta turen til usa i januar å blir der da i 6mnd på skole. Det jeg da lurte på er om det er dyrt der i forhold til norge? Nå tenker jeg på alt fra lapptopp til mat.

Noen som har erfaring fra USA?

Skal til miami så hvis dere har noen tips om andre ting osv så sleng det inn.
Sist endret av LundaT; 27. oktober 2007 kl. 15:40.
hvor i usa er det du skal?
Trådstarter
49 0
Sitat av mrniceguy
hvor i usa er det du skal?
Vis hele sitatet...
Skal til Miami i florida


Slenger inn det med bil lappen å, siden jeg skal være der i 6mnd å er 17 år så er det jo ideelt for meg å ta den der nede, har sjekka rundt å har sett en snitt pris på 300kr for hele billappen der nede. Det eneste som må gjøres når du kommer til norge er å ta en ny oppkjøring så du kan kjøre bil med MANUEL giring. siden kjøreskolene bruker Automat gir.
Å seff en avgift på 300kr eller no sånnt for å få Norsk sertifikat.

Er det vanskelig å få tatt den der nede? har hørt at noen sliter med det siden de ikke er norske men mange får tatt den å lissom.
Sist endret av LundaT; 27. oktober 2007 kl. 15:56.
Priser generelt ligger omtrent 40% under Norge i Florida, med unntak av maskinvare. Det koster omtrent det samme.

Lappen i Florida er noe dyrere enn 300kr, men ligger godt under 1000, alt ettersom hvordan du gjor ting. Dersom du ikke fyller 18 for du forlater landet maa du komme tilbake 1 aar etter aa ha faatt "Learner's Licence" for aa faa et fullverdig forerkort. Testen du tar gir deg nemlig bare et forerkort for trening med person over 21, og du maa ha dette i 12 mnd eller til du fyller 18 for du kan faa et hvor du kan kjore paa egenhaand.
Sitat av LundaT
Er det vanskelig å få tatt den der nede? har hørt at noen sliter med det siden de ikke er norske men mange får tatt den å lissom.
Vis hele sitatet...
Har hørt at det generelt er ekstremt lett å få lappen i USA, og testene består stort sett av totalt irrelevante trafikkting som å evne seg til å manøvre bilen mellom noen kjegler og stanse den.
Sist endret av Kinseek; 27. oktober 2007 kl. 16:54.
Trådstarter
49 0
Sitat av Nakai
Priser generelt ligger omtrent 40% under Norge i Florida, med unntak av maskinvare. Det koster omtrent det samme.

Lappen i Florida er noe dyrere enn 300kr, men ligger godt under 1000, alt ettersom hvordan du gjor ting. Dersom du ikke fyller 18 for du forlater landet maa du komme tilbake 1 aar etter aa ha faatt "Learner's Licence" for aa faa et fullverdig forerkort. Testen du tar gir deg nemlig bare et forerkort for trening med person over 21, og du maa ha dette i 12 mnd eller til du fyller 18 for du kan faa et hvor du kan kjore paa egenhaand.
Vis hele sitatet...

Det samme har jeg hørt å, men prisen har jeg hørt er mye lavere enn 1000kr, kan hende det har forandra seg da:P

Sitat av Kinseek
Har hørt at det generelt er ekstremt lett å få lappen i USA, og testene består stort sett av totalt irrelevante trafikkting som å evne seg til å manøvre bilen mellom noen kjegler og stanse den.
Vis hele sitatet...


Det høres bra ut, da satser vi på det

Noen som har erfaringer med EF sine studenthjem?
Krona er dessuten veldig sterk mhp. dollaren nå, så hvis du får et stipend e.l. i norske kroner vil du nok merke at ting virker veldig billig der nede.
Trådstarter
49 0
Sitat av rune420
Krona er dessuten veldig sterk mhp. dollaren nå, så hvis du får et stipend e.l. i norske kroner vil du nok merke at ting virker veldig billig der nede.
Vis hele sitatet...

Høres bra ut
Mat er latterlig billig, jeg bodde i Fremont, Ohio i 6 måneder og gikk på skole. Kosta rundt 35 kroner for 2 menyer på mcdonalds, bic mac og en til. Wall Mart har alt frra golfutstyr til hamstermat , kvantitet for en sykt billig penge. Som sagt, med kursen slik den er nå kommer du til å leve som en konge der nede. Jeg hadde 300 dollar i måneden og det var kung :>
Sist endret av Polmen; 27. oktober 2007 kl. 18:31.
Hvis du driver med snøsporter, er det veldig billig med utstyr. Bestill hos Trusnow eller Dogfunk, og få gratis frakt til der du bor. For eksempel koster Oakley Crowbar goggles 540kr der borte, mens 1400 her hjemme.

Klær er også ganske billig, som på Loserkids.

Jeg hadde spart opp MASSE cash ihvertfall, jobbet litt for å få ekstra penger, og kjøpt masse stæsj med meg hjem.
Trådstarter
49 0
Høres fett ut, regner meg at jeg kommer til å ha rundt 20.000kr, å de skal holde i 6mnd, får mat på skolen osv så trur ikke jeg kommer til å bruke så mye på det Gleder meg
pappa kom akkurat hjem bare for å nevne noen ting han kjøpte til en billig penge: ipod touch 16 gb- 2000 der- her ligger den på over 3000. (så den for 3900, men det var dyrt)
ipod classic 80gb. 249$. 1400 kr ca. her koster den over 2000...
joggesko til 600. kr- koster 1700 her hjemme.

dette var bare for å nevne noen ting. Du kommer til å leve konge der borte!
Trådstarter
49 0
Kult, satse på at dollar kursen ikke ligger på 7 når jeg kommer ned der:P

Skulle kansje veksla inn pengene nå?;P Nå er kursen på 5,56
Trådstarter
49 0
Det over ble litt feil

Er det noen som veit 100% sikkert om jeg kan bruke vanelig visa der?

Veit at det funker i det fleste land men noen som har testa det i usa?
Sist endret av LundaT; 27. oktober 2007 kl. 23:11.
Feit mat er hvertfall mye billigere!
Trådstarter
49 0
Sitat av Archj
Feit mat er hvertfall mye billigere!
Vis hele sitatet...
Det ekke kødd

Sitat av mrniceguy
Vis hele sitatet...

fant ikke så mye ut av den linken jeg
Visa er generelt ikke noe problem, men vær obs på at det koster endel å ta ut penger med visa, så det er ofte bedre å betale med kortet enn å ta ut penger og betale med cash. Kommer selvsagt litt an på kortet ditt og beløpet da. Er jo mange banker som har et lite gebyr på varekjøp i utlandet også, du får sjekke og regne litt på det hvor grensa går.
Jeg skal til Kina, Enda billigere der!
Sitat av mrniceguy
hvor i usa er det du skal?
Vis hele sitatet...
Det har da ingenting å si, USA er billigere.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Sitat av atomet
Visa er generelt ikke noe problem, men vær obs på at det koster endel å ta ut penger med visa, så det er ofte bedre å betale med kortet enn å ta ut penger og betale med cash. Kommer selvsagt litt an på kortet ditt og beløpet da. Er jo mange banker som har et lite gebyr på varekjøp i utlandet også, du får sjekke og regne litt på det hvor grensa går.
Vis hele sitatet...
ATMs (minibanker) har som regel $0,99 til $2 avgift per uttak. Min bank, Sparebanken Møre tar null i avgift for uttak i utlandet og ellers, så der er det nok opp til din egen bank hvor mye disse prisene er.

Atomet sier over at det er bedre å betale med kort i butikkene enn å ta ut penger, men det er nok feil. Om din bank har en avgift på uttak fra minibanker, gjelder den samme taksten for betaling i butikker. En transaksjon er en transakjon. Du slipper nok unna en og annen dollar ved å ikke ta ut i ATMs, men regner man sammen avgiften på hver enkelt transaksjon, er det ofte (opp til hvilken bank man har) lønnsomt å ta ut store beløp av gangen. De som bor i min leilighet har gjort det til en tradisjon å ta ut minst $100 når de tar ut penger, og bruke kontanter i butikken pga avgift når de tar ut penger fra minibanker.

Ellers kan jeg si at mat generelt er veldig billig. Legg merke til at til sunnere maten er, til dyrere er den. Det er iallfall en generell regel man kan følge dersom man er glad i microwave-mat ^^. For meg som bor i New York er det iallfall bøttevis av alternativer. Ofte finner man god mat til en billig penge, alt etter hvor sentral og trendy plassen er. Selv har jeg funnet en kinesisk restaurant som serverer 4 kyllinglår + bøttevis med ris til $3.80, som tilsvarer rundt 20 norske kroner. Veldig billig og god mat, men ikke så veldig sunt selvfølgelig. Skal jeg være veldig generell vil jeg si at mat her borte er halvparten av den norske prisen.

Om du bor i en storby i USA har du bøttevis med alternativer, og etter et par dagers "scouting" har du sikkert kommet over middager til alt fra $3 til $40. Amerika er "mulighetenes land" og derfor er det opp til hvilket område du havner i om du får de mulighetene rundt deg. For all del, USA er et nydelig land med en kultur som er langt fra lik den norske, så kos deg så lenge du kan. Hver eneste opplevelse og samtale du har her borte er langt fra bortkastet. Vi har uten tvil mye å lære av amerikanerne. Håper du får en like fin tid her borte som jeg har hatt. Cheers!

Edit: Norsk Visa funker helt fint her borte. Er bare et par idioter som er skeptiske til å akseptere dem. Merk også at eneste gydlige legitimasjon per definisjon er førerkort. Amerikanerne har ikke bilde og fødselsdato på kreditt-kortene som vi er vandt til, og er dermed veldi skeptiske til å godta dem som gydlig ID. ISIC har en et alternativ til studentene som vil skaffe seg fake leg. Der oppgir man bare fødselsdato (ingen legitimasjon nødvendig) og skole, så blir man så gammel man bare vil. Ypperlig for de som er under 21 og vil bli et par år eldre i løpet av oppholdet!

Edit2: Pilsen koster $1-$2 avhengig av om det er import eller ikke. Røyken koster rundt $7, og vanlig cover på de fleste utesteder er rundt $10.
Sist endret av thomasf; 28. oktober 2007 kl. 11:20.
om du har med deg norske kroner, og kan leve på norsk intekt, så er det billig å bo i USA.
Trådstarter
49 0
Sitat av atomet
Visa er generelt ikke noe problem, men vær obs på at det koster endel å ta ut penger med visa, så det er ofte bedre å betale med kortet enn å ta ut penger og betale med cash. Kommer selvsagt litt an på kortet ditt og beløpet da. Er jo mange banker som har et lite gebyr på varekjøp i utlandet også, du får sjekke og regne litt på det hvor grensa går.
Vis hele sitatet...

aah tar en tlf til banken min jeg da

Sitat av thomasf
ATMs (minibanker) har som regel $0,99 til $2 avgift per uttak. Min bank, Sparebanken Møre tar null i avgift for uttak i utlandet og ellers, så der er det nok opp til din egen bank hvor mye disse prisene er.

Atomet sier over at det er bedre å betale med kort i butikkene enn å ta ut penger, men det er nok feil. Om din bank har en avgift på uttak fra minibanker, gjelder den samme taksten for betaling i butikker. En transaksjon er en transakjon. Du slipper nok unna en og annen dollar ved å ikke ta ut i ATMs, men regner man sammen avgiften på hver enkelt transaksjon, er det ofte (opp til hvilken bank man har) lønnsomt å ta ut store beløp av gangen. De som bor i min leilighet har gjort det til en tradisjon å ta ut minst $100 når de tar ut penger, og bruke kontanter i butikken pga avgift når de tar ut penger fra minibanker.

Ellers kan jeg si at mat generelt er veldig billig. Legg merke til at til sunnere maten er, til dyrere er den. Det er iallfall en generell regel man kan følge dersom man er glad i microwave-mat ^^. For meg som bor i New York er det iallfall bøttevis av alternativer. Ofte finner man god mat til en billig penge, alt etter hvor sentral og trendy plassen er. Selv har jeg funnet en kinesisk restaurant som serverer 4 kyllinglår + bøttevis med ris til $3.80, som tilsvarer rundt 20 norske kroner. Veldig billig og god mat, men ikke så veldig sunt selvfølgelig. Skal jeg være veldig generell vil jeg si at mat her borte er halvparten av den norske prisen.

Om du bor i en storby i USA har du bøttevis med alternativer, og etter et par dagers "scouting" har du sikkert kommet over middager til alt fra $3 til $40. Amerika er "mulighetenes land" og derfor er det opp til hvilket område du havner i om du får de mulighetene rundt deg. For all del, USA er et nydelig land med en kultur som er langt fra lik den norske, så kos deg så lenge du kan. Hver eneste opplevelse og samtale du har her borte er langt fra bortkastet. Vi har uten tvil mye å lære av amerikanerne. Håper du får en like fin tid her borte som jeg har hatt. Cheers!

Edit: Norsk Visa funker helt fint her borte. Er bare et par idioter som er skeptiske til å akseptere dem. Merk også at eneste gydlige legitimasjon per definisjon er førerkort. Amerikanerne har ikke bilde og fødselsdato på kreditt-kortene som vi er vandt til, og er dermed veldi skeptiske til å godta dem som gydlig ID. ISIC har en et alternativ til studentene som vil skaffe seg fake leg. Der oppgir man bare fødselsdato (ingen legitimasjon nødvendig) og skole, så blir man så gammel man bare vil. Ypperlig for de som er under 21 og vil bli et par år eldre i løpet av oppholdet!

Edit2: Pilsen koster $1-$2 avhengig av om det er import eller ikke. Røyken koster rundt $7, og vanlig cover på de fleste utesteder er rundt $10.
Vis hele sitatet...


Hørtes veldig bra ut, der fikk jeg mange spørsmål svart

Så på den linken med fake legg, så bra ut men kommer du inn på steder med det? Er jo veldig strengt i usa hvis du blir tatt med fake legg?:S
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Sitat av LundaT
Hørtes veldig bra ut, der fikk jeg mange spørsmål svart

Så på den linken med fake legg, så bra ut men kommer du inn på steder med det? Er jo veldig strengt i usa hvis du blir tatt med fake legg?:S
Vis hele sitatet...
Bare hyggelig. Mja, det er ikke fake leg per say, og det skal litt til for å bli busta. Det eneste som skjer på utestedene er at du ikke kommer inn pga. legitimasjonen. De kommer ikke til å følge det opp på noen måte, så det trenger du ikke bekymre deg for. Det er litt forskjellig om man kommer inn og ikke. Jeg har kommet inn flere steder i midtown Manhattan med den IDen der. I klubb-miljøene går det fint lite ut på IDen din. Det kommer mer ann på hvor presentabel du ser ut. Har du fine klær og helst en jakke, kommer du inn stort sett over alt, og oppfører du deg voksent og er hyggelige med folk etc. får du gjerne en drink på huset. Spørs jo hvor du går, men det er gjerne slik "klubb-kulturen" er her borte.
Sitat av junkpal
Det har da ingenting å si, USA er billigere.
Vis hele sitatet...
Det har da absolutt noe å si, det er generelt billigere i feks Kentucky kontra feks. New York.
Trådstarter
49 0
Sitat av thomasf
Bare hyggelig. Mja, det er ikke fake leg per say, og det skal litt til for å bli busta. Det eneste som skjer på utestedene er at du ikke kommer inn pga. legitimasjonen. De kommer ikke til å følge det opp på noen måte, så det trenger du ikke bekymre deg for. Det er litt forskjellig om man kommer inn og ikke. Jeg har kommet inn flere steder i midtown Manhattan med den IDen der. I klubb-miljøene går det fint lite ut på IDen din. Det kommer mer ann på hvor presentabel du ser ut. Har du fine klær og helst en jakke, kommer du inn stort sett over alt, og oppfører du deg voksent og er hyggelige med folk etc. får du gjerne en drink på huset. Spørs jo hvor du går, men det er gjerne slik "klubb-kulturen" er her borte.
Vis hele sitatet...

aah skjønner Da kjøper jeg meg et sånnt kort da..
Fast food er veldig billig der. F.eks Mc Donald's mat osv.

Ikke rart Amerikanere er feite....
Sitat av pete^
Det har da absolutt noe å si, det er generelt billigere i feks Kentucky kontra feks. New York.
Vis hele sitatet...
Det var da ikke det han/hun spurte om, LundaT sa:
Sitat av LundaT
Heisann, jeg skal ta turen til usa i januar å blir der da i 6mnd på skole. Det jeg da lurte på er om det er dyrt der i forhold til norge?
Vis hele sitatet...
I FORHOLD TIL NORGE, IKKE I FORHOLD TIL BYENE!

Les postene!

Edit: Ja, USA er fortsatt billigere...
Sist endret av junkpal; 29. oktober 2007 kl. 15:55.
Jeg hørte at man får Cola/brus så mye man vil etter å ha betalt menyen en gang i McDonalds. Utnytt det og ta med masse tomme flasker!
Trådstarter
49 0
Sitat av marsboer
Jeg hørte at man får Cola/brus så mye man vil etter å ha betalt menyen en gang i McDonalds. Utnytt det og ta med masse tomme flasker!
Vis hele sitatet...

Hvis jeg bare hadde vært så desperat:P
Sitat av marsboer
Jeg hørte at man får Cola/brus så mye man vil etter å ha betalt menyen en gang i McDonalds. Utnytt det og ta med masse tomme flasker!
Vis hele sitatet...
Du er ikke den skarpeste kniven i skuffen er du vel?

Man må selvsagt bruke begeret man får i skranken når man kjøper menyen. Jeg tipper du vil få en overvektig rentacop på nakken om du begynner å fylle flaskene, men lykke til!

Samme prinsipp gjelder forresten på kinoen: gratis refill på popcorn og brus...
Trådstarter
49 0
Du [Thomasf] Du har litt peil på america, klær osv vanelig merkeklær som Dc, volcom osvosv. Er det billigere i butikkene en på nettsider som www.skateamerica.com eller burte jeg handle der før jeg reiser ned?
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Sitat av LundaT
Du [Thomasf] Du har litt peil på america, klær osv vanelig merkeklær som Dc, volcom osvosv. Er det billigere i butikkene en på nettsider som www.skateamerica.com eller burte jeg handle der før jeg reiser ned?
Vis hele sitatet...
Vanskelig å si, men de jeg bor sammen med handler klær fra Burton, Abricombe & Fitch og Zoo York som gale. Spurte dem nå og de sa litt under halv pris i forhold til i Norge.

Skal du handle klær er forresten Macy's en helt nydelig butikk å handle i. De selger stort sett merkeklær og har et sinnssykt stort utvalg. Om man er fra utlandet får man også 10% på alt. Er bare å hente et kort i resepsjonen. Slik er det i New York iallfall. Ser også at det er mange Macy's-butikker i Miami, så det kan nok anbefales.

Hva mener du forresten med at du bør handle der før du reiser ned? Er nok billigere med frakt om du får det tilsendt inne i USA enn helt til Norge. ^^

Sitat av pete^
Det har da absolutt noe å si, det er generelt billigere i feks Kentucky kontra feks. New York.
Vis hele sitatet...
Det er pga skatt og utgjør skjeldent mer enn et par prosent på dagligvarer, klær, kosmetikk etc.

Sitat av turboasmund
Fast food er veldig billig der. F.eks Mc Donald's mat osv.

Ikke rart Amerikanere er feite....
Vis hele sitatet...
$6-8 for en meny på Maccern ja.
Trådstarter
49 0
[quote=thomasf]Vanskelig å si, men de jeg bor sammen med handler klær fra Burton, Abricombe & Fitch og Zoo York som gale. Spurte dem nå og de sa litt under halv pris i forhold til i Norge.

Skal du handle klær er forresten Macy's en helt nydelig butikk å handle i. De selger stort sett merkeklær og har et sinnssykt stort utvalg. Om man er fra utlandet får man også 10% på alt. Er bare å hente et kort i resepsjonen. Slik er det i New York iallfall. Ser også at det er mange Macy's-butikker i Miami, så det kan nok anbefales.

Hva mener du forresten med at du bør handle der før du reiser ned? Er nok billigere med frakt om du får det tilsendt inne i USA enn helt til Norge. ^^


Glem det, tenkte ikke i det jeg skreiv det der Hehe, er seff billigere frakt til usa, er gratis å faktisk
Altså, skjerp deg.

Sitat:Opprinnelig skrevet av mrniceguy
hvor i usa er det du skal?

Du svarer:
Det har da ingenting å si, USA er billigere.

Det du da sier er at det ikke har noe å si om hvor i USA han skal. Det er regelrett feil. Det er ikke bare tax-forskjellen i de forskjellige statene som utgjør prisdifferansen, men også geografisk lokasjon. Var i USA for siste gang nå i sommer, og bodde hos en amerikaner som har bodd mange steder i USA. Han sa det var billigere å leve i feks Kentucky kontra Washington, pga prisnivået rett og slett er lavere i Kentucky.

Sitat av junkpal
Det var da ikke det han/hun spurte om, LundaT sa: I FORHOLD TIL NORGE, IKKE I FORHOLD TIL BYENE!

Les postene!

Edit: Ja, USA er fortsatt billigere...
Vis hele sitatet...
pete^ : Det jeg sier er at USA er billigere enn i Norge. Jeg har aldri sakt at det ikke er billigere i Kentucky en feks Washington.
Det er du som misforstår.

pete^, du har enda ikke forstått at LundaT vil vite om det er billigere i USA enn i Norge, hun vil ikke vite om det er billigere i Kentucky enn i feks: Washington.
Sist endret av junkpal; 31. oktober 2007 kl. 12:46.
Trådstarter
49 0
Sitat av junkpal
pete^ : Det jeg sier er at USA er billigere enn i Norge. Jeg har aldri sakt at det ikke er billigere i Kentucky en feks Washington.
Det er du som misforstår.

pete^, du har enda ikke forstått at LundaT vil vite om det er billigere i USA enn i Norge, [HUN??????] vil ikke vite om det er billigere i Kentucky enn i feks: Washington.
Vis hele sitatet...

Jeg er ikke hun jeg er en HAN!


Hvis det er noen som har peil på priser i "miami" så hadde det hjelpet veldig:P Men har fått ganske mye inf når det gjelder priser.

bare sleng på mer om usa " florida / miami"
Som Junkpal sa så har det veldig lite å si hvor i USA du skal.
Kom akkurat fra en tur i New York/Washington DC og kjøpte klær som er iaffall dobbelt så dyrt her i Norge. Nå som dollaren er så lav + at skatten er på 8%, når det kommer til gjennstander under 115 dollar så det jo selvfølgelig billigere enn Norge.

Hadde med meg ca 10000 kr forrige USA og kom hjem med utrolig mye saker :P
OT:

o14v: endelig en som er enig!
Sorry LundaT.

Freakforum burde ha et tegn som viser om man er Gutt eller Jente under eller eventuelt vedsiden av brukernavnet.
Trådstarter
49 0
Sitat av junkpal
OT:

o14v: endelig en som er enig!
Sorry LundaT.

Freakforum burde ha et tegn som viser om man er Gutt eller Jente under eller eventuelt vedsiden av brukernavnet.
Vis hele sitatet...

Hehehe det ekke kødd:P
Sitat av LundaT
Ser også at det er mange Macy's-butikker i Miami, så det kan nok anbefales.
Vis hele sitatet...
New York har verdens største Macy's butikk, som også er verdens største butikk. Så ingen grunn å dra til Miami for å handle på Macy's
Sitat av thomasf
Edit: Norsk Visa funker helt fint her borte. Er bare et par idioter som er skeptiske til å akseptere dem. Merk også at eneste gydlige legitimasjon per definisjon er førerkort. Amerikanerne har ikke bilde og fødselsdato på kreditt-kortene som vi er vandt til, og er dermed veldi skeptiske til å godta dem som gydlig ID. ISIC har en et alternativ til studentene som vil skaffe seg fake leg. Der oppgir man bare fødselsdato (ingen legitimasjon nødvendig) og skole, så blir man så gammel man bare vil. Ypperlig for de som er under 21 og vil bli et par år eldre i løpet av oppholdet!
Vis hele sitatet...
Om dette stemmer, er det noe av det mest fortreffelige som har skjedd meg på en stund. Jeg og noen venner av meg skal mest sannsynlig til USA neste sommer. Alle, bortsett fra meg, er født i 1986. Jeg derimot er født i 1987, og om ikke det skulle være teit nok, så er jeg født såpass sent på året at jeg ikke er 21 når vi er der. Angående den legitimasjonen: sjekker de opp om skolen jeg har skrevet inn stemmer ved å ta kontakt, eller stoler de blindt på alt du sier? Og hva med e-posten? Gikk på NTNU i fjor, men tar opp igjen fag og slikt i år, så har ingen e-post der nå. Må det bekreftes på noen som helst måte?

(edit: Sender de legitimasjonen til Norge?)

Sitter med sommerfugler i magen akkurat nå.
Sist endret av svisj; 31. oktober 2007 kl. 23:19.
Trådstarter
49 0
Sitat av svisj
Om dette stemmer, er det noe av det mest fortreffelige som har skjedd meg på en stund. Jeg og noen venner av meg skal mest sannsynlig til USA neste sommer. Alle, bortsett fra meg, er født i 1986. Jeg derimot er født i 1987, og om ikke det skulle være teit nok, så er jeg født såpass sent på året at jeg ikke er 21 når vi er der. Angående den legitimasjonen: sjekker de opp om skolen jeg har skrevet inn stemmer ved å ta kontakt, eller stoler de blindt på alt du sier? Og hva med e-posten? Gikk på NTNU i fjor, men tar opp igjen fag og slikt i år, så har ingen e-post der nå. Må det bekreftes på noen som helst måte?

(edit: Sender de legitimasjonen til Norge?)

Sitter med sommerfugler i magen akkurat nå.
Vis hele sitatet...

De sjekker ikke ut en dritt, Du bare sender inn infoen du vil ha på korte om du vil hete Rolf så sender du inn det hvis du vil være 100år gammel så sender du det. Er litt av poenge demmes at du kan bli noen år ekstra. Men det kan jo de ikke skrive på siden FInns mange sånne sider. Du kan bare chillen

Så får du det i posten.
Sitat av svisj
Om dette stemmer, er det noe av det mest fortreffelige som har skjedd meg på en stund. Jeg og noen venner av meg skal mest sannsynlig til USA neste sommer. Alle, bortsett fra meg, er født i 1986. Jeg derimot er født i 1987, og om ikke det skulle være teit nok, så er jeg født såpass sent på året at jeg ikke er 21 når vi er der. Angående den legitimasjonen: sjekker de opp om skolen jeg har skrevet inn stemmer ved å ta kontakt, eller stoler de blindt på alt du sier? Og hva med e-posten? Gikk på NTNU i fjor, men tar opp igjen fag og slikt i år, så har ingen e-post der nå. Må det bekreftes på noen som helst måte?

(edit: Sender de legitimasjonen til Norge?)

Sitter med sommerfugler i magen akkurat nå.
Vis hele sitatet...
Pass er vel også gyldig som legitimasjon, så hvis du reiser i 2008 så er hvertfall års tallet riktig er vel ofte det de ser på , så du kommer vel inn på clubber osv
Sitat av o14v
New York har verdens største Macy's butikk, som også er verdens største butikk. Så ingen grunn å dra til Miami for å handle på Macy's
Vis hele sitatet...
Han drar jo ikke til Miami for å dra på Macy's. Thomasf, sier jo bare at det er mange Macy's butikkker LundaT kan dra innom i Miami.

Anyway: Det er thomasf som har skrevet innlegget ikke LundaT
Sorry offtopic.
Sist endret av junkpal; 4. november 2007 kl. 10:44.
Sitat av junkpal
Han drar jo ikke til Miami for å dra på Macy's. Thomasf, sier jo bare at det er mange Macy's butikkker LundaT kan dra innom i Miami.

Anyway: Det er thomasf som har skrevet innlegget ikke LundaT
Sorry offtopic.
Vis hele sitatet...


Haha, la ikke merke til det jeg.

Hadde aldri reist til et land for en klesbutikk uansett å stor den hadde vært!:P
Bare så det er sagt så er Macys i NY en møkkabutikk! I alle fall viss du har med deg damen. Du må regne med å bruke hele dagen, og også regne med at du ikke finner en dritt du egentlig vil kjøpe (ved mindre du skal ha deg en dress til 20K)

Greit å kunne si "jeg har vært der" egentlig ikke så digg å være der