Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  65 12902
Hvis man har en brusmaskin som ligger relativt øde til, hva skal det til for å få opp en slik og tjene seg litt penger? Nå tar vi utgangspunkt i at det ligger så avsidesliggende at ingen hører sleggeslag eller lignende.
Hva kan man regne med å støte på? Alarm? Sikkerhetsboks til penger? Hva slags beløp er i en slik?
du får jo for det første masse brus da, men egentlig er det en bakdel, for hvis den akkurat er fyllt på så er det ikke så mye penger der heller, men de aller fleste som ligger litt øde til, bak en bygning eller en annen plass hvor det er vanskelig å se fra veier så er det kamera, vær obs på dette!
koble ut kontakten, og ta den med hjem

(ja, det funker)
Opprinnelig postet av Kjell Kjellsen
koble ut kontakten, og ta den med hjem

(ja, det funker)
Vis hele sitatet...
Ikke den enkleste metoden kasnkje?
Jeg sier bare en ting: brekkjern

Btw; Jeg tar ikke ansvar for hva som KAN skje
Zed's dead, baby!
afen's Avatar
Du tar et brekkjern og brekker opp låsen. Siden automaten ligger avsides til så er det bare å brekke opp. Låsen er den avlange greia med det runde nøkkelhullet. Når du først har fått opp døra er det en smal sak å brekke opp pengeboksen.

PS: Ta ut strømmen først, er ikke sikker på om det er alarm på slike
Vill bare si at jeg kom forbi en slik automat som var brekt opp i bergen en gang. penga ver seff vekk, men brusen var igjen. Full som jeg var på vei hjem fra byn tokk jeg meg den friheten å ta med noen flasker siden jeg bodde like i nerheten. Mista vel en flaske eller to og ikke lenge etter kom purken med sin hund på døra.. vansklig å bortforklare at det var kunn brus jeg hadde tatt.. men det gikk. så vær forsiktig gutt
tenk å ha en brusautomat på rommet *drømme*
Opprinnelig postet av SteinIng
tenk å ha en brusautomat på rommet *drømme*
Vis hele sitatet...
Har du penger så værsågod
http://www.americanvendingdistributors.com/
drit i å gjør noe med den.. noe av det verste jeg vet når jeg har lyst på en iskald cola og maskinen er brutt opp og "i ustand"... Folk som deg burde ikke leve
det er sikkert noen kiosker eller noe som selger sånt brukt, men billig.
Ring Til The Coca Cola Company og spør om du kan få en sånn hvis du hiver opp litt reklame eller noe..
knuttta's Avatar
Trådstarter
10 0
Men uansett, hvor ofte tror dere slike maskiner tømmes og slikt? Lite vits i å brekke opp hele dritten for småpenger..
Jeg har ikke lyst på å forsøke å bære automaten hjem:P Har heller ikke bil
Vist den ligger så øde til som du vil ha det, hva får deg til å tro at masse mennesker har brukt penger på den da?

Surr tøy rundt den ene hånda de(høyre/venstre, alt etter hva du runker med) og slå til på plastikken på utsiden.
Eller brekkjern sam sagt
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Polmen, ikke sjans å klare å slå med hånden gjennom slik plast. Jeg har ikke klart å sparke en (som ikke var i bruk) sunn heller.
Dette høres litt paranoid ut, men er folk sikre på at det ikke finnes "trackere" i automaten? Bare tenkte på hvis du bestemte deg for å ha den på rommet
Er faktisk nysgjerrig på dette selv. Tviler på at det koster eierne allverdens å installere en.
Litt offtopic, men noen som vet hvor man får kjøpt cola automat? Har funnet coca cola kjøleskap til salgs, men ikke automat.
ring coca cola company og spør de. det er tross alt de som lager cola. og setter ut cola automatene...
Jeg har en kamerat som prøvde detta, full og speeda, med en van til hjelp.

Han tok likesågost og rygga vanen inntil, velta boksen så den stod på skrå inn i bakluka og rygga inn mot veggen. Maskina gikk med et smell inn i bilen og dem kjørte til et øde sted for å brekke den opp. Problemet var at dem ikke fikk den ut igjen fordi saken veier vel sikkert 200kg hvis ikke mer da den mer eller mindre er en stor stålkasse.

Løsningen ble å file opp en kjetting som hang mellom 2 steiner og binde den ene enden til automaten og gi bånd gass med vanen i en oppoverbakke. Plastikk og skit spruta i alle rettninger.

Kan ikke si det ble så vellykka da han fikk 2 brus for 2 timers stress fordi han ikke fikk opp pengeboksen. Feilen han gjorde var vel at han bare hadde med en liten hånd fil på 20cm ellno.
En batteridreven vinkelsliper

Sager av låsen på 2 sec

Så er brusen og penga dine!
▼ ... noen uker senere ... ▼
brus automater er "gratis". Du må ut med et lite depositum + at de skal ha alle pengene som kommer inn. Men vet ikke om privatpersoner kan få dette...
duu? det er ikke noe alarmpå de fordi at det er kontakt på de + at jeg har tippa et par sånner,vet ikke om det var tilfeldig at den ikke jikk, men ko alle brus automater er det en kontakt, det er jo bare og rive den ut og tippe den till den knuses, men ikke være så lur såm jeg! siste gang jeg gjorde det var på sol sentre, rett foran et cam. såm var der, og camen jikk rett til snuten og snute Stasjon MAX.20meter over gata :P
men d komm jo seff i avisa dagen etter på og dagen etter det igjen, men ble bare tatt av mudern, men ho varslet ikke til snuten. men jeg og en anna kompis fikk nu 4 purka etter oss...vi unslapp nu heldig vis...... men det er bare og ta ut kontakten også vist den står laus på gulvet så få kompisen din til å skyve ilamme på den sånn inn på hendikap dasset og slå på den dær samtidig såm man lager orgasme lyder, har gjort det en gang før men d endte til og få en simens vekter etter meg og kompisen min..men det er da fette vanskeli og få me seg 40 brus......!
jeg hadde tatt dem med meg hjem hvis jeg hadde tilgang til bra bil. hvis ikke kan du rane den.
hva med å skjære over hengslene på venstre siden? å deretter brekke den opp fra siden, då tar du brusen, skjerer ut penge boksen. det siste du gjør er å komme tilbake etterpå å tenne på driten,hvorfor? fordi er du heldig brennes vekk alle merker etter hva som ha skjedd, og det tar lengre tid før de ser hva som har skjedd, og det tar lengre til for politiet
du kommer ikke inn til pengene hvis du knuser driten, regner jeg med
Point And Laugh
Antim0n's Avatar
Baseballkølle eller lignende. Slå istykker utsiden og koble låsen under panelet. Har hørt at dette skal funke, men har ikke sett eller prøvd i praksis (feig liten dævel jeg).
Sitat av BCM
men det er bare og ta ut kontakten også vist den står laus på gulvet så få kompisen din til å skyve ilamme på den sånn inn på hendikap dasset og slå på den dær samtidig såm man lager orgasme lyder, har gjort det en gang før
Vis hele sitatet...
hahahe.. ikke rart vekteren kom
du kan ta med deg hele driten
å selge den.
mange som gir et par tusen for en brusmaskin til å ha som innventar
Sitat av turock
Litt offtopic, men noen som vet hvor man får kjøpt cola automat? Har funnet coca cola kjøleskap til salgs, men ikke automat.
Vis hele sitatet...
Hvor har du funnet Coca Cola Kjøleskap?? link??

Men det hadde vært utrolig fett å hatt en bruskmaskin på rommet!
Jeg vet om en øde cola-maskin, jeg kunne jo ha "lånt" den og kjørt litt skikkelig reaserch. Problemet er jo bare at de sikkert er jævlig tunge, noen som kan tenke seg hva de veier?
Siden det er et øde sted burde det fint bare gå ann å ta med seg en tralle, 4 sterke venner og lempe den oppå- og kjøre den et stykke ut i skogen.

Gjør dette om natten, for så å komme tilbake dagen etterpå med redskaper.

Dra en gammel lue over hodet og klipp 3 hull i den, så i tilfelle dere blir oppdaget så blir dere kanskje ikke gjenkjent.

Husk å ikke glemme igjen brusen.. det er både brus og pant !
Tenkte heller på å legge den på en henger og kjøre den inn i garasjen, heller jobbe litt på den der.
Sitat av NightWolf
Tenkte heller på å legge den på en henger og kjøre den inn i garasjen, heller jobbe litt på den der.
Vis hele sitatet...
Bør funke veldig godt! En brusmaskin koster jo også en del penger.
etter du har gjordt det, triks litt på den så alle colaene koster 0 kroner ellernoe..
hvor kult er det ikke å ha cola-automat på rommet?

evt kan du sette avgift på den og ha den på lan's o_O

jeg bare brainstormer
det sto da på brusautomatene som var på skolen min at det bare var å ringe coca-cola folka så kom dem å plasserte ut cola maskiner gratis, men det var vel mest mynta på selskaper og slike ting..
hvor mange flasker brus inneholder en Cola-automat? mer en 100stk?
En automat vil vel ikke inneholde mer penger en maksimalt et par laken?

tviler sterkt på at automatene inneholder alarm, kamera eller lignende, siden det ikke er snakk om kjempebeløp de oppbevarer.
Sitat av adrixx
hvor mange flasker brus inneholder en Cola-automat? mer en 100stk?
En automat vil vel ikke inneholde mer penger en maksimalt et par laken?

tviler sterkt på at automatene inneholder alarm, kamera eller lignende, siden det ikke er snakk om kjempebeløp de oppbevarer.
Vis hele sitatet...
La oss si at bare brusen da veier 50kg, men hva kan selve automaten veie?
det som skal til er vel at du klarer å selge et visst antall brus før du kan få maskina..
klarer du å selge 20 brus om dagen, får du sikkert ha den på rommet ditt...
Balltre funker ikke. Plasten er støtsikker og bak den finner du lysrør og ei stålplate.
Skal du brekke den opp kommer du til å bruke en halvtime eller noe.. Den er selvfølgelig sikra mot sånt.
Skal du inn i en brusautomat ville jeg heller anbefalt å dirke låsen, eller ta jobb som service guy og stjele/kopiere nøkkelen. Da kan du bare ta på deg et kostyme med cola caps og plystre en fengende låt mens du låser opp automaten midt foran alle og tømmer pengeboksen. Og ingen mistenker noe.


-kj
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hmm låsen er samme type som en del sykkellåser og Chieftec kabinetter. Når man låser opp skal man dra ut den rektangulære greia som låsen er på, og snurre den rundt en del ganger (den er som en svær skrue, med gjenger. Ca 2 cm tykk og ganske lang). Det må da være mulig å tvinge denne opp med et kraftig brekkjern og en sterk kar...
spankingguru
Worner's Avatar
På skolen våres så har vi 2 colaautomater ved siden av hverandre og den ene har noen putta noe oppi mynthullet på så pengene blir igjen i automaten men det kommer ikke noe brus. Denne automaten har også fått sparka et lite hull nederst i høyre gjørnet og alle pengene samler seg her... Så av og til hvis man er heldig så ligger det litt penger her nede man kan ta
Det som kan hende er at all brusen som er i automaten kan falle ut idet du åpner den. Hendte når vi brakk opp en slik...
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Hva med å svare på det han spør om? En hver hattifnatt klarer å åpne en hengelås, men hva vet dere om GPRS-sporing og alarmer i dem? Så langt som jeg orket (ja, det var mye pisspreik) å lese, så var det eneste dere har foreslått å gjøre er og sage opp låsen.

Jeg dør litt inni meg når jeg ser det samme bli sagt om og om igjen.
Hvorfor skal det være plassert GPRS-systemer i en brusautomat ? Av alle ting vil jeg tro at det _ikke_ er plassert noe slikt i noe så simpelt som en brusautomat.

Paranoide folk altså...
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Vel, han spør etter alarmer, og ingen har gitt annet en antydninger. Det koster ikke mye for et sporingssystem.
Sitat av SteinIng
tenk å ha en brusautomat på rommet *drømme*
Vis hele sitatet...
ville jo bli tom etterhvert, kanskje litt dumt å ringe coca cola å be om påfyll..... hvis ikke du stjeler en ny når det er tomt da.... kunne vært kjekt å hatt på lan, tjent lit penger

jeg vet om et lite brus automat triks, som skaffer deg så mye brus du vil, jeg har ikke prøvd det, men sett det blitt gjort, dettte funker bare på sånn automater med heis inni, og glass vindu, hvis dere skjønner hva jeg mener, heisen henter brusen man skal ha, og sender den ut en liten luke. hvis du legger på penger og velger brus, så begynner den å kjøre, da stikker du hånda opp i hølet og holder for luka, så når brusen skal komme ut kommer den seg ikke ut, og pengene detter ut igjen, mens brusen blir liggendes i heisen, så gjør du det samme til du har ønsket antall brus, og en siste gang så driter du i å holde for luka, så er brusen servert ;D mine venner var dumme nok til å gjøre dette midt i storefri så automaten ble stengt.. men skal funke hvis man gjør det riktig, og husk brus automat med heis og glass vindu, og sånne knapper man på trykke på. f.eks e7 = cola
Småting folkens, prøv dete på en sporveis automat. Kan være opptil 200 000 i dem når de tømmes.

Doofus
Hva er en sporveisautomat ?
det er vel en sånn t-bane billett-autoamt han mener. står på alle stasjoner, og en del av dem er jo ganske øde men det virker som disse automatene er rimlig sikre, pluss at de sitter ganske godt fast i bakken... Video-overvåkning er det også på de fleste stasjoner.
Sitat av Toxic
det er vel en sånn t-bane billett-autoamt han mener. står på alle stasjoner, og en del av dem er jo ganske øde men det virker som disse automatene er rimlig sikre, pluss at de sitter ganske godt fast i bakken... Video-overvåkning er det også på de fleste stasjoner.
Vis hele sitatet...
Er vel tvilsomt at de som er mest øde er de med mest penger...De øde stedene som bekkestua, stabekk, jar. Kan ikke huske å sett kamera andre steder enn i sentrum.

Mulig det er en slags stille alarm inni?
Sitat av Croyfer
Hvorfor skal det være plassert GPRS-systemer i en brusautomat ? Av alle ting vil jeg tro at det _ikke_ er plassert noe slikt i noe så simpelt som en brusautomat.
Paranoide folk altså...
Vis hele sitatet...
Mener dere GPS (Global Positioning Sytem) nå? GPRS er nemlig nettilgang på mobiltelefoner, bare så det er sagt.
Hehe, Du kom meg i forkjøpet Bjølg

Men å slite seg ut på å rive opp en brusautomat er jo bare forgjeves når automaten har kun 20,-
Dessuten så er det vanlig å tømme automaten for penger selv om automaten er full. Ta heller å buff en spilleautomat. Så får du mer cash, pluss du får råd til å kjøpe mye brus. Hvis ikke den også er tømt da...