Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1690
Noen som la merke til Oslo himmelen rundt i dag rundt 15.15. tok bilder med mobilen, så bildene er ikke av beste kvalitet, men viser godt nok hva jeg snakker om.

Ser ut til at jeg ikke var den eneste, he he.

Er dette sjeldent fenomen, i hvertfall i Oslo, selv om det nå har skjedd 2 ganger tett på hverandre?
Jeg kan jeg ikke huske å ha sett dette før, følger jeg bare for dårlig med, eller er dette vanligere andre steder?
Så det på badetur i akershus Var vel rundt 14:30 elns.
Veggen's Avatar
Trådstarter Crew
Har sett dette mange ganger rundt månen, men ikke rundt sola.
Var klar over at det var en halo, men finnes det steder som er spesielt utsatt for dette, grunnet at de atmosfæriske forholdene som kreves opptrer oftere og eventuelt hvorfor?

Sitat av futile Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Om man klikker der det står he he i første posten, vil den lede til samme artikkel, så jeg har sett den.
Har sett det en del ganger før, så jeg forstår ikke hvordan en fyr på 70 år aldri kan ha sett det. Uansett rimelig fint og kult fenomen.
Veggen's Avatar
Trådstarter Crew
Sitat av Viva la Opium Vis innlegg
Har sett det en del ganger før, så jeg forstår ikke hvordan en fyr på 70 år aldri kan ha sett det. Uansett rimelig fint og kult fenomen.
Vis hele sitatet...
Jeg er kanskje en av de eldste brukerne her, men 70 var vel å ta i litt mye, er bare 35.
Og kan ikke huske å ha sett det før nei, men nå har jeg tilbrakt største delen av livet i Oslo, derfor spørsmålet om dette er vanligere andre steder, eller om det er jeg som følger dårlig med?

Har du sett det mange ganger før?
Sist endret av Veggen; 22. juni 2010 kl. 23:49.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Er ikke det samme type ring man ser rundt fullmånen noen ganger?
Sist endret av Bombasa; 22. juni 2010 kl. 23:55.
Ser dette ofte om vinteren, rundt månen
Sist endret av Xzip; 22. juni 2010 kl. 23:56.
Sitat av methewall Vis innlegg
Jeg er kanskje en av de eldste brukerne her, men 70 var vel å ta i litt mye, er bare 35.
Vis hele sitatet...
haha, lest VG artikkelen? Der er den en 70 år gammel mann som ikke har sett det før
Veggen's Avatar
Trådstarter Crew
Sitat av sky_king Vis innlegg
haha, lest VG artikkelen? Der er den en 70 år gammel mann som ikke har sett det før
Vis hele sitatet...
Da så , men da er det ikke så rat om ikke jeg har sett det før i dag heller da.