Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  38 9226
Heisann!

Vurderer sterkt å ta min første tatovering snart.

Den skal ikke bety noe som helst, har iallefall ikke noen krav til det..
Heller ikke farger, da jeg tror dette kan fort bli dårlig resultat og vil bli enda verre ettersom årene går.

Såg en tatovering en gang, der en fyr hadde 3 streker/sirkler på rekke rundt armen.

Noe ala dette, bare nede på armen: http://bildr.no/view/484834

Synest det var litt stilig..

Synspunkter?

-Polka-
Sitat av PolkagrisLaila Vis innlegg
Heisann!

Vurderer sterkt å ta min første tatovering snart.

Den skal ikke bety noe som helst, har iallefall ikke noen krav til det..
Heller ikke farger, da jeg tror dette kan fort bli dårlig resultat og vil bli enda verre ettersom årene går.

Såg en tatovering en gang, der en fyr hadde 3 streker/sirkler på rekke rundt armen.

Noe ala dette, bare nede på armen: http://bildr.no/view/484834

Synest det var litt stilig..

Synspunkter?

-Polka-
Vis hele sitatet...
Can you be anymore boring? Den tatoveringen var jo rett og slett bånn kjedlig!
For det første... Det er lamet å kopiere alle andre sine tats man ser på bilder rundt om kring.
For det andre, finn på noe selv, lag et lite og ENKELT design selv, sett deg ned å tegn, å gi tatovøren et utkast han kan jobbe med.
ja, beef up.

neida, det kan se fett ut det der, skal se om jeg finner noen eksempler for deg. Faktisk, når jeg tenker meg om gidder jeg ikke å gå igjennom 2020 svar, så gå igjennom denne tråden, ligger flere eksempler på tattovering i samme gaten som den der.

http://www.superfuture.com/supertalk...ead.php?t=2490
King of the world
PolkagrisLaila's Avatar
Trådstarter
Jeg vil ha det enkelt. Så derfor er den kanskje i dine øyner kjedelig.

Ja, dette er ikke en kopi av det jeg så, men noe ala..

Vil en sån en være dyrt?
Åherrejemini. Den der må du da gå lei av etter maks et par uker?
Sitat av VinumSabbathi Vis innlegg
Åherrejemini. Den der må du da gå lei av etter maks et par uker?
Vis hele sitatet...
Er du dom?:P
Nei, sånne er faktisk litt stilige, bare han gjør det litt annerledes...
Nesten som 3 tribals som går rundt armen, la oss si f.eks Piggtråd, bare i en annen dur...
King of the world
PolkagrisLaila's Avatar
Trådstarter
Sitat av VinumSabbathi Vis innlegg
Åherrejemini. Den der må du da gå lei av etter maks et par uker?
Vis hele sitatet...
Haha, jammen jeg vil jo ikke en som jeg skal gå å klø meg i hodet for hver dag heller..
Dette er tross alt min første tattoo, så kan jo heller ta en mer utfordrene og spennende senere..
Sist endret av PolkagrisLaila; 9. september 2009 kl. 19:38.
Den appellerte ikke til meg, men hva jeg synes har lite med saken å gjøre.

Synes du den er fin og kunne tenke deg å gå med den resten av livet så gjør du det.
Mange som ikke synes mine tatoveringer er fine heller, men det er mitt valg.
hvis noe hadde tatovert det samme som er på noen å tatoveringene som jeg har på kroppen samt jeg hadde sett dene personen... tja.. da hadde det rablet for meg.

ikke bare det d et er totalt respektløst men folk bruker penger for å få laget designet.

skaff ditt eget design i stedet for å drive med plagiat.
Sitat av PolkagrisLaila Vis innlegg
Haha, jammen jeg vil jo ikke en som jeg skal gå å klø meg i hodet for hver dag heller..
Dette er tross alt min første tattoo, så kan jo heller ta en mer utfordrene og spennende senere..
Vis hele sitatet...
Jeg tar tilbake det jeg sa. Beklager.

Men jeg ser ikke helt grunnen til at den skal være så monoton fordi at det er din første tattovering. Du bør nok tenke deg om en god stund før du tar den though, med tanke på hvor utrolig ille det må være å ha en slik en rundt armen hvis du en dag finner ut at du egentlig ikke liker den i det hele tatt.
King of the world
PolkagrisLaila's Avatar
Trådstarter
Spelley: Så om jeg tar en av 120 000 tribaler så er dette å drive med plagiat?

Det jeg viser til er at samme hva jeg velger, når jeg skal ha det enkelt og fargeløst, så er det vanskelig å finne noe unikt idag.

Personen jeg såg noe lignende på, var i polen, og han hadde den på en helt annen plass.. ikke var den lik heller..

VinumSabbathi: Ja, jeg vet, jeg skal tenke nøye gjennom dette, men har tenkt på en slik en i 2 år nå, og har enda ikke gått lei tanken.
Men ja, er jo ikke akuratt en tyggis-tatto, så skal tenke gjennom det.
Sist endret av PolkagrisLaila; 9. september 2009 kl. 19:47.
Den er fet fordi den er enkel. Den er stygg fordi den er uoriginal. Den blir fetere fordi du blir avhengig og ønsker å gjøre armen din om til et lerret, altså den er lett å bygge på. Do it!
Tenk deg godt om før du tar deg ein tatovering. Du seie du har tenkt i 2 år, så det går sikkert fint.

Syns kansje du kunne hatt eit "litt" meir spanande design enn det du har teikna i paint der, men det er jo din kropp og du som bestem.

Sjølv tok eg min første og einaste tatovering (så langt) på høyre side av brystet. Betalte 5500kr for den. Så kan du kansje synse deg fram til ein pris. Men eg syns at pris på ein tatovering er noko du spør tatovøren om slik at du veit kor mykje penger du treng å ha med. Skal jo ikkje godta horible summar heller, men du får jo ganske mange års glede utav denne tatoveringen.

Lykke til
Blackwork kan være jævla fett egentlig, og altså, ingen har copyright her. Ringer rundt arma er blitt gjort UTALLIGE ganger før, og det finnes flust av det på f.eks bmezine.com, om man bare gidder å lete litt i galleriene der.
Det jeg dog må sette fingeren på her er det som for meg virker som en generell lyst på tatovering, og ikke et konkret motiv.. Noe som blir litt feil grunn. Ja, selvsagt kan man ha en tatovering uten at den skal bety all verden, men prøv i det minste å bestemme deg for en eksakt ting først, istedet for å bare slå fast at "nå skal jeg ha tatovering."

Tenk på at dette er noe du skal ha på huden hele livet, og at om det er noe spontandrit du ender opp med, kan resultatet være at du angrer iløpet av kort tid. Gjør research, og stikk innom et studio og fortell hva du er ute etter, og få dem til å skisse litt for deg. Heng bilder av aktuelt motiv rundt omkring hjemme på steder du er ofte, og prøv å legg merke til om du blir lei av å se på det samme hver eneste dag. Klarer du deg fint i noen måneder? Da kan det kanskje være på tide å tenke på å bestille time.
Jeg skal prøve å ikke hyle ut min frustrasjon over ett så enkelt design å heller prøve å være litt konstruktiv.
Første bud når du skal ta en tatovering er å være sikker på designen du vil ha.
En enkel tribal sak kan sikkert se kult ut ved første øyekast, men om du ofrer saken litt tankekraft så vil du kanskje forstå at du har en trent og ofte utdannet kunstner til din disposisjon, å kommer antagelig fort til å gå lei ett så enkelt motiv.

Min første tatovering var en ankh, jeg bestemte meg for dette rett å slett fordi symbolet har dukket opp mye iløpet av livet mitt, jeg fikk onkelen min til å tegne denne da han er bedre med blyant enn meg.

Den andre var ett større prosjekt som dekker det meste av overarmen.
Det er en stor mektig hammer med lyn i bakrunnen, thor's hammer faktisk.
Den har masse detaljer og er ganske intrikat. tatovøren gjorde nesten hele jobben med å tegne denne.

Poenget mitt er at du har en kunstner til din disposisjon å du betaler dyrt, da burde du for all verdens guders skyld utnytte dette talentet!
King of the world
PolkagrisLaila's Avatar
Trådstarter
Ja, dette var bare ett raskt utkast, la ikke noe i størrelse, mål osv.

Er bare en tanke, noe ala det jeg har tenkt på og sett for meg.

Skjønner mangen synest den kanskje er dritt kjedelig, men jeg er ikke ferdig med den enda..
Synest selv den såg simpel ut, men det var bare for at dere lettere skulle se hva jeg mente, enn å bare si "3 sirkler rundt armen."

Men takker ialleefall for alle linker til forum og galleri, sitte å leser og får inspirasjon til de grader nå!
Syns ikke idèen er så dum, for den er meget trygg. Bedre å gå lei av 3 streker, enn å gå lei et teit brennendes dødningshode med piggtrå og blod som drypper rundt med masse detaljer. Jeg liker minimalisme, og 3 sånne streker er noe man kan gjøre mye kult utav, eventuelt bygge på om du kommer på noe mer du vil gjøre.

Har ingen tattooeringer selv, men dersom jeg engang skal få så kommer det nok til å være noe liknende.. Strekmenn, symboler, minimalisme, pictogram osv er kult!
Jeg synes designet er flott, litt minimalistisk. Men det er jo noe av det som gjør den kul.
Vil si meg enig i dynamite med at 'hvis' du går lei/blir bitt av basillen så er det enkelt å bygge på.
I mine øyne er det lett å gå lei av tattoo's som er simple. Tribals, streker og simple stjerner.
De har jo heller ingen betydning. Folk vil aldri spørre deg hva det er på tatoveringa di eller hva den betyr, for det er jo quite obvious - den betyr null og nada.

Anyway.. Hvis du liker 3 lette streker på armen så er det jo greit nok det. Er ikke opp til meg å bedømme, og det er som nevnt over utrolig lett å bygge videre på senere - for det vil du nok mest sannsynlig gjøre.

Det beste du kan gjøre er å tenke på hva du vil ha i et par måneder. Let så etter bilder på nettet, helst på litt ukjente steder som ikke så mange har vært. Print ut 3-4 forskjellige og gi de til din tatovør. Be han lage noe kult ut av det. Mest sannsynlig er det fler enn 1 person som jobber der så du vil få den personen som klarer å lage akuratt din tattoo best. Da får du en Custom tattoo som ingen andre har og som er bygd utifra din idê.
Sist endret av Source; 9. september 2009 kl. 21:13.
Jeg synes den du linket til var helt horribelt kjedelig og stygg. Har sett noen med EN sånn stripe, type 4-5 cm brei rundt armen. Ser jo bare ut som afrikaner som har rulla i bålet.
Sist endret av Volch0k; 9. september 2009 kl. 21:14.
Skal du ha tattis må du jo ha noe som ser fett ut, sånn som f.eks. denne, som er evig fet:
http://img.photobucket.com/albums/v11/bouwnt/8912.jpg
Sist endret av drittunge; 9. september 2009 kl. 21:17.
Den er jo rett å slett.. syk...
Tror det kan være en god ide å tenke seg godt om, spesielt om du syntes at den ikke skal bety noe. Da ser jeg ihvertfall ikke poenget i det. Du kommer til å gå fort lei av den, som du går fort lei av alle andre vaner/produkter. Tattiser backfirer fort, og det skal ikke mye til for at de ser rett og slett dritkjipe ut framfor å tilføre utseendet ditt (eller personligheten din for den del) noe positivt.

Men still, så lenge du ikke tar en tribal-tatovering så kan det egentlig være det samme for meg.
http://dump.no/files/d21078d9bfd2/1507.jpg
Har selv lyst til å tattovere det "merke/logoen" fant ikke ord for hva jeg skal kalle det
King of the world
PolkagrisLaila's Avatar
Trådstarter
Hehe, likte drittunge sitt eksempel.
Men det hadde da vert kjipt om Spider-Man pluttselig ble skikkelig kjiip figur som INGEN likte.. :/

Grunnen til at jeg ikke vil ha noe som betyr all verden, er av den enkle grunn; Ting som betyr noe kan fort endre seg til det motsatte eller bety noe du ikke vil det skal bety. Og da er det dritt å ha det på kroppen..

Gjorde noen endringer, lagde strekene tjukkere, også gjorde jeg det avstandsmessig bedre..

Men igjen, dette er bare en tanke; http://bildr.no/view/485086
Sitat av PolkagrisLaila Vis innlegg
Hehe, likte drittunge sitt eksempel.
Men det hadde da vert kjipt om Spider-Man pluttselig ble skikkelig kjiip figur som INGEN likte.. :/
Vis hele sitatet...


Så med andre ord er det viktig for deg hva andre synes og hvorvidt tatoveringen er modene? Isåfall kan jeg anbefale de barnetatoveringene som går av i vask etter et par dager.
King of the world
PolkagrisLaila's Avatar
Trådstarter
Visst er det viktig hva synspunkter andre også har om den.
Du ser jo hvor populert det er å tatovere hakekors på kroppen..

Og hadde jeg ikke brydd meg, hadde jeg heller ikke oprettet denne tråden.. Noe som sikkert gjelder mangen andre tattoo-tråder.
Syns i grunn du skal gi f i hva alle sier her. Det er du som skal ha den på armen og det er din kropp. Syns du den er kul så gå for den. Det er også bare du som vet om det er noe du går lei av om 2uker/2år.

Men hvis det bare skal være et prøveprosjekt for å finne ut hvor vondt det gjør. Dropp det. Teit å bruke opp plass på kroppe på noe fjas bare for å finne ut om det gjør vondt.
Finner du noe du virkkelig har lyst å ha på kroppen holder du smerten.

Kort og greit. Liker du det gjør det. Er det bare for å prøve glem det.
Jeg synes faktisk at den kan se litt fin ut, og den kan tilføre noe interresant.
Jeg har sett så jævlig mange stygge tattiser som jeg ikke skjønner hvorfor noen vil ha i nærheten av kroppen sin.
Så moralen er; vær sikker på det du vil ha, for den kommer til å være med deg leeeeenge

But still, å spørre andre folk hva de synes om tattisen du liker, er som å spørre om hvem som liker marsipankake med svisker... Noen elsker det og andre synes det høres helt for jævlig ut (smaken er som baken?)
Personlig tror jeg svært mange av de som har tatt tattis iløpet av den motebølgen vi ser nå, vil angre når de blir litt eldre. Akkurat nå er det inn med tattoo oppetter halsen og andre plasser. Det spørs om disse tattisene er like fete når du blir litt eldre. Spesielt jenter som en gang kommer til å bli damer... Kanskje du gifter deg rik og må gå i gallakjoler osv... Ser ikke spesielt rått ut med tattoo på halsen og nakken da...

Nei folkens... Hvis jeg skal være helt ærlig bør en tattoo representere noe viktig i livet ditt. Det holder ikke å finne et kult bilde på nettet eller noe sånt. En tattoo er personlig og bør symbolisere noe som avspeiler hvem du er. Først da tror jeg en tattoo kan leve evig og alltid noe du vil være stolt av.

Et "kul" piggtråd på armen er kun "kul" så lenge det fortsatt er mote... Dette går snart av moten og da er det ikke fullt så kult lenger. Og slettes ikke så enkelt å bli kvitt... Tipper bestefars gamle seilskute på armen ikke er fullt så "fet" i dag som den var for 40 år siden... Slik vil det bli med dagens motetattoo's om noen år også... Men det er bare min subjektive mening...
Sist endret av Driftaway; 10. september 2009 kl. 23:55.
Freak Trooper
Joey's Avatar
Gamlinger med sjømannstatoveringer er det kuleste som finst. No irony.
http://1.bp.blogspot.com/_I4d6eZSuTBY/SSSHJyqzgcI/AAAAAAAAAXM/yao-iL6yZK8/s320/alien-tattoo-whole-body.jpg http://1.bp.blogspot.com/_DMsvL7sD9Pw/SNwPIRqpylI/AAAAAAAAA_g/KZLulD5Dgv8/s400/Angel-Wings-Tattoos.jpg

Englevinger har jeg lyst på : D som ligner på dette

http://www.creativeuncut.com/gallery-04/art/tk5-jin-devil.jpg

her . Hadde vært awsome

edit: http://www.creativeuncut.com/gallery...jin-devil.html
Sist endret av mo3; 11. september 2009 kl. 00:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
finn på noe nytt folks, englevinger, kinesiske tegn osv, er totalt oppbrukt uansett de 3 strekene, er som andre, inkl meg har sagt i denne tråden, er et kjedelig motiv. det er ikke så mye som trengs å gjøres for å få den mer spennende. Om du går for tipset mitt for å spice den opp, er det bare å spørre tatovøren på ditt studio, så finner sikkert han på noe kult.

3 slike streker, er faktisk en ganske krevende tatovering, ytterstrekene skal være kirugisk presis, fargen skal sitte godt i lærhuden, slik at fargen holder seg "balansert og stødig", det brukes mye blekk. En slik tatovering vil jeg tro koster fra 5-6 tusen + avhengig av hvor stor arm du har.

Uansett, det er du som skal ha tatoveringen, det er du selv som bestemmer hvordan den skal se ut, men ikke ta design fra noen andre. Og til slutt, det enkleste er ofte det kuleste!

Mange har blitt bitt av basillen at tatovering skal bety noe, syntes at dette er latterlig, selvom jeg foretrekker å ta tatovering,
som har en slags betydning for meg, slik at jeg enten kan leve opp til denne betydningen, huske noe eller lignende, d
ette bidrar til at det skal mer til for å bli lei av tatoveringen. Du tar ikke en tatovering, for en person skal få vite hele livssyklusen din.
Min neste tatovering blir for dekoren sin skyld, men denne finner sikkert plass på ryggen, i tilfelle at jeg skulle bli lei den. Hva andre syntes om tatoveringene mine, gir jeg mildt sagt blanke f.
@Source, jeg sa også tideligere at tribals var noe du blei lei, men etter en duskusjon med en ganske intelligent bruker av forumet, innså jeg at tribals, kan være fin, vanskelig å bli lei og ikke minst, ha en mening.
Sist endret av Spelly; 11. september 2009 kl. 01:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Tatoveringer er bra statiske greier, liker mye bedre når folk som gidder og ta på seg bodypaint. Går av etter to-tre dusjer eventuelt sprit. Men det kan gjerne være forskjellige motiver hver helg, og du kan fremdeles gå med gallakjoler om 2 år selv om du har hatt slanger opp i halsen.

På den andre siden blir en tatovering en del av deg, den går under huden, bokstavelig talt. Derfor syntes jeg at jeg tatovering burde representere noe, noe som er viktig for deg. Tre streker over armen? Hva i all verden?

Tegn noe selv, blir glad i ideene dine. Du trenger ikke være god til å tegne, det er jo tross alt jobben til kunstneren som skal tatovere deg. Du sier hvordan du vil ha det og viser kladden din. Så tegner de den om og viser hvordan tatoveringen vil bli. Det koster en del, men du skal tross alt leve med dette. Finn noe du liker. Jeg for eksempel spiller mye bass på fritiden og derfor ville et eventuelt tatoveringsalternativ vært dette som representerer to f-nøkkler som er tvinnet sammen.

Dette sier jeg uten en eneste tattis på kroppen, men arrogant som jeg er slenger jeg synsingen min ut uansett. Jeg ønsker deg lykke til med markeringen som skal være en del av deg for livet.
Sitat av Stayneh Vis innlegg

But still, å spørre andre folk hva de synes om tattisen du liker, er som å spørre om hvem som liker marsipankake med svisker... Noen elsker det og andre synes det høres helt for jævlig ut (smaken er som baken?)
Vis hele sitatet...

SVISKER?! I KAKA! Neivettumeghva.


Når det kommer til spennende tatoveringer så har jeg ei amerikansk venninne med bacon tatovert på skamleppene. Hun har faktisk lagt ut bilder av det på nett, og jeg hadde funnet dem om jeg gadd, men jeg er for kraftig rystet etter å ha lest om svisker i kaka. Æsj altså.
Dette blir vell kansje litt å motsei meg sjølv i ein setning, men:

Eg syns ikkje noko om å ta ein tatovering bare for å ta ein tatovering, men eg syns heller ikkje at ein tatovering treng å ha noko meining.
Det kan jo holde med at du syns motivet er tøft.

Eg har planlagt litt langt fram i tid for kva eg skal ha, og kor eg skal ha det. For eksempel skal eg ha ein drage som kryp på armen min, frå skulder til skjortekanten. Eg har ikkje tatt denne enda fordi eg ikkje heilt veit korleis den skal være. Enten skal den slynge seg oppover armen og ut på brystet (litt standard, men tøft), eller så skal den gå rundt heile armen og slutte nede med skjortekanten. Sjå for deg at handa mi kjem utav kjeften på dragen.
Årsaken til at eg skriv dette er fordi eg skal ha den, men den har ikkje noko personlig betydning for meg. Eg skal ganske enkelt ha den fordi den er tøff

Men å ta ein tatovering kun for å kjenne korleis det er har eg ikkje noko sans for. Då tror eg at du, allerede før du tar tatoveringen, har planlagt korleis den kan dekkes over seinere.

Det er forsåvidt greit at du vil vite korleis det er å ta ein tatovering før du tar noko stort, men eg vill lagt ned mykje tid i å finne det rette motivet likevell. Har du sett deg ut noko ala dei 3 ringane du viste, så syns eg du skal gå for det, samme kva dei andre her måtte meine. Mange seier at motivet ditt er kjedelig, men hadde du sett deiras tatoveringar så ville du kansje sagt at den/dei var motbydelig(e). Å ta ein tatovering er jo ein personlig ting, om ikkje nødvendingvis med djup personlig betydning.
Tom Delonge fra blink182 har noe liknende, med noe rødt i da, men synes den er jævli kul!
http://www.freewebs.com/jellyrabbit/tom%20delonge.jpg
Noe som funker med den tatoveringen der er jo å tegne den på med tusj/penn for å se hvordan det blir.
Tre striper klarer vel de fleste å tegne.

Da får du hvertfall sett hvordan det blir.