Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1234
Hei folkens! Jeg prøvde tidligere og installere windows 10 på PC'n min.

Dette funket vist jeg ikke koblet pc'n til internett så den ikke oppdaterte driverne, men så fort den begynte og laste ned nye drivere kræsjet windows helt. Den bare frøs og eneste som funket var og holde inne "power" knappen for og skru den av. Når jeg skrudde den på igjen vil den ikke boote, mistet bare kontakt med skjerm, mus og tastatur. Reinstalerte windows 10 5 ganger uten hell. Fungerer kun i Safe mode.

Så bestemte jeg meg for og drite i det og gå tilbake til win7 64-bit siden jeg hadde en win7 CD liggende med key.

Problemet nå er at jeg ikke år gjort noe med pc'n. Hovedkortet har ingen drivere så jeg fr ikke internett selv med ethernet kabel rett i hovedkortet, google Asus P8Z77-M PRO driver og lastet ned LAN driver fra asus sine hjemmesider for og legge over på minnepenn. Men fikk kun en driver downloader, og det hjelper ikke mye når jeg ikke har drivere til og komme online.

Kan ikke finne selve driveren til hovedkortet, noen som kan hjelpe meg ?

Jeg slettet alt som var på hardsiken.
Sist endret av kimandre92; 11. mars 2016 kl. 23:44.
Robe and wizard hat
bakkus's Avatar
Dette er "driveren til hovedkortet": https://downloadcenter.intel.com/dow...pdate-Utility- (nederst til venstre der det står SetupChipset.exe) Last ned den og legg på en minnepenn, så kjør den på din maskin.

Dette er driveren til nettverkskortet ditt: http://dlcdnet.asus.com/pub/ASUS/lan...761_XPWin7.zip

Fyr inn de to, så skal du komme på nett og kunne ta ting derfra.
Tusen takk, du er en life saver !
Men er det noen som kan forklare hvorfor Win10 ikke ville fungere, prøvde og re-instalere fra USB 5 ganger.

Fungerte om PC'n ikke var koblet til internet så den ikke lastet ned drivere, men den krasjet om jeg koblet den til internett så den kunne laste ned drivere. Og når jeg mener fryser mente jeg at windows kræsjet fullstending, CTRL+alt+del funket heller ikke. var helt bunnfråssen.

holdt inne power knappen for og re boote og den ville ikke boote windows i annet en safe mode.

Googlet og det eneste jeg fant var denne oversikten over Asus hovedkort som støtter win10

Der står det " The following motherboards offer Windows 10 driver for OS upgrade and compatible installation: " og mitt P8Z77-M PRO er på listen ?