Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1897
Hei.
Leste denne tråden, der det diskuteres bug o.l i Its learning.
Lurte på om det var noe lignenede for meg som elev å komme meg inn på en lærerkonto å snoke.
Takk for behjelplige svar!
Har hacket fronter jeg . Var 14 da, og kom i konfliktråd og piss
Sitat av adrian nor
Har hacket fronter jeg . Var 14 da, og kom i konfliktråd og piss
Vis hele sitatet...
...si et hull da vettu, isteden for å poste en skrytepost.
Dette er ikke et hull i fronter som sådan, men det gjelder allikevel:

Jeg går på IKT, og der bruker vi Fronter (ugg. skittent system). Før jeg hadde et lite foredrag som omhandlet bl.a. ettercap, så brukte lærerne fronter via vanlig http, ikke https. Hva betyr dette? Jo, sitter lærerne på samme nettverk som deg, er det bare å fyre opp ettercap eller lignende, for da vil du snappe opp passordene deres når dem logger inn.
Trådstarter
53 1
Sitat av adrian nor
Har hacket fronter jeg . Var 14 da, og kom i konfliktråd og piss
Vis hele sitatet...
Forklar litt mer da..
Hullet ble tetta... Vi fant en side hvor man kunne endre/redigere nyheter på skolens hjemmeside(fronter-basert), ved å søke gjennom kildekoden. "ctrl-a" +link til xxx.com = konfliktråd (+ This page has been h4xx00red by the SQL's )

fant forresten mange "utrygge" URL's
Sist endret av adrian nor; 4. april 2005 kl. 01:38.
Og som jeg nevnte i den andre tråden så ska dette fortsatt fungere:
Hvis noen fortsatt bruker fronter så kan man levere når man vil selvom læreren har satt leveringstidsfrist. Dette gjør man ved å kopiere urlen til mappen man skal uppe i før tidsfristen går ut for så å bruke den når tidsfristen har gått ut. Koselig hvis du vil ha en ekstra helg til å jobbe på oppgaven din med. Fungerte hvertfall i fjor.
Læreren ser fortsatt leveringstidspunkt da. Så da kommer det ann på om læreren er observang eller om han begynner å rette med en gang.
One of the good guys
2rs1's Avatar
Bare til å si at en leverte før da "Det går jo tross alt ikke ann å levere etter at tidsfristen har gått ut."
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Siden det allerede er lagd en tråd om bugs i fronter så får jeg poste her.

Fant ut at man kan se fravær og annmerkinger til alle på hele skolen.
Noen andre som har sett det? Eller er det faktisk slik at man skal kunne ha oversikt over alle elevene?
Sitat av Maddy
Bare til å si at en leverte før da "Det går jo tross alt ikke ann å levere etter at tidsfristen har gått ut."
Vis hele sitatet...
Joda, jeg er lærer, og nå vet jeg det!
Sitat av apefaen
Og som jeg nevnte i den andre tråden så ska dette fortsatt fungere:
Hvis noen fortsatt bruker fronter så kan man levere når man vil selvom læreren har satt leveringstidsfrist. Dette gjør man ved å kopiere urlen til mappen man skal uppe i før tidsfristen går ut for så å bruke den når tidsfristen har gått ut. Koselig hvis du vil ha en ekstra helg til å jobbe på oppgaven din med. Fungerte hvertfall i fjor.
Vis hele sitatet...

Kan nevnes at dette ikke fungerer lengre
det som Nichotin sa fungerer fortsatt med Its'learning eneste er at du må bytte passord hver gang du logger inn uten https!
Og jeg er han andre som hacka sammen med adrian-nor :P Dvs. det var jeg som gjorde all "hackinga" da :P
Hullet gikk ut på at man ikke trengte å være admin for å endre andres nyheter :P
fant også noen utrygge ting, som bla lot oss legge til andmi-tools ting til hvilke rom vi ville, tilgang til alle lister vi ville og noen andre ting.. Men de blei tetta etter et høycom møte ting vi var med på..
kameraten min har akk fiksa seg til admin på fronter. Skal til han i dag, også får jeg høre hvordan han gjør det.
For det er vist ikke så vanskelig, men han vet ikke hvordan han fikser seg til vanlig bruker igjen, så hvis noen lærere eller admin folk ser dette så vil han sikkert få litt problemer, spess nå som han har sletta fraværet sitt.
Sitat av gillebo
kameraten min har akk fiksa seg til admin på fronter. Skal til han i dag, også får jeg høre hvordan han gjør det.
For det er vist ikke så vanskelig, men han vet ikke hvordan han fikser seg til vanlig bruker igjen, så hvis noen lærere eller admin folk ser dette så vil han sikkert få litt problemer, spess nå som han har sletta fraværet sitt.
Vis hele sitatet...
Faen. Det var en feil i fronter. Den var nå funnet, og han fikk problemer.

PS
Det lønner seg ikke å kødde me fronter : p
▼ ... noen uker senere ... ▼
Fronter var morsomt nok, husker jeg endret bildet til en fyr i klassen (han var typen som skrøt av diverse datarelaterte kunnskaper osv).

Det morsomme var jo at han sladra.. og at læreren min den gangen (var i systemutvikling bare lo, og ba meg skrive en bugreport. Gjorde dette, og fikk vennlig svar fra folka bak Fronter med takk for opplysningene og lovnad om at det skulle rettes asap. Rapporterte også endel andre feil som ser ut til å ha blitt retta (noen av de nevnt over). Er nå noen år siden jeg gikk på VGS og brukte Fronter (det kom siste året mitt på vgs).

På GK husker jeg vi brukte noe som het ebok.. det var 10x mer åpent enn Fronter, og de nektet å svare elever på mail (skolen fikk beskjed om det fra dem). Fnis.. way to go sier jeg bare.. var vel en grunn til at skolen bytta året etterpå