Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 800
Jeg sitter og irriterer meg grønn over en relativt simpel sak i Photoshop. Jeg prøver å lage en linje som ikke er helt rett, men som ikke er hakkete heller. Noe vanskelig å forklare, men her ser dere hva jeg mener. Aner ikke hva jeg skal søke etter for å finne tutorials på dette heller. Bruker man penn og har ufattelig håndkontroll eller er det noen triks på lager? mine linjer ser ut som om de er laget av en parkinsons-infisert ape
Sist endret av dynamite; 22. november 2008 kl. 21:07.
Du kan bruke pen tool, til å lage selve formene, gjerne i illustrator om du har det. Så kan du evt. bruke noen brushes etterpå, for å få noe liknende den effekten du ser på bidet du har der. Se vektorgrafikk, da får du rene fine linjer.
Linken din gir meg en Forbidden feilmelding...
Dynabyte
dynamite's Avatar
Trådstarter
Sitat av fulloggal Vis innlegg
Linken din gir meg en Forbidden feilmelding...
Vis hele sitatet...
Det er bilde nummer 22 ovenfra i denne samlingen.
Sitat av zwifty
Du kan bruke pen tool
Vis hele sitatet...
Det var et veldig godt forslag. Jeg skal se om ikke det funker ekstremt godt.
Freak Trooper
Joey's Avatar
Lag et par punkt med pen tool, gå til den convert point tool og klikk på punktene og begynn å dra.

Edit: Vanskelig å forklare, men viss du er litt dreven da, dropp den vektor mask, make selection og lag layer via copy. Så kan du kaste på en feather viss du vill og fylle på en farge.

Visst du catch my drift =)
Sist endret av Joey; 22. november 2008 kl. 22:09.
Søk etter "pen tool tutorial" på google og finn en du synes ser bra ut.

Da er du rimelig dreven etter en halvtime, og har ikke noe problemer med de linjene som var på det bildet hvertfall. Det klarer du forsåvidt uten å ha lest litt, men det er mye lettere når du vet hvordan alt virker.