Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 674
Hei!

Sitter med et lass Lasat modem, da de er å foretrekke i jobbsammenhengen. Jobber med BAX-løsninger for BBS ut mot kunde (bedrifter). Har både analoge og ISDN-modem liggende.
ISDN-modemene bruker 24 V DC-spenning, men det jeg ikke vet sikkert er hva de andre modemene gjør.

Har et lass med "Lasat Speed II" og "Lasat WebSetGo ISDN" - disse har til felles at de bruker 24 V adapter, og er ISDN. Kontaktene ser ut som forminskede apparatkontakter uten jord.

Har også et lass med "Lasat Safire 144", "Lasat 56.000 V", "Stollmann TA+POC/Integris" og et "D-link DFM-560E+modem". Tilhørende har jeg et lass med strømadaptere som både hører til ISDN (24 V), og de forskjellige modemene. Noen av disse er 5 V, 250 mA - 9 V, 0.6 A - og noen er 9 V 800 mA ... Jeg vet ikke hva som går til hva, og det står ikke på de forskjellige modemene. Forslag tas i mot!

Edit:
PS. Noen av strømforsyningene på 5 V har også samme type kontakt som ISDN-modemene som tar 24 V. Hvordan vet jeg om kanskje et av ISDN-modemene ikke burde ha 24 V?
Sist endret av ting; 12. mars 2007 kl. 18:40.