Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 2735
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
http://zet.no/~vidarlo/brynjar_t.jpg
trykk på bildet for større
Et bilde av en drink (Brynjar spesial, ganske god dog lite kjent). Tatt uten stativ i et mørkt rom. Rimelig fornøgd med det bildet...
Sist endret av vidarlo; 17. januar 2007 kl. 22:39.
Jeg ble egentlig bare tørst av å se på det bilde. Bra fokus og godt å se på =)
Ekstremt fint bilde etter min mening! Hvordan har du fått glasset/drinken til å lyse sånn fint?
Føler kansje at sugerøret er litt i vegen, og tiltrekker seg litt mye fokus.
Ellers så er det ett eller annet som mangler, noe jeg ikke klarer å sette fingeren på.

Beklager, men det ble ikke stort til konstruktiv kritikk i dag. Men bra bilde!
Skulle fått et "horelys" elns til å lyse opp fra bunnen! Ville blitt rått ;D
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Trådstarter Donor
Drinken er satt på ei led-lykt med blått lys. Og ja, sugerøret er i veien. Men vi var småfulle, og leika med kamera og lys

Halve crediten må gå til ronny som kom på ideen

http://zet.no/~vidarlo/brynjar2_t.jpg
trykk på bildet for større

Glasset sett rett ovenfra.
Utrolig pent og facinerendes bilde, ble tørst jeg :P
Kule bilder, syns det andre bildet var best
Jeg synes også det andre bildet var best (ja, sugerøret er fotsatt i vegen, men det har du nevnt, så det er greit)
Veldig stilig bilde, og god idé!
Synd det andre bildet der er en litt uskarpt...
MMMmmMMMM! Den så god ut da! Sleiver over hele tastaturet... Bra bilde btw!
∮ F dr = 0
Likte det første bilde mest. Hvilket kamera er det tatt med?
og hva er ingrediensene?
Bra ide og gode bilder, men i begge bildene syntes jeg du burde croppet dem på en annen måte så glasset ikke var så "tilfeldig" plassert.

http://img130.imageshack.us/my.php?image=shopowwm7.jpg
gjorde det fort, men du skjønner nok hva jeg mener.
litt off topic: men kunne vi fått en oppskrift?
Bildene er ikke akuratt unike. Fargene er kule og vinkelen er god, men det er ikke akuratt et spennende bilde. Dessuten er det litt blurry, synest jeg. Mye støy. Men det kommer vel av at det var så mørkt.

Men til å være fylla er det vel helt kurrant. D:
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Trådstarter Donor
Unike? Neida. Det er dei ikkje. Men eg synst dei var jækla tøffe Sjølvvlysande grønn drink...
Oppskrifta på en brynjar er vel ca. følgende:
Is. Rikelig med is. Halvfullt glass.
4cl Vodka
en sprut Pisang Ambon for å få grønnfarge
Fyll opp glasset til 3cm under kanten med sprite
Fyll med Battery til 1cm under kanten.

Bilda er tatt med EOS-350D med 70-300mm objektiv som eg ikkje hugsar kva heitte lenger, ettersom det var lånt for kvelden...
Hadde funka bra som reklamebilde egentlig, siden det vekker tørsten i meg (og tydeligvis flere brukere her). Flott bilde, vidarlo!
Ganske så kult bilde. Men synes du har croppa bilde litt mye. Det burde vært mer svart rundt glasset på sidene, ellers er det bra.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Trådstarter Donor
Sitat av Bjølg
Hadde funka bra som reklamebilde egentlig, siden det vekker tørsten i meg (og tydeligvis flere brukere her). Flott bilde, vidarlo!
Vis hele sitatet...
Det er et reklamebilde

Og ja, har bildet med meir svart på sidene, med drinken sentrert i bildet, men croppa det for å få plass til det her litt enkelt ;P
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Det du kunne ha gjort, var å gå LITT lenger unna (evt ikke crop'e så mye), slik at du får med hele sugerøret. Da vil det se ut som en mer planlagt komposisjon ihvertfall...
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Trådstarter Donor
Sugerøret var svart. Glasset var opplyst nedanifrå.

Om du ser på heile bildet, som har med mykje rom rundt glasset, så er alt svart. Du ser ikkje sugerøret... Enkelt og greit :P

http://zet.no/~vidarlo/drink2_t.jpg
trykk på bildet for større

En ana drink
det så så godt ut at jeg ble kjempetørst. er på skolen nå, og kan ikke drikke. hehe.
Bildene var virkelig kule, noe konstruktiv kritikk kan jeg ikke komme med.. Er det flere bilder eller?
og, ja; Jeg ble tørst.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Trådstarter Donor
Chouse: har noken små planer om å lage bilder av alle drinkane vi har og få laga til en skikkelig meny.

For the recordrinkane er blanda med vatn, og ikkje vodka, så det er ikkje alkoholreklame..
Sitat av Pumpkin
Skulle fått et "horelys" elns til å lyse opp fra bunnen! Ville blitt rått ;D
Vis hele sitatet...
Det kommer vel an på drinken. Det er en Osram Dot-It lampe som lyser. Tre hvite dioder. Så fargen på drinken avgjør fargespillet. Det ligger et annet bilde i denne tråden, som uten tvil defineres horelys

Sitat av Tullen
litt off topic: men kunne vi fått en oppskrift?
Vis hele sitatet...
Lov meg at du kaller den for "Brynjar" om du noen gang setter denne på et barkart - selv om du skulle finne ut hva drinken egentlig heter. Den er en tribute til en tidligere leder av Studentsamfunnet i Førde.

Til en brynjar, trenger du et longdrink glass fylt med is (helt til topps).
Vi bruker 22 % vodka grunnet 18-årsgrense, så bruk gjerne 6 cl i stedet for 4 cl. Bruk 4 cl om du har sterkere vodka.
Like deler Pisang Ambon og Sour Mix, ene for fargen og ene for smak. Ikke mye - knapt 2 cl til sammen.
Fyll opp med sprite og server med sugerør. Fungerer nok med en eksotisk frukt på kanten også (ikke sitron/lime).
Drinken får en god smak av banan og litt mer. Har laget den vellykket på Bacardi Apple også.

Happy drinking

Sitat av vidarlo
Halve crediten må gå til ronny som kom på ideen
Vis hele sitatet...
Takker for creds .. Du måtte jo nesten overtales til å ta et par bilder .. Jeg hadde vel gått rundt i en time allerede og "briefet" med lysende drinker =)

PS. Øl ser lite fristende ut under slikt lys
synes bildet var veldig bra jeg av den grønne drinken. Tror det har noe med fargen kom mere fram pga svarte bakgrunnen. Men må si jeg fikk lyst på en fdrink nå!
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Trådstarter Donor
Sitat av Shatique
synes bildet var veldig bra jeg av den grønne drinken. Tror det har noe med fargen kom mere fram pga svarte bakgrunnen. Men må si jeg fikk lyst på en fdrink nå!
Vis hele sitatet...
Hirr! Sett i gang, lag en, som en hyllest til vår store ex-leder Brynjar