Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 5443
Hei
Jeg er meget dårlig på engelsken min, jeg snakker bra, men skriver sugent.
og nå er jeg i en sånn klemme der jeg _må_ svare på ett brev, ikke langt, bare noen setninger. men på engelsk. og da ønsker jeg hjelp.

Er det noen som vet om en måte jeg kan få hjelp på? F.eks ett program det jeg skriver det inn på norsk, så blir det konvertert til engelsk`?

All hjelp tas imot med takk!


God jul til dere alle Freaks : )
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Det finnes ikke. UANSETT hvor dårlig du er i engelsk, vil teksten du får matet ut av et slikt program bli dårligere i ~99.9999999999999999% av alle tilfeller.
Blanko, du er min gud! tusen takk!
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Det kommer til å suge vilt, spør noen som kan engelsk i stedet...
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
http://www.translate.google.no/
Det som er med Google translate er at hvis du har en bedre oversettelse så kan man foreslå det, og etter hvert så vil translate programmet bare bli bedre og bedre.
Men nesten uansett (og spesielt hittil) så blir det nok veldig dårlig engelsk når du bruker oversettelsesprogrammer.

EDIT:
ahh.. for sein xD
Sist endret av Thoryllo; 20. desember 2008 kl. 15:32.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Du skal ikke gå langt for å finne noen som skriver bra Engelsk, det er jo det nest mest brukte språket på kloden.

Ett oversettingsprogram kan oversette ord for ord, og i noen tilfeller setninger, men få en person til å se over teksten om du ikke vil at setningene skal ende opp som tullball.
Her vært inne på den tanken også.
Men føler liksom ikke så mye pride med tanke på at jeg er så dårlig.. det blir liksom litt flaut for meg.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Et annet alternativ er freetranslation.com.

Om du vil kan jeg se over teksten for deg, send Norsk og Engelsk versjon på PM.
Det er ikke bare ordene som teller, også strukturen!
Du skal ikke gå langt for å finne noen som skriver bra Engelsk, det er jo det nest mest brukte språket på kloden.
Vis hele sitatet...
Faktisk så er ikke engelsk det meste brukte språket på kloden pr. dags dato. Det er enten indisk eller kinesisk.

Som de over sa, jeg bor selv i statene, og føler at min grep på engelsk er langt over gjennomsnitt, med tanke på at jeg har bodd her en stund. Så jeg har ingen problemer med å ta meg tid til å se over brevet ditt.
Jeg setter pris på at dere vil hjelpe, det skal jeg tenke på neste gang!
men jeg skrev inn teksten, og jeg kan lese , men dårlig til å skrive. Og det var en enkel god jul og godt nyttår osv. Den ble riktig, ble ingen feil.

Setter stor pris på at dere vil hjelpe!
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Et helt brev som ble helt riktig ved bruk av et oversettingsprogram? Det vil jeg se før jeg tror det.
Jeg ville bare i korte åndedrag si at du ikke er den skarpeste på norsk heller ;-)
Ikke for å være slem på noen måte, men det heter brevskriving.

På norsk setter vi sammen ord, og på engelsk deles de oppe. Et eksempel på dette er "nettleser" vs. "web browser". Når du er usikker på om et ord skal skrives sammen eller delt, så tenk på hvordan du uttaler ordet. Om du sier ordet uten "pauser", så skal det også med stor sannsynlighet skrives som et ord. Unntakene her er "i hvert fall" og "i alle fall", med noen flere.
Men tilbake til din lille feil ... Si følgende høyt for deg selv:
- Brevskriving
- Brev (pause) skriving.
Ser du hvordan ordet lyder best "sammensatt"? Tenk sånn når du skriver. Bare et vennlig tips.