Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 732
Hei nerdevennene mine ;-)

Jeg har fått meg min første GPS. Den er innebygget i en Sony Ericsson W760i, som jeg ellers er strålende fornøyd med.
Har prøvd å navigere med både Google Maps og Wayfinder ... Begge har sine feil og mangler egentlig, så det hadde vært gøy om TomTom kom til mobilen som midlet ;-)

Men ... Det jeg spør etter, og lurer på ... er en midlet (gratis) som fungerer som altimeter, eller høydemåler. GPS har nemlig muligheten (med nok satelitter) til ikke bare å si hvor på jorda du er, men farten du holder og hvor høyt du er over havet (altitude).
Den siste funksjonen der, altitude, har hverken Wayfinder Navigator eller Google Maps som allerede er på telefonen. Derfor ønsker jeg å finne meg en java midlet til min Sony Ericsson W760i, som kan til en hver tid gi meg følgende data i et skjermbilde:

* Fart
* Breddegrad
* Lengdegrad
* Høyde over havet
* Annet gøy.

Der er et program med W760i som viser fart og koordinater, og antall satelitter den til en hver tid har kontakt med - men altså ikke høyden over havet.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg selv har tomtom til sonyericsson p1i, men den benytter symbian, Så jeg vet ikke om dette vil gå for resten av sonyericsson's ikke-business-mobiler.

Prøvde å google litt, men da fant jeg bare masse artikler om gps med barometer(hardware)

Send meg mail om du finner noe altimeter allikevel da; (hadde vært morsomt å teste)