Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1648
Hei, jeg hadde tenkt å gå til innkjøp av pakker med LED, som jeg kan bruke til mine prosjekter som LED-kuber, bakgrunnsbelysnig til leiligheten o.l.

Så jeg hadde tenkt å kjøpe LED i større kvantium, 1K pakker, 5K pakker hvis ikkje prisen er for høy, så jeg er på jakt etter nettbutiker som lever størst kvantium til lavest pris, gjerne RGB LED.

Samme gjelder motstander, størst mulig kvantium til lavest pris.
Her kan det nok være lurt å ta kontakt med forskjellige sider som selger led og høre hva prisen blir om du kjøper flere. Skal ikke se bort ifra at det er litt rabatt ute å går da.
Sjekk dealextreme.com
Finn en selger på dhgate.com eller madeinchina.com og hør med der. De fleste selger i wholesale, er du hyggelig får du kanskje tilsendt en vareprøve og
Siden du ikke nevner kriterier i form av holdbarhet, kvalitet, ytelse eller lignende tillater jeg meg å henvise deg til ebay. Her har du et søk som starter med de simpleste LED-variantene: http://goo.gl/eDSTl
BAD MOTHERFUCKER
Tomacco's Avatar
Søk etter "LED bulk seller/dealers/suppliers" eller noe i den duren
https://www.elfaelektronikk.no/elfa3...2-41&toc=20292 Elfa selger bulk 0,50 øre pr. diode hvis du bestiller mere enn 250 stykk. Dette er jo forsåvidt led's av kvalitet, så spørs om det passer ditt bruk.
Sist endret av iMAGINE123; 7. desember 2010 kl. 21:34.
Lysdioder: www.dotlight.de eller www.futurlec.com
Motstander: www.futurlec.com www.elfa.se -- eller nær sagt hvor som helst
Isåfall kunne jeg tenkt meg å kjøpe noen deoder av deg! : D
Sitat av PyrONics Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Her trur jeg vi har funnet noe, 1000 stk hvite leds til $50, og 500 farget leds til rundt $20.

Sånn groft regna 30 øre pr leds
http://electradeshop.com/ har billige og GODE motstander og kan være behjelpelig når det kommer til større kvanta.

edit: Frakt tilkommer.
Sist endret av PyrONics; 8. desember 2010 kl. 14:12.
Sitat av Masi Vis innlegg
Her trur jeg vi har funnet noe, 1000 stk hvite leds til $50, og 500 farget leds til rundt $20.

Sånn groft regna 30 øre pr leds
Vis hele sitatet...
Har du noe mere beskrivelse av diodene du finner der ?

Hvor mye lys(styrke) er det du skal ha ?

Har laget 2 LED belysninger med dioder til kr 3 pr stk, skulle være rundt 200 000 mcd og 40 graders spredning, men det ble litt i minste laget med 25 dioder i det ene tilfellet.
Anbefaler ledshoppe.com. Har handlet der mange ganger, gratis frakt og ganske rask levering for å komme helt fra kina.
http://cgi.ebay.com/1000Pcs-5mm-Whit...item3caa609b29

29 dollars = 176 kroner / 1000 stk = 0,176 kr stk

Ikke så dyrt. Gjør noen søk på ebay, det finnes flere forskjellige typer til ca. samme pris.
Minner om at vi allerede har en sticky-tråd om leverandører av komponenter, så en ny oppramsing er noe unødvendig. Begrens derfor helst svarene til spesifikke kvantumsrabatter på LEDs, ettersom det tilsynelatende er det trådstarter spør etter.
Sitat av asmika Vis innlegg
Har du noe mere beskrivelse av diodene du finner der ?

Hvor mye lys(styrke) er det du skal ha ?

Har laget 2 LED belysninger med dioder til kr 3 pr stk, skulle være rundt 200 000 mcd og 40 graders spredning, men det ble litt i minste laget med 25 dioder i det ene tilfellet.
Vis hele sitatet...
Det vet jeg ikkje, lysstyrken har ikkje så mye å si med tanke på formålene mine, skal ikkje lyse opp en fotball bane akkurat.

Vi får se, har en pakke på tur i posten.
Sitat av Masi Vis innlegg
Det vet jeg ikkje, lysstyrken har ikkje så mye å si med tanke på formålene mine, skal ikkje lyse opp en fotball bane akkurat.
Vis hele sitatet...
Jeg har 25 dioder( 200 000mcd 40grader ) over inngangspartiet, er bare nok til å rusle. Går ikke å prøve finne feks en skiftenøkkel.