Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 590
Godagen.

Har noen små problemer hjemme når det kommer til å få internett på begge datamaskinene mine, har 1 stasjonær og en bærbar som jeg bruker.

Den stasjonære pcen har ingen problemer whatsoever med internett (untenom noen små hikk av å til). Men min bærbare vil ikke forbli tilkoblet til nettet i mer enn 5minutt i slengen som er ganske irriterende til tider så jeg prøvde å dele trådløsen til min stasjonære med min bærbare.

Oppsette ser nå slik ut
http://i48.tinypic.com/vip948.png

Funket helt fint inntill idag da bærbarn sier at den ikke får kontakt med "Primary DNS". Jeg er rundt average datakyndig, men Internett har jeg ikke mye peiling på.

Så jeg lurte på om noen av dere lesere hær har noen tips om hvordan jeg kan få dette til å funke igjen?

Takk på forhånd.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Bruker du router funksjonaliteten på "routeren" eller bruker du bare LAN-siden ? Hva skjer om du kobler den bærbare direkte i den stasjonære ?

(sånn som jeg forstår det har du ikke internett selv, men leecher av noen andre via trådløst ?
Trådstarter
14 2
Det er mitt internett jeg bruker ja.
Å viss jeg kobler stasjonæren direkte i bærbarn skjer dette "Unidentified Network: No Network Access"
Sitat av wacco1991 Vis innlegg
Det er mitt internett jeg bruker ja.
Å viss jeg kobler stasjonæren direkte i bærbarn skjer dette "Unidentified Network: No Network Access"
Vis hele sitatet...
Det får du fordi den ikke finner noe DHCP som kan gi den IP-adresse. Du ville fått det samme om du stappet kabelen din inn i et ADSL-modem i bridge-mode.
Meldingen avslører at du i det minste har Vista eller Win7 på en av maskinene (den som viste meldingen).

Det er et dårlig forklart nett du har der, men det du sier er ...
1. Jeg har en ruter.
2. Før hadde jeg begge maskiner kablet til ruter, men laptop holder da bare ut i 5 minutter.
3. Så tok jeg å delte det kablede nettverket på den stasjonære med et trådløst kort jeg har i den stasjonære ... Da fikk den bærbare trådløst via delt internett aksess på den stasjonære.

Er dette riktig? Hva slags ruter snakker vi om? Hva slags Internettleverandør, om det er deres ruter - eller har du egen ruter etter modemet til din leverandør?
Trådstarter
14 2
Ok, skal forklare så godt som mulig nå.

Har en Router(Belkin N1) nede som er koblet til et modem fra canal digital som distribuerer nette rundt i huset mitt. Dette nettet er min Stasjonære koblet til med et Belkin trådløst Nettverks kort via USB.

Min bærbare har eget nettverks kort som jeg bruker til å koble til Belkin N1 men det holder ut i 5minutt før det sier "hade" å ikke funker lenger.

Derfor tenkte jeg å dele det trådløse nettverket som min stasjonære får fra Belkin N1 gjennom mitt Belkin trådløse nettverkskort og ut en LAN kabel inn i Bærbarn. Dette funket da ikke så jeg dro opp en gammel router jeg hadde liggende (Netgear) og koblet da gjennom denne.

Dette har da funket veldig bra helt til idag.