Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 834
Er det mulig å sette opp et LAN nettverk (for ca. 4 pcer) for å spille spill som Warcraft 3 uten et trådløst nettverk eller noen som helst form for internett? Bare noen pcer på ei hytte, hva må jeg ta med for at vi skal kunne spille på LAN?
En switch og noen tp'er?
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
Jada, det går fint. Alt du trenger er en switch, strøm og fire CAT kabler
Sist endret av daimeno; 7. januar 2009 kl. 21:17.
Trådstarter
21 4
En switch, det er en liten boks du kan koble til internett-kabler?

EDIT: What er en CAT kabel?
Sist endret av haavy; 7. januar 2009 kl. 21:33.
Hvis dere har et trådløst kort i maskinene kan dere sette opp et trådløst internett bare ved hjelp av pc-ene
Trådstarter
21 4
Det hørtes enda bedre ut, fomox. Hvordan gjør vi det?
Ja.
Som denne

http://www.cheeplinux.com/images/images_big/8port.jpg

Så lenge du har strøm i skal det virke fint å lane over switchen .
Sist endret av Apu; 7. januar 2009 kl. 21:35.
Husk å prøv en eventuell løsning hjemme før dere drar. Surt om en av dere mangler noe, eller har en eller annen bug.
Switch er vel og bra, men da må dere også huske å sette opp statiske ip adresser som er i samme range. Er en fordel å bruke samme subnet også, om dere vil det skal fungere vel og merke.
Trådstarter
21 4
Sitat av Milligan Vis innlegg
Switch er vel og bra, men da må dere også huske å sette opp statiske ip adresser som er i samme range. Er en fordel å bruke samme subnet også, om dere vil det skal fungere vel og merke.
Vis hele sitatet...
Hvordan gjør jeg dette?
CAT cable er en vanlig internettledning
Sitat av Milligan Vis innlegg
Switch er vel og bra, men da må dere også huske å sette opp statiske ip adresser som er i samme range. Er en fordel å bruke samme subnet også, om dere vil det skal fungere vel og merke.
Vis hele sitatet...
Tull. Vedder høgre storetå på at alle disse sitter med Windows nyere enn 98, og da vil Windows dele ut IPer automatisk i nettet 169.254.x.x ... Det er mer enn godt nok.

Alt de trenger, er en switch til kr 190,- på Biltema og et par "Internett"-snorer, datakabler, "CAT"-kabler (første gang jeg har hørt den benevelsen), TP'er, etc. Kall det hva du vil, bare det har en modularplugg i hver ende, og har 8 tråder, følger ethernet standarder og gjerne også en viss grad av CATegory, som f.eks. 5e.
Sitat av haavy Vis innlegg
Hvordan gjør jeg dette?
Vis hele sitatet...
Properties på nettverkskortet - velg TCP/IPv4 og skriv inn for eksmpel 192.168.1.x som ip-adresse og 255.255.255.0 som subnett-mask. I feltene for default gateway og DNS trenger du ikke å skrive inn noe.
Sist endret av ql1rz; 8. januar 2009 kl. 21:30.