Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 4199
Hei

Har en Acer Aspire One med Linpus, og skulle gjerne ha reinstallert den. (Ikke til XP, vil fortsatt ha Linpus)

Har investert i en sånn CD-rom USB drev, så jeg kan bruke cd.

Noen som kan fortelle meg hvordan jeg reinstallerer PC'n?

På forhånd takk!
Funker det ikke å trykke Alt+F10 under oppstart? jeg pleier bare å trykke Alt+F10 som en gal :P Acer har denne recoveryfunksjonen på alle sine andre pc'er men jeg har ikke prøvd og sett om det er det på Aspire One.
Trådstarter
15 0
Sitat av n00man
Funker det ikke å trykke Alt+F10 under oppstart? jeg pleier bare å trykke Alt+F10 som en gal :P Acer har denne recoveryfunksjonen på alle sine andre pc'er men jeg har ikke prøvd og sett om det er det på Aspire One.
Vis hele sitatet...
Nei, det funket ikke.
På min så fulgte det med recovery CDer, sjekket esken din?
Trådstarter
15 0
Ja, jeg har recovery cd. Men hvordan bruker jeg den?
er det ikke bare å putte den i cdspillern og restarte pcn?
Det står i eit lite hefte som du finner i sammen med CD'en
Nja, du er muligens nødt til å gå inn i BIOS på maskinen (står hvilken tast i oppstarten), deretter må du sette "First Boot Device" til USB-CDROM.
Sitat av Jh_
Nja, du er muligens nødt til å gå inn i BIOS på maskinen (står hvilken tast i oppstarten), deretter må du sette "First Boot Device" til USB-CDROM.
Vis hele sitatet...
og så kjører resten av seg selv?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg har egentlig lyst å gjøre det samme som han over - men jeg har ikke USB CD-ROM, bare minnepenn. Klarer vi å få det til?

Nevermind - Fant ut det var en funksjon på Acer sin DVD-plate for å lage USB-minnepenn. Man bare booter platen i en annen maskin som HAR CD-ROM. En stasjonær f.eks.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sitat av ting Vis innlegg
Jeg har egentlig lyst å gjøre det samme som han over - men jeg har ikke USB CD-ROM, bare minnepenn. Klarer vi å få det til?

Nevermind - Fant ut det var en funksjon på Acer sin DVD-plate for å lage USB-minnepenn. Man bare booter platen i en annen maskin som HAR CD-ROM. En stasjonær f.eks.
Vis hele sitatet...
hvordan fikk du det til?
Når jeg utførte dette så brukte jeg cden og der fant jeg et sh script jeg kjørte. Vist jeg husker riktig skrev jeg da inn ./make_disk.sh /navn/på/enhet så gjorde denne alt for meg og jeg kunne da putte usbsticken inn i acer maskinen og installere som det skulle vært en cdplate . Husk også og velge at den skal boote fra usb i bios.