Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  81 8280
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Etter å ha lest siste tidas debatt om innvanvdring her inne har eg komt fram til eit anna forslag: alle som blir tatt for narkotikamisbruk i Norge blir deportert til Nederland. Ettersom det er rimelig klart om ein person er tatt for narkotikamisbruk eller ikkje så er det uviktig med straffesak for å avgjere skuldspørsmålet. Politiet er heilt ut kompetente nok til å vurdere det sjølv.

Om ein bruker narkotika i Noreg, viser ein grov ignoranse for norsk lovverk. Er ein norsk statsborgar bør ein vite korleis straffelova er utforma, og at narkotikabruk er ulovleg. Forbausande mange bryr seg ikkje. Kvifor skal skattebetalarane bruke av oljefondet for å halde folk innesperra då? Er det ikkje ei betre løysing for alle parter om brukerane blir deportert til et land der det er høgare toleranse for det, slik at ein får mindre konflikter med befolkinga i landet. Det er også betre for brukerane sjølv, som i mindre grad vil bli trakkasert av politi.

Nederland har også eit betre behandlingsopplegg for dei som viser at dei faktisk vil respektere norske lover. Sidan narkotika er forbode i Noreg er det ikkje poeng i å bruke skattebetalerane sine pengar på å finansiere behandling av noko som alt er ulovleg. Skattebetalarane sparer med andre ord mykje på at folk vert deponert til Nederland. For å vere humane bør vi imidlertid gi dei deponerte personane rett til tre dagers opphold per år i Norge, for å treffe venner og familie, under den forutsetning at dei holder seg unna rusmiddel, og har med seg stort nok kontantbeløp til å betale opphold.

Dersom en person kan vise til å ha budd i Nederland, uten å røre narkotika i ti år, er eg åpen for å slippe vedkommande inn i Noreg igjen, på vilkår. Det er ikkje aktuelt å gi tilbake norsk statsborgerskap basert på god oppførsel i så kort tidsrom som ti år, men det kan vere aktuelt om vedkommande viser seg skikka til å bu i Norge.

Alt i alt er deponering til beste for alle parter - rusmisbrukeren får lettare tilgang, og Noreg slepp å bruke tid på folk som bryt lova. Derfor er valget enkelt for min del: deporter dei.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Dette var faktisk en god løsning!

Er dog noe skeptisk til hvor gjennomførbart det vil være.
Spørsmålet er jo om Nederland vile "tatt i mot" alle de nordmennene som det faktisk kommer til å bli?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
God plan, men Nederland vil ikke ta imot. Send de til Australia, det har vært praktisert i årevis og har vist seg å være en god løsning.
Jeg syns det virker som en god plan, men hva om vi bare går sammen med alle andre land i verden om å bygge et nytt stort land, en stor øy hvor vi bare kan deportere alle kriminelle og overlate dem til dem selv? Da slipper vi å plage andre land med våre kriminelle på lang sikt
Liker innlegget da det har HELT klare likhets tråder med visse innvandringsdebatter her på forumet, og ikke minst ellers rundtomkring i det norske sammfunnet.
Det er så lett å rope høyt, å være trangsynt, å bare se verden i svart og hvitt....

KP!
Sist endret av Eyeamare; 6. august 2008 kl. 17:30.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Trådstarter Donor
Sitat av Gest
Jeg syns det virker som en god plan, men hva om vi bare går sammen med alle andre land i verden om å bygge et nytt stort land, en stor øy hvor vi bare kan deportere alle kriminelle og overlate dem til dem selv? Da slipper vi å plage andre land med våre kriminelle på lang sikt
Vis hele sitatet...
Problemet er at Australia er allerede tatt. Det som er igjen er sydpollandet, men hey, det er vel neppe direkte negativt.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Hva mener du Australia allerede er tatt? Australia har blitt brukt til det i årevis, jeg ser ingen grunn til at det ikke kan praktiseres i dag.
Kan jo evt sende de som har drevet med tyngre narkotiske stoffer til Australia, mens folk som blir tatt for og ta seg en jonas på bussholdeplassen kan bli sendt til Nederland.

Så trenger ikke disse to gruppene og menges, og vi forhindrer denne trappeeffekten alle snakker om.
Sitat av slashdot
Problemet er at Australia er allerede tatt. Det som er igjen er sydpollandet, men hey, det er vel neppe direkte negativt.
Vis hele sitatet...
Veit ikke, men, når alle der da begynner å nyktre, all svettinga å varmeproduseringa, det vil vel bli det neste store Globale oppvarmings problemet da.
Heilt canooon
Grønland?

Er jo en god idé, men å overtale Staten eller de til å gjøre sånt er vel ikke enkel. Ellers så var vel 10 år litt vel mye, kankje 5 eller 7?
Sist endret av Rindae; 6. august 2008 kl. 17:35.
Jeg er mer for å opprette en slags fristat i Norge, så slipper vi problematikken der masse sinte nederlendere skriver diskriminerende artikler om oss elendige narkisinnvandrere på nettforumene sine.
Sist endret av ulldott; 6. august 2008 kl. 17:36.
Neinei, dere misforstår meg. Jeg mener, la oss fysisk bygge en ny øy, en stor ny øy i middelhavet elns!
Nå kommer det til og spore av til og bli en diskusjon om hvilket land vi skal velge.
Jeg er dog overrasket over at alle stiller seg så positive til slikt et drastisk forslag, kanskje nFF bare representerer en veldig alternativ del av befolkningen.
Gøddæmmit, hele Finnmarsvidda/Hardangervidda ligger folketomt. Hvorfor ikke bruke egne ressurser på å lage en Junkie-Station der oppe. Der er de isolert og kan leve livet.
Heilt canooon
Sitat av x3m187
Gøddæmmit, hele Finnmarsvidda/Hardangervidda ligger folketomt. Hvorfor ikke bruke egne ressurser på å lage en Junkie-Station der oppe. Der er de isolert og kan leve livet.
Vis hele sitatet...
Nei, ikke svarten! Så flykter de, så man ser de løpende på fjellet om kveldene. Å kommer å stikker oss ihjel med nåler, nei takk.

Sitat av Gest
Neinei, dere misforstår meg. Jeg mener, la oss fysisk bygge en ny øy, en stor ny øy i middelhavet elns!
Vis hele sitatet...
Drugisland, kan forstås på to måter :P
Sist endret av Rindae; 6. august 2008 kl. 17:41.
Dette var heller tåpelig.
Det skal gjøres slik at du slipper å bruke oljefondet å skattepenger på noe som er ulovlig. Well, du har glemt å nevne pedofile, voldtektsmenn/kvinner, ransforbrytere, gjengmedlemmer som utfører vold, personer generelt som utfører vold, drapsmenn/kvinner, folk som snyter på skatten, folk som kjører for fort og folk som drikker øl på åpen gate.
Alt dette er ulovlig, å vi bruker skattepenger å oljefond(WTH?) på å straffe dem, og i flere tilfeller rettsforfølge dem. Hvorfor i all verden skal Staten etter din plan kunne bruke penger på alt "avskum" som dette, men ikke de som benytter seg av narkotika måtte det være lette eller tyngre stoffer..

Nei, du får komme på en bedre plan en bare det, eller i det minste en bedre "unnskyldning" en "staten bruker penger på noe som ikke er lov", før du vinner min stemme.
Isåfall deporterer vi ALLE som bryter Norsk lov til et annet land. Gjerne strengt kommunistisk land som Kina eller noe hvor alle kan råtne i en mørk å fuktig kjeller i et fengsel. UTEN TV, PC å alle andre luksuser en har i norske fengsel.

ALLE ting jeg nevnte er IKKE lov, men staten bruker penger på dem! Hvorfor henge ut kun en gruppe, når du EGENTLIG tar alle under en kam med "unnskyldningen" din for deportering. Hvorfor skal f.eks voldtektsmannen oppi gata få lov til å være her? Eller fyren bak bussholdeplassen som knivstakk dama til mannen på Prix butikken din? Det er ikke lov å knivstikke folk, men han skal du ikke deportere? Selv om staten må bruke penger på ham, når han har gjort noe som ikke er lov.....
Sitat av Gest
Jeg syns det virker som en god plan, men hva om vi bare går sammen med alle andre land i verden om å bygge et nytt stort land, en stor øy hvor vi bare kan deportere alle kriminelle og overlate dem til dem selv? Da slipper vi å plage andre land med våre kriminelle på lang sikt
Vis hele sitatet...
Er det bare meg som ikke skjønner denne syke ironien deres eller er dere seriøse nå?

Narkomane er da også mennesker, ofte er det dems egen feil men de har fortsatt like stor rett til og få en verdig behandling slik som alle andre verdensborgere. Denne "ideen" din virker jo bare lattlig. Hvordan tror du noen ville overlevd i dette landet? et narkoanarkistland er det siste verden trenger.
Ser ikke på meg selv om narkotikamisbruker selv om jeg innimellom nyter stoffer som står på Lista over ulovlige preparater, MEN får jeg med et nederlandsk-kurs og en jobb å gå til på kjøpet hopper jeg mer enn gjerne på flyet i morra!

Fra spøk til revolover:

Godt innlegg, tror dessverre ikke det hjelper på de du her harselerer med, det er det nok kun tiden som kan gjøre.

Forøvrig sammenligner du å bli deportert til helvete og himmelen
Sist endret av Sindre; 6. august 2008 kl. 17:46.
Sitat av røyksky
Er det bare meg som ikke skjønner denne syke ironien deres eller er dere seriøse nå?

Innvandrere er da også mennesker, de har fortsatt like stor rett til og få en verdig behandling slik som alle andre verdensborgere. Denne "ideen" din virker jo bare lattlig. Hvordan tror du noen ville overlevd i dette landet? Fler uskyldige ofre i krigsherjede områder er det siste verden trenger.
Vis hele sitatet...
Håper dette forklarer den syke ironien.
Sist endret av ulldott; 6. august 2008 kl. 17:48.
Jeg finner meg ikke helt enig i det dere sier, det finnes jo tross alt mange der ute som benytter seg av rusmiddler en sjelden gang i ny og ne. Å at man skal begynne å sende disse menneskene til Nederland og øyer osv synes jeg ikke er den riktig måten gjøre det på, da synes jeg heller vi skal få bedre ruspolitikk her i landet.

Selv benytter jeg meg en sjelden gang cannabis eller eventuelt droger, men viss jeg skulle blitt sent til Nederland på grunn av det ville jeg blitt rimelig pisst!
Sitat av røyksky
Er det bare meg som ikke skjønner denne syke ironien deres eller er dere seriøse nå?
Vis hele sitatet...
Sitat av Sindre
Tror det er noen her som enten bør lese første inlegget en gang til eller trenger et kurs i IRONI ?!
Vis hele sitatet...
Den syke ironien dere snakker om er alternative politiske meninger, siden nFF rommer en brukermasse med gjennomsnittlig høyere IQ en resten av befolkningen er det dette et forum hvor folk som slashdot kan ytre sine politiske standpunker i ly av ytringsfriheten. Det er ikke ironi, det er politikk på et annet nivå enn den man lærer på barneskolen.

Mulig dere er for ensporet til og se løsningen om den var foran nesa deres, men det får nå være.
Forsåvidt en god løsning, om det hadde fungert i praksis.. Lurer dog litt på hva du ser på som misbruk, og hvordan du definerer narkotika slashdot ? Regner med det er ut fra dette lands lover og regler. Men har selv vært anholdt 3 ganger for besittelse/bruk, har endt med forenklet forelegg/bøter. De eneste ressurser som har vært (unødvendig ) brukt på meg er overnatting, transport til kammers og avhør.

Dette fordi jeg foretrekker en pipe framfor en flaske brunt brennevin. Nå lurer jeg og litt på hvordan disse narkomane skulle klart seg i arktis, for jeg lurer på om du ikke ironisk nok tenker på de med sprøyta i armen, Nederland har nok heller ikke bruk for flere av disse..

Det er stygt å si det, men er tilbøyelig å være enig med et kollektiv for folk som bare vil ruse seg å dø, men da må de få et område der sprøyta ikke fryser før de har gjort seg ferdig.
Kanskje de kunne vært plassert rundt på div meterologiske værstasjoner, ganske isolert ?

Jeg er jo ikke kaptein på noe tråler eller tankskip så jeg driter vel i hvor mye feilprosent blir på vind og sjø ? Eller nei, gjør ikke det ! Det ville nok gått ut over oss alle. Prøve med en ibogatripp på de først kanskje, det skal visst være tett opptil magisk. Har desverre ikke noen særlig referanser på det. Iboga
LEGALISER DRAP! Da løser vi dette med en gang. Etterhvert vil alle narkomane bli drept, og dermed forsvinner en viktig inntektskilde til de mer organiserte kriminelle miljøene. Etterhvert kan vi også drepe alle kriminelle. Uten å bygge en øy eller plage andre land, men rett og slett ved godt gammeldags drap - som forøvrig har vært en viktig del av menneskets kultur.
Sist endret av Bagster; 6. august 2008 kl. 18:22.
Det er en mye enklere løsning på dette: Bare gi oss nok crack og heroin for free, så tar vi livet av oss selv istedet. Slike hyperkriminelle narkomisbrukere som oss eier jo som dere alle vet ingen grenser når det kommer til crack og heroin..
Hehehe, det beste med disse trådene er jo nesten de som ikke tar ironien og får et lite tantrumsanfall.

Først og fremst skal det sies at jeg er enig, til en viss grad.

Når det gjelder sammenligningene med rusproblematikk og kulturkollisjoner, så blir det ikke helt riktig.

Det ER håndfaste problemer med at mennesker lever sammen med forskjellige kulturer.
Enkelte områder i danmark vil ikke ambulanser kjøre inn i uten politieskorte osv osv osv.


Kansje det bare ikke er såpass enkelt at hvis man påpeker disse problemene så er man en idiot?

Og for ordens skyld så tilhører jeg ikke de som vil stenge grensene, kaste ut innvandrere, forby moskèr eller whatnot. Det vil alltid være mennesker som trenger hjelp, og de vil alltid være de priviligertes plikt å hjelpe dem som trenger det. Men problemene er der uansett hva man mener er rett. Vi kan ikke feie det under teppe og kalle alle som ikke er enige idioter, det blir for arrogant for min del.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Trådstarter Donor
Sitat av møkk
Dette var heller tåpelig.
Det skal gjøres slik at du slipper å bruke oljefondet å skattepenger på noe som er ulovlig. Well, du har glemt å nevne pedofile, voldtektsmenn/kvinner, ransforbrytere, gjengmedlemmer som utfører vold, personer generelt som utfører vold, drapsmenn/kvinner, folk som snyter på skatten, folk som kjører for fort og folk som drikker øl på åpen gate.
Vis hele sitatet...
Mykje av den kriminaliteten skader andre, og trenger derfor straff, slik at offeret får rettferdighet. Når det gjelder skattesnusk så er det også krav om renter o.l., og det kan bli vanskelig å inndrive om personen befinner seg i utlandet.

Å kjøre for fort er også litt i samme gate - det krever straff, og er dessuten innbringande for statskassa.
Sitat av møkk
Alt dette er ulovlig, å vi bruker skattepenger å oljefond(WTH?) på å straffe dem, og i flere tilfeller rettsforfølge dem. Hvorfor i all verden skal Staten etter din plan kunne bruke penger på alt "avskum" som dette, men ikke de som benytter seg av narkotika måtte det være lette eller tyngre stoffer..
Vis hele sitatet...
Fordi narkotikaforbrytelser er overlagt, planlagt, og organisert kriminalitet. Dei færraste råkjørere er organisert i råkjøringsorganisasjoner som har som mål å bryte flest mulig fartsgrenser. Samme gjelder voldtektsmenn og drapsmenn.
Sitat av møkk
Nei, du får komme på en bedre plan en bare det, eller i det minste en bedre "unnskyldning" en "staten bruker penger på noe som ikke er lov", før du vinner min stemme.
Isåfall deporterer vi ALLE som bryter Norsk lov til et annet land. Gjerne strengt kommunistisk land som Kina eller noe hvor alle kan råtne i en mørk å fuktig kjeller i et fengsel. UTEN TV, PC å alle andre luksuser en har i norske fengsel.
Vis hele sitatet...
Poenget er å bli kvitt dei som einsidig snylter. Narkotika er forbudt, og mange av dei som bruker narkotika har ikkje jobb, og bruker sosialstønaden sin på narkotika. Dei er kriminelt ugras i samfunnets velstelte hage. Dessuten er deporteringa ikkje straff - det er til beste for alle parter. Dei narkomane får enklare tilgang på stoff, vi får meir penger til andre formål.

Og som nevnt - vold krever straff i heilt anna grad enn narkotikaforbrytelser.
Sitat av møkk
ALLE ting jeg nevnte er IKKE lov, men staten bruker penger på dem! Hvorfor henge ut kun en gruppe, når du EGENTLIG tar alle under en kam med "unnskyldningen" din for deportering. Hvorfor skal f.eks voldtektsmannen oppi gata få lov til å være her? Eller fyren bak bussholdeplassen som knivstakk dama til mannen på Prix butikken din? Det er ikke lov å knivstikke folk, men han skal du ikke deportere? Selv om staten må bruke penger på ham, når han har gjort noe som ikke er lov.....
Vis hele sitatet...
Dei må straffast. Deporteringa er som nevnt ikkje straff, men hjelp.
Sitat av slashdot
Etter å ha lest siste tidas debatt om innvanvdring her inne har eg komt fram til eit anna forslag: alle som blir tatt for narkotikamisbruk i Norge blir deportert til Nederland. Ettersom det er rimelig klart om ein person er tatt for narkotikamisbruk eller ikkje så er det uviktig med straffesak for å avgjere skuldspørsmålet. Politiet er heilt ut kompetente nok til å vurdere det sjølv.

Om ein bruker narkotika i Noreg, viser ein grov ignoranse for norsk lovverk. Er ein norsk statsborgar bør ein vite korleis straffelova er utforma, og at narkotikabruk er ulovleg. Forbausande mange bryr seg ikkje. Kvifor skal skattebetalarane bruke av oljefondet for å halde folk innesperra då? Er det ikkje ei betre løysing for alle parter om brukerane blir deportert til et land der det er høgare toleranse for det, slik at ein får mindre konflikter med befolkinga i landet. Det er også betre for brukerane sjølv, som i mindre grad vil bli trakkasert av politi.

Nederland har også eit betre behandlingsopplegg for dei som viser at dei faktisk vil respektere norske lover. Sidan narkotika er forbode i Noreg er det ikkje poeng i å bruke skattebetalerane sine pengar på å finansiere behandling av noko som alt er ulovleg. Skattebetalarane sparer med andre ord mykje på at folk vert deponert til Nederland. For å vere humane bør vi imidlertid gi dei deponerte personane rett til tre dagers opphold per år i Norge, for å treffe venner og familie, under den forutsetning at dei holder seg unna rusmiddel, og har med seg stort nok kontantbeløp til å betale opphold.

Dersom en person kan vise til å ha budd i Nederland, uten å røre narkotika i ti år, er eg åpen for å slippe vedkommande inn i Noreg igjen, på vilkår. Det er ikkje aktuelt å gi tilbake norsk statsborgerskap basert på god oppførsel i så kort tidsrom som ti år, men det kan vere aktuelt om vedkommande viser seg skikka til å bu i Norge.

Alt i alt er deponering til beste for alle parter - rusmisbrukeren får lettare tilgang, og Noreg slepp å bruke tid på folk som bryt lova. Derfor er valget enkelt for min del: deporter dei.
Vis hele sitatet...
Ble litt satt ut av dette. At narkotikabrukere viser grov ignoranse for norsk lovverk ser jeg ikke på som et problem. Majoriteten av personer som inntar diverse ulovlige substanser i ny og ne fungerer akuratt like bra som alle andre i samfunnet, og at en lov skal forhindre dem i å bruke kroppen sin til hva de måtte ønske, er absurd.

Det at brukere blir diskriminert av politiet og befolkningen, er et holdningsproblem som er basert på fordommer, noe som absolutt ikke vil forsvinne ved deportasjon av alle narkotikabrukere. Det vil heller bare øke.

Hva gir oss rett i å deportere brukere? Hva gir og autoritet til å moralisere på denne måten, og bestemme hva andre mennesker skal gjøre med kroppen sin? Er ikke narkotikabrukere like norske som oss andre, og har ikke de like mye rett på oljefondet som oss andre?

Det vil alltid være noen som detter utenfor, men dette fåtallet personer er noen, jeg personlig mener, at resten av samfunnet kan ta seg av. Vi bruker penger på masse annet unødvendig dritt.

Å deportere ALLE brukere av ALLE ulovlige substanser blir helt feil. Det er en ufattelig liten del av befolkningen som er så "narkomane" at de ikke fungerer. Beklager viss jeg roter med statistikk nå, men det får være, finner det ikke igjen. MEN ca 30% av alle "ungdommer" under 30 år har prøvd cannabis, mens vi har ca 10 000 tunge rusmisbrukere, og det er disse som ikke fungerer i samfunnet. Dette antallet tilsvarer at ca 0.25% av befolkningen er tunge rusmisbrukere, mens ca 30% har prøvd cannabis. Blir det ikke litt absurd å deportere 29,75% som er "gode borgere"?
Godt med smør
Hmmm, å bli deportert ned til Nederland?

Vist du røyker hasj, blir du sendt til Nederland.... Tja, jeg liker ideen, og jeg er på den siden som trenger "hjelp"

Jeg tror dog ikke att narkotika bruket kommer til å bli mindre, men 20% av dagens ungdom kommer til å bli deportert

Likesågreit THUMBS UP

Jeg tror du nettopp nå har komt opp med en plan alle er fornøyde med.


JEG NOMINERER SLASHDOT FOR NOBEL PRIS!!!!!11111111111111!!!1!1
Send alle som drikker alkohol til russland og alle som røyker til midtøsten samtidig, så er vi i mål.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Jeg vet ikke hvor lenge slashdot har tenkt å fortsette dette, men dette er åpenbart en parodi fra hans side og er ment å portrettere argumentene som flyr rundt i dagens innvandrerdebatt. Han mener ikke at noen skal deporteres for å bruke ulovlige rusmidler, men prøver å sette lys på hvor idiotisk argumentene om å deportere innvandrere er.

ulldott viser det hele ganske bra i sitatet sitt - man skulle kanskje tro at alle hadde fått med seg meningen med tråden etter å ha sett innlegget hans . Oh well...
Jeg kjører for fort - konsekvent. Jeg blir forbanna om noen holder speedometernåla si på "riktig" markør i forhold til fartsgrensene, fordi jeg VET at et speedometer i 97 % av tilfellene viser mer enn den aktuelle farten faktisk er.
For å holde 80 km/t i Norge med en relativt ny og grei bil, så bør nåla faktisk ligge nærmere 90. Holder du nåla på 90, vil du trolig ha 82-83 kilometer i timen, og politiet ville ikke klippet deg inn til siden i en fartskontroll før du passerer 86.

Kanskje jeg burde deporteres til Tyskland?
Sitat av Goophy
Send alle som drikker alkohol til russland og alle som røyker til midtøsten samtidig, så er vi i mål.
Vis hele sitatet...

Åååå?
Kvifor satt eg akuratt og tenkte på den samme ideen eg og?

Go slash!
Sitat av Tias
Jeg vet ikke hvor lenge slashdot har tenkt å fortsette dette, men dette er åpenbart en parodi fra hans side og er ment å portrettere argumentene som flyr rundt i dagens innvandrerdebatt. Han mener ikke at noen skal deporteres for å bruke ulovlige rusmidler, men prøver å sette lys på hvor idiotisk argumentene om å deportere innvandrere er.

ulldott viser det hele ganske bra i sitatet sitt - man skulle kanskje tro at alle hadde fått med seg meningen med tråden etter å ha sett innlegget hans . Oh well...
Vis hele sitatet...
Siden folk ikke leser alle innleggene i tråden, spesielt når de blir litt engasjert, så det er fare for at diskusjonen fortsetter:P
Sitat av Goophy
Send alle som drikker alkohol til russland og alle som røyker til midtøsten samtidig, så er vi i mål.
Vis hele sitatet...
Og folk som dreper med motorsag blir sendt til Texas?..
Sitat av Xasma
Og folk som dreper med motorsag blir sendt til Texas?..
Vis hele sitatet...
Hvorfor skal folk bli deportert når de gjør noe positivt?
Sitat av Gest
Jeg syns det virker som en god plan, men hva om vi bare går sammen med alle andre land i verden om å bygge et nytt stort land, en stor øy hvor vi bare kan deportere alle kriminelle og overlate dem til dem selv? Da slipper vi å plage andre land med våre kriminelle på lang sikt
Vis hele sitatet...
Vi trenger vel ikke flere land med befolkning som sulter og er avhengig av bistand? Heller ikke flere land med kriminelle statsoverhoder.

Sitat av ting
Jeg kjører for fort - konsekvent. Jeg blir forbanna om noen holder speedometernåla si på "riktig" markør i forhold til fartsgrensene, fordi jeg VET at et speedometer i 97 % av tilfellene viser mer enn den aktuelle farten faktisk er.
For å holde 80 km/t i Norge med en relativt ny og grei bil, så bør nåla faktisk ligge nærmere 90. Holder du nåla på 90, vil du trolig ha 82-83 kilometer i timen, og politiet ville ikke klippet deg inn til siden i en fartskontroll før du passerer 86.

Kanskje jeg burde deporteres til Tyskland?
Vis hele sitatet...
Burde i hverfall besøke en bilfabrikk for å få litt nærmere innsikt i hvordan speedometereret virker, og hvor mye misvisningen er ved ulike forhold. Eller få litt mer erfaring med biler på annen måte.
Ved tanke på mange som bruker stoff, så ville Norge blitt ganske tomt ettervert. Mange ungdommer, særlig i byer, bruker hasj veldig ofte. Det beste hadde vært a la være å straffe brukerne, og heller prøve å hjelpe dem. De som skal straffes, er de som tar med slikt inn i Norge.


Vi kan heller sende ut folk som f.eks bruker stoff som ikke har norsk statsborgerskap, og sende dem tilbake der de kom fra.
Sist endret av Mexxy; 7. august 2008 kl. 02:36.
Greitt nok, Slashdot. Eg er med på den, viss du går med på 500% moms på whisky. HAH!
ok ok, jeg er helt klar for at vi må gjøre noe med den økende null respekten vi ungdommer viser med å ruse oss. gå rundt og vifte med jointen som om det skulle vært en battong er helt ikke sånn vi vil ha det. Hvorfor kan de ikke bare sitte inne og kose seg hele hurven. Om man skal kaste bort livet sitt med og ikke vise respekt for andre kan de gjøre det i fengsel og ikke gjøre det i tryne på oss. send dritten til nederland og la de kjemp for politisk frigjøring i Norge. de kan liksågodt starte marijhunna partiet og stem høyre.

dette minner om propaganda som Tjekkerne visste mot Tyskland. like kvalmt og nedsettende. små gutter som trodde at sånn var det. huff.
Jeg visste det, sannheten kommer for en dag! Toleransen og respekten nFF fronter med er kun et tomt skall! Reaksjonære konservatister!

Dermed oppfordrer jeg herved alle som her røyker morrotobakk (dere vet vi kommer til å havne på nåla uansett, det har jeg lært på skolen), tar seg en liten nesestyver av en eller annen form etc. til å gå ut å kjøpe så mye heroin som mulig å dumpe det i ditt lokale vannreservoar!

Men om det skulle falt seg slik at vi bygger en øy, kan jeg foreslå at vi IKKE bygger den nordliggende, jeg er ikke så glad i kulden.
Virker som noen er villig til å prøve mye for å begrense rusmisbruk, noe man lett ser i dag.
Litt morsomt at land som nederland ser ut til å ha funnet ut hvordan man kan begrense dette, til og med på en "menneskelig" måte. Men likevell finnes det land som prøve å få nederland til å slutte å føre politikken dem har i dag. Land som har større problemer, men tror likevel hellig på at forbud og helvete er den rette veien å gå, selv om vi har ført en slik politikk i flere tiår.
Folk er redde for å prøve noe nytt "virker det som" spesielt når det motstrider det man tror på. Selv om denne kunnskapen stort sett kommer fra dem som nettopp ønsker forbud og begrensninger...

Hva med å prøve en lignende politikk som nederland?
Eller kan man ikke heller skyte folk som prøver rusmidler?
Hva med dødstraff?

Våkn opp ffs!
Sist endret av sneipen; 7. august 2008 kl. 16:13.
Et sjapt spm, hvor i Norge er det du bor slash? Synes dette ble litt for latterlig, det var greit og morsomt når DonTomas hadde en om FRP, den var morsom og orginal.

Og jeg håper du vil kose deg den dagen verden er helt uten landegrenser da det virker som du synes det blir fint!
Skjønner dere ikke at han sammenligner dette med dere som vil kaste innvandrere ut av landet for ingenting? Han prøver å statuere et poeng.
Sitat av slashdot
Mykje av den kriminaliteten skader andre, og trenger derfor straff, slik at offeret får rettferdighet. Når det gjelder skattesnusk så er det også krav om renter o.l., og det kan bli vanskelig å inndrive om personen befinner seg i utlandet.

Å kjøre for fort er også litt i samme gate - det krever straff, og er dessuten innbringande for statskassa.

Fordi narkotikaforbrytelser er overlagt, planlagt, og organisert kriminalitet. Dei færraste råkjørere er organisert i råkjøringsorganisasjoner som har som mål å bryte flest mulig fartsgrenser. Samme gjelder voldtektsmenn og drapsmenn.

Poenget er å bli kvitt dei som einsidig snylter. Narkotika er forbudt, og mange av dei som bruker narkotika har ikkje jobb, og bruker sosialstønaden sin på narkotika. Dei er kriminelt ugras i samfunnets velstelte hage. Dessuten er deporteringa ikkje straff - det er til beste for alle parter. Dei narkomane får enklare tilgang på stoff, vi får meir penger til andre formål.

Og som nevnt - vold krever straff i heilt anna grad enn narkotikaforbrytelser.

Dei må straffast. Deporteringa er som nevnt ikkje straff, men hjelp.
Vis hele sitatet...
They must be punished! Wroarh! Du høres ut som en viss "verdensleder" som døde på sent 40 tall
jeg mener, skal vi kaste ut disse menneskene ut av landet og gjere de inn? avgrense området deres til hagen rundt institusjonen. sette de opp på en bro og skyte annenhver, blir vi kvitt dritten. Slashdot, dette er klassediskriminering og gjør så jeg spyr litt i munnen.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Det er faen ikke håp for menneskeheten. Hvis dere enda ikke har skjønt meningen med denne tråden så er dere stokk dumme, og jeg håper dere blir deportert til USA.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Trådstarter Donor
Ok. Kan folk lese innlegget til Tias? Og ein del andre innlegg i tråden som svakt hinter til at det er sarkastisk meint? Eller det opphavelege innlegget mitt, omlag først i første avsnitt, der eg nemner eit par ting som burde vere solide hint?

Det eg gjorde var å bytte ut subjektiva i mange argument frå innvandringsdebatten, som ein tankevekkjar for folk. Ein del såg ikkje det poenget. Eg ber dei lese førsteinnlegget oppigjen, med det faktum at det er samme argument med anna subjektiv, og forme meininga si på bakgrunn av dette.

Et anna lite hint er jo dei 10000 andre innlegga mine, som går i alt anna enn totalitær retning.
Det er jo helt utrolig at flesteparten (?) faktisk var enig med deg! Det er faen meg ubegripelig hvor dum (ja jeg sa det) folk kan bli.

Virker som endel ikke forsår hva begrepene "menneskeverd" og "ansvar" betyr, og endel skjønner ikke hvilken fantastisk posisjon vårt land har til å gjøre en forskjell til det bedre. Det kan virke som om majoriteten til FrP's velgere tenker på seg selv, og det de ikke selv merker til er ikke-eksisterende.
Er det virkelig mulig at folk ikke fikk det med seg etter hans første post, og samtidig ikke får det med seg etter utallige ironiske poster. Herregud, er dere virkelig så lette å trolle?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Trådstarter Donor
Sitat av minigolf
Det er jo helt utrolig at flesteparten (?) faktisk var enig med deg! Det er faen meg ubegripelig hvor dum (ja jeg sa det) folk kan bli.
Vis hele sitatet...
Samtlige av dei som var einige med meg forsto sarkasmen, men mima med. Det er eg rimelig overbevist om.