Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1071
Hei..


Trenger nytt headset til gaming..
Har sett litt på Steelseries 5h v2.. (http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=340967)

Det står at det følger med surround lydkort, er det sant..?
Eller vil dere anbefale noe annet?


Takker
Hvis du skal kjøpe et gamingheadset, så vil jeg absolutt anbefale dette headsettet. Det har mic, og det har veldig bra lyd, og funker fjell til fps-gaming.
Trådstarter
Men det med at det følger med lydkort? Er det sant?
Nei, det følger ikke med et lydkort. Men siden det går via USB så gir det bedre lyd, enn hvis du har standard onboard lydkort. Selv har jeg hatt både Steelseries 5H v1 og v2. De tåler ekstremt lite, og mister fort lyden på et av ørene. De er ganske bra til FPS spill generelt, men er ikke noe å skryte av til blant annet musikk.

Har også brukt Icemat en god stund, noe jeg likte mye bedre enn 5H. Du bør nesten prøve dem selv, da det egentlig er smak og behag når alt kommer til alt.
Trådstarter
Du mener at hvis man f.eks mister 5h i bakken fra der man sitter så kan fort lyden forsvinne på det ene øret?
Vet ikke noe om det, men jeg har prøvd v2, og det funker sikkert veldig bra til gaming, men til musikk suger det.
Trådstarter
Har høytalere til musikk<3
Jeg har endel kamerater med det headsettet, og jeg har jo naturligvis blitt å prøve det endel ganger. Til musikk vil jeg ikke si at det er overlegent, men til gaming er det veldig bra. Mikrofonen er god så lenge den funker - men har en tendens til å skurre litt, etter hva jeg kan forstå (gjelder kun enkelttilfeller). Bortsett fra det, så er det veldig deilig å ha på; det syntes iallefall alle som har det, (jeg som ikke er vant til det, syntes det var noe tungt å ha på hode (?)). Det utelukker lyd veldig bra, så hvis man sitter på et bråkete sted å vil se en film, spille uforstyrret etc. så fungerer det bra som hørselsværn også, ie. TG.
Vil ikke anbefale det!
Det tåler lite, litt skurrete mic av og til, og som sagt tidligere i tråden så skal det ikke så mye til før lyden forsvinner på det ene øret.
Det er dårlig på musikk, men funker greit til gaming, og det er veldig lett og behagelig å ha på.

Vil anbefale deg Sennheiser pc-350 istedenfor, det er ett lukket headsett som fungerer strålende til både gaming og musikk, det er utrolig detaljert lyd i det.
Micen er også veldig bra.
Sitat av Cv-Jannis Vis innlegg
Vil ikke anbefale det!
Det tåler lite, litt skurrete mic av og til, og som sagt tidligere i tråden så skal det ikke så mye til før lyden forsvinner på det ene øret.
Det er dårlig på musikk, men funker greit til gaming, og det er veldig lett og behagelig å ha på.

Vil anbefale deg Sennheiser pc-350 istedenfor, det er ett lukket headsett som fungerer strålende til både gaming og musikk, det er utrolig detaljert lyd i det.
Micen er også veldig bra.
Vis hele sitatet...
Du kan jo ikke fraråde han å kjøpe det på grunnlag av en tydelig feilvare som du har opplevd å fått? Når lyden skurrer og den ikke funker på begge ørene så har du enten behandlet det dårlig, eller så er det en defekt vare. Det gjør ikke produktet dårlig av den grunn.
Har veldig god erfaring med Sennheiser headsettene til gaming. De er lette, sitter godt, god lyd og god mic. Om ikke mic som henger på headsettet er et must, vil jeg anbefale Icemat Siberia: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=421172 veldig billig, og mest behagelige headsettet og ha på av alt jeg har prøvd. Miccen må du feste til genseren eller noe sånt som kan være litt irriterende hvis du gamer mye over vent eller annet voice communication, men er ikke noe stort problem for mange.
Sitat av Bendikfa Vis innlegg
Du kan jo ikke fraråde han å kjøpe det på grunnlag av en tydelig feilvare som du har opplevd å fått? Når lyden skurrer og den ikke funker på begge ørene så har du enten behandlet det dårlig, eller så er det en defekt vare. Det gjør ikke produktet dårlig av den grunn.
Vis hele sitatet...
Det er ikke feilvare nei, det er kvaliteten på produktet som jeg mener er dårlig, jeg kjenner flere som opplever akkurat samme problemene, i tillegg har jeg lest om flere som sliter med det samme.

Jeg fraråder han å kjøpe det pga av kvaliteten, selfølgelig kan det fungere helt fint, men sjansen for at du mister det ned eller lignende er der, og da kan det fort bli ødelagt.
Ikke for å være _FOR_ prippen, men ingen headset til under 2000,- er noe særlig å skryte av. Jeg kjøpte SteelSeries 5H en gang kun for å ha mic på headsettet og tenkte at dette kan da ikke være så ille. Vel, jeg tok brutalt feil.

Solgte det til en kamerat av meg for en billig penge. Han er dog fornøyd.


Gå for Sennheiser! Jeg kjøpte meg et Sennheiser headset for 6 år siden.. og det er like bra enda. Helt ekstremt bra kvalitet og lyd. Varer uendlig lenge om du ikke kaster den i veggen og tråkker på den med jernsko etterpå.
Sist endret av Source; 9. mars 2009 kl. 03:12.
Kjøp deg Icemat Siberia. Bra lyd til FPS spill. Bra til musikk også, syns jeg.
Trådstarter
Jeg skal ha et headset til GAMING, trenger ikke et headset til MUSIKK! Hva skal jeg kjøpe? Alle sier forskjellig.. Spiller cod4, ikke for å skryte men er ganske god å trenger et headset hvor jeg kan høre ganske nøyaktig hvor de går, hehe..


Takker
Hvor mye penger vil du bruke?
Sist endret av naxoz; 9. mars 2009 kl. 19:43.
Kommer helt ann på om du skal ha et lite nett headsett eller om du skal ha større øreklokker. kvaliteten endrer sed mye fra klokker til pads der klokker ofte kommer best ut... Har selv et logitech G35 gaming headset og synes dette funker utrolig bra. spiller Cs S Selv og har god surround lyd med dette ! ( http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=435893 )
Kan noe av dette være noe, de så ivertfall tøff ut;P
http://www.razerzone.com/gaming-audio/#
http://www.razerzone.com/gaming-audio/razer-megalodon

aldri sett/prøvd/eller hørt de men 7.1 surround vil vel dekke det du ser etter
Fatal1ty Gamer Headset fra Creative gir den seriøse spilleren kraft, presisjon og bekvemmelighet. Ergonomisk lettvektsdesign med vattering og fløyelskledde høretelefoner som gir komfortabel passform under forlengede spillsesjoner.

'Her er siden !

http://www.netonnet.no/index.asp?sid=1007028
Trådstarter
har 800 å bruke!

800 Kr er max!
Sist endret av vista223; 9. mars 2009 kl. 20:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.