Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  137 11593
Sitat av Elemental Vis innlegg
En tanke slo meg. Jeg vet at nFF ikke er storinteressert i konspirasjonsteorier, men tanker rundt temaet?

Det er jo normal prossedyre å gjennomgå en helsesjekk før artister legger ut på turne, for å sjekke om de kan gjennomføre den etc. Skulle ikke Michael gjennomgått den nå? Og ville legene ikke kunne sjekke at det ikke sto helt bra til med hjertet? Han har jo funnet på sprell med fansen tidligere, så hvor jævlig episk hadde det ikke vært om bandet stiller opp på første konserten for å mimre over Michael, spille litt etc. Så blir scenen helt sort og du hører melodien til "Thriller". Et enkelt scenelys lyser på scenen og Micheal stiger opp på scenen.

Bare en tanke og folk står fri til å stikke hull i teorien.
Vis hele sitatet...
Folk hadde aldri vært med på det. Mora hans, broren hans var jo på gråten live over hele verden, folk griner over alt, minnestunder er under full planlegging osv. Ingen med vett i hjernen gjør det der som noe "comeback" stunt.

Men; fy faen så fett det hadde vært. Han hadde definitivt laget historie på stedet.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
med tanke på at sikkert halvparten av de som har kjøpt billett ikke tar reisen over havet pga. dette, så er det vel neppe noe kjempe sjakktrekk
Sitat av Catnip Vis innlegg
Jeg skulle ønske folk kunne se bort fra det faktum at han så ut som en freak, og heller tenke på at verden har mistet en dyktig musiker (King of Pop, yeah) og at to små barn har mistet faren sin.

At han tok neseoprasjoner i fleng har for faen ingenting å si, ikke skitne til tråden med den slags idiotisk,nedverdigende snakk.
Vis hele sitatet...
Indeed, kunne ikke vært mer enig.
Sist endret av staM; 26. juni 2009 kl. 17:07.
Sørlending
Personlig bryr jeg meg ikke det spor. Klart er det trist når et menneske dør, men hva gjør denne mannen "viktigere" enn noen andre som mister livet sitt? At han har laget masse populær musikk?

Blir litt dårlig av folk som skal begynne å gråte og lignende for en person de aldri har møtt, eller noen gang kommer til å kjenne personlig, men på grunn av at han lagde musikk som hørtes bra ut i ørene deres..

Sov i ro uansett.
Jeg har ikke noe spesielt forhold til fyren - den største innflytelsen han hadde på livet mitt var på videregående når vi hver uke varmet opp (les: løp i sirkler) i en svett gymsal til Billie Jean. Siden det neste sporet på kasetten alltid var Will Smiths Willennium var jo Billie Jean per sammenligning reneste Wagner, men det er ikke musikk jeg har et personlig eierskapsforhold til.

For meg er fyren mest interessant som en pekepinn på hvor galt det kan gå hvis man får muligheten til å leve ut sine nevroser, opphøyd til idolstatus. Mannen endte opp med å tilintetgjøre seg selv på en måte som er mye verre enn den vanlige heroindøden til rockestjerner: Ikke bare ble han mer eksentrisk og fraværende, men han ødela gradvis sitt eget ansikt. Selv om han var et idol uansett. Jeg håper bare bransjen blir flinkere til å passe på sine egne, for små nevroser kan bli store hvis man mater dem nok.
Hvem har sagt at han er "viktigere" enn andre? Man gråter over de personene en har et godt forhold til. Skulle man gått rundt og grått for hvert eneste menneske som hadde dødd ville ikke verden vært mye munter. En kunne hvertfall ikke følt gleden og iveren Michael Jacksons låter gir.
At folk gråter når Michael Jackson dør forstår jeg fult ut. At mange gjør det vitner bare om at han har rørt ved mange mennesker. Jeg for min del har ikke felt en eneste tåre, men jeg har til gjengjeld blitt rørt og ikke minst fenga hver eneste gang låtene hans har blitt spilt på radio i dag. Jeg har både dansa og sunget med..
Som sagt: En fantastisk musiker.
folk dør hele tiden. internettet har eksplodert bare fordi denne karen har gått bort. jada, kjempe trist, men skjønner ikke at folk orker å bry seg så ufattelig mye om bare en person. beviser bare hvo obsessed vi er med kjendiser.
Sørlending
My point exactly.
LET IT BEGIN

http://www.kjendis.no/2009/06/26/kje...ckson/6922232/

Faen heller!
Sist endret av Exmagician; 26. juni 2009 kl. 17:56. Grunn: idk
lurer på om liket hans er igjenomsiktikg?

han var jo så bleik.
Sitat av Brainiac Vis innlegg
Barna til Michael Jackson jubler vel når de får vite hva de arver
Vis hele sitatet...

ja sikkert. bare masse gjeld - http://e24.no/utenriks/article3142206.ece
Due to the fact that Michael jackson is considered to be made of 99% plastic, it has been decided that instead of cremation, he will be melted down into Lego blocks so that the younger generation may play with him for a change
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Sitat av pIRq Vis innlegg
ja sikkert. bare masse gjeld - http://e24.no/utenriks/article3142206.ece
Vis hele sitatet...
Sitater fra artikkelen:

Han har også en halv milliard dollar (rundt 3,2 milliarder kroner) i gjeld.
Vis hele sitatet...
Rettighetene til hans musikk og en eierandel til deler av musikkdiskografien til The Beatles er anslått å være verdt mer enn 1 milliard dollar.
Vis hele sitatet...
Greit å lese artikkelen før man kommer med slurvete påstander kanskje?

Michael Jackson er FANTASTISK rik. Du må huske på at han faktisk har brukt alle pengene på noe også; han har jo ikke brent pengene. Ergo eier han eiendommer og antikviteter som kan selges, kanskje endog med gevinst (i forhold til summen på lånene)...

Så det er nok ikke så synd på barna til Michael Jackson allikevel.
Fikk sjokk i natt da jeg fant ut dette..ufattelig trist.
Oppvokst med MJ på alle plan...det finnes vel ingen annen POP man faktisk kan høre på, om og om igjen. Kongen er død, ingen over, ingen ved siden...



Selvfølgelig er denne tråden overlesset med svadaprat fra hormonsprengte 14isser... Taushet er gull, skrotinger.
Neutral Good
Mith's Avatar
Ingen over, ingen ved siden sa dem da Elvis døde også. Kongen er død, lenge leve kongen.
Sist endret av Mith; 26. juni 2009 kl. 19:28.
Sitat av Catnip Vis innlegg
Jeg skulle ønske folk kunne se bort fra det faktum at han så ut som en freak, og heller tenke på at verden har mistet en dyktig musiker (King of Pop, yeah) og at to små barn har mistet faren sin.

At han tok neseoprasjoner i fleng har for faen ingenting å si, ikke skitne til tråden med den slags idiotisk,nedverdigende snakk.
Vis hele sitatet...
Tidligere dyktig musiker, ko-ko birdie som person.
Bryr man seg om musikken burde man også bry seg om personligheten til mannen bak musikken.
Og når han henger ungen sin over en balkong er det kanskje ikke så synd på barna...
jamen yolo da.
luni's Avatar
Sitat av GothQueen Vis innlegg
Bryr man seg om musikken burde man også bry seg om personligheten til mannen bak musikken.
Vis hele sitatet...
Hvorfor?
Er jeg et dårlig menneske som synes Charles Manson synger bra da?
Sitat av Stormen Vis innlegg
Hvordan kan dere nerder sitte der og taste på tastaturene deres når Kongen av Pop er død?

http://www.tmz.com

Når dere er kommet dere over det initielle sjokket, sjekk "Beat it"-videoen fra 1982 for å se hva for et geni denne mannen var:

http://www.youtube.com/watch?v=ZkGOiS75Lwk
Vis hele sitatet...
Denne stakkars jævel, en ny Elvis er det. Media drepte denne mann, han hadde ingentig han skulle ha sagt ....RIP..... Musikalsk geni var han.
Sitat av fabianca Vis innlegg
Hvorfor?
Er jeg et dårlig menneske som synes Charles Manson synger bra da?
Vis hele sitatet...
Forskjell på å mene at en person synger bra og på å mene at en død sanger skal hedres fordi han var en fantastisk person når han faktisk ikke var det...

MJ var en rumpe og man skal ikke glemme ut at han var det og bare si gode ord og late som om han var noe annet.
Charles Manson var jo rumpen over alle rumper, at han synger bra kan godt være, men man skal ikke si blomster og duftlys om han når han dør.

At MJ tok neseoperasjoner i sleng for å se ut som en hvit alien, holdt babyen ut for en balkong og muligens tukklet med små gutter er nok for meg til at jeg ikke gidder å hedre ham som død.
Sitat av isak elrik Vis innlegg
folk dør hele tiden. internettet har eksplodert bare fordi denne karen har gått bort. jada, kjempe trist, men skjønner ikke at folk orker å bry seg så ufattelig mye om bare en person. beviser bare hvo obsessed vi er med kjendiser.
Vis hele sitatet...
Folk griner over MJ fordi de føler selv at de har et personlig forhold til ham, gjennom at de har hørt på musikken hans. Han klarte uten tvil å strekke ut et par hender til ganske mange folk med musikken sin.
Jeg tror at når noen hører så mye på en manns musikk, får man (som nevt tidligere) en "eierfølelse" dette er "min musikk" osv. Når man plutselig vet at denne mannen er død vil det gi en sorgfølelse.

Hvorfor skal man ikke grine når et annet menneske dør? Vi blir jo konfrontert med vår egen frykt for døden samtidig.
Sitat av Bendikfa Vis innlegg
Jeg regnet med at folk tar det jeg sa med en klype salt, men tok litt feil der. Jeg skal selvfølgelig ikke benekte at det fantes god musikk på 80-tallet, men det var for det meste søppel. Sammenliknet med de siste tiåra før 80-tallet så er 80-tallet en nedgangstid, da forferdelig masseprodusering og synthpop kom til verden. Men å diskutere musikksmak er umulig. Kan skrive mer om en uke. Nå skal jeg på fisketur
Vis hele sitatet...

Som du sier: Å diskutere musikksmak er umulig, men likevel kan du ikke nekte hardnakket at det meste på 80-Tallet var søppel. Det som virkelig er søppel, er all den elektroniske musikken som lages i dag, ala Crazy Frog, Schnappi osv. DET er søppel det.

80-Tallet var et sjukt tiår, og selv om jeg ikke er født før 11 år etter at Norge vant MGP for første gang, er de aller, aller fleste sangene som betegnes som legendariske i dag, laget for omlag 25 år siden. Kanskje ikke alt, men mye av det.

Det du faktisk har rett i, er at mange av bandene/artistene hadde kun en stor hit. Det var flust av "One-Hit Wondere", og de som hadde mekket en bra låt, klarte som regel ikke å følge opp. Ta feks. Scorpions, Opus og Sabrina.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
syns det er supert at så mange her inne faktisk kjente fyren og kommer med konkrete fakta om han som person.

i tillegg snakker folk om syngingen hans, som om det bare var det han var flink til?
han var en nyskapende, nytenkende og et geni av en produsent på utallige nivå, i tillegg til en inspirasjonskilde for utrolig mye av moderne musikk som eksisterer pr. dags dato, og enten dere vil eller ikke så er det en bragd og et gigantisk bidrag til musikkens verden.

det bør han hedres for.

og om du ikke føler for det likevel, bør en ihvertfall ikke snakke nedlatende om en person som nettopp(!!) har gått bort.

mentalmelt: snakker om barnslig og umodent utsagn. overraskende for å være deg, selv om du har "rett" i det du skriver er det upassende.

GothQueen: du snakker som om du kjente personen og visste fakta om ting som har/ikke har skjedd? håper du ikke studerer eller har studert jus av noe slag.

i tillegg var han ikke "bare" en sanger, han var et geni av en produsent, men det han bør æres mest for er den helt vanvittige innflytelsen han har hatt på nåtidens artister, samt å ha vært inspirasjonskilden til utrolig mye av de som finnes av musikk pr. dags dato.

utrolig hvor fort folk tar til nedlatende ord når det er snakk om personer som ikke har påvirket dem direkte.
Jeg vil bare minne forsamlingen på at verdens største artist: Prince, fortsatt er i live. Prince er bare 1.58m høy men MJ rakk ham ikke til anklene engang.
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Unnskyld, men må si at Michael Jackson hadde dårlig fantasi når det kom til navn på sine barn:
Prince Michael Joseph Jackson jr. , Prince Michael Jackson II. og Paris Michael Katherine Jackson.

Selv om Michael Jackson er død, vil musikken hans vil aldri dø!
Sist endret av Thoryllo; 27. juni 2009 kl. 23:42.
Det er opp til hver og en å bedømme hvem som er verdens største artist. For meg heter han Michael Jackson.
Han er en legende!
Takk for all god musikk du har gitt oss.
Sitat av Cadex Vis innlegg
Musikken vi hører på – og kommer til å høre i framtiden – er en videreutvikling av det som allerede finnes, og hvis vi ser f.eks. fra 50-tallet og opp til i dag har musikken bare blitt «bedre» etterhvert som det har kommet mer musikk og utstyret og verdenen har utviklet seg.
Vis hele sitatet...
Dette er, helt ærlig, noe av det dummeste jeg har hørt! At musikk har blitt bedre med årene er da virkelig ikke sant på noen måte. Joda, det har etterhvert utviklet seg sjangere som ikke fantes før i tida, og mange folk liker disse sjangerne bedre enn sjangere som har vært før, men da kommer vi inn på dette med smak og behag.

Jeg syns faktisk det blir veldig feil og si at barokk-musikk er dårligere enn rock.

Det er sant at det med årene har blitt mulighet for å gjøre "finere" opptak av musikk, men en av gledene ved 50/60-tallsmusikk er jo faktisk "vintage"-lyden på opptakene.
Musikkens fremgang stoppet på 90-Tallet. Mulighetene for å gjøre gode opptak er selvsagt større, men kvalitetsmessig vil jeg hevde at fremgangen har stagnert.
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Nå har ikke jeg fulgt så veldig mye med på Micheal Jackson sin historie, men kom det noengang ut at han faktisk hadde voldtatt mindreårige barn? Altså, fant man noen gang beviser for det?

Ellers vil jeg si kondolerer til hans familie og venner.
Vis hele sitatet...
Nei de har aldri funnet noen bevis for at han hadde samleie med mindreårige barn.
Kondolasjonen din tror jeg ikke rekker fram til verken hans familie eller hans venner her på nff.
Sitat av Genetic Vis innlegg
Som du sier: Å diskutere musikksmak er umulig, men likevel kan du ikke nekte hardnakket at det meste på 80-Tallet var søppel. Det som virkelig er søppel, er all den elektroniske musikken som lages i dag, ala Crazy Frog, Schnappi osv. DET er søppel det.

80-Tallet var et sjukt tiår, og selv om jeg ikke er født før 11 år etter at Norge vant MGP for første gang, er de aller, aller fleste sangene som betegnes som legendariske i dag, laget for omlag 25 år siden. Kanskje ikke alt, men mye av det.

Det du faktisk har rett i, er at mange av bandene/artistene hadde kun en stor hit. Det var flust av "One-Hit Wondere", og de som hadde mekket en bra låt, klarte som regel ikke å følge opp. Ta feks. Scorpions, Opus og Sabrina.
Vis hele sitatet...
Jeg kjenner jo deg i virkeligheten og kan si at du ikke burde si hva som er bra og dårlig musikk. Spør broren din!

On topic:
Veldig synd at han er død, men syns ikke noe mere synn på han enn alle andre som er død egentlig.
Selv syntes jeg ikke at han laget så god musikk
Sitat av fomox Vis innlegg
Jeg kjenner jo deg i virkeligheten og kan si at du ikke burde si hva som er bra og dårlig musikk. Spør broren din!

On topic:
Veldig synd at han er død, men syns ikke noe mere synn på han enn alle andre som er død egentlig.
Selv syntes jeg ikke at han laget så god musikk
Vis hele sitatet...
Vi må gjerne ta dette over msn en gang, men jeg velger likevel å dele synet her og nå.

Jeg har like stor rett til å si det som alle andre, og jeg regner med at jeg ikke er den eneste som har det synspunktet. Iron Maiden er kvalitetsmusikk, for all del. De har holdt på siden 80-Tallet etter det jeg vet.

Det jeg sier, om du leser litt, er at Schnappi og Crazy Frog-musikken som lages i dag, er søppel. Det lages mye bra, men også veldig mye som vitner om dårlige finanstider i verden.
Og det om at fremgangen har stagnert, vil bare si at kvaliteten på låtene var bedre for 20 år siden. Ikke at det lages bare dritt i dag.
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Hørte han ble 50 år...
http://www.kjendis.no/2009/06/27/kje...nriks/6928275/
Hvordan kan en mann som er født i 1951 og dødd i 2009, bli bare 50 år?

Tror nokk dagbladet missforsto datoen heftig
http://img41.imageshack.us/img41/1611/michaeljacksonisdead.jpg
Fordi han ikke har fyllt 51 enda
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Kom over denne, sånn apropos: http://www.juliensauctions.com/aucti...icatalog4.html
Dette er vel fra tvangsauksjonen tidligere i år, etter han ble begjært konkurs.

Helt sykt å se hva den mannen besatt av eiendeler. Leketøy fra evigheter tilbake i tid, ekte filmprops som bilen fra Driving Miss Daisy, saksehanskene til Edward Saksehånd og mye-mye-mye mer.