Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1485
Hey. Jeg bor i et felleskap der alle deler samme nett. Jeg og fler som bor her har et problem med lagg på online gaming når andre laster ned. Finnes det noen mulighet til å sette en begrensning på torrents og liknende for å frigjøre noe av linja? Jeg har ikke tilgang på de andre sine pc`er men har full tilgang på switch. Alt går via trådløst og hvis du skal skrive "sperr ip`n dems ute", spar deg
QoS *titegn*
Alt er avhengig av hvor avansert switchen er.

Selv kan jeg sette prioritet på spill på min.

Så, se om du kan sette prioritet på enkelte porter eller applikasjoner.
Trådstarter
8 0
Har en Liksys E4200 switch. Har en side der jeg kan sette opp applikasjoner og spill osv, men hvordan vet jeg hvilke porter jeg skal åpne evt. lukke?
QoS

Sett opp en prioritering slik at du ikke lagger.
Hvilken linje har dere, og hvor mange brukere er det?
BTW: Liksys E4200 er ikke en Switch men en dual band wifi rourer, så hvis denne er koblet opp mot en annen router i bak \ forkant så har dere også dobbel \ trippel NAT, så er ikke rart dere har div nettverksproblemer

hvis dere klarer å oppgi hva av utstyr om er der og hvordan dette er koblet sammen så kan vi gi bedre råd om hvordan dette bør settesopp for best opplevelse med gaming og nedlasting
Trådstarter
8 0
Vi er 6 brukere på 60/60 linje fra altibox. Det er ikke fler routere enn denne boksen. Det er 2 av brukerne som er koblet til med kabel og det virker som routern prioriterer de som er koblet til med kabel fremfor trådløst. Noen som har noen tips på hvordan dette kan fikses eller en switch som vil fungere bra? De som er tilkoblet med kabel har ikke trådløs nettilgang så de er nødt til å være koblet i med denne.

Har allerede satt opp prioriteringer på "gaming og applications", men det hjalp ikke nevneverdig mye.
Sist endret av Kittels1; 19. februar 2014 kl. 17:30.
Du kan be de som laster ned om å sette max connections i torrentklienten ned eller eventuelt kjøpe en seedbox til de.
Trådstarter
8 0
Problemet er at de laster ikke, men ping og ms er fortsatt like høy :/
ja her kan du jo kjøpe inn en cisco sb 200 8p switch og sette i forkant av hjemmesentralen, dereter kobler alle opp med kabel, sette opp qos på dette, kabel vill altid ha høre pri en wifi