Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 746
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Hvordan kan jeg få lagt til en subfolder i AD, slik at jeg kan lettere organisere brukere av mitt nettverk?

Edit: Beklager, fant det nettopp ut. Måtte høyreklikke på mitt domene i AD, deretter velge ny "organizational unit".
Sist endret av Stickyshift; 11. juni 2008 kl. 09:19.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Korrekt, OU er det du er ute etter.

Jeg anbefaler deg å skaffe deg en god bok, selv var jeg ganske fornøyd med Windows 2003 Server Bible som en innstegsbok.
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Trådstarter
Har en god bok, men ikke med meg desverre. Sitter og forbereder meg før fagprøve neste uke, så må ha alt inne

Edit: Kanskje du kan hjelpe med en annen liten ting. Prøver å få satt opp slik at når jeg lager en bruker i AD, vil da evt. han/hun få opprettet en egen mappe automatisk under påloging første gang.

Har endret folder redirection av "my documents" i group policy, men ser ikke ut til å hjelpe. Må jeg evt. legge opp en "Home folder" for dette? Vil mappen til brukeren opprettes automatisk da, eller må jeg ta det manuelt?
Sist endret av Stickyshift; 11. juni 2008 kl. 10:14.
Hvis du bruker Home folder vil mappen til brukeren bli opprettet automatisk, det vil også bli satt rettigheter automatisk.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Tenker du da på en roaming profil som brukeren laster ned fra serveren eller tenker du en serverbasert documents folder?
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Trådstarter
Serverbasert dokument folder. Slik at brukerene på nettet får sitt helt egen hjemmeområde, som kunn de og administrator har tilgang til.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Windows networking har mye bra guider og brukerassistanse.

http://www.windowsnetworking.com/art...rver-2003.html
▼ ... noen uker senere ... ▼
Lag deg ett batch eller kix script. Som du legger som linker til i AD under logon script. Rettighetene redigerer du på selve servern. Dette er en god og enkel løsning.
Sitat av ravenops
Lag deg ett batch eller kix script. Som du legger som linker til i AD under logon script. Rettighetene redigerer du på selve servern. Dette er en god og enkel løsning.
Vis hele sitatet...

EVt "the 2003 way" nemlig Group policy.