Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1265
Halla og takk på forhånd for all hjelp.
Jeg sitter her nå med en hdd med windows 7 på og en SSD som er blank og en windows 8 plate. Hvordan får jeg sletta windows 7 på den gamle hardisken utenom å wipe den? HDDen skal brukes til lagring på PCen mens SSDen skal brukes til spill og OS.
Vil du ikke kunne kjøre oppgradering på Win 7 installasjonen i kontrollpanelet? Om HDDen står i en pc nå ville jeg bootet opp med Win 8 disken i og sett om det ikke kom opp som alternativ.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Det enkleste er jo om du flytter innholdet du vil ta vare på over på en ekstern hdd og wiper.
Tror det sparer deg tid. Eventuelt kan du redigere oppstartsalternativene, slik at du fjerner W7 fra oppstart.
Også må du slette Windows mappa og annet manuelt.
Det skulle vel ikke være verre enn å koble fra den gamle hdd, installere win8 på ssd. Så slå av pc, koble til hdd, starte i bios og sørge for at ssd-en er satt som priositert boot disk og så restarte. Om det funker er det bare å slette Windows og Program Files fra hdd-en for å få litt mer plass (obs, ikke slett på ssd-en hehe).
Sist endret av fustercluck; 24. mars 2015 kl. 11:42.