Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 2211
jeg akkurat satt opp nytt netnerk med nytt modem. men det er noen rare problemer. det er fra nextgentel.

selv om jeg er koblet til nettverket og alt funker viser det nederst i høyre hjørne at jeg ikke er tilkoblet. det er en pc med rødt kryss over.

den her dendenser til å hoppe ut av uforståelige grunner. for å komme inn må jeg koble til igjen. men det står bare "venter på nettverk". når jeg trykker avbryt err jeg alikevell på.

måtte fjerne krypteringen fordi jeg ellers ikke fikk koblet til nettverket. husker ikke akkurat hva som stod, men det var noe som : (husker ikke i farten)

messenger funker ikke. får meldingen :"midlertidig ikke tilgjenlig" når jeg prøver å koble på.

noen som vet hva problemet/problemene er?

den ene pcn har kabel tilkobling og detter ikke ut.
Sist endret av sixfeetunder; 24. juni 2008 kl. 15:54.
Sitat av sixfeetunder
jeg akkurat satt opp nytt netnerk med nytt modem. men det er noen rare problemer. det er fra nextgentel.

selv om jeg er koblet til nettverket og alt funker viser det nederst i høyre hjørne at jeg ikke er tilkoblet. det er en pc med rødt kryss over.
Vis hele sitatet...
det er det kablete nettverket som ikke er tilkoplet.

Sitat av sixfeetunder
den her dendenser til å hoppe ut av uforståelige grunner. for å komme inn må jeg koble til igjen. men det står bare "venter på nettverk". når jeg trykker avbryt err jeg alikevell på.
Vis hele sitatet...
jeg gjetter på at det finnes andre trådløse nettverk i samme område på samme kanal som du bruker.

Sitat av sixfeetunder
måtte fjerne krypteringen fordi jeg ellers ikke fikk koblet til nettverket. husker ikke akkurat hva som stod, men det var noe som : (husker ikke i farten)
Vis hele sitatet...
Jeg skulle ønske jeg kunne drepe over ethernet.
Sist endret av meitemark; 24. juni 2008 kl. 16:04.
Sitat av meitemark
det er det kablete nettverket som ikke er tilkoplet.



jeg gjetter på at det finnes andre trådløse nettverk i samme område på samme kanal som du bruker.


Jeg skulle ønske jeg kunne drepe over ethernet.
Vis hele sitatet...
vet du hva jeg kan gjøre for å fikse problemene?
hvordan bytter jeg i så fall kanal?
kan du gi noe svar på det med krypteringen?

hva er galt?
Sist endret av sixfeetunder; 24. juni 2008 kl. 16:26.
du er galt.
forklar og snakk slik at vanlige folk forstår
ring bredbåndsselskapet ditt å be de komme hjem til deg for å sette det opp
eller
les
bruksanvisningen?

Ellers skal det være latterlig enklt for enhver person å sette opp lan/wlan.
Sist endret av Spelly; 24. juni 2008 kl. 16:37.
poenget er at jeg ikke merker problemet med å hoppe av nettverk og sånn på den andre pcn min.

der virker alt somdet skal. den bærbare er det problemer med. ikke de to stasjonære den ener er også trådløs.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Dersom problemet kun er med en maskin kan det være fordelaktig å oppgradere drivere på maskinen og eventuelt firmware på den trådløse routeren.
hopper ut på den trådløse stsjonære alikevel. forkjellen er at den kommer seg fort på igjen. nettet er tregt.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Hvis du kjører ukryptert er det jo også 99% sjanse for at 3 gutter i nabolaget ditt bruker din internettlinje.
ja det vet jeg. men som sagt. når jeg vil kryptere det vil ikke pcn koble på nettverket.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Da er PC'en din for gammel \ kortet er for gammelt, eller du har elendige standarddrivere, last ned ordentlige.
kan godt være at pc/kort er for gammelt. de er ca. 4 år gammle
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Da får du sjekke specs på kortet og se hva det støtter, alle kort støtter WEP iallefall.
prøver å aktivere WEP pryptering, men den stiller seg tilbake hvergang jeg går tilbake og skjekker. gjorde dette med et helt nytt d-link N kort.
noen som vet hvorfor messenger ikke funker?


nettverket er forresten ikke tregt på den bærbare. kan grunnen til at det er så tregt ha noe med skadet hdd å gjøre? (mest sansynlig ikke men)

den er faktisk ikke like ille til å hoppe av nå. er lenge siden sist.
Sist endret av sixfeetunder; 24. juni 2008 kl. 17:53.
men det er fortsatt en ting. messenger funker ikke. får denne feilmeldingen:

pålogging mislyktes fordi tjenesten er midlertidig utilgjenglig

noen som vet hvorfor jeg får dette?
evt. hvorjeg kan laste ned messenger og legge det på den andre maskinen?
Sist endret av sixfeetunder; 24. juni 2008 kl. 20:35.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Skal vi se..

Fungerer det på noen PC'er? (Isåfall er din maskin helt mongo).
Fungerer det ikke på noen PC'er? (Ring leverandør, det er ikke vårt problem).

Har du konfigurert noe statisk? (Faste IP-adresser som ikke korrensponderer med noen andre adresser).

Har du prøvd å koble en maskin rett i modemet via kabel og koble fra det trådløse \ routeren ? (isåfall har du noe fuck med routeren \ oppsettet).
får pidgin til å funke på den stasjonære

funket på den bærbare før jeg byttet modem.

messenger funket ikke fordi eksplorer sto på arbeid frakoblet.

ante ikke at det skulle ha noe med messenger å gjøre
Høres veldig ut som ett Winsock problem. Ville testet det alle de andre sier her også samt kjørt en Winsock fix. Du kan finne den blant annet her

http://www.download3k.com/Install-WinSock-XP-Fix.html


En ting til, du burde kjøre kryptering. Om du ikke får til MAC flirtering så kjørt i hverfall WEP.
Det er bedre enn ingenting
Sist endret av ravenops; 25. juni 2008 kl. 12:14.
hva gjør winsock fix?
Sist endret av sixfeetunder; 25. juni 2008 kl. 16:27.
hvorfor greier jeg ikke å kryptere nettverket?
når jeg velger WEP kryptering og trykker ok blir det automatisk tilbakestilt etter på.
Sist endret av sixfeetunder; 25. juni 2008 kl. 18:21.
Google er din venn. Orker ikke å forklare alt i detaljer.
Sitat av sixfeetunder
hvorfor greier jeg ikke å kryptere nettverket?
når jeg velger WEP kryptering og trykker ok blir det automatisk tilbakestilt etter på.
Vis hele sitatet...
Hvor velger du wep-kryptering da?
På routern, eller pcn?

Skal du ha Wep, er det en selvfølge at du må inn på routerkonfigurasjonen.
Sitat av sixfeetunder
den ene pcn har kabel tilkobling og detter ikke ut.
Vis hele sitatet...
Er du koblet på med tråløst? Isåfall så er det jo det tråløse nettverket som svikter..