Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 623
Heisann!

Jeg gikk ut en tur med bærbaren min. Skulle sitte litt på nettet, men da jeg søkte etter nett, og kobler til hvilken som helst "usikret", står det:
"Dette her tar lengre tid enn forventet"
Også funker den ikke. Kommer en gul dings på trådløs nett ikonet. Prøver å diagonisere problemet, men da kommer det at du ikke er koblet til

Er det noe med PC-en som er galt eller nettet?
Ta med viktig info. Hvilken maskin har du og hvem er leverandør av nettverkskortet ditt?

Hvilket OS har du?

Hvis ikke du tar med fakta blir det akkurat som å si "Hjelp, nettverk funker ikke. Hva er galt?"
Har du stabil trådløs sone nærmt nok da ? Det gule ikonet betyr begrenset eller ingen forbindelse.
Høyreklikk på det symbolet og gå på status og se hvor sterkt signal du har, og hvor mye overføringshastighet. Det gir deg en indikasjon på om det er for svakt signal, eller om det er noe annet.
HP , Internett fra Telenor , Windows Vista.

Har kobla til lokal nett nå, men den lille datamaskin ikonet man må klikke på har sånn rødt X over seg, som da viser at jeg ikke har nett

Får heller ikke kobla til trådløs nett rundt meg.
Internett type usb-modem som du plugger i lappen din ? Feil på modem, kabel, kort kanskje ? Skjønner ikke helt, du sier du har koblet til lokal nett nå, kommer du ut på inet ?

Er det eneste problemet at du har et irriterende symbol nede i høyre hjørne, kommer du på nett med kabel, men ikke trådløs, det er vel det du mener, eller ?
Ja.
Har koblet til lokal, via vanlig nettverkskort. Ikke usb. Vanlig modem. Jeg tror ikke det er noe feil med modemet, men selveste Pc-en.

Når jeg kobler til lokal/trådløs pleier det vanligvis å komme en en blå rund dings på den lille datamaskin ikonet i hjørnet. Men nå er det bare et rødt kryss, selv om jeg er på lokal. Og får ikke trådløs.
Har opplevd det selv når eg sku leeche fra naboer i området. Er som regel at du er for langt vekke fra den trådløse routeren og du får for dårlig signal.
Sitat av xzyz39
Har opplevd det selv når eg sku leeche fra naboer i området. Er som regel at du er for langt vekke fra den trådløse routeren og du får for dårlig signal.
Vis hele sitatet...
Jupp her jeg sitter (i xp atm) dukker bare det symbolet i høyre hjørne opp når jeg har aktivert trådløs. Har du egen trådløsruter eller, og hvor langt unn er den ? Mye betong, kjøkken, mikrobølgeovner eller sånn mellom deg og den ?

Enten har du for dårlig signal eller noe galt med trådløst nettverkskort, vil jeg tro.
Gå til enhetsbehandling i og se på egenskapene til kortet ditt, prøve å oppdatere drivere til det ?
ElensarX: prøvd å reinstallere driverne til nettverkskortet? Prøvd å reboote?

Å vite at laptopen din er fra HP er omtrent like nyttig for oss som å fortelle oss at du skriver postene dine på et tastatur. Vi må vite hvilken modell det er for at det skal kunne hjelpe oss.
Om det trådløse fungerer på noen nettverk å ikke andre, høres det ut som en kryptering av noe slag. Kan godt være MAC filtrering. Dette er noe som blir mer å mer vanlig ettersom det tar rundt 40 sec og bryte ned en WEP kryptering...