Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 618
Hei, jeg har tengt å bruke litt pener på data, mellom 15000 og 25000 kr. Jeg hadde egentlig planer om å bygge en PC selv, men fant denne:
http://shopus.amd.com/pi/679-1093020/AMD-Desktops/Cybertron-Armor-TPCARMV2P9600BK-(C122-4480-)-AMD-Phenom-9600-8192MB-RAM-500GB-HD-Windows-Vista-Ultimate-Product-Info#

Jeg har tengt å ha en gamer-PC som også kan brukes til alt anna, som prgogramering... Da lurte jeg på om den var bra, eller om jeg burde kjøpe del for del...

Det jeg egentlig lurer på er altså:
1. Er det my billigere å kjøpe del for del?
2. i så fall er det noen som har forslag til hva jeg burde kjøpe? (hadde tengt på 8gig ram, og quad core- 2,5ghz 4mb, hvis jeg skulle bygge selv)

Pumazz
Bygg selv, eller kjøp ferdigbygd uten Vista Ultimate.
Sitat av Prophet.
Bygg selv, eller kjøp ferdigbygd uten Vista Ultimate.
Vis hele sitatet...
Hvorfor skal han ikke ha Vista Ultimate?
Hadde jeg hatt 25000 spenn til PC hadde jeg uten tvil gått for denne. Kjøpes her.
Sist endret av dynamite; 5. juni 2008 kl. 19:42.
Pumazz's Avatar
Trådstarter
Sitat av dynamite
Hadde jeg hatt 25000 spenn til PC hadde jeg uten tvil gått for denne. Kjøpes her.
Vis hele sitatet...
Ja, den er både bra og fet, men jeg tror jeg kan få en ganske mye bedre pc hvis jeg driter i utseende... Hadde vært fint om noen (hvis noen gidder :P) kunne sette opp en liste på hva jeg burde kjøpe når jeg skal bygge selv (trenger ikke ha med hvor jeg kan kjøpe det, bare hva

ps. skal ha vista ultimat (det er vista home basic som ikke er bra )
Sist endret av Pumazz; 5. juni 2008 kl. 20:26.
Sitat av tobbe666
Hvorfor skal han ikke ha Vista Ultimate?
Vis hele sitatet...
Fordi det koster en god del tusen ekstra. Vista fåes gratis, you know.
Pumazz's Avatar
Trådstarter
Sitat av Prophet.
Fordi det koster en god del tusen ekstra. Vista fåes gratis, you know.
Vis hele sitatet...
Hvis det er piratnedlasting du tenker på veit jeg ikke om jeg tørr å piratnedlaste opperativsystemet mitt...
Sitat av Pumazz
Hvis det er piratnedlasting du tenker på veit jeg ikke om jeg tørr å piratnedlaste opperativsystemet mitt...
Vis hele sitatet...
Sitter faktisk på piratnedlastet Vista Ultimate nå, og det funker utmerket
Sist endret av tobbe666; 5. juni 2008 kl. 20:48.
Sitat av tobbe666
Sitter faktisk på piratnedlastet Vista Ultimate nå, og det funker utmerket
Vis hele sitatet...
Same here..
Vista Ultimate i OEM-versjon koster 1500 kroner, og selges i mange nettbutikker.

Her er et forslag som bekker litt over 25k (med Vista Ultimate), men det kan fås billige om du leter f.eks. på Amentio, og i verste fall kan du kutte noen watt på PSU, kutte ut en harddisk eller et skjermkort. Slik som det er er det noe av det villeste du kan få innen PC-er i dag.

-Hovedkortet er toppkvalitet, med det beste entusiastchipsetet på markedet i dag.
-CPU er knallbra, og har enormt overklokkingspotensiale.
-RAM er knallbra, og har en veldig, veldig bra kjøleløsning.
-Skjermkortene er ikke på linje med Geforce 9800GX2, men er likevel veldig, veldig gode, og relativt billige. Med to av disse (quad CrossFire) vil du ikke oppleve lav FPS på lang tid.
-Kabinettet er av veldig god kvalitet, med fantastiske kjøleegenskaper og lite støy.
-Du har Blu-Ray-brenner
-Skjermen er en god 24" fra Samsung - vidt anerkjent som verdens beste skjerm- og TV-produsent.
-Tastatur og mus er det ypperste innen gaming og presisjon.
-Harddiskene har knallgod kapasitet og bedre ytelse enn WD RaptorX - noe som er ganske vilt for halvparten av prisen, med 6.66 ganger kapasiteten.
Sitat av dynamite
Hadde jeg hatt 25000 spenn til PC hadde jeg uten tvil gått for denne. Kjøpes her.
Vis hele sitatet...

Det var en feeet gui. Så jo ut som en helt super pc
Om du skal ha gamer pc, hadde jeg ikke giddi å brukt 25 tusen.. man får en helt rå spill maskin ned i 7-10 tusen kroner. Bruk de resterne pengene på bil, lappen, eller bare spar de. Om du derimot drev med film redigering eller andre bilde,lyd, eller video programmer er det mer naturlig å bruke mere penger på en pc, pga du trenger mere kraft. Etter å ha lest litt div tester på hw.no tok jeg turen innom komplett å satt opp en "gamer pc" denne kom totalt på 9 tusen. Den drar spill som crysis, age of conan på full grafikk uten "lagg" Kan godt legge ut handle lista om du vil det.
Jeg brukte 20 tusen av mine søte penger til å kjøpe meg "gamer"-pc for 4 år tilbake. Nå kjenner jeg selv at jeg dør litt innvendig når jeg ser hvor langt bak i tid den ligger. Det tar rundt 3 mnd, så blir det skjermkortet eller den cpu'en du spinket og sparte til, oppgradert, og prisen på din faller som medlemstallet på Blink.no. Tenk fremover, pc er ikke noe du skal bruke så mye penger på. (Om du ikke lever av det - Nei, CS er ikke en livsstil.)
Sist endret av Freakbag; 6. juni 2008 kl. 09:54.
Pumazz's Avatar
Trådstarter
Sitat av Kråketær
Vista Ultimate i OEM-versjon koster 1500 kroner, og selges i mange nettbutikker.

Her er et forslag som bekker litt over 25k (med Vista Ultimate), men det kan fås billige om du leter f.eks. på Amentio, og i verste fall kan du kutte noen watt på PSU, kutte ut en harddisk eller et skjermkort. Slik som det er er det noe av det villeste du kan få innen PC-er i dag.

-Hovedkortet er toppkvalitet, med det beste entusiastchipsetet på markedet i dag.
-CPU er knallbra, og har enormt overklokkingspotensiale.
-RAM er knallbra, og har en veldig, veldig bra kjøleløsning.
-Skjermkortene er ikke på linje med Geforce 9800GX2, men er likevel veldig, veldig gode, og relativt billige. Med to av disse (quad CrossFire) vil du ikke oppleve lav FPS på lang tid.
-Kabinettet er av veldig god kvalitet, med fantastiske kjøleegenskaper og lite støy.
-Du har Blu-Ray-brenner
-Skjermen er en god 24" fra Samsung - vidt anerkjent som verdens beste skjerm- og TV-produsent.
-Tastatur og mus er det ypperste innen gaming og presisjon.
-Harddiskene har knallgod kapasitet og bedre ytelse enn WD RaptorX - noe som er ganske vilt for halvparten av prisen, med 6.66 ganger kapasiteten.
Vis hele sitatet...
Tusen takk Den var perfekt!!! Tror jeg går for den