Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  60 13300
For ett par timer siden ble Iphonen min mistet/stjålet. Jeg sitter her og følger den via Find My Iphone fra Pc'en, og den er nå laaangt avgårde i en eller annen bil.

Den var dessverre uten tastelås, så her er det bare til å leske seg fritt rundt på Facebook og alt hva jeg har av notater. Har nå valgt "fjernlås", og håper noen kan svare meg på følgende:

Vil vedkommende miste tilgang umiddelbart, når jeg velger "fjernlås"?
Hvis jeg velger "fjernsletting", vil jeg miste muligheten å følge mobilen fra Find My Iphone da?
Hvordan fungerer dette med forsikringen? Jeg har sannsynligvis mistet den, ikke fått den frastjålet via lommer og never - vil forsikringsselskap henge seg opp i at jeg selv har "mistet" den???

Håper på gode råd her inne nå, jeg er KVALM
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Spirella Vis innlegg

Vil vedkommende miste tilgang umiddelbart, når jeg velger "fjernlås"?
Hvis jeg velger "fjernsletting", vil jeg miste muligheten å følge mobilen fra Find My Iphone da?
Hvordan fungerer dette med forsikringen? Jeg har sannsynligvis mistet den, ikke fått den frastjålet via lommer og never - vil forsikringsselskap henge seg opp i at jeg selv har "mistet" den???

Håper på gode råd her inne nå, jeg er KVALM
Vis hele sitatet...
Ja.
Ja.
Si at den ble frastjålet, så funker det nok bedre, men hvorfor ikke kontakte onkel blå og si at du vet akuratt hvor telefonen din er, og at noen har tatt den?
Ville også ringte polisen å fortalt hvor den er å fått dem til å ta turen innom!
Følg etter i egen bil så banker du på døra der iPhonen er så spør du om du kan få den tilbake

Sitat av white? Vis innlegg
Ville også ringte polisen å fortalt hvor den er å fått dem til å ta turen innom!
Vis hele sitatet...
hahahhaha, du har ikke forstått det norske politi...
Prøvd å ringe den?
Forsøk å overtal denne personen til å levere den til politiet elns, uten å avsløre at du tracket den eller vet noe om han/hun som har den.
Sitat av Settoz Vis innlegg


hahahhaha, du har ikke forstått det norske politi...
Vis hele sitatet...

Er flere ganger der politiet faktisk har tatt opp saken når noen har ringt inn og sagt at de sporer den så drar politiet dit for å hente telefonen.

Er ikke alt som er negativt med politiet vettu.
Sitat av Settoz Vis innlegg

hahahhaha, du har ikke forstått det norske politi...
Vis hele sitatet...
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10074719
http://tb.no/nyheter/politiet-fikk-l...yven-1.6714797
du kan sende melding til den, der skriver du

skriv en melding eller ring med denne beskjeden - http://www.youtube.com/watch?v=rBACYFpqeyU

kanskje du får telefonen igjen hehe
Sist endret av WhiteHat; 17. august 2012 kl. 18:06.
Det hender dem faktisk er til hjelp.. hvis ikke, legg ut her å få en freak til å ta turen bort! hadde gjort det med glede.
Ja altså visst den er i nærheten av meg så er det fortgjort
Sitat av Settoz Vis innlegg
Følg etter i egen bil så banker du på døra der iPhonen er så spør du om du kan få den tilbake



hahahhaha, du har ikke forstått det norske politi...
Vis hele sitatet...
Det finnes da noen tilfeller hvor politiet har trådt til med slike saker.
Trådstarter
Sitat av white? Vis innlegg
Ville også ringte polisen å fortalt hvor den er å fått dem til å ta turen innom!
Vis hele sitatet...
Jeg har snakket med politiet, dessverre er det som dem sier - kartet viser sjelden helt nøyaktig adresse, den kan ha avvik på 30-40 meter. Ergo er det mange hus imellom. Men, skulle den stoppe i et avsidesliggende hus, er jo sjangsen stor for at synderen er akkurat der Appen viser...

Nytt spørsmål:

- Bør jeg sperre SIM? Onecall er stengt, men er dette det samme som å sperre abonnement (rødme, dumt spørsmål, men gaaad jeg er stresset!)
- Kan synderen bare sette inn sitt eget sim-kort nå, og bruke min Iphone?
- Vil han på noen måte da få tilgang til det som ligger på min mobil, det eneste jeg så langt har gjort er å velge fjernlås, fra Find My Iphone.

Hva bør jeg gjøre for å hindre uvedkommende til å få tilgang til alt jeg har av web-linker, bilder og ting på mobilene min???

HJEEEEELP!!!

PS: Nå får jeg bare feilmelding "tilkoblingsfeil" når jeg forsøker å logge på Icloud og følge mobilen. Jeg får ikke tilgang, kan synderen allikevel fått tilgang og slettet noe på mobilen, slik at jeg ikke klarer å følge den lenger???
Kan hende han som tok den har tatt ut sim kortet og slått av telefonen. Da får du ikke sporet den.
Sitat av Spirella Vis innlegg
Jeg har snakket med politiet, dessverre er det som dem sier - kartet viser sjelden helt nøyaktig adresse, den kan ha avvik på 30-40 meter. Ergo er det mange hus imellom. Men, skulle den stoppe i et avsidesliggende hus, er jo sjangsen stor for at synderen er akkurat der Appen viser...

Nytt spørsmål:

- Bør jeg sperre SIM? Onecall er stengt, men er dette det samme som å sperre abonnement (rødme, dumt spørsmål, men gaaad jeg er stresset!)
- Kan synderen bare sette inn sitt eget sim-kort nå, og bruke min Iphone?
- Vil han på noen måte da få tilgang til det som ligger på min mobil, det eneste jeg så langt har gjort er å velge fjernlås, fra Find My Iphone.

Hva bør jeg gjøre for å hindre uvedkommende til å få tilgang til alt jeg har av web-linker, bilder og ting på mobilene min???

HJEEEEELP!!!

PS: Nå får jeg bare feilmelding "tilkoblingsfeil" når jeg forsøker å logge på Icloud og følge mobilen. Jeg får ikke tilgang, kan synderen allikevel fått tilgang og slettet noe på mobilen, slik at jeg ikke klarer å følge den lenger???
Vis hele sitatet...
Om du ønsker å sperre SIM er et valg du må ta. Om du gjør det, vil du miste tilgangen til å spore telefonen i 'Find My iPhone'.
Du sier du skrudde på kodelås i 'Find My iPhone'. Dette skal da låse telefonen din med umiddelbar virkning (gitt teledekning) og dermed hindre vedkommende tilgang til telefonen din. Om du derimot velger "fjernsletting" vil alt innhold på telefonen bli slettet - og du vil da ikke ha noen mulighet for å spore telefonen.

Jeg anbefaler deg heller å publisere posisjonen til telefonen din her - slik at folk som eventuelt er i nærområdet kan hente den tilbake. Les denne f.eks: http://gizmodo.com/5931258/david-pog...ost-his-iphone
Trådstarter
ÅNEI! Jeg har allerede sperret abonnement! Kan jeg åpne igjen og fortsette å spore??
Sitat av Nikon01 Vis innlegg
Er flere ganger der politiet faktisk har tatt opp saken når noen har ringt inn og sagt at de sporer den så drar politiet dit for å hente telefonen.

Er ikke alt som er negativt med politiet vettu.
Vis hele sitatet...
Har du noen kilder på dette?
Sitat av petterpan2 Vis innlegg
Har du noen kilder på dette?
Vis hele sitatet...
Hva med at du faktisk begynner å lese aviser ?
Trådstarter
Jeg har nå åpnet abonnementet igjen, og kan fortsette sporingen. Nå står posisjonen helt i ro - jeg har lagret kartet. Nå må det som nevnt regnes 30-40 meter avvik på posisjonenen via Find My Iphone, men iflg. dette kartet skal det bare ligge noen få eneboliger i dette området!

Altså, jeg bør kunne ta en sjangs og banke ned noen dører i dette boligfeltet på landet?
Sitat av Spirella Vis innlegg
Jeg har nå åpnet abonnementet igjen, og kan fortsette sporingen. Nå står posisjonen helt i ro - jeg har lagret kartet. Nå må det som nevnt regnes 30-40 meter avvik på posisjonenen via Find My Iphone, men iflg. dette kartet skal det bare ligge noen få eneboliger i dette området!

Altså, jeg bør kunne ta en sjangs og banke ned noen dører i dette boligfeltet på landet?
Vis hele sitatet...
Jeg ville ha banket på og spørre om jeg kunne fått mobilen tilbake.
Sier de nei, så kan du bare si at politiet er kontaktet og at de kommer hvis du ikke får den.

Men det er meg. Veit ikke hva du vil selv. Veit aldri hvem som bor der da men.
Jeg hadde også tatt sjansen å banket på..
Si at tlf er sporet dit, ser vel ført hvem som åpner kan vel sikkert utelukke personen om det er en 80 år gammel dame!
Men vet jo aldri!
Husk å lagre posisjonen, i tilfellet du plutselig ikke kan spore den mer. Stikk innom adressen å bank på. Sørg for å ha med deg noen i tilfellet det oppstår problemer.
Ta med purken da vettu

Da er du trygg også !
Sitat av petterpan2 Vis innlegg
Har du noen kilder på dette?
Vis hele sitatet...
Les det forrige innlegget til DonTomaso, så får du svar
Sist endret av juster; 17. august 2012 kl. 19:58.
Husk og vær minst 2, ring gjerne onkel blå å si hva du skal gjøre. Da kommer de somregel fort)
Har du IMEM-numret til telefon så er det bare å få det sperret. Da blir telefon ubrukelig da funker det ikke om tyven putter sitt sim-kort i.

Putter han SIM-kortet sitt i telefon, kan du ringe til din operatør å få informasjon om SIM-kortet som (Eier, Adresse, Telefonnummer)

Hvordan sperre IMEM-nummer på telefonen
Men sperrer du IMEI og personen skjønner at tlf er sperret, så kan fort personen finne på å kaste fra seg / ødelegge tlf siden den ikke kan brukes.

Tenk taktisk Men om ikke politiet vil hjelpe når de får en nær lokasjon, så hadde jeg dratt å hentet den selv.
Sist endret av Bruskork1; 17. august 2012 kl. 20:34.
Kartet har ein feil margin på ca. 5 meter, og du ser det tydlig kor stor feilmarginen er i forhold til kor stor den "gjennomsiktige" sirkelen er rundt den blå dotten....
Oppdater oss etterhvert som det skjer noe da
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Jeg ville ikke vært i tvil, selvfølgelig ville jeg avlagt et besøk om jeg var deg! Selv om jeg måtte ha kjørt i dager.

Ikke bare fordi mobilen er vekke, men av prinsipp, å stjele av andre, er etter min mening noe av det mest lavmåle man kan gjøre.

Klokken tikker..
Trådstarter
Mobilen har nå stått i samme posisjon de siste 5 timene - altså er den nå i hjemmet til den heldige nye eier av MIN iphone! Jeg har tatt printscreen av kartet, og jeg har leitet opp området/gaten den nå befinner seg i via Street View. Her ligger kun noen få hus, og den ligger i nær posisjon mellom 2 eneboliger. Jeg har også tatt printscreen og lagret bildet av denne gaten og husene som ligger nærmest posisjonen vist fra Find My Iphone - jeg har snakket med politiet i dette distriktet som utifra mine opplysninger mener de skal kunne finne banditten.

Men, jeg er redd det skjer lite nå som det er helg...

Jeg skulle gjerne reist ned, banket på de nærmeste husene og røykt ut den mistenkte - men politiet mente jeg nå skulle overlate dette til dem.

Jeg blir jo anbefalt å sperre simkortetet - men jeg mister jo dermed oversikten på hvor mobilen befinner seg. Jeg får stole på at den nå er låst (som jeg har gjort gjennom fjernlås) og at uvedkommende ikke grafser i privatlivet mitt. Jeg er pålogget mobilabonnementet mitt og følger med om det skjer noe datatrafikk - så langt står alt stilt.

Og jeg har endret passort på Facebook og mailkonto - håper dette hindrer direkte tilgang til kontoene mine!

Dessuten, jeg er selvsagt rasende!!!
Jeg vil uansett anbefale deg å endre fjernlåskoden med jevne mellomrom, sånn i tilfelle dem har flaks!.

Også lurt å nevne for politiet at du kan spille av lyd når de er inne i huset, om dem ikke allerede vet dette.
Sitat av Snusklompen Vis innlegg
Har du IMEM-numret til telefon så er det bare å få det sperret. Da blir telefon ubrukelig da funker det ikke om tyven putter sitt sim-kort i.

Putter han SIM-kortet sitt i telefon, kan du ringe til din operatør å få informasjon om SIM-kortet som (Eier, Adresse, Telefonnummer)

Hvordan sperre IMEM-nummer på telefonen
Vis hele sitatet...
de gir aldri ut slik info til den normale nordmann uansett hva.
Du mister ikkje oversikten over telefonen ved å sperre simen, du vil derimot ikkje få oppdatert info ved mindre den kopler seg til eit wifi hotspot. Uansett, og telefonen er kommet i ein heim, så kan eg nesten garantere deg at han sitter å googler korleis han skal få cracka koden, og dermed få gjennoppretta den, tipper på at i morra så er den registert med hannar apple ID, og det vil då vere nærmest umulig å få bevist at den er din.

Uanett, ho mor fant ikkje igjen telefonen sin, og spora den opp på find my iphone, ho såg at den bevegde seg på hovedvegen, og såg at den parkerte ved eit hus, slik fant vi alle ut at søstra mi som brukte bilen til mor, hadde ståkke på besøk hos ein kompis Vist du er heldig kan det vere det same som har skjedd no? :P
Sitat av Fleff Vis innlegg
Jeg ville ikke vært i tvil, selvfølgelig ville jeg avlagt et besøk om jeg var deg! Selv om jeg måtte ha kjørt i dager.

Ikke bare fordi mobilen er vekke, men av prinsipp, å stjele av andre, er etter min mening noe av det mest lavmåle man kan gjøre.

Klokken tikker..
Vis hele sitatet...
Personen har jo funnet den. Ikke helt det samme som å stjele, ikke at det er riktig å beholde den. Kansje den personen har et noe annet syn på saken enn meg, han om det.
Sist endret av Skatteetaten; 17. august 2012 kl. 23:29.
Trådstarter
Sitat av Skatteetaten Vis innlegg
Personen har jo funnet den. Ikke helt det samme som å stjele, ikke at det er riktig å beholde den. Kansje den personen har et noe annet syn på saken enn meg, han om det.
Vis hele sitatet...
Denne personen sitter nå med flere meldinger sendt fra My Iphone, der jeg ber ham pent levere mobilen inn på nærmeste offentlige sted, som jeg navngir ut ifra posisjonen jeg finner på kartet! Jeg VET hvor nærmeste kiosk/butikk/restuarant er, og jeg ber ham levere denne inn, og oppgir et mobilnummer jeg kan kontaktes på.

Mobilen fortsatte sin rute langs hele RV 45, og har nå stoppet opp i flere timer - dette kaller jeg å stjele - ikke "bare finne" en mobil.

Uansett, du leverer inn en Iphone på nærmeste sted om du "finner den". Tar du den med, stjeler du.

Det er iallefall min moral!
Husk å fortelle hvordan dette ender, nesten ingen som gjør det :/
Trådstarter
Sitat av random71455 Vis innlegg
Husk å fortelle hvordan dette ender, nesten ingen som gjør det :/
Vis hele sitatet...
Vel, dette er kjipt. Jeg lokaliserer hvor den er via Find My Iphone, den flytter seg litt rundt i nabolaget og utover gårdsmarker, men jeg har ikke lykkes i å få den tilbake. Jeg har ringt 10 av de nærmeste eneboligene, selvsagt kjenner ingen til en tapt Iphone. Halvparten av dem jeg har ringt er gamle ektepar som ikke engang vet hva en Iphone er

Nå kan det virke som om mobilen er slått av/utladet. Jeg får automatisk svarer om at "jeg" ikke kan nås for øyeblikket, og jeg får ikke sendt lyder gjennom Icloud og heller ikke nye varsler.

Vet noen her inne om uvedkommende kan putte inn sitt simkort og åpne moblen min, selv om jeg har fjernlåst den? Jeg får ikke fjernslette før mobilen igjen har kontakt med internett - men vil den kunne få det om uvedkommende bare setter den på lading?

Jeg har selvsagt vært i kontakt med det huset som mobilen er nærmest lokalisert ved, men hun kjenner overhodet ikke til noen mobil - sier hun. Kan mine signaler rett og slett slå inn på hennes Iphone, og lede meg helt bort fra min egen mobil???

Vil jeg kunne få kontakt med mobilen min igjen, om den blir ladet - og kan jeg stole på at fjernlåsen før jeg mistet kontakten, vil vedvare og hindre uvedkommende adgang til privatlivet mitt?
du har dokumentert bra ihvertfall!

når du er på icloud valgte du satelitt bilde eller standard? når jeg velger satelitt og sjekker hvor telefonen er så er den så er den grønne prikken så skremmende oppe huset mitt som du kan få det til!

hehe. hvis du ikke har gjort dette så ville jeg anbefale det før det blir for seint, bilder av både satelitt og standard map

edit: så nå posten om at den er uten strøm den er lei men får se om politiet får tid til å sjekke saken din ettersom du har dokumentasjon på hvor den befinner seg.

men gjør som ingen har gjort før, kom med en tilbakemelding om hvordan det går
Sist endret av WhiteHat; 18. august 2012 kl. 22:17.
Mongo på heltid
Soppsui's Avatar
Bank på, når de åpner døra ringer du tlf din (om den kan nås), da hører du mest sannsynlig om den ligger der inne. Du burde ikke sile ut de eldre du snakket med når du ringte hus i nabolaget hvor tlf ligger. De kan være luringer de også.
Burde jo være greit å spørre de du prater med om de har kjørt strekningen du har tracket? Ser for meg en familie hvor junior på 7 har funnet et nytt leketøy på veien hjem...
Trådstarter
Sitat av WhiteHat Vis innlegg
du har dokumentert bra ihvertfall!

når du er på icloud valgte du satelitt bilde eller standard? når jeg velger satelitt og sjekker hvor telefonen er så er den så er den grønne prikken så skremmende oppe huset mitt som du kan få det til!

hehe. hvis du ikke har gjort dette så ville jeg anbefale det før det blir for seint, bilder av både satelitt og standard map
Vis hele sitatet...

Jeg har valgt begge deler. Jeg har tatt printscreen av posisjonen, lagret og bruker som dokumentasjon ved anmeldelsen. Jeg har også tatt posisjonen fra Icloud og puttet inn i Street View - her kan jeg se rett inn i potteplanten til de nærmeste husene. Dette har jeg selvsagt også lagret som bilde, slik at jeg kan vise til posisjonen hvis min mobil, som nå, bli slått av eller utladet.

Jeg vet da søren hva mer jeg kan gjøre???? Den kan selvsagt blitt slengt ut på et jorde og nå være ødelagt og ubrukelig - det håper jeg faktisk iforhold til at en slu rev sitter der og kan få tilgang til mitt privatliv!!!
Har du foresten husket å gått på kontoinstillinger -> sikkerhet -> aktive økter også fjernet FB på tlf fra denne listen på facebook?
Trådstarter
Sitat av Nikon01 Vis innlegg
Har du foresten husket å gått på kontoinstillinger -> sikkerhet -> aktive økter også fjernet FB på tlf fra denne listen på facebook?
Vis hele sitatet...
Jeg endret umiddelbart passord til FB i går. Men, nå har jeg stengt meg selv ute, da jeg ikke får adgang uten å taste sikkerhetskode som blir tilsendt - nettopp pr sms til min mobil!!!

Men dette var etter jeg sperret mobilen, og det må logges på med passord og mailadresse før tilsent sikkerhetskode fra FB - så det bør ikke være mulig for uvedkommende å få tilgang...

Jeg har frem til i kveld kunnet ringe (uten å få svar selvsagt), sende varsler og meldinger via Icloud. Nå kan det virke som den er utladet, eller nye eier har slått den av. Jeg får ikke sendt varsler, meldinger eller ringe etter den.

Kan noen svare meg på følgende:

1) Kan ny eier sette inn sin egen sim og låse opp med egen kode?
2) Hvis min Iphone igjen lades, vil jeg automatisk få ny kontakt via Icloud da?
3) Vil fjernlåskoden på noen måte opphøre om mobilen bytter simkort eller slåes av og på?
4) Beboer i dette nærmeste huset har også Iphone, kan det rett og slett være at GPS signalene slår inn på hennes mobil, at det faktisk ikke er min mobil jeg sporer??
Ring Apple i stedet for å kaste bort tiden med å vente på svar her.
Trådstarter
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Ring Apple i stedet for å kaste bort tiden med å vente på svar her.
Vis hele sitatet...
Selvsagt - har du et nummer jeg kan ringe i helger? Inntil mandag prøver jeg å søke hjelp her inne, før første virkedag er det fint lite jeg får gjort hverken med anmeldelse eller kontakt med Apple er jeg redd.

Eller???
Har du fått tilbake mobilen din enda?
Trådstarter
Sitat av EliteBook Vis innlegg
Har du fått tilbake mobilen din enda?
Vis hele sitatet...
Nei, den har ikke kommet til rette

MEN! Politiet ringte i morres, dette var en som dessverre ikke var på jobb i helgen da jeg kontaktet dem - han beklaget at de som jobbet i helgen ikke hadde fulgt opp saken, jeg har jo gitt dem mer enn god nok dokumentasjon på hvilket område den befinner seg. Nå er mobilen dau som en sild, og jeg får ikke sendt hverken lyder, meldinger eller spore beliggenheten.

De vil spore den på IMEI nummer Så, om noen gasser seg med min mobil, vil det forhåpentlig bli en kortvarig glede. Finner de den ikke, vil ettersom jeg forstår, uansett alt bli slettet via IMEI og mobilen ubrukelig.

Mest av alt håper jeg så inderlig at de finner den mega idioten som stjal den!!!
Hvis noen andre setter i sitt eget simkort i en stjålet mobil, vil politiet få opp hvem som er juridisk ansvarlig og bruker av telefonen, for å ringe dem, evt oppsøke dem.. Var fun når dette skjedde i nabolaget for noen år siden..
▼ ... over en uke senere ... ▼
hvordan gikk det?