Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 419
Hei. Jeg kjøpte meg en intern kortleser fra Amazon, men jeg har problemer med å få kontakt mellom kortleseren og pc'en. Jeg er også usikker på om jeg har koblet riktig på hovedkortet, eller om det eventuelt er en feil ved kortleseren som gjør at jeg ikke får kontakt.
Hovedkortet jeg har: MSI P67A-GD65 B3

Ettersom den røde kontakten til venstre var intern USB-kontakt og det stod i manualen til kortleseren at jeg skulle koble i denne, så koblet jeg derfor i denne.

http://i.imgur.com/9vX0x.jpg

Så skrudde jeg på pcen, men driveren sa fortsatt at jeg ikke fikk kontakt.
Jeg er dermed usikker på om jeg har koblet feil, eller om det er en feil ved kortleseren. Er det noen som har erfaringer med dette?

Dette er bilde av kontakten fra den Interne kortleseren.

Jeg har tatt noen flere bilder, i tilfelle det skulle hjelpe. For skulle gjerne trenge litt hjelp. Takk
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Siden kabelen ser ut til å være todelt, har du prøvd å bytte om på de to kablene, les også begge manualer for å se om det står pinout på USBpluggen og kontakten, så du får strøm \ data på riktige kontakter.
Trådstarter
2 0
Takk for svar!
Kabelen som er plugget i den røde kontakten på bilde var en som stod der fra før, altså ikke den til kortleseren. Kontakten til kortleseren ser du på et av bildene i en av linkene. Har prøvd å koble kontakten fra kortleseren på alle de fire måtene det lar seg gjøre, uten at det hjelper.