Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 558
Finnes det et program som gir deg en advarsel, eller "notification" for hver gang en bestemt nettside har skrevet en ny artikkel? Evig kjipt å bla gjennom alle de forskjellige nettsidene om og om igjen, i håp om en ny update

Takk - stehal
Sist endret av stehal; 20. mars 2011 kl. 16:35.
De fleste sider i dag har noe som kalles en RSS-feed som du kan legge til i programmer / browsere, som viser deg de nyeste artiklene på siden det gjelder. F.eks så har Freak.no en RSS feed som blir oppdatert med de nyeste postene slik at man slipper å gå direkte inn på Freak.no.
Jeg laget en privat toolbar på Conduit.com, og laget en rss-button. Der oppdateres det automatisk hvis
- nedsig.no
- smosh.com
- radioresepsjonen
- paulsoaresjr.com

har skrevet en ny artikkel. Kan godt hende at jeg glemte noen.
stehal's Avatar
Trådstarter
Hmmm, ja... Jeg tenker liksom, ITavisen, DinSide, Amobil osv, hvor det kommer 1-2-3 artikler hver dag, syk kjipt å raide de 24/7 når man kjeder seg. Men skal titte litt på RSS Feed-greiene. Men anbefaler du noe "readers" for dette da?
Kan du gi meg en liste over sider, så skal jeg se hva jeg får til.
stehal's Avatar
Trådstarter
Itavisen.no, Droidnytt.no, DinSide.no, mobilen.no, tek.no, amobil.no, vg.no (kanskje?), spill.no hmm, hadde vært vilt om du klarte å hooke opp noe!
Som Dimergon sier, RSS er det du vil ha. Alle nettlesere har støtte for å abonnere på RSS-feeder, men de har litt ulike varianter av det. Opera i allefall har innebygget RSS-reader. Du kan også søke etter egne programmer som er RSS-readere.
Hvilken browser bruker du, forresten?
Du kan samle alle dine feeds i f.eks. Google Reader.
- http://www.google.com/reader/
stehal's Avatar
Trådstarter
Jeg bruker Google Chrome. Syns den Googlereaderen så litt kronglete ut, og designe var fælt. Men skal gi den et skudd.