Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2258
Hei!
Vurderer å legge ut en video av noen jeg kjenner, som er på youtube. Altså det er en video av en som jeg skal redigere, uten at han vet det siden han er fag:P
er det ulovlige og hva er det verste som kan skje?
Kjører han rundt på motorsykkel? ;>
Sitat av Slurpeedelic Vis innlegg
Kjører han rundt på motorsykkel? ;>
Vis hele sitatet...
Haha, south park ftw.

sorry, vet dette var veldig offtopic, men klarte ikke å la være :P

On Topic, du har ikke rettigheter til å laste video eller bilder av noen som ikke vil det på nettet
Du har i utgangspunktet, så langt jeg vet, ikke lov til å legge ut film/bilder av andre uten deres tillatelse.

Det verste som kan skje? At du får bank? Vet ikke hva slags lover det er rundt dette, og tror heller ikke politiet gidder å bry seg stort ved en evt. anmeldelse.

EDIT: Denne tråden burde være i et annet underforum
Sist endret av binkabi; 17. desember 2009 kl. 15:02.
Har vært borti et par slike saker der trakaseringen / mobbingen (for det er jo det det er snakk om) ble anmeldt til politiet. De tok sakene svært seriøst. De fant etter hvert ut hvem som la ut filmen. Den ene saken ble løst ved at han som la ut filmen la seg paddeflat og måtte unskylde seg ovenfor den som ble trakasert. Den andre saken ble løst i konfliktråd. Vet ikke hvilken "straff" som ble gitt.

Hadde min sønn blitt hengt ut på en slik måte hadde jeg blitt mannevond...

Skal du legge ut en film av en fyr fordi han er homofil? Bli voksen shitkid!
Du har lov å filme og legge ut videoer av andre mennesker så lenge det er på en offentlig plass, personen du filmer må også godkjenne at du kan bruke det HVIS du har veldig mye fokus på akkurat denne personen. Uten denne regelen så kunne man bare begynt å løpe etter randoms i byen og filme de i flere timer uten deres godkjennelse.
Du kan jo alltids bare legge inne en sensur på han, og skru opp/ned pitchen på stemmen hans (hvis han prater)
Det som er greia er at han har lagt video ut av seg selv, jeg skal ta en liten bit av det fordi han gjør noe veldig rart sette på musikk og repete det i 2 min.
Hvis han har lagt den ut selv, så er det vel bare fritt fram og klippe i den?
Skyt meg hvis det er feil
Sitat av laksir Vis innlegg
Hvis han har lagt den ut selv, så er det vel bare fritt fram og klippe i den?
Skyt meg hvis det er feil
Vis hele sitatet...

For å sette ting litt på spissen så er videoen beskyttet med opphavsrett, så man har ikke lov til å redigere den uten tillatelse.
Men om vedkommende gidder å bruke tid, energi og penger på å gjøre noe med det er vel en helt annen sak.