Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 781
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Leter etter programmer á la Proxifier, men de må ha støtte til å ekskludere "proxification" for bestemte apps, og må la meg sette egne proxyer for enkelte apps...

Fint hvis det har en GUI å jobbe med.

kjører WinXP, med PuTTY som tunnel.
dette kan du da fint i proxifier....

options -> proxification rules -> "Process all except the following"
Hva med proxifier..
Lar deg velge hvilke programmer som skal gå igjennom proxy og hvilke som ikke skal det, kan også skille på hvilke ipadresser du prøver å nå om den skal bruke standard eller din oppsatte proxy.
Feks på skolen/jobb at Internet explorer bruker standard proxy på intranett, men din putty proxy på internett.

Eneste du ikke kan er å bruke forskjellige proxyer til forskjellige programmer samtidig.
Kansje du kan kjøre en vanlig proxifier og en proxifier portable for å kunne bruke to forskjellige proxier samtidig.

Men når trenger du flere proxier samtidig? Det holder vel som regel med standard proxy du må igjennom + din egen putty. ??
Ser ikke noen hensikt med flere?
Sist endret av Taerc; 14. januar 2009 kl. 09:25.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Trådstarter
Hva med å lese før man svarer? Setter pris på svar, etc, men ærlig talt - når jeg spør om et program som likner Proxifier bør det være ganske åpenbart at jeg har prøvd Proxifier allerede.

Man kan ikke sette egne proxier for bestemte apps i PF.

Atle: grunnen til at jeg trenger det, er at jeg sitter på et nett bak en proxy. Denne proxyen har et nettfilter som sperrer ute ca 50% av The WWW, dette orket jeg ikke, så jeg satt opp en SSH-tunnel hjemover som jeg bruker til surfing, spill, etc. Bruker PuTTY, som da oppfører seg som en proxy-server på localhost.

Nå har jeg fått tak i en Spotify-konto, og jeg tror dette bruker HTTP, og ikke er blokkert ennå. Siden audio streaming ville stresset den noe ynkelige hjemmelinjen min mer enn hva godt er, vil jeg bruke skolens proxy istedet.
sitter du på modem du da?

ærlig talt, spotify krever ikke veldig mye av linjen din.

ang. programmer, så prøvd ultrasurf?
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Trådstarter
Sitat av skimz Vis innlegg
sitter du på modem du da?

ærlig talt, spotify krever ikke veldig mye av linjen din.

ang. programmer, så prøvd ultrasurf?
Vis hele sitatet...
Nei, jeg sitter ikke på modem. (Durrrrr....)
Men har bare 50kB/s opp-linje hjemme, sier seg selv at det ikke går å streame lyd samtidig med surfing.

Når det gjelder ultrasurf finner jeg ikke noe om hvordan det virker. Hvis du kunne gå mer inn på det, hadde det vært fint.

I mellomtida tar jeg gjerne imot flere forslag.
Lignende program til proxifier: http://www.your-freedom.net/
Vet flere har brukt den pga blokking av spill dem skulle spille. jeg har ikke testet den selv.
Men du må registrere deg på siden. Men tror den er gratis.
Er guide der hvordan programmet brukes.
Men guiden er noe slik.
Registrer deg på freedom
Install Freedom
I configuration, of freedom, give ur current Proxy and port of ur internet. And enter ur freedom username and password
Click connect
In the right corner taskbar when the question mark is removed from the door, ur connected
open ur application u wanna tunnel.
In socks 4 or 5 enter
proxy 127.0.0.1 and port 1080

Du kan også prøve relakks gratis i 30 dager. Er nok kanskje mulig å bytte ip og mac adresse på pc'n så du for nye 30 dager kanskje. Har testet denne og virket lett å bruke.
https://www.relakks.com/

Begge disse tror jeg funker til spotify. Vet flere som bruker relakks til torrent nedlatning.
Hastigheter på your-freedom/relakks er jeg ikke sikker på, men står sikkert under faq.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Trådstarter
YF er prøvd, virket ikke.
Relakks er demo, altså uaktuelt.
Takk for forslag.
har du prøvd å bare kjøer 2 kopier av proxifier?
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Trådstarter
Sitat av Nenzo Vis innlegg
har du prøvd å bare kjøer 2 kopier av proxifier?
Vis hele sitatet...
Ja, funker ikke det heller. :P