Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  79 12818
God ettermiddag.

Jeg har nå blitt trakassert og fått trusler slengt i øret mitt fra et skjult nummer til mobilen min i over et døgn, selv gjennom skoletiden. Jeg er rimelig lei av å ikke kunne ringe disse pøblene opp igjen ettersom de ikke tør å vise nummer, samt ikke tør å skrive melding. Hva gjør jeg?

Har sendt en mail til netcom hvor jeg spurte om å blokkére et nummer p.g.a. trussler, men de kunne ikke si annet enn å skifte nummer for kr300,-, så jeg må enten anmelde dem(eneste jeg vet er bosted), eller ta saken i egne hender(noe jeg egentlig ikke vil m.t.p. at det kan forstyrre skolegangen).

Mvh,
meg.
Sist endret av SiegWarheit; 7. september 2007 kl. 19:21.
Kontakt politiet.
Edit: Ah, du vil helst ikke det nei.
Er ikke sikker på hvordan det er med nummerblokking om du ikke har nummeret, dog.
Sist endret av elodin; 7. september 2007 kl. 19:25.
andmelde det, så kan politiet finne ut hvilket nummer dem ringer fra..
er nokk eneste løsning ja, eventuelt bare og ikke ta anonyme anrop
Tanken står jo på å anmelde dem, så får vi se.

Det er en dag imorgen, så hvis de ringer igjen så er det rett til politiet imorgen tidlig. Lite kjekt med eplefrekke femtenåringer som sender trussler fra andre siden av landet til en som er knappe 3 år eldre. Kult.

EDIT ADD: Jeg tar ikke telefonen lengre. Legger på for så å ta av mobilen.
Sist endret av SiegWarheit; 7. september 2007 kl. 19:26.
Åh, jiz. Bare ta telefonen og le inn i røret. Du kan ikke la folk kødde med hodet sitt sånn; må stå opp for deg selv, gutt. Ta telefonen og bare le og le av de mens de truer deg. Da er det DU som fucker med hodet deres

Dødstrusler er seriøst ingenting å være redd for. Har du sett mord-statistikken i Norge for tiden? Det er større sannsynlighet for å bli truffet av en komet enn å bli drept i Norge.
tror det er flere i norge som blir drept en truffet av en komet...
Sitat av Evelen2
tror det er flere i norge som blir drept en truffet av en komet...
Vis hele sitatet...
Tror nok den delen av innlegget hans var ment for at jeg skulle vite at det er lite med mord.

Kan sikkert le litt, men har lyst å hevne meg, og det virker som det å gå til politiet funker best. Tror ikke foreldrene blir så glade for at deres femtenårige guttunge leker fitty-cent.

Nei, håper på flere innlegg for å se hva folk mener. Jeg står egentlig bom fast fordi jeg ikke kommer til å gjøre noe før imorgen. Kjekt å kunne lese hva andre har å bidra.
Sitat av Evelen2
tror det er flere i norge som blir drept en truffet av en komet...
Vis hele sitatet...
geez louise

On topic: anmeld det. Drapstrusler er nokså alvorlige, og hvis politiet velger å forfølge saken, og de finner nummeret, samt de som har gjort det. Så får det store konsekvenser for folkene som sender trusler til deg.

Straffeloven § 227
Med Bøder eller med Fængsel indtil 3 Aar straffes den, som i Ord eller Handling truer med et strafbart Foretagende, der kan medføre høiere Straf end 1 Aars Hefte eller 6 Maaneders Fængsel, under saadanne Omstændigheder, at Truselen er skikket til at fremkalde alvorlig Frygt, eller som medvirker til saadan Trusel. Under særdeles skjerpende omstendigheter, jf. § 232 tredje punktum, kan fengsel inntil 6 år idømmes.

Evelen2 sitt forslag er bare barnslig og teit..
Sist endret av Jumbo; 7. september 2007 kl. 19:54.
jeg fåreslår at du anmelder dem, når dem er dømt får du hvite hvem de er, da plager du dem.
Med teleforn terroro, sms terror (tree sms tjenester ol)
mail terror, msn terror.
Manuel Post terror.
send konfolutt med hundedritt i :P
Sitat av Evelen2
jeg fåreslår at du anmelder dem, når dem er dømt får du hvite hvem de er, da plager du dem.
Med teleforn terroro, sms terror (tree sms tjenester ol)
mail terror, msn terror.
Manuel Post terror.
send konfolutt med hundedritt i :P
Vis hele sitatet...
Det vil bare gi dem en grunn å anmelde meg, og da er det jeg som får problemer.

Sitat av Jumbo
geez louise

On topic: anmeld det. Drapstrusler er nokså alvorlige, og hvis politiet velger å forfølge saken, og de finner nummeret, samt de som har gjort det. Så får det store konsekvenser for folkene som sender trusler til deg.

Straffeloven § 227
Med Bøder eller med Fængsel indtil 3 Aar straffes den, som i Ord eller Handling truer med et strafbart Foretagende, der kan medføre høiere Straf end 1 Aars Hefte eller 6 Maaneders Fængsel, under saadanne Omstændigheder, at Truselen er skikket til at fremkalde alvorlig Frygt, eller som medvirker til saadan Trusel. Under særdeles skjerpende omstendigheter, jf. § 232 tredje punktum, kan fengsel inntil 6 år idømmes.
Vis hele sitatet...
Tror ikke det er mye vil skje med de m.t.p. at de er under 18 alle sammen.

PS: Hvorfor stod det på Dansk?
Sitat av SiegWarheit
Det vil bare gi dem en grunn å anmelde meg, og da er det jeg som får problemer.


Tror ikke det er mye vil skje med de m.t.p. at de er under 18 alle sammen.

PS: Hvorfor stod det på Dansk?
Vis hele sitatet...
Fordi den norske grunnlov ble skrevet i 1814 på Eidsvoll verk, og på det tidspunktet var Norge underlagt Danmark, derav var skriftspråket og de "høges talemål" dansk
Sist endret av Jumbo; 7. september 2007 kl. 19:57.
Hva jeg ville gjort, var at jeg ville finne nummeret til mitt lokale politikontor, kanskje direktenummeret til en betjent du allerede har prata med.

Tast da:

*21*nummeret#

på mobilen din og *vips* - neste gang pøblene ringer for å drapstrue deg, kommer de til:

"Politibetjent Abrahamsen, Stavanger Politikontor"
så feks : 2100000000 ??
nei: *21*00000000#
Limited edition
Moff's Avatar
Det som hadde vært sykt bra var å løfte av røret på høytaller nede på politikontoret. Da blir det nok leven.

"Vi skal komme å kverke deg!"
"Hei, du snakker nå med lensmannen..."
Sist endret av Moff; 7. september 2007 kl. 21:16.
Utrolig bra innlegg, Moff. Det hadde vært det mest tidigste man kunne vært med på, men dessverre måtte det ha innebært at de ringte til rett tid, noe som er svært vanskelig å få til.
Limited edition
Moff's Avatar
Du kan jo la det vare noen dager og se om det er noe mønster i det. Men gitt at det er 13 år gamle gangstere uten hår under arma så tviler jeg på at dette er såpass systematisk.

Jaja. Jeg ville gått til politiet uansett, bare for vise dem hva som bare funker på film og hvordan ting som bare funker på film egentlig funker i virkeligheten.

EDIT: Om du faktisk gjennomfører det i min forrige post eller den under så er du pålagt å gjøre opptak som du poster her.
Sist endret av Moff; 7. september 2007 kl. 22:12.
Dra ned på politihuset, si til damen bak disken hva som er situasjonen, og fortell henne at du kommer til å sitte her helt til de ringer (ta med deg noe å finne på). Når de ringer:
Sitat av Moff
"Vi skal komme å kverke deg!"
"Hei, du snakker nå med lensmannen..."
Vis hele sitatet...
Anmeld det.
Det er det absolutt letteste for deg, samt at det gir de som ringer en liten smekk.
Hvis du har en telefon hvor du kan ta opptak, så gjør det neste gang de ringer. Da er det større sannsynlighet at det blir en sak av det, og du stiller mye sterkere når du faktisk har bevis.
Sjekk meldingsboksen din på forumet
Sist endret av blabla9mm_osv; 8. september 2007 kl. 02:20.
Ahh, volds og drapstrusler med et anonymt nummer ja
Husker jeg brukte og få slike jeg og, en som ringte og sa han skulle drepe meg, kompisen min og hele familien min.
Siste gang han ringte skulle han møte meg og kompisen min nede på bowlingen som ligger et par kvartal bortenfor huse mit, han møtte aldrig opp.
Fikk etter en stund vite hvem han var og vi rinkte til han og sa vi viste hvem han var(vi ringte han både på husnummre og mobilen) noe som resulterte i at han ikke turde komme ut av huse sitt på flere måneder.
Jeg har enda noe uoppgjort med ham siden han trua kompisen og familen min.

Du får bare snakke normalt til dem og prøve og føre en sammtale du får mest ut av.
Evt finne ut hvem de er og gi dem litt god gammeldags fik!
Sist endret av BLixxzz; 8. september 2007 kl. 14:42.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Er nesten sikker på et en kompis har meg har en tjenste på mobil sin som gjør at hvis noen ringer med skjult nummer kommer de rett til svareren hans.

Da er meldingen : Enten så ringer du fra skjult nummer eller så er jeg opptatt i en annen telefon. Vennligst legg igjen beskjed.

Skal være mulig å sperre for innkommende anrop som er fra skjult nummer. Sjekk dette med netcom/telehor/whatever
Sitat av MazeKing
Er nesten sikker på et en kompis har meg har en tjenste på mobil sin som gjør at hvis noen ringer med skjult nummer kommer de rett til svareren hans.

Da er meldingen : Enten så ringer du fra skjult nummer eller så er jeg opptatt i en annen telefon. Vennligst legg igjen beskjed.

Skal være mulig å sperre for innkommende anrop som er fra skjult nummer. Sjekk dette med netcom/telehor/whatever
Vis hele sitatet...
Det er tidligere slått fast at operatørene ikke har en slik tjeneste.

http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=67540

http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=84864

Ser dog at det skal være mulig på noen telefonmodeller.
Sist endret av Benson; 4. oktober 2007 kl. 16:07.
håper folks veit at "skult nr" egentlig ikke er skult, det er bare headern som er tatt vekk.
en veldig enkel måte og gjøre det samme på er og bruke isdn der du kan modde pakken som blir sendet ut på førsten. cisco isdn router :-) eller tels isdn kort har den mulighet.
På tels kan du og sniffe, da ser du hvem nr/ptn det kommer fra , selv om det er "skult nr"

det finnes sikert noe likt for mobil tlf og, bare spørs nok på merke.
Sist endret av ranvik; 4. oktober 2007 kl. 17:08.
har du anmeldt de? eller noe "funny"?
Neste gang de ringer til deg kan du gi de grei beskjed om at vis de ringer en gang til blir det annmeldelse, og at du har opptak av tidligere trussler de har kommet med... Dette gjorde jeg med en eller annen drittunge som kødderingte til meg for en stund siden... Etter det turde han ikke ringe lenger
Hey, jeg og har fått drapstrusler av en kar, men jeg visste hvem det var da, litt enklere da:P tok opptak av det og viste det på skolen,i ditt tilfelle vil kanskje politikammeret være beste valg, reaksjonen hans kommer jeg adri til å glømme da de ringte foreldrene hans og han måtte svare for seg

angående det derre med telefoner med den derre muligheten så kan jeg blokkere folk som ringer med skjult nummer, men jeg veit ikke om de kommer til telefonsvarern min da
Sitat av Evelen2
er nokk eneste løsning ja, eventuelt bare og ikke ta anonyme anrop
Vis hele sitatet...
Du kan la være å ta anonyme anrop ja, men det er litt irreterende. Da har på en måte ringeren vunnet.
- Anmeld Han/Hun/de.'

De kommer til å slite
Sitat av Evelen2
jeg fåreslår at du anmelder dem, når dem er dømt får du hvite hvem de er, da plager du dem.
Med teleforn terroro, sms terror (tree sms tjenester ol)
mail terror, msn terror.
Manuel Post terror.
send konfolutt med hundedritt i :P
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner seriøst ikke posten din. Det hjelper lite når du i tillegg putter inn stor bokstav litt her og der - på steder de hvertfall ikke hører hjemme i norsk språk.
Sitat av Octavarium
Jeg skjønner seriøst ikke posten din. Det hjelper lite når du i tillegg putter inn stor bokstav litt her og der - på steder de hvertfall ikke hører hjemme i norsk språk.
Vis hele sitatet...
Bare ignorer evelen2 av det jeg har sett poster han nesten bare usæriøse svar på ting han ikke har peiling på.

Anonyme trusler kan vel ganske lett spores hvis du anmelder så kan politiet sette avlytting på din telefonlinje og da ser de alt av sjulte nr. osv. pluss at de hører hva truslene går ut på og dermed har de saken i boks rimelig kjapt.
Jeg anbefaler ikke å ta saken i egne hender, det blir det bare mer tull av. Det beste, iallefall når saken er om 13-15årige "gangstere" er å politianmelde.
Sånne ting er vel som regel tomme trusler, bare for å få deg til å føle ubehag, men man skal jo være på den sikre siden når det kommer til sånne ting, så du burde kontakte politiet. Syntes jeg
Er bedre og bare viderekoble telefonen din til politi kammeret. Blir en fin samtale.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Finnes en tjeneste du kan abbonere på(husker ikke navn for øyeblikket) som koster ca25kr mnd.
Tjenesten går ut på at når noen ringer deg med skjult nummer får de beskjed om å legge på eller taste 1 for å vise ID og fortsette oppringing..
Ganske smart i grunnen.
Poenget er da at ingen kan ringe deg uten å vise nummer.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
*sniff sniff*
Hmm... hva er den lukta?
Å, jeg vet det. Det er lukta av gamle emner.

Don Veto; tror det.
jeg hadde gått til politiet og anmeldt de, også etter på sagt at jeg hadde problemer med å sove og gå alene i mørket elr no.. også fått de kidsa til å betalt noen tusen i erstatning.. :P
hehe.. veit hvordan det er med sånne fjortis-gangstere som skal tøffe seg.. er somregel tomme trusler, men er altid best å være på den sikre siden..personlig, så ville jeg gått til politiet og sitti der med en betjent ellr no, og venta til folka ringte igjen.. xD
Noe nytt om denne saken? Kanskje NFF skulle hjelpe deg og skremme kidsa litt? Mye Psycho folk her som sikkert kunn gitt kidsa dårlig nattesøvn.
Sitat av MazeKing
Noe nytt om denne saken? Kanskje NFF skulle hjelpe deg og skremme kidsa litt? Mye Psycho folk her som sikkert kunn gitt kidsa dårlig nattesøvn.
Vis hele sitatet...
Mange av dem ja. Ingen tvil. Men hvordan gikk det?
Sitat av SiegWarheit
God ettermiddag.

Jeg har nå blitt trakassert og fått trusler slengt i øret mitt fra et skjult nummer til mobilen min i over et døgn, selv gjennom skoletiden. Jeg er rimelig lei av å ikke kunne ringe disse pøblene opp igjen ettersom de ikke tør å vise nummer, samt ikke tør å skrive melding. Hva gjør jeg?

Har sendt en mail til netcom hvor jeg spurte om å blokkére et nummer p.g.a. trussler, men de kunne ikke si annet enn å skifte nummer for kr300,-, så jeg må enten anmelde dem(eneste jeg vet er bosted) , eller ta saken i egne hender(noe jeg egentlig ikke vil m.t.p. at det kan forstyrre skolegangen).

Mvh,
meg.
Vis hele sitatet...
Hørt om Gule Sider?? Går an å søke på bosted og da kommer tlf. -nummer opp.
ja. god ide. det hadde jo funket. jeg hadde en fra knarvik en gang som sendte trussler til meg. jeg søkte på bosted, og fant ut hvem det var med en gang. hvis ikke du tror meg, har jeg bevis her! http://www.gulesider.no/tk/search.c?q=knarvik&x=0&y=0
Sist endret av Rellativ; 3. januar 2008 kl. 14:17.
men viss dem ringer fra foreksempel voipstunt da? da har man jo ikkje noe nummer.
Sitat av Skall35
men viss dem ringer fra foreksempel voipstunt da? da har man jo ikkje noe nummer.
Vis hele sitatet...
Vi snakker om fjortis trusler. Noe så avansert er utenfor deres IQ. Hvis du er så dum at du ringer fra skjult ID og truer andre med å drepe dem, kan du ikke regnes som fremtidig mensa medlem for å si det sånn.
Freak Trooper
Joey's Avatar
Sitat av AudunlS
Hørt om Gule Sider?? Går an å søke på bosted og da kommer tlf. -nummer opp.
Vis hele sitatet...
O rly?
Jeg skulle til å si at det ikke kom til å fungere, men etter å ha testet så fant jeg ut at jeg tok feil..
http://img527.imageshack.us/img527/3817/71737814md1.jpg

Da vet du hva du må gjøre! Kjør på!!


AudunlS: Tror du virkelig noen ringer og sier: "Hei, jeg heter Ola Nordmann og jeg skal drepe deg"?
Sitat av Joey
AudunlS: Tror du virkelig noen ringer og sier: "Hei, jeg heter Ola Nordmann og jeg skal drepe deg"?
Vis hele sitatet...
Såklart de gjør det. Rein høfflighet og æres kode blant fjortis-drapstrussler-over-tlf-mens-de-fniser-av-tommy&jerry.
Freak Trooper
Joey's Avatar
Sitat av Xasma
Såklart de gjør det. Rein høfflighet og æres kode blant fjortis-drapstrussler-over-tlf-mens-de-fniser-av-tommy&jerry.
Vis hele sitatet...
Ahhh.. Derfor alle la på med meg når jeg prøvde..

DOH >_<
ikke lest gjennom alt men jeg tar aldri sjult nummer.. .enten noen selgere, noen som skal kødde eller noen som leker fulle å ringer meg for å vise meg det........
Så, ikke svar sjult nummer.. enkelt å greit =)
Der finnes en *nn# kombinasjon som gjør at skjulte nummer alltid får opptatt når dem ringer til deg,
men husker ikke hva kombinasjonen er.