Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1277
Nå har Tele 2 komme med abb Kompis!

Det har jo tidligere vært blandt annet Ucan2. Et abb jeg prøvde, men fikk ikke med meg folka rundt meg. Siden nå Tele 2 kommer med samme type abb, kan det ikke være lenge før one call, chess, telenor og netcom gjør det samme! Lurer på hvilket av selskapene som kommer til å dominere, når det kommer til de andre og hva jeg selv skal velge. Akkurat nuh har jeg one call. Kompis var ikke akkurat billig på alt annet en gratis til "kompis", så venter litt.

Men dette må da være en bra start?
Jeg har hatt ucan2 i snart et år, og det fungerer utmerket for meg!
Månedsavgift på 130,-kr minus 100,- om du ikke kjøper med mobil (=30kr månedsavgift).
Så har jeg sms mania ved siden av, så så lenge jeg bare ringer ucan2, og sende meldinger til ikke-ucan2, så har jeg fast regning på 230kr måneden.
Den havner jo som regel på et sted rett under 300,-
men da ringer jeg myye i gjengjeld (sånn ca alle jeg kjenner har ucan2)
Den store forskjellen mellom netcom ucan2 og tele2 kompis er at med tele2 kompis ringer du gratis (minus oppkoblingsavgift) til alle tele2 kunder. Med ucan2 ringer du jo bare gratis til ucan2 kunder.

Men ja, det skal bli spennende å se hvordan dette utvikler seg!
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Med ucan2 ringer du gratis til alle med netcom
Det er jo nettopp at de har kommet med den oppdateringen, ucan2 er bra nok det, men må si at det nye firma abn. til netcom slår det meste
Problemet med slike telefonabonement er at de er så dyrt å ringe til alle andre. Nå kjenner jeg ikke til prisene til ucan2 (som forøvrig er en gjeng med svindlere, men det tar vi en annen plass), men med tele2 kompiss er det i alle fall dyrt å ringe til andre kunder enn tele2 sine. Så ved mindre alle de du ringer til har tele2 så sparer du antagelig lite.