Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 1297
Jeg har lyst å sette opp min PC med to skjermer.
Lurer på hva jeg trenger av software/hardware.

Gjerne sett opp fullstendige løsninger/alternativer for meg


På forhånd takk
Hvis du hae windows, og skjermkortet ditt støtter 2 skjermer har du alt som trengs..
Du vil da også trenge 2 skjermer...
Ærlig talt, såpass forstår jeg...

Fikk rimelig lite ut av svarene deres
Vel, du trenger to skjermer, et skjermkort som har to innganger, og windows.
Gi oss informasjon da vel ! Hvilket skjermkort du har er jo en begynnelse ..
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
De aller fleste skjermkort støtter to skjermer. Så det er bare å høyreklikke på musa di på skrivebordet og gå inn på skjerminnstillingene dine. Du trenger ikke noe spesiell software, og innen hardware trenger du støtte for to skjermer på grafikkortet ditt.

Verre er det desverre ikke..
Beklager at jeg ikke utdypet det, men jeg må kjøpe nytt skjermkort da.
Har to skjermer.

Så jeg forsøker på nytt:

Forslag til skjermkort? og trenger jeg noe software til dette?
Vil jo at skjermene skal vise forskjellige skjermbilder. F.eks at jeg flytter notepad over til den ene skjermen fra den andre?
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Jeg kan anbefale NVIDIA GeFOrce 7900 GTX, kjører den på to skjermer og kan ikke klage. Litt dyr er den derimot, men har erfart tidligere at billige skjermkort og dual screen kan være en dårlig kombinasjon (med tanke på lagg)
er det agp eller pci-E du trenger? Regner med det er agp.

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=311994 379,-

så og si alle skjermkort støtter 2 skjermer nå til dags.
Aha. takker!

Må den andre skjermen kobles til via DVI ?



Edit: samme om det er agp eller pci. bygger opp med tanke på at det skal være to skjermer
Sist endret av johhans1; 23. september 2006 kl. 01:07.
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Ja, hvis det ikke er støtte for noe annet.

Ellers er det mulig å bruke en link fra DVI til normal skjermkontakt.
Sitat av johhans1
Aha. takker!

Må den andre skjermen kobles til via DVI ?



Edit: samme om det er agp eller pci. bygger opp med tanke på at det skal være to skjermer
Vis hele sitatet...
Du kan ha begge på DVI. Begge på analog. Eller ein av hver...
Når du kjøper skjermkort følger det somregel med ein overgang fra DVI til analog (om det er DVI-utganger). Det er dog ikkje sikkert det følger med 2 overganger (om du trenger det...).
Det følger vanlig vis en overgang slik at du kan koble DVI på VGA eller VGA på DVI. men jeg garanterer ikke noe
Sitat av Lundern
Vel, du trenger to skjermer, et skjermkort som har to innganger, og windows.
Vis hele sitatet...
tror vel ikke muligens det er to utganger han trenger..?
Ja, den første skjermen plugger du inn normalt, den andre går du via en DVI-converter (følger med)
Sitat av johhans1

Edit: samme om det er agp eller pci. bygger opp med tanke på at det skal være to skjermer
Vis hele sitatet...

Nei, det er ikke det samme. SKal du bruke ditt nåværende hovedkort? Då må du i allefall se hva den bruker (f. eks agp) og kjøpe det. Skal du kjøpe nytt hovedkort kan det anbefales å kjøpe pci-e, da dette er raskere.
Sitat av johhans1
Jeg har lyst å sette opp min PC med to skjermer.
Lurer på hva jeg trenger av software/hardware.

Gjerne sett opp fullstendige løsninger/alternativer for meg


På forhånd takk
Vis hele sitatet...
Tanken på å bruke to skjermer er fin i teorien, men jeg har opplevd at det svir mer en det smaker i praksis.
Sitat av Mushy
Ja, den første skjermen plugger du inn normalt, den andre går du via en DVI-converter (følger med)



Nei, det er ikke det samme. SKal du bruke ditt nåværende hovedkort? Då må du i allefall se hva den bruker (f. eks agp) og kjøpe det. Skal du kjøpe nytt hovedkort kan det anbefales å kjøpe pci-e, da dette er raskere.
Vis hele sitatet...
Det jeg mente med at jeg "bygger opp opp rundt dette" er at jeg kjøper nytt hovedkort om nødvendig. Igjen var jeg litt uklar i formuleringen :P

Men takk for alle svar. Nå skal jeg kjøpe, og teste
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Sitat av mrvangen
Tanken på å bruke to skjermer er fin i teorien, men jeg har opplevd at det svir mer en det smaker i praksis.
Vis hele sitatet...
Hvorfor det? Jeg bruker dualscreen hjemme, og når jeg er bortreist så merker jeg at jeg har fanken så lite skrivebordsplass, og drømmer meg tilbake til dualscreen-oppsettet.
Det hadde vært skikkelig deilig å få til et dual-screenopplegg ja. Jeg driver litt med litt av hvert innen data og har det med å gjøre minst to ting på en gang. og med masse programmer oppe blir det mye rot.

*drømme-om-dual-screen-mens-jeg-ser-opp-i-taket*
Sist endret av 9co; 23. september 2006 kl. 12:00.
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Min pc har 2sjermutganger
Har en prosjektor med leret som er over 100"
og en 24" flatsjerm!
Digg å ha!

Ps. Du får kjøpt pc-r med 2utganger.
Kan Oh Bruke Tv,n Som Skjer Nr To
Ja, det er fult mulig å bruke TV-en som skjerm nummer to, men vær obs på at en TV ikke er beregnet til PC-bruk. Det vil være helt jævelig å f.eks. arbeide i word på en TV.