Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 934
Hei, når jeg spiller CS:S i det senere på servere som er hosta fra Storbritania (Gamingdeluxe servere for det meste), så får jeg en ping på 150, mens på servere jeg vet ikke er hosta der har jeg normalt 30-50 ping på, noen som vet noe om hva jeg kan gjøre for å fikse detta? jeg har ringt GamingDeluxe, og de har sjekket linjene sine, og de finner ingen feil hos seg...
Jeg har en 2mbit tele2 linje, er på skolen akkurat nå, men kan gi speedtest.net resultater når jeg kommer hjem.

kom også på at noe rart er at før klokka 12 om morgenen, så har jeg normal ping der på rundt 50, men etter har jeg syke pingen på 150 igjen...

har ringt tele2, de sa de skulle sjekke linja mi, og sende meg melding på tlf når den var blitt sjekka, hakke fått noen melding enda... over 1 uke sia
Sist endret av LGCDoom; 13. oktober 2009 kl. 09:45. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Noen andre som bruker nettet da? Hvis noen andre laster ned pr0n mens du spiller merker du det med en gang.
Og en ting til.

Linjehastigheten har lite å si i forhold til ping. Det er noe helt annet!
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
ISP'en din router dårlig til england.

Uansett er det ikke alt for ille, husker jeg brukte å ha 90-110ms mot RTCW-servere i sin tid, mot servere i UK.
Hva med å kjøre traceroute mot serverene i de periodene du opplever lag? Da skal du vel finne fort ut av hvilken ende problemet ligger?
Hmm jeg har også det. Men min ping ligger rundt 40-50 å jeg har 10 mbit nett!

Jeg leste resten. Det kan være at det er veldi mange som har server der. Bruk en annen side kan ikke nevne her er jo "uU-lovelig" så jeg sender den på pm vis du vil ha den ? Der jeg leier!
Sist endret av MrBling; 13. oktober 2009 kl. 23:04. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
ISP'en din router dårlig til england.

Uansett er det ikke alt for ille, husker jeg brukte å ha 90-110ms mot RTCW-servere i sin tid, mot servere i UK.
Vis hele sitatet...
Hvis du ikke har peiling på gaming, vennligst ikke uttal deg. Og ha så høy ping er grusomt og håpløst og spille med. Du skal ha normalt sett mye bedre ping enn det der.

Når pingen bikker 70 kan man for alvor begynne og merke det, 150 er hopeless
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Ludolfn Vis innlegg
Hvis du ikke har peiling på gaming, vennligst ikke uttal deg. Og ha så høy ping er grusomt og håpløst og spille med. Du skal ha normalt sett mye bedre ping enn det der.

Når pingen bikker 70 kan man for alvor begynne og merke det, 150 er hopeless
Vis hele sitatet...
Jeg har gamet på nettet i 15år+ (ja man spilte faktisk spill på BBS'er også) så jeg er fullt klar over hvordan ping utarter seg.

Poenget mitt var at det er fullt mulig å spille på høyere rates, selvfølgelig ikke under turneringer dog.
Sitat av MrBling Vis innlegg
Hmm jeg har også det. Men min ping ligger rundt 40-50 å jeg har 10 mbit nett!

Jeg leste resten. Det kan være at det er veldi mange som har server der. Bruk en annen side kan ikke nevne her er jo "uU-lovelig" så jeg sender den på pm vis du vil ha den ? Der jeg leier!
Vis hele sitatet...
wow!
Du har 10 mbit nett, og da betyr det at du SKAL ha god ping?!
En kompis av meg i Trondheim har 10 mbit nett, og har gjerne alt fra 2 ms til 3000 ms i ping mot CS-servere..
Som jeg sa:
Linjehastigheten har lite å si i forhold til pingen..
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Jeg har gamet på nettet i 15år+ (ja man spilte faktisk spill på BBS'er også) så jeg er fullt klar over hvordan ping utarter seg.

Poenget mitt var at det er fullt mulig å spille på høyere rates, selvfølgelig ikke under turneringer dog.
Vis hele sitatet...
Sant, og cs(s) er et spill man merker hvis nettet er belastet svært fort, hvis du kjenner spillet.

Men spill som Wow gjør det ikke så mye etter min mening.
Jeg hadde samme problem med servere i UK, men i går fikset det seg. Og nå er det tilbake til vanlig ping osv. Hva det skyldes har jeg ingen peiling på, da jeg er den eneste som bruker linja. Jeg lurer ennå på hva feilen skyldes? *Noen*
Du har vel samme ISP som trådstarter. Han klaga, og ISP retta på det nå.