Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  68 5415
Hei folkens,

jeg, Digital Hybrid og flipp (alle medlemmer på forumet) har nettopp ferdigstilt nye Spill.no.

Dere finner de nye sidene her:
http://www.spill.no

Vi har jobbet med dette i 4-5-6 uker nå, og er rimelig utslitt med tanke på alt arbeidet som har gått med.

Setter pris på alle kommentarer dere måtte ha, enten det er ris, ros eller annen konstruktiv tilbakemelding. Dette gjelder både form, innhold og evnt. andre aspekter ved nettsiden. Vi kommer til å vurdere alle innspill nøye
Synes godt siden kunne vært bredere jeg.
Det første jeg tenkte var: Oj, rotete. Sier meg enig med Ozma, den kunne vært litt bredere.

Vil også foreslå å bare vise nicket til "Siste inloggede" istedet for avatarer. Det blir bare litt for mye rot for mitt stakkars hode.. Litt for mye på et litt for lite område.


Edit: Hadde også vært fint med en mouse-over dropdown meny der hvor det står "Xbox, PS3, Pc, etc." Men det er nå min mening.
Sist endret av Lille Nikotin; 1. oktober 2009 kl. 00:08.
syntes også at den kunne vært bredere, jeg likte ikke bakgrunnen utenfor content, den trakk all oppmerksomheten min vekk fra det som skal ha oppmerksomhet. Jeg likte heller ikke login knappen og generelt sett ikke fonten med grønn farge. Jeg likte heller ikke søkegreiene nedenfor login.
Ellers så siden ganske bra ut.
Sist endret av Spelly; 1. oktober 2009 kl. 00:12.
Hva med å lae mer plass mellom artikklene?
Større "rammer", ensfarget?

Er reklamebakgrunnen til spillet "gamer" skyld i at hele resten av nettsiden har blitt så "trang" ?
Jeg ble temmelig svimmel....rett og slett.
Shit, det var mye diss.. Jeg syns siden var helt smud jeg ass. Det var jo litt lite content, som gjør at designet ikke helt har kommet til sin rett enda. Ikke revlusjonerende på noen måte, men cleant og greit. Logoen syns jeg var litt katastrofal, men..
Super side! Digger konseptet!
Men som tidligere sagt så er det litt mye der, vet ikke helt hvor jeg skal plassere øynene.
Syns også mouseover på konsolltypene og annet hadde vært fint.
very impotent freak
Delusional's Avatar
Ris først:
Som det allerede er sagt, et bredere design er ville ikke vært feil. Det beste er selvfølgelig et vindusom ekspanderer etter oppløsning over 800px er nådd.
- Jeg antar at brukergruppen - ungdommer - har høy oppløsning på skjermene sine, og derfor er ikke det et funksjonelt hensyn, som f.eks. vg må legge vekt på.
- Bredere design gir mer luft og gjør siden mye mer oversiktlig.

Det hadde vært fint med en liten tekst under hver sak så man vet hva man går til (på forsiden), som det er på nyhetssiden.

Ros:
Ellers et meget funksjonellt, navigerbart og gjennomført.

Nøytralt:
Fargevalg sort ville stort sett ikke vært bra, men siden det er en yngre mennesker spiller det vel ikke så stor rolle.
Meldemsfunksjonen selger seg ikke selv for øyeblikket
For min del er siden akkurat passe bred, jeg surfer aldri i fullscreen uansett.

Det jeg la merke til var at bakgrunnsbildet ikke passet med resten av siden om vinduet ble for lite (Safari)
Det er også litt kaotisk i mine øyne, men det tror jeg all den svarte fargen har skyld i. Blir for mye som går i ett uten å egentlig være det.
skjønner ikke helt de som sier det er for mye info på en gang, såpass må det være på en gamerside. nå har jeg lite peiling på selve strukturen og det som gjør en bra webside til en bra webside. men som bruker liker jeg at du har oversiktlige linker til hver av plattformene og nye anmeldelser osv. liker lista over mest populære spill svært godt, kjekk å ha når man er på utkikk etter noe nytt. utover det syntes jeg den var alle tiders! minna meg litt om gamespot.
Rent spilljournalistisk sett holder stoffet så langt særs lav kvalitet i mine øyne. Særlig Shadow Complex-anmeldelsen er faglig svak, trekker unødvendige og obskure paralleller (som ikke er særlig lurt når dere velger et så kort og tabloid format), lider av manglende korrektur, kan trenge en språkvask (mange unødvendig kronglete formuleringer) og leder tankene mine mot at den hadde hatt godt av veiledningen til en dyktig fagredaktør.

En annen ting er overskriftene. "Se nye" og "ny" gjentas overalt på forsiden, og jeg mistenker at den begrensede forsidestørrelsen hver sak tildeles kommer til å gjøre interessante overskrifter over tid til en umulighet. Det er heller ikke helt heldig å skrive "Se nye Street Fighter X" eller "Se nye Dead Rising 2", da det leder tankene mot at det er en nyversjon av spillet Street Fighter X eller Dead Rising 2 snarere enn en oppfølger.

Det ser også ut som om det kan bli vanskelig å profilere mer enn to store saker av gangen, noe som kjapt kan bli lite, særlig i hektiske tider som senhøsten og tidlig vinter.

Å henvende dere direkte til brukerne og bruke de som produsenter og hovedinnhold, derimot, er en genistrek. Å starte en norsk spillside per dags dato er en rimelig vågal sak, men dere har et veldig friskt og attraktivt konsept.

Du kan community-sakene dine, Stormen
Sist endret av Franklin; 1. oktober 2009 kl. 00:54.
Mitt førsteinntrykk: http://www.ign.com

Siden lignet ALT for mye. Enhver seriøs gamer som svinser over nettet har viten om nettstedet ign.com. Den er lik i oppbygning, reklameprofilering og farge- og skyggelegging i tema. Assosiasjonene min fløy over til at dette må være en av de tusen sidene som prøver å være like seriøse og omfattende som ign.

Mitt håp:
At denne nettsiden endelig blir den første seriøse spillsiden på norsk. Hvor man endelig kan dele sine spillerfaringer med andre seriøse spillere, og tilegne seg kunnskap om de nyeste spillene på markedet. Hvor man kjapt og enkelt kan finne fram til nye spill man vil kjøpe, og de gamle du allerede har spilt.

Mitt vennlige ord:
Nettsiden var ganske kul. Litt bredere kanskje, så man slipper å senke øynene så kjapt pågrunn av smale setninger. Den var riktig innbydende, enkel å navigere og gir en følelse som sier at her vil jeg skrive og her vil jeg le. Behagelige farger og et ryddig og logisk oppsett for spillene. Ser ut til å være mye fett der som kan utforskes.

Mitt spørsmål:
Sakset fra siden din: "Derfor vil vi nå i mye større grad enn før trekke frem og belønne gode brukeranmeldelser..".
I hvilken grad snakker vi om belønninger her? Jeg kunne lett nøyd meg med et valgri spill for hver 15 kvalitetsanmeldelse jeg skriver, eller bare at jeg kan komme hjem til deg en dag i måneden og snylte mat av deg.

Min offtopictanke:
Ozma, du må faen meg få tilbake ditt koselige monster/troll/spyklatt som avatarbilde igjen. Jeg savner den. Du ser ut som en helt annen bruker, ingenting kan gjenkjennes ved deg igjen. Skal du bytte navn må du idet minste la avataren din stå så jeg kan bli vant til navnskiftet. Gradvis min venn, gradvis.
- sms-registreringen svarer ikke (spillreg til 2210, sendt fra et telenor-abonnement)
- når man går inn på en spillanmeldelse syns jeg sidebaren på høyresiden blir veldig tom, f.eks http://www.spill.no/default.aspx?section=artikkel&id=19 hadde det ikke vært en bedre ide med en slideshow-sak for skjermbildene ?
Følte siden var litt rotete, men et ellers fint design. Og har samme problemet som Moridin med sms registreringen - (Sendte fra tele2 abonnement) Kanskje litt liten side, om det ikke bare eg jeg som har stor skjerm da.
Sist endret av Apu; 1. oktober 2009 kl. 09:52.
Mitt inntrykk er at det føles veldig overflødig med siste forum poster, siste innloggede, siste kommentarer og hele 40 spill i mest populære spill listen. Velg gjerne enten å vise forum poster eller kommentarer. Kort også ned listen på populære spill (eller vis 5-10 som standard med knapp for å vise resten eller del de opp med tanke på plattform). Og som mange andre har nevnt her tror jeg siden kunne vært tjent med å være litt bredere.
Grei side

men syntest at bildene kunne vært litt ifra Hverandre, og brukere pålogget til navn og ikke bilde, ser en smule dumt ut med masse bilder i en rute som ikke har med spillet å gjøre.

og gjøre bildene litt større da snakker vi bedre

Stå på videre for eg liker oppsette på sida. så si ifra når du kanskje for endret på noe kommer nok til å bruke denne siden hvis den er godt oppdatert og framsida blir litt bedre
Er uenig med mange her. Syns ikke siden skal være noe bredere, syns det var perfekt slik det er nå. Og folk nevner at siden er rotete? Det er bare å se over en gang til, så kan man se at siden faktisk er veldig oversiktlig og systematisk. Syns det var tøft jeg. Også syns jeg det er bra at dere begynner å satse mer på community og brukeranmeldelser! Savner så profesjonelle sider som dette som faktisk tar vare på medlemmene sine.

Det dumme syns jeg at Gudbrand lyser opp med hvit bakgrunn og ødelegger det kule designet. Snakk med fjordland og spør om en ny reklame eller noe, for den reklamen var veldig ødeleggende!
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Jeg synes siden så tvers igjennom gjennomført ut. Veldig stilig, rett og slett. Jeg likte også den røde lille dingsen som kommer opp og forteller hvor mange nye kommentarer en artikkel har fått siden sist du var innom ala det du har på en iphone! Jeg har aldri sett den funksjonen på nettet før!

Det jeg har å utsette på siden er allerede sagt her, tror jeg. Det jeg kan pirke på i farten er der hvor du legger ved kommentarer. Når jeg ved uhell kommer bort i "Add this" popper en meny opp som dekker kommentar-feltet eller allerede skrevne kommentarer, og det ødelegger litt. Jeg foreslår at den menyen kun dukker opp om du klikker på knappen, eller at dere flytter på knappen.
Jeg liker heller ikke noe særlig hvordan kommentarer og innloggede bruker vises i indeksen. Den hvite bakgrunnen på kommentarene bryter en del med designet. Forstår at det blir nødvendig mtp leservennlighet, men jeg synes det er et kjipt kompromiss dere har endt opp med å måtte gjøre.
Profilbildene står på samme måte ikke i stil til resten av designet fordi bildene er så kornete og stygge. Om brukerne selv hadde mulighet til å zoome inn på de viktige bitene som skal vises i forskjellige deler av siden (sånn som man kan gjøre på facebook) kunne dette fort blitt utbedret.

I kommentarene her var det også en liten glipp. Litt av teksten til kjekke AlexanderMarthinsen gjemmer seg bak siter-knappen.
Sist endret av Mullah; 1. oktober 2009 kl. 12:06.
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Sitat av RadioSlave Vis innlegg
Mitt førsteinntrykk: http://www.ign.com

Siden lignet ALT for mye. Enhver seriøs gamer som svinser over nettet har viten om nettstedet ign.com. Den er lik i oppbygning, reklameprofilering og farge- og skyggelegging i tema. Assosiasjonene min fløy over til at dette må være en av de tusen sidene som prøver å være like seriøse og omfattende som ign.
Vis hele sitatet...
Mulig jeg er småfjern, men jeg ser særs få eller ingen likheter mellom Spill.no og IGN.com. Kan du utdype litt? Fargene er annerledes, oppbygninga er annerledes. Lyse gråfarger og rødt på IGN, mørke gråfarger og sort hos Spill.no. IGN er langt mer forvirrende for en nykomling å ramle inn på, her er Spill.no flinke!
Sist endret av ticks; 1. oktober 2009 kl. 12:17.
Slik jeg ser det:
- For mye firkanter.
- Savner en "Sjanger" tab, der man kan få listet opp alle spill innenfor én sjanger.
- Minnet litt mye om IGN, bare "kjedeligere".
- Statisk "oppramsing" av spill på hovedsiden. Kan bli litt kjedelig. Dere kunne f.eks. hatt en "roterende trommel" som viser de nyeste utgivelsene/mest populære annmeldelsene. Noen tekstrubrikker hadde også vært fint, da det blir litt variasjon i forhold til bildene.
- Valg av bilder som representerer spillene kan godt være litt mer spennende. Tenker da spessifikt på Risen, Shadow Complex, Halo 3: ODST.
- Noen av bildene har avbildet en terning. Dette forklarer meg veldig greit at bildet linker til en annmeldelse. Hva med å f.eks. flytte terningen ned til høyre hjørne av bildet, på "tekstrubrikken" samt legge til gjennkjennelsesikoner for f.eks. nyheter, sniktitt, osv?

Ellers vil jeg si at siden er veldig oversiktlig, jeg liker at siden engasjerer brukerne, og oppfordrer til diskusjon. Dette fører garantert til et stort forum i fremtiden.
Sist endret av nilsern; 1. oktober 2009 kl. 12:48.
Etter at bakgrunnen med reklamen må jeg si at jeg likte designet veldig godt. Som en kommersiell side med reklame, synes jeg ikke reklamen var spesielt støyende eller i kontrast til resten av designet. Eneste jeg har spesielt å melde tilbake på er de røde snakkeboblene som er på artiklene. Synes de kanskje tok opp litt for mye oppmerksomhet? I alle fall slik jeg oppfatter det, men nå har jeg ca null peiling på design.

Nå har jeg ikke tilgang til å se hvilke muligheter registrerte brukere har, men en tanke slo meg når jeg var inne på siden og så litt, med tanke på funksjonalitet. Når jeg er inne og ser på anmeldelsene så vet jeg ikke hva dere sorterer på. Det virker som det er dato det er snakk om. Men hva om man kunne sortere selv på forskjellige parametre? F.eks Snittkarakter, antall stemmer, antall kommentarer?

Jeg er ingen gamer, men innimellom så føler jeg for å se igjennom noen av de siste (gode) spillene som har kommet ut. Da ville det vært veldig greit å kunne f.eks sagt at den skulle sortere på Dato og eventuelt gruppere på karakter. På Den måten ville jeg kjapt kunne sett de siste beste spillene. Eller gruppert på antall kommentarer hvis jeg ville det, for å få de siste spillene som har blitt diskutert mye.
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Beklager sent svar alle! De siste dagene har vært rimelig hektiske, men nå har jeg endelig fått "summet meg" :-)

Sitat av Ozma Vis innlegg
Synes godt siden kunne vært bredere jeg.
Vis hele sitatet...
Bare for å ta dette først som sist: Dessverre kan ikke siden være bredere - fordi den er allerede "max bredde". Dette har sin forklaring i følgende: Vi bruker et såkalt "hestesko-format". Dette fordrer at siden har en banner på hver side - som er 110px bred. Vi mister altså 220px totalt på grunn av dette. Vi kan ikke fjerne dette formatet på grunn av annonsørene. Vi kan heller ikke gjøre siden bredere, fordi 60-70% av alle besøkende har fortsatt 1024x768 i skjermformat. Vi kan heller ikke gjøre bredden relativ (%), fordi vi trenger å vite nøyaktig hvor bred siden er for å sørge for at bildene på forsiden ser bra ut (dvs. skaleres riktig)... Derfor kan vi ikke gjøre noe med dette

Sitat av Lille Nikotin Vis innlegg
Edit: Hadde også vært fint med en mouse-over dropdown meny der hvor det står "Xbox, PS3, Pc, etc." Men det er nå min mening.
Vis hele sitatet...
Jeg liker den undermenyen vi har nå jeg... Jeg syntes dropdown jobber mot brukeren; fordi du skjuler informasjon. Rent prinsipiellt sett mener jeg at all navigasjon skal være synlig hele tiden. De fleste husker vel hvordan Flash-siter fra tidlig 90-tall fungerte?

Sitat av RadioSlave Vis innlegg
Mitt førsteinntrykk: http://www.ign.com

Siden lignet ALT for mye. Enhver seriøs gamer som svinser over nettet har viten om nettstedet ign.com. Den er lik i oppbygning, reklameprofilering og farge- og skyggelegging i tema. Assosiasjonene min fløy over til at dette må være en av de tusen sidene som prøver å være like seriøse og omfattende som ign.
Vis hele sitatet...
Her syntes jeg du er HEEEEEELT på jordet. Vi ligner jo ikke det minste på IGN.com?? Jeg har ikke engang vært inne på IGN på over 1 år - og i hvert fall ikke latt meg inspirere i designet. IGN har andre farger, andre bokser, andre måter å vise frem innhold på, et helt annerledes logo, en toppmeny som vi ikke har, andre annonseformater - ja, kort: ALT er annerledes.

Sitat av moridin Vis innlegg
- sms-registreringen svarer ikke (spillreg til 2210, sendt fra et telenor-abonnement)
- når man går inn på en spillanmeldelse syns jeg sidebaren på høyresiden blir veldig tom, f.eks http://www.spill.no/default.aspx?section=artikkel&id=19 hadde det ikke vært en bedre ide med en slideshow-sak for skjermbildene ?
Vis hele sitatet...
Begge disse tingene er fikset opp i Moridin! Det var meningen å fikse det før lansering, men vi rakk ikke

Sitat av Mullah Vis innlegg
Jeg synes siden så tvers igjennom gjennomført ut. Veldig stilig, rett og slett. Jeg likte også den røde lille dingsen som kommer opp og forteller hvor mange nye kommentarer en artikkel har fått siden sist du var innom ala det du har på en iphone! Jeg har aldri sett den funksjonen på nettet før!
Vis hele sitatet...
Tusen takk! Vi er veldig fornøyde selv.

Sitat av nilsern Vis innlegg
Savner en "Sjanger" tab, der man kan få listet opp alle spill innenfor én sjanger.
Vis hele sitatet...
God ide! Dette skal vi få fikset.

Sitat av |d13m0b Vis innlegg
Nå har jeg ikke tilgang til å se hvilke muligheter registrerte brukere har, men en tanke slo meg når jeg var inne på siden og så litt, med tanke på funksjonalitet. Når jeg er inne og ser på anmeldelsene så vet jeg ikke hva dere sorterer på. Det virker som det er dato det er snakk om. Men hva om man kunne sortere selv på forskjellige parametre? F.eks Snittkarakter, antall stemmer, antall kommentarer?
Vis hele sitatet...
Dette er en god ide, og noe vi absolutt skal gjennomføre Vi skal legge inn et tonn med parametere, sånn at du kan finne det sære RPG-spillet fra 1998 som fikk terningkast 6 og var manga-inspirert ;-)
Som sagt for mange ganger før: For smal - Og bildene som havner der dere kunne ha plasert mer nettside gjorde det vanskelig å fokusere på tekst. Også litt rotete muligens.

Pluss for at stilen på nettsida var finfin! Det ser ut som en side som skal inneholde spill
Sist endret av random42099; 7. oktober 2009 kl. 16:34.
Jeg likte den, egentlig. Og dette kommer fra en person som er svært, svært lite opptatt eller engasjert i dataspill. Når jeg får lyst til å se nærmere på enkeltsaker, må da vel det telle positivt? Sier meg enig med mullah i det meste, og jeg likte også spesielt godt den lille firkanten som står over hver sak. Dette er vel noe folk kjenner igjen fra facebook/iphone, så ekstra pluss for den!

Om jeg skal sette fingeren på noe, ville jeg prøvd å få litt mindre kontrast inne på artiklene. Kanskje gjøre tekstbakgrunnen litt mørkere? Ble litt hardt for øynene når alt rundt var svart og tekstbakgrunnen var hvit.

Godt jobbet
Jeg synes det ble alt for mye bilder på alt for liten plass, siden er alt for smal i disse bredskjermdager. Det går sikkert an å få til minst 100px bredere side og fortsatt ha plass til reklame.
På sidene "DS" of "Forum" synes jeg designet skilte seg litt for mye ut i forhold til resten av siden, holder ikke samme stil liksom.

Headeren ser også veldig pixlete ut, det ser sånn ut et par andre steder også. Ser nesten ut som det er lagt på "stroke"-effekten i photoshop uten anti-aliasing.
Her er et eksempel, og det ser ikke bra ut:

Det er på linjen som kommer opp når du trykker på et spill med link for å gå tilbake til siden.

Bortsett fra det jeg har pirket på over her ser siden veldig bra ut. Man kan se at det er jobbet mye med den, men det er noe som kunne vært bedre.
Det som burde rettes på er bare småplukk, og ikke noe som ødelegger siden for å si det sånn, men det trekker ned helheten.

Edit: Leste det med bredden nå, så glem den delen. Tydeligvis flere som ikke likte det, men alle har vel ikke like brede skjermer i gjennomsnitt som freakforumfolk.

Edit2: Rotet litt rundt på siden nå, og det er mye som ser VELDIG pent ut.
Sist endret av drittunge; 7. oktober 2009 kl. 16:52.
Som Stomen allerede har sagt, kan ikke siden være bredere. "Bildene" som vises i Wallpaper/hestesko-formatet er der for at spill.no skal tjene penger, noe som er en absolutt forutsettning for at siden skal eksistere
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Som Stomen allerede har sagt, kan ikke siden være bredere. "Bildene" som vises i Wallpaper/hestesko-formatet er der for at spill.no skal tjene penger, noe som er en absolutt forutsettning for at siden skal eksistere
Vis hele sitatet...
så det etter at jeg posta. Så ble til at jeg også lot det stå. Skjønner det jo nå, såklart
Sitat av stormen
Dette er en god ide, og noe vi absolutt skal gjennomføre Vi skal legge inn et tonn med parametere, sånn at du kan finne det sære RPG-spillet fra 1998 som fikk terningkast 6 og var manga-inspirert ;-)
Vis hele sitatet...
Ahh, høres bra ut! Kom på en annen ting; i og med at det er/blir en rimeilg stor site med mange anmeldelser og omtaler.

Jeg personlig klarer ikke å følge med på spill og utgivelser samtidig som jeg skal tilfredsstille mine andre primitive lyster (programmering og utvikling!). Så derfor ville det vært et greit valg å kunne gått inn på siden, sett på listen over kommende artikler og merket av at jeg gjerne vil motta en mail eller annen varsling, når tittelen er ute på markedet. Eller når det er kommet en anmeldelse på den. Eller en varsel på neste spill som får anmeldelse med terningkast X. Eller neste artikkel/anmeldelse bruker X gir ut. Eller neste anmeldelse på spill platform X/genre X/foo X etc.

Det er funksjonalitet som gir meg den informasjonen jeg direkte er ute etter, og når den er tilgjengelig.
Sist endret av m0b; 7. oktober 2009 kl. 18:21.
The one who knocks
CosmoKramer's Avatar
IMO kunne du byttet ut "Mest populære spill" med "Kommende spill".

Ellers så tror jeg det meste jeg tenkte allerede har blitt nevnt i tråden.

Uansett ser det mye bedre ut nå enn det gjorde før. Creds!
Sist endret av CosmoKramer; 7. oktober 2009 kl. 18:36.
Etter å ha lest noen av brukeranmeldelsene, ser jeg at dere trenger ett eller annet system for å kvalitetssikre disse. Kanskje et KP-system, eller noe i den duren, for å skribentene en grunn til å legge ned litt mer arbeid i en artikkel.

Foreløpig vil jeg nok sverge til gamer.no, som IMHO har bedre og grundigere anmeldelser. Kvaliteten på anmeldelsene er i grunn det eneste jeg ser etter når jeg skal velge gaming-nettsted...
Sitat av snegler Vis innlegg
Etter å ha lest noen av brukeranmeldelsene, ser jeg at dere trenger ett eller annet system for å kvalitetssikre disse. Kanskje et KP-system, eller noe i den duren, for å skribentene en grunn til å legge ned litt mer arbeid i en artikkel.
Vis hele sitatet...
Dette er diskutert i forumet på Spill.no, men brukerene våre er svært uenige i om de trenger/ønsker en slik funksjon.
Sitat av Ozma Vis innlegg
Synes godt siden kunne vært bredere jeg.
Vis hele sitatet...
Første som slo meg også.
▼ ... noen uker senere ... ▼
The one who knocks
CosmoKramer's Avatar
Hva med å legge til et ikon foran nettadressen? Nå er det et blankt ikon med navnet "spill.no" foran seg. Det sømmer seg ikke iblant samlinga av bokmerker i verktøylinja.
Fy! Automatisk fullskjerms-pop-up med streaming.
Sitat av prenix Vis innlegg
Fy! Automatisk fullskjerms-pop-up med streaming.
Vis hele sitatet...
Det er jo et dritkult format!
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Må hoppe på toget og si at det ser litt rotete ut. Men liker absolutt ideen bak siden, Stormen slår til igjen Denne går til en bookmark
Jeg har ikke sett så mye på spill.no, men jeg kan si deg hva som skal til for at jeg skal starte å lese på siden.
Dere trenger godt egenprodusert materiale.
Det holder ikke med anmeldelser, forum og prisguide, det kan jeg hente hvor som helst.

Jeg vil, i tillegg til det dere alt har, se innhold som ingen andre har tatt tak i, eller hvertfall ingen andre norske spillsider.
Jeg vil se innhold av typen:
Motorsag i spill, hvilken er best?
Topp 10 fatalities i Mortal Kombat.
Master Chef vs. Gordon Freeman.
Hvilken Lara Croft er hottest?

Alt som er på forsiden kan jeg gå på en hvilken som helst annen spillside å finne ut av så hvorfor skal jeg velge spill.no?
Dere klarer uansett ikke konkurrere med større sider på nyheter og anmeldelser så jeg ville satt meg ned å laget innhold ingen andre kan tilby samtidig som dere opprettholder ett visst fokus på de største nyhetene.

Det er lettbeint synsing jeg vil ha.
Sist endret av Mith; 2. november 2009 kl. 15:07.
Sitat av Mith Vis innlegg
Dere klarer uansett ikke konkurrere med større sider på nyheter og anmeldelser
Vis hele sitatet...
Spill.no er jo størst i Norge da, og jeg synes i grunn de klarer å konkurere på nyheter og anmeldelser...
Spill.no er størst i Norge fordi de flyter på populariteten til norges mest åpenbare spilladresse og folks assosiasjoner til Spillmagasinet-redaksjonen. Det er nok for tidlig til å si noe som helst om hvor lenge denne lesermengden vedvarer, særlig med tanke på hvor mange konkurranser som har blitt holdt innledningsvis, og "størst i Norge" er ikke en uomtvistelig sannhet. De har flest unike sidevisninger, men nesten 1/3 totale sidevisninger av for eksempel Gamer.no. Det gir vel en pekepinn på hvor interessant stoffet er.
Sist endret av Franklin; 2. november 2009 kl. 16:29.
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Sitat av Franklin Vis innlegg
Spill.no er størst i Norge fordi de flyter på populariteten til norges mest åpenbare spilladresse og folks assosiasjoner til Spillmagasinet-redaksjonen. Det er nok for tidlig til å si noe som helst om hvor lenge denne lesermengden vedvarer, særlig med tanke på hvor mange konkurranser som har blitt holdt innledningsvis, og "størst i Norge" er ikke en uomtvistelig sannhet. De har flest unike sidevisninger, men nesten 1/3 totale sidevisninger av for eksempel Gamer.no. Det gir vel en pekepinn på hvor interessant stoffet er.
Vis hele sitatet...
Spill.no er størst i Norge fordi vi har vært flinkest til å generere trafikk. Vi er nesten dobbelt så store som Gamer.no 3 uker etter lansering - og Gamer har vært i markedet i 3-4 år. Det alene burde gi en viss pekepinn på "hvor interessant stoffet er". Sidevisninger betyr ingenting, det vet alle som har jobbet med internett en stund. Vi bruker f.eks. Ajax flere steder på siten (som reduserer antall sidevisninger), og vi har ikke et like aktivt forum som Gamer.no enda (som normalt sett genererer høye sidevisningstall).

Men jeg disser ikke Gamer av den grunn; slik Franklin forsøker å disse Spill.no. Gamer.no er en kjempebra nettside, er drevet av dyktige folk og har et utrolig bra forum. Hvis Spill.no gjør det bra, så er det også bra for Gamer.no - fordi det utvider det totale markedet for spill - og det, i min bok, er det aller viktigste. Fremfor å disse hverandre på undergrunnsforum, så burde heller spillbransjen samle seg om å konkurrere om folks tid og penger. Fortsatt nyter ikke "spill" den samme respekten som musikk og film blant folk flest - og det syntes jeg er den mest interessante fighten å ta.
Forstå meg riktig - jeg har all respekt for det arbeidet som gjøres og forsøker på ingen som helst måte å "disse" Spill.no. Jeg er likevel berettiget til å kommentere den redaksjonelle kvaliteten, som jeg synes har vært forholdsvis laber innledningsvis. Nå skjer det jo forandringer med bla. ny fagredaktør, så hvem vet hvordan det blir.

Jeg kan ikke forstå at jeg har vært usaklig i kritikken min her, selv om det helt sikkert oppfattes som krast. Igjen, ingen diss, men jeg må få lov til å uttale meg om siden på samme nivå som en som tydelig er involvert på noe vis (Felix Poker) uten at det oppfattes som misunnelig sutring og ubegrunnet refs.

Gamer.no har forsåvidt vært ute i åtte år, meg bekjent, så trafikkmengden er attråverdig.
Sist endret av Franklin; 2. november 2009 kl. 16:43.
Sitat av Franklin Vis innlegg
Igjen, ingen diss, men jeg må få lov til å uttale meg om siden på samme nivå som en som tydelig er involvert på noe vis (Felix Poker) uten at det oppfattes som misunnelig sutring og ubegrunnet refs.
Vis hele sitatet...
Samme "nivå"?
Usminket, altså.
Siden ser skikkelig ålreit og clean ut med adblocker (beklager stormen), helt greie anmeldelser og fine lister på høyre side.
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Sitat av Franklin Vis innlegg
Forstå meg riktig - jeg har all respekt for det arbeidet som gjøres og forsøker på ingen som helst måte å "disse" Spill.no. Jeg er likevel berettiget til å kommentere den redaksjonelle kvaliteten, som jeg synes har vært forholdsvis laber innledningsvis. Nå skjer det jo forandringer med bla. ny fagredaktør, så hvem vet hvordan det blir.

Jeg kan ikke forstå at jeg har vært usaklig i kritikken min her, selv om det helt sikkert oppfattes som krast. Igjen, ingen diss, men jeg må få lov til å uttale meg om siden på samme nivå som en som tydelig er involvert på noe vis (Felix Poker) uten at det oppfattes som misunnelig sutring og ubegrunnet refs.
Vis hele sitatet...
Ok, og forstå meg riktig: Det er lov med kritikk, men du sier at trafikken vår skyldes den tidligere linken til Spillmagasinet.no - og domenet. Dette er feil.

Den første uken vi var på TNS gallup (3 uker siden), så hadde vi 30.000 besøkende. Uken etterpå hadde vi 57.000 besøkende. Uken etter dette igjen hadde vi 84.000 besøkende.

Dersom grunnen var "linken til Spillmagasinet og domenet", hvorfor var ikke dette synlig den første og andre uken? Er det sånn at "linken til spillmagasinet" bare øker i verdi, uke for uke?

Som sagt, kritikk er selvfølgelig lov å komme med - det er jo hele grunnen til at vi startet tråden - men når man kommer med "løse påstander" som ikke har basis i virkeligheten, da får man også svar på tiltale.

Når det gjelder vår trafikk, så kommer den cirka 33% fra søkemotorene, 33% fra linker og 33% fra direkte trafikk (dvs. folk som skriver inn www.spill.no) - og det er direkte trafikk som øker mest. Nå bare gjetter jeg, men dette har sannsynligvis sammenheng med at folk syntes at vi leverer et bra produkt.

Ellers: Fortsett å komme med kritikk til Spill.no! Vi har f.eks. fikset et fav-ikon for nettsidene nå (animert Space Invaders)
Siden var pen den! Men kunne vært bredere, som allerede nevnt!
Om dere trenger spill-tester for ps3, så rekker jeg opp hånda!
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Det er jo et dritkult format!
Vis hele sitatet...
Automatisk pop-up pluss streaming er ikke kult når man går inn på en side. Hvis jeg skulle spille av en trailer eller noe, greit. For å komme inn på siden, ikke greit. Er redd dette kan skremme vekk brukere.

Men alt i alt, kul side.
*Jeg har ingen problemer med bredden slik den er nå.
*Ville det ikke vært mer logisk om forumdelen viste siste innlegg øverst, og så forumkategoriene under, fremfor motsatt som det er idag. Hvis jeg var registrert bruker ville jeg sikkert vært mest interessert i å sjekke hva som har skjedd siden sist, mens som potensiell bruker vil jeg vite hva slags type diskusjoner som er på siden. Dette vil også gi meg en pekepinn på hvor aktivt forumet er ved å se på tidspunktene for postene. Som potensiell bruker stiller forumkategoriene i annen rekke, og brukere som allerede henger på forumet har nok oversikt over kategoriene fra før.
*Legger også merke til at nederst på forumsiden står det "Siste innlegg 1. januar 2010 15:00 av Gjest."?
*Synes det er litt rart at feks forsiden ikke er fyllt opp med saker, noe som gjør at det blir et grått "whitespace" mellom siste nyhetssak og footer.
*La også merke til at enkelte steder dekker den røde boksen med antall kommentarer over deler av tittelen, hvis den første overskriften er lengre enn den andre. Se feks "Helrått Turtles-spill i «Smash Bros»-stil" eller "Heroes på DS!" som er på forsiden nå for eksempler.
*Faviconet animerer ikke i Opera, men det gjør heller ikke biip sitt favicon så det er mulig problemet er browseren. Men det gjør at man får en svart firkant som favicon. Kunne du la animasjonen starte med invaderen der som standard, så man slipper en svart firkant ihvertfall?
*HTMLen er langt fra å validere.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Vil gjerne registrere meg med mail adresse tore+newsletter@gmail.com, men '+' tegnet tillater dere ikke
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Sitat av EmanOn Vis innlegg
...
Vis hele sitatet...
Takk for god tilbakemelding

Sitat av tore- Vis innlegg
Vil gjerne registrere meg med mail adresse tore+newsletter@gmail.com, men '+' tegnet tillater dere ikke
Vis hele sitatet...
Ok, skal se på dette på mandag!