Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1119
Hei. Usikker om det ble rett forum å spørre om dette...

Det jeg spør om:
Har en html side med en "table" som jeg ønsker at den skall være enkel å printe ut. Den har et bakgrunnsbilde i CSS, bildet er en faktura og en del PHP kode, som mater in faktura tall og text.
Det jeg ser for meg er en css kode, der du kan merke "table" og trykke print ut.

Noen som har en ide?
Hadde jeg vært deg tror jeg heller at jeg hadde brukt PHP til å prøve å generere en PDF. Det å lage print-templater kan fort bli mye rot. Spesielt med tanke på at det sikkert kan være forskjellig innhold fra faktura til faktura.
Trådstarter
ok. Kan du hendvise meg til noe på nettet som handler om php til pdf?
Trådstarter
Takk. Leser...
Vet ikke hvilke problemer SteinOveHelset snakker om, men jeg har i hvertfall aldri hatt noen problemer med CSS-media-queries. Høres tungvint ut både for bruker og server å lage en pdf kun for print.
Fordelen med å generere en PDF server-side som igjen sendes brukerens nettleser er at du alltid kan føle deg sikker på at innholdet presenteres likt på tvers av plattformer. Jeg velger denne løsningen, men implementasjonen krever ofte kommersiell programvare, i alle fall under Windows. CSS3 gir dog en rekke nye muligheter for de formateringene du er ute etter. Jeg har ikke jobbet nok med web-til-print til at jeg kan komme med noen gode tips, men det finnes muligheter.
Kommer litt an på hvem som skal bruke utskriften, om den skal kunne lagres, osv... Jeg mener generering av PDF er unødvendig arbeid om du bare skal skrive ut informasjon. Generering av PDF er greit om man skal ha mulighet til å lagre (statisk) for dokumentering i etterkant eller lignende. Eventuelt at du/kunden/brukeren kan benytte PDF printer? Dette må du nesten selv finne ut av, men jeg bruker @media print i 90% av tilfellene.

Enkelt googlesøk ga meg denne artikkelen: http://coding.smashingmagazine.com/2...t-style-sheet/