Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1127
Hei,

Har testet ut BF3 nå, og det viser seg at PC'n min ikke håndterer spillet så bra.
Derfor tenkte jeg å bruke noen lapper på oppgradering, og lurte på om noen kan hjelpe meg å bestemme hva jeg skal oppgradere.

Link til pc'n: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=601364

takk
Prosessoren er ikke laget for gaming og fungerer heller ikke så bra til det. Intel sine SB prossesorer er i en klasse for seg selv for øyeblikket. skjermkortet bør klare bf3 på high settings og full oppløsning.

Jeg er ikke helt sikker, men tror ikke at det hovedkortet der har støtte for bulldozer prossesorer. tror du da må ha en am3+ socket.

Men igjen, prossesoren er den store flaskehalsen når det kommer til gaming.
Hmm.. Merkelig. PCen burde ikke ha noen store problemer med BF3. Den er bedre enn min og den drar Betaen uten problemer..

Du har nok med ram og en god CPU så hvis du skal oppgradere så ville jeg kjøpt et skjermkort til og satt dem i Crossfire.
hmm.. Det blir kanskje litt overkill med 2 skjermkort, men har tenkt på det en stund. Er det bare å kjøpe en til av samme eller er det en spesiell edition til Crossfire? Og når jeg har fått den andre, kan jeg bare sette det inn og starte maskinen?

Det er jo ikke snakk om store problemer, men føler at soldaten min henger litt etter når jeg snure meg rundt osv.
Du trenger ikke to 6950, jeg har ett og det kjører uten problemer. Oppdatert driveren?
Sitat av d3ath-jr Vis innlegg
hmm.. Det blir kanskje litt overkill med 2 skjermkort, men har tenkt på det en stund. Er det bare å kjøpe en til av samme eller er det en spesiell edition til Crossfire? Og når jeg har fått den andre, kan jeg bare sette det inn og starte maskinen?

Det er jo ikke snakk om store problemer, men føler at soldaten min henger litt etter når jeg snure meg rundt osv.
Vis hele sitatet...
Kan likegreit kjøpe likt det som allerede står i PC-en.
http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=639513

Men synes allikevel det er merkelig at du har problemer med BF3.
Har du siste skjermdriver installert? Mulig dette kan fikse problemet ditt..
Prøv det først i tilfelle før du begynner å investere.
Har siste driver osv, skal prøve å formatere hele dritten i morra og se om det hjelper. Syntes det var litt rart at det ikke skulle gå

sjekker om det hjelper først
Nå som jeg allerede har laget en post, så kan jeg like så godt legge til dette spørsmålet.

Jeg trenger nemlig en ny skjerm også, noen som har noen tips til hvem jeg skal kjøpe?
Sitat av Hager Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Det er lov å lese tråden også da. Han her har bedre PC enn meg og kjører BF3 (beta!!) dårligere enn meg.
Tviler på at den linken der hjelper han noe særlig da.