Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  95 11202
Hvordan melder man seg inn i jevovas vitner?=)
Takker for svar;D

-Hater_mordin

Ja, har søkt
Tjaa... Du kan kle deg litt pent, gå rundt å ringe på til folk, fortelle bibelvers kl 8 en søndags morgen og være generelt jævla irriterende...
Sjekk lokalavisa. Pleier å stå når diverse menigheter har ting på plakaten, og du finner sikkert tak i et telefonnummer eller adresse der. Skjønner ikke hvorfor du skal gjøre dette, men det får være ditt valg...
Vel, det er vel bare å stikke bortom og melde sin interesse. Gjør du det fordi du tror på Jehova i det høye og de 144.000 utvalgte, eller mer på pur faen? Det jævlig vanskelig å forlate Jehova igjen, så pass opp
http://www.watchtower.org/languages/norwegian/ Du er så flink å søke... kan godt være det står noe her? Ihvertfall lokaladdresser/tlf nummer.
Sitat av Gest^^
Vel, det er vel bare å stikke bortom og melde sin interesse. Gjør du det fordi du tror på Jehova i det høye og de 144.000 utvalgte, eller mer på pur faen? Det jævlig vanskelig å forlate Jehova igjen, så pass opp
Vis hele sitatet...


Vanskelig å forlate? Hva pokker skal de gjøre?
Sitat av pastasoppen
Vanskelig å forlate? Hva pokker skal de gjøre?
Vis hele sitatet...
Binde deg fast på et alter, slakte deg i et kristent rituale og så ha blod-orgie med din gjennomhullede kropp.
Nei, men det er litt som nazi-miljøet, bare at de ikke banker deg når du forlater det. De bare forfølger deg for resten av livet med brev og telefoner og alt mulig. Tror det er dritvanskelig å i utgangspunktet komme seg ut av registrene.
Skal du faktisk bruke denne informasjonen til noe? Det lukter muffins av hele greia..
Tja han planlegger vel å gjøre samme ideen som vi fikk for noen år siden... melde en kompis inn! ihvertfall sørge for at noen får masse brev og besøk og blir irritert for det.
Det er ikke tilfeldigvis en fyr på forumet som heter mordin? Hele greia høres maks useriøs ut siden han slenger fra seg smileys i hytt og gevær. Hadde jeg vært 'kompisen' hater_mordin meldte på hadde jeg klikket så jævlig i vinkel!
Vet ikke med mordin, men tror det er en som heter moridin.
Sitat av lefsegokk
Det er ikke tilfeldigvis en fyr på forumet som heter mordin? Hele greia høres maks useriøs ut siden han slenger fra seg smileys i hytt og gevær. Hadde jeg vært 'kompisen' hater_mordin meldte på hadde jeg klikket så jævlig i vinkel!
Vis hele sitatet...
Jeg søkte, ingen mordin her... Tolker det som "morra di" jeg da... Men ja du hadde blitt sur ja, men vi vet jo ikke noe her. Vi skulle gjøre dette med en fyr som plaga oss... Så er jo en fin måte å hevne småting på... få jehovas vitner etter seg i lang tid ...
Hmm... den eneste måten dette kunne være moro var hvis NRK lagde en dokumentar om det =)
hva me å bli med i røde kors heller,de gjør da hvertfall noe fornuftig noe!..Jehovas vitner er jo for syke folk..Man blir født inn i Jehovas Vitner,man meldes ikke inn..
Du går en mørk gate i møte hvis du er så dum å melder deg inn!
Trust me!!!
Sitat av Gest^^
Det jævlig vanskelig å forlate Jehova igjen, så pass opp
Vis hele sitatet...
På hvilken måte da? Oppsøker de deg hvis du melder deg inn på bare faen og så melder deg ut?
Sitat av esbens
hva me å bli med i røde kors heller,de gjør da hvertfall noe fornuftig noe!..Jehovas vitner er jo for syke folk..Man blir født inn i Jehovas Vitner,man meldes ikke inn..
Du går en mørk gate i møte hvis du er så dum å melder deg inn!
Trust me!!!
Vis hele sitatet...
Man blir født inn i den norske statskirken også. Ser ikke hvordan dette er et saklig argument?
Kan umulig være så vanskelig. Føler at de kommer opp til meg hele tiden.

Men som nevnt så er det nok ikke så lett å melde seg ut. Akkurat som med statskirken. (det er ikke alltid like lett. F.eks. kjenner jeg folk som har fått beskjed om å tenke over det igjen og så har presten lagt på..)

Dersom du er helt overbevist så sett i gang, meningen med denne posten er mer å be deg om å ikke gidde å følge ordrene deres om å gå på dører..
Sitat av wkL
Man blir født inn i den norske statskirken også. Ser ikke hvordan dette er et saklig argument?
Vis hele sitatet...
Nei det er ikke et saklig argument, da det er helt opp til personen om han vil være medlem i hvilken som helst organisasjon.
Men etter min mening, så er de meningene som Jehovas Vitne har ikke riktige. For eks. man feirer ikke bursdag, man får ikke gå i bursdager, tror ikke de feirer jul heller. Ja slike ting er ikke normale å utelukke fra hverdagen.
Det er vanskelig. De oppsøker deg til stadighet og hvis du bare melder deg inn og sier du kødda, gjør de -alt- som står i deres makt for å omvende deg til å bli et oppriktig medlem. Pass seriøst på, det der er vanskelig å komme ut av.
Sitat av Gest^^
De oppsøker deg til stadighet og hvis du bare melder deg inn og sier du kødda, gjør de -alt- som står i deres makt for å omvende deg til å bli et oppriktig medlem.
Vis hele sitatet...
Vet du HVA dette alt som står i deres makt? Ble plutselig litt interesert i å finne mer ut om dem (Ikke melde med inn interesert)
Vel, de plager jo livskiten av deg, renner på døra di og prøver å presse Bibelen ned i halsen din, inviterer deg på møter hele tiden hvor de taler i tunger og kaster Jesus etter deg. Stort mer kan de vel ikke gjøre, men det er vel nok?
Hvis de til stadighet gjør det etter man har meldt seg ut, kan det vel anmeldes?
Ja, men det spørs om du har noen god sak. Politiet pleier ikke å gjøre så mye med sånt, har jeg hørt.
Begynner å lure om dette kansje er samme person: http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=716911

Hvor han skriver:
Hvordan melder man seg (en venn) inn i jehovas vitner?=)
Takker for svar;D


Ja, har søkt
Vis hele sitatet...
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Prince er visst med i Jehovas Vitner. Han skal visst være skikkelig sprø også. Hvor kult er vel ikke det?

Om du vil melde deg inn i Jehovas Vitner kan du vel bare ta kontakt med han?
Sitat av Mullah
Prince er visst med i Jehovas Vitner. Han skal visst være skikkelig sprø også. Hvor kult er vel ikke det?

Om du vil melde deg inn i Jehovas Vitner kan du vel bare ta kontakt med han?
Vis hele sitatet...
Var noen år siden en liten sak på Prince i dette henseende, han hadde banket på døren til en fan i Minneapolis for å prate om Jehova... Kult at de ikke gjør forskjell på folk da. Det å være superstjerne fritar deg ikke fra dør-tildør-misjonering.
Jehovas vitner tror jeg jeg ikke hadde meldt meg inn i frivillig, hva er sannsynlighet for at akkurat jeg skulle vært en av 144.000 utvalgte? Går sikkert på "medlemslengde" eller ansinitet.


for noen år siden så hadde jeg to stykker fra Jehovas vitner på døra mi, den ene var ei litt eldre "kjerring" den andre var den nydelige berta( tydelig at hun skulle lære) jeg slapp de inn bare for å "sjekke forholda" , fikk pokker ikke lov til å prate engang hu yngste av de.


I de neste 3 månedene kom hu eldste igjen flere ganger men da med ei anna grå mus på slep. Fikk angst og nervøse rykninger i kroppen lenge etter dette, sjekket alltid i vinduet før jeg lukket opp etterpå.
Sitat av Mullah
Prince er visst med i Jehovas Vitner. Han skal visst være skikkelig sprø også. Hvor kult er vel ikke det?

Om du vil melde deg inn i Jehovas Vitner kan du vel bare ta kontakt med han?
Vis hele sitatet...
Nå har du nettopp ødelagt hele mitt positive inntrykk av Prince, og hans ry. Jeg gråter sakte inni meg, mens jeg faller i søvn.
Sitat av wargriff
Nei det er ikke et saklig argument, da det er helt opp til personen om han vil være medlem i hvilken som helst organisasjon.
Men etter min mening, så er de meningene som Jehovas Vitne har ikke riktige. For eks. man feirer ikke bursdag, man får ikke gå i bursdager, tror ikke de feirer jul heller. Ja slike ting er ikke normale å utelukke fra hverdagen.
Vis hele sitatet...
Min hverdag består verken av bursdager eller jul, men det er mulig du har det slik?
Hvorfor feirer ikke du Ramadan når kompisen din gjør det? Er det normalt å utelukke slike ting fra hverdagen/livet sitt?
Hva betyr egentlig bursdagen din for deg? Skjer det noe veldig spesielt akkurat denne datoen; føler du deg spesiell og ekstraordinær? Har du egentlig noe forhold til at du har bursdag akkurat når du har det? Ville det betydd mye om alle sammen, inkl. deg, latet som eller trodde du hadde bursdag en uke senere et år? Eller om du plutselig fant ut at, "hei, jeg har bursdag 16. februar, ikke 16. januar"? Eller om du bare visste at du var født i januar? Hva gjør denne dagen spesiell, annet enn at vi har gjort det til en tradisjon å feire? Kunne vi like gjerne ha funnet på noe annet å feire enn fødselsdagen?

I ditt hode er det kanskje normalt å feire jul, men betyr det nødvendigvis at man er unormal om man ikke gjør det?

Kan det være at du setter din egen kultur, din egen moral og din egen oppfattelse av verden og virkeligheten og hva som er normalt over alle andres når du kommer med slike påstander, her presentert som fakta?
Får lyst til å svare nei, men det hørest feil ut etter den lange talen din.

Synest at overkristne folk er alt for påtrengende, så en film på youtube der en kristen holder på å maser hele tiden om "Do you love Jesus?", helt til offeret sier noe veldig ufint om Jesus.
Men sånn er det med alle overkristne, de tenker ikke på noe annet enn seg selv og at de vil komme til himmelen, oss det går ut over bryr de seg lite om. (Ihvertfall sånn jeg oppfatter det)
Hehe :-)

De mener vel neppe at det går ut over noen, da. De setter jo selvsagt sin egen oppfatning over andres, det gjør da alle? Det med å være åpen for at andres oppfattelser kan være like riktige, og helt klart like viktige for the person in question som dine er for deg kan være vanskelig. Vi lever alle i vår egen virkelighet uansett.

Vil ikke du gjerne dele din gode kunnskap og innsikt med andre der du føler du kan?
Hehe, har hørt at jehovas vitner setter inn dødsannonse i ditt navn i avisa når du melder deg ut
Kjenner en jente som er født og oppvokst i en Jehova vitner-familie. De var heldigvis tolerant og lot henne feste og være med andre gutter osv (det var verre da hun var yngre, men det er da naturlig at foreldre ikke ønsket at fjortiser skal feste). Men hun feirer da ikke jul (pga familien sin gjør ikke) men hun feirer bursdag o.l.

Hadde en sløyd lærer på ungdomsskole som var jehova vitner. Han var harry, og pleide å slåss med oss på moro. Så ikke alle jehova vitner er så irriterende som dere tror. Det er sikkert minst halvparten av dem som driter i religionen (og sikkert en god del av dem som har meldt på seg på kødd). Mange av dere har vrangforestilling på hvordan enhver jehova vitne er, akkurat som "alle muslimer er terrorister". Bare på de toppen av religiøse organisasjonene som er vanligvis gale (siden de som snakker for "andre").

Jeg ville aldri ha meldt meg på - da har de adressen min, og vil "innkalle" meg til hver møte. De er like irriterende som kristne. Jeg var bare med en venn på kirken en gang, og likevel fikk jeg post fra kirken flere ganger. De fikk tydeligvis ikked med at jeg ikke konfirmerte meg på kirken.
Sist endret av marsboer; 16. februar 2007 kl. 08:39.
Har faktisk vært inni denne sekten som barn og tidlig ungdom, helt til foreldrene mine fant ut at dette var noe syke greier. Er kanskje ikke så ille å bli utstøtt (det heter det når noen forlater menigheten) når man bare har vært med i noen år, men for de som har oppvokst i en slik tragisk greie så er det verre. Tenk deg at alle vennene du har, familie og slikt er alle i menigheten, og du en dag finner ut at du gidder ikke å være med i dette. Når du da går ut av døren så er det en "synd" å ha kontakt med deg, og familie vender ryggen til deg. Kjenner ei dame som har ei søster som begge har vokst opp i jehovas vitner. Da dama jeg kjente meldte seg ut av menigheten så ble hun ikke engang invitert i bryllupet hennes.

Kan fortelle litt om hvordan det er inni denne sekten. Vet at søskenbarnet mitt var forelsket i en som var en "hjelper" i menigheten (springe med mikrofon når folk skal prate og slikt), men hun fikk ikke være forelsket i han før hun døpte seg!!
Jehovas vitner er syke folk med dobbelt moral. De skal ikke leve materialistisk, men de fleste som jeg vet om har bil og tv dyrere enn den gjennomsnittlige personen. Øvrig så diskuterer de hvilke hus de skal flytte inn når armageddon har vært.
De bruke den samme bibelen som kristne, bare at gud er byttet ut med jehova i hele boka.

Etter hva jeg vet så legger de ikke inn noen dødsannonse på de som forlate faenskapet, men det forbauser meg ikke.

Til trådstarter, hvis du virkelig skal konvertere til jehovas vitner så får du bare gjøre det, men anbefaler deg heller å la være.
Sitat av max-mekka
Nå har du nettopp ødelagt hele mitt positive inntrykk av Prince, og hans ry. Jeg gråter sakte inni meg, mens jeg faller i søvn.
Vis hele sitatet...
Håper ikke du er fan av Michael Jackson også, for han og familien hans var Jeohovas vitner.
Tror han har konvertert til Scientologikirken nå - noe som ikke gjør saken særlig bedre.
beklager om jeg er jævli usaklig.. Vet ikke svaret på spm ditt, men ville ikke melt meg inn i jehovas vitne. er ei syk sekt som fordreier kristendommen. og et ekspempel, er for ex. om man blir alvorli skada og trener blodoverføring på sykehus , er det jo "synd" å ta i mot blodfra andre. og at man heller skla dø. sykt!tar ut ting fra bibelen og vektlegger ting. lukket og stengt sekt. utstøting, straff osv. ville ikke melt meg inn..
Jehovas vitner er et internasjonalt, verdensomfattende trossamfunn. Jehovas vitner oppfatter seg som kristne og mener at de baserer sin tro utelukkende på Bibelens tekster. De har likevel en lære som skiller seg vesentlig ut fra de fleste kristne trossamfunn, som de også selv markerer avstand til. Jehovas vitner anser sin religion som den eneste sanne (andre trosformer omtales jevnlig som "falsk religion" i deres skrifter). De mener de bygger sin organisasjon etter samme mønster som kristne i det første århundre av vår tidsregning. Noe av det viktigste i vitnenes budskap er at verden nå står like overfor Guds dom.

^^,..
ja.. en falsk "relgion" og feil synspunk på gud og jesus. blir rafti provosert over hvor de fremstiller gud og tingene de gjør. de baserer på noe av bibelen og utelukker ting. og melder du deg ut som sagt blir man utstøtt
Sitat av helgefar
Håper ikke du er fan av Michael Jackson også, for han og familien hans var Jeohovas vitner.
Tror han har konvertert til Scientologikirken nå - noe som ikke gjør saken særlig bedre.
Vis hele sitatet...
Han er visstnok blitt muslim og flyttet til baharin (noe sånt, hahmallommel land ). Ja jeg har drukket! men uansett aldri hørt at han er scientolog men muslim... også bror hans er blitt muslim leste jeg et sted.. Men ja, faren deres var visstnok jehovas vitner så en dokumentar engang. at han ble muslim skjedde etter forrige album og rettsakene osv..
wow... mange sterke (og meningsløse) meninger altså.
jeg har bare opplevd de som hyggelige og vennlige, greit at de kommer på døra nå og da men noe prakking av bibel i halsen er overreagering.

jeg blir faktisk mere plaget av sånn vanlig kristen folk. her i området er det en syk prest i en alder av 60+ som faktisk ikke går i presteklær.. mere college stil aktig. han klemmer mange 12-16åringer ikke bare jenter...

jeg hører mer om pedofile prester enn gale jehovas vitner for å si det sånn. men ok
er mange perdofile homse prester som "mener " de er kristne. og som bare ødelegger for den kristne status. J. V. kommer på døøren, plager deg sikkert nokk ikke men de dem står for er sykt! og handlingene.. ikke bra! en feil forståelse på kristendommen.
Til orientering: Jehovas Vitne har ikke lov å snakke med folk eller ha annen kontakt med medlemmer som går ut av menigheten. De blir regelrett utstøtt.
Sitat av nikita
Til orientering: Jehovas Vitne har ikke lov å snakke med folk eller ha annen kontakt med medlemmer som går ut av menigheten. De blir regelrett utstøtt.
Vis hele sitatet...
hva du mener med ikke låv å snakke med dem som converterer ut? andre folk genrellt? og folk som har annen tro?
Sitat av [GC/Betater]
hva du mener med ikke låv å snakke med dem som converterer ut? andre folk genrellt? og folk som har annen tro?
Vis hele sitatet...
Er nok det at de ikke har tillatelse til å snakke med dem som har brutt ut.
På samme måte som Se&hør-journalistene ikke får lov å snakke med Håvard Melnæs.

Har gått i klasse med ei fra JV som jeg fint kunne snakke med, dessuten kommer de jo på døra for å snakke med folk som ikke er medlem.
Sitat av helgefar
Er nok det at de ikke har tillatelse til å snakke med dem som har brutt ut.
På samme måte som Se&hør-journalistene ikke får lov å snakke med Håvard Melnæs.

Har gått i klasse med ei fra JV som jeg fint kunne snakke med, dessuten kommer de jo på døra for å snakke med folk som ikke er medlem.
Vis hele sitatet...
okei vet du hvorfor de ikke får låv snakke med de da?:S de oppfører seg jo ganske så "kristent" så de kaller seg..
Jehovas Vitne regnes ikke som kristne da de tolker bibelen på en noenlunde spesiell måte. Spør hvilken som helst prest, du vil få det samme svaret.
men mange av de som er med kaller seg for kristne da!
Sitat av nikita
Jehovas Vitne regnes ikke som kristne da de tolker bibelen på en noenlunde spesiell måte. Spør hvilken som helst prest, du vil få det samme svaret.
Vis hele sitatet...
litt feil... de tolke bibelen veldig bokstavelig, f eks dette med at du skal tukte kone og barn osv, slike ting føler jeg er mer brukt i JV/andre kristne sekter, enn i statskirka i norge. Man føler seg pliktet til å følge bibelen bokstavelig, da blir man blant de utvalgte. Og seff vil ikke statskirkeprester innrømme at kristendommen er så "stygg", og sier dermed at JV "overdriver og er gale..". Egentlig ikke. Dette med jul og brusdagsfeiring tror jeg også jeg har hørt er nevnt i bibelen et sted at man ikke skal feire noe annet enn jesu tilbakekomst eller noe slikt... at kun søndagen er hellig ikke en vanlig bursdag osv.. så de tolker bibelen veldig ekstremt og ordrett.
"Hva er det som går og går og aldri kommer lenger en til døra..?"