Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  62 6801
Hei folkens, jeg lagde i en alder av 11 år mitt eget skrift språk, som består av alle 29 bokstaver i forskjellige tegn..Røver språk kan man sikkert kalle det.

Jeg fikk i en alder av 20 år lyst på tattovering, jeg hadde tenkt på dette lenge og visste hva jeg skulle ha, men jeg ville ikke at andre skulle vite hva det betød.
En dag mens jeg rydda i gamle papirer fra skolen og sånt fant jeg frem disse tegnene som er mitt alfabet, så tok jeg og oversatte det jeg hadde lyst på som tattovering og fant ut at det så sinnsyk rått ut..Dermed er det nå tattovert på armen min. MEN jeg har veldig lyst til å kunne skrive det på pc'n.

Altså om jeg trykker på bokstaven A så vil det tegnet som er A i mitt alfabet komme fram. Det jeg lurer på er :

- Fins det noe slags program som kan mates inn me mine "bokstaver" eller tegn?
- Må jeg være super smart for å bruke dette programmet?
- Hvis ikke programmet fins, kan jeg lage det?
- Presiserer enda en gang på at jeg er nabb innen pc.

Takk folkens =)
Hvor lang skal tatoveringen din være? Om det ikke skal være en hel novelle på kroppen din kan du vel bare ta en og en bokstav? Eller har du tenkt å få skriftspråket ditt inn med Nynorsk og bokmål kanskje?
Sist endret av Apu; 23. november 2009 kl. 00:06.
dette hørtes helt rått ut=) ! gjorde lignende når jeg var ung, men husker ikke en skitt av mitt endelige resultat:P

Du kunne ikke postet noen bilder av denne tattoveringen din? hadde vært arti å se, ut av ren nyskjerrighet=)

Til poenget, så har jeg ikke anelse om slike programmer. desverre
Du kan jo bruke msn, bare lage emoticons selv og lag hurtigtasten til a(din a) a, b b, c c, osv.
Sitat av Apu Vis innlegg
Hvor lang skal tatoveringen din være? Om det ikke skal være en hel novelle på kroppen din kan du vel bare ta en og en bokstav? Eller har du tenkt å få skriftspråket ditt inn med Nynorsk og bokmål kanskje?
Vis hele sitatet...
Ikke det jeg spørte om. Les enda en gang over
Lage egen font? Krever dog litt kunnskap innenfor design, men er en mulighet=)
Sitat av Alfonzor Vis innlegg
Du kan jo bruke msn, bare lage emoticons selv og lag hurtigtasten til a(din a) a, b b, c c, osv.
Vis hele sitatet...
Hvordan lager jeg emoticons? Dvs at jeg må lage alle bokstavene i paint også kopiere de, og save de i msn emotiocons?
Sitat av Biffen Vis innlegg
Hvordan lager jeg emoticons? Dvs at jeg må lage alle bokstavene i paint også kopiere de, og save de i msn emotiocons?
Vis hele sitatet...
Husker ikke helt hvordan man gjør det, men tror det er som du sier: lag de i paint(husker ikke hvilket format), lagr dem og legg til emoticons i msn. Prøv å google "make emoticons how to msn" eller lignende.
Vell dette ser veldig lovende ut på Yourfonts.com Den tattoveringa tiltrekker seg veldig mye oppmerksomthet fra alle og enhver, har hatt folk som har kommet opp til meg og spørt om hva det betyr og sånt. Men dessverre så er det hemmelig.
Bare for å komme med en liten korreksjon så har du vel ikke akkurat funnet på ditt eget skriftspråk? Du har endret tegnet for a->å fra våres skriftspråk. Grammatikken og setningsoppbygningen er akkurat kliss likt!

Men er det mulig å få et bilde av tattoveringen? Hadde vært stilig å se om noen kunne "desifferert" den!
Sitat av Deezire Vis innlegg
Bare for å komme med en liten korreksjon så har du vel ikke akkurat funnet på ditt eget skriftspråk? Du har endret tegnet for a->å fra våres skriftspråk. Grammatikken og setningsoppbygningen er akkurat kliss likt!

Men er det mulig å få et bilde av tattoveringen? Hadde vært stilig å se om noen kunne "desifferert" den!
Vis hele sitatet...
Det er riktig det du skriver riktig =) Til mitt forsvar så var jeg bare 11 år, Jeg kan 7 forskjellige språk. Noen av dem kan jeg bare forstå men ikke snakke fordi det norske vokabulæret ikke "passer inn" Skal få inn et bilde nu =) just a moment


HER ER TATTOVERINGA =) Lykke til med desifrering om noen gidder det. https://imma.gr/13111
Sist endret av Biffen; 23. november 2009 kl. 00:29.
Håper jeg ikke stjeler tråden, men hva med å lage et "opensource"-språk? Lage verdens letteste språk, noen som kunne blitt med på det?
Sitat av Alfonzor Vis innlegg
Håper jeg ikke stjeler tråden, men hva med å lage et "opensource"-språk? Lage verdens letteste språk, noen som kunne blitt med på det?
Vis hele sitatet...
Hehe tror det blir litt vanskelig :P og ubrukelig i lengden fordi det vil neppe være noen som vil lære seg dette bare for å kunne det =) Men alltid morsomt å ha noe for deg selv.
Sitat av Alfonzor Vis innlegg
Håper jeg ikke stjeler tråden, men hva med å lage et "opensource"-språk? Lage verdens letteste språk, noen som kunne blitt med på det?
Vis hele sitatet...
Som du kanskje vet, så er det letteste språket i verden det du selv snakker.
Sitat av vegardvg1 Vis innlegg
Som du kanskje vet, så er det letteste språket i verden det du selv snakker.
Vis hele sitatet...
Hvordan vet du det? Det er ikke lettere for en person som ikke snakker ditt språk? Eller mener du at morsmålet ditt er det enkleste? Som også er feil, Latinsk er betydelig vanskeligere enn Norsk.
Sitat av Alfonzor Vis innlegg
Håper jeg ikke stjeler tråden, men hva med å lage et "opensource"-språk? Lage verdens letteste språk, noen som kunne blitt med på det?
Vis hele sitatet...
Esperanto er vel det nærmeste du kommer et slikt språk i dag. Har to kompiser som snakker det flytende og de sier det er et utrolig lett språk å lære seg samt at man forstår veldig mye spansk og en del andre ligende språk. Slik jeg har forstått det er det basert på ganske mye spansk.
Sitat av Apu Vis innlegg
Hvordan vet du det? Det er ikke lettere for en person som ikke snakker ditt språk? Eller mener du at morsmålet ditt er det enkleste? Som også er feil, Latinsk er betydelig vanskeligere enn Norsk.
Vis hele sitatet...
Som jeg antydet: "Det du _selv_ snakker". Det språket man kan selv, har man som regel lært opp og brukt igjennom hele sitt liv. En som har Latinsk som morsmål kan det sikkert mye bedre en F. eks Norsk.
Jeg venter bare i spenning på bildet jeg... :-)
Sitat av illuSiOn^ Vis innlegg
Jeg venter bare i spenning på bildet jeg... :-)
Vis hele sitatet...
https://imma.gr/13111 Poster den enda en gang
Sitat av vegardvg1 Vis innlegg
Som jeg antydet: "Det du _selv_ snakker". Det språket man kan selv, har man som regel lært opp og brukt igjennom hele sitt liv. En som har Latinsk som morsmål kan det sikkert mye bedre en F. eks Norsk.
Vis hele sitatet...
Hva var da meningen med å engang bryte inn i Alfonzor innlegg med et totalt ikke relatert forsøk på å være morsom?
Font Generator vil ha penger av meg faen altså...leste om en som hadde brukt det gratis, men nå er det pay pay igjen...skuffa har :S
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
ABCDE FE GGF, hvor A-G er et unikt tegn.

Er det mellomrom mellom det femte og sjette tegnet, og det syvende og åttende?
Sist endret av ticks; 23. november 2009 kl. 01:18.
Sitat av blyant Vis innlegg
Vis hele sitatet...
TAKK Prøve meg der

Sitat av ticks Vis innlegg
ABCDE FE GGF, hvor A-G er et unikt tegn.

Er det mellomrom mellom det femte og sjette tegnet, og det syvende og åttende?
Vis hele sitatet...
Det er riktig ABCDE mellomrom EF mellomrom GGI
kunne du postet hele alfabetet ditt?
hadde vært kult og se det. post gjerne i random rekkefølge slik at desifrering blir vanskeligere/umulig!
Sitat av laksir Vis innlegg
kunne du postet hele alfabetet ditt?
hadde vært kult og se det. post gjerne i random rekkefølge slik at desifrering blir vanskeligere/umulig!
Vis hele sitatet...
Hehe, nei its imposible :P vil ikke at noen skal vite betydningen av bokstavene =P men hvis KANSKJE hvis jeg får ordna det med Fonts så poster jeg random for deg
det er bra, gleder meg nesten allerede
faen, nå vil jeg vite hva det betyr!
Sitat av hosjmeister Vis innlegg
faen, nå vil jeg vite hva det betyr!
Vis hele sitatet...
Meg også!
Sitat av vegardvg1 Vis innlegg
Som jeg antydet: "Det du _selv_ snakker". Det språket man kan selv, har man som regel lært opp og brukt igjennom hele sitt liv. En som har Latinsk som morsmål kan det sikkert mye bedre en F. eks Norsk.
Vis hele sitatet...
At du kan det best vil desidert ikke tilsi at det er verdens letteste språk. Og Latinsk er vel på ingen måte lett.
Jævlig kul skrift
Sitat av RandomiZed Vis innlegg
Jævlig kul skrift
Vis hele sitatet...
Takk Jeg var så lei av å se folk som hadde like tattoveringer. Dette syns jeg iallfall er unikt, ser jeg noen me samme tegn eller har "funnet" opp det samme så skal vi gifte oss =P
▼ ... over et år senere ... ▼
Hola, folkens, nå er tattoveringa i boks =) har forresten en ny en i leppa, ja leppa =D PLEASE står det
Engels er vel verdens enkleste språk siden mesteparten av bokstavene har rette linjer og brukes i mange andre språk. Cmon, we all want pics!
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Engels er vel verdens enkleste språk siden mesteparten av bokstavene har rette linjer og brukes i mange andre språk
Vis hele sitatet...
Denne må du en del lengre ut på landet med. Hva skal rette linjer ha med saken å gjøre? Sett japansk skriftspråk? Mange rette linjer der. Så dét er vel lett å forstå?

Joda, det finnes ting som Basic English, men å uttrykke seg korrekt på engelsk, særlig mtp uttale ifht. skrivemåte, er vanskelig. Leser du alt dette korrekt?

Engelsk virker enkelt for mange nordmenn fordi de omgås mye med språket.
Sitat av Jonta Vis innlegg
Denne må du en del lengre ut på landet med. Hva skal rette linjer ha med saken å gjøre? Sett japansk skriftspråk? Mange rette linjer der. Så dét er vel lett å forstå?

Joda, det finnes ting som Basic English, men å uttrykke seg korrekt på engelsk, særlig mtp uttale ifht. skrivemåte, er vanskelig. Leser du alt dette korrekt?

Engelsk virker enkelt for mange nordmenn fordi de omgås mye med språket.
Vis hele sitatet...
Exactly. Engelsk er noe veldig mange lærer idag kun gjennom spill, filmer og media ellers. Derfor finner man engelsk veldig lett. Jeg synes for eksempel det ofte er lettere å skrive engelsk enn å skrive norsk fordi jeg rett og slett har brukt engelsk mye mer på skrivefronten enn det jeg har med norsk. Selv om jeg også finner veldig mange engelske ord vanskelig å både uttale og å stave. Basic english, som du sier, er det man alltid hører i filmer, på TV og ellers i media, og er derfor ekstremt lett å lære. Avansert engelsk derimot er faktisk veldig vanskelig å lære seg. Men who cares liksom, det er så og si ingen som bruker avansert engelsk lengre. Jeg vil derfor konkludere med at per idag er engelsk det språket som er desidert lettest å lære for oss som bruker "normalt" alfabet uten noen spesielle tegn (som japansk, kinesisk og russisk).
Sitat av Biffen Vis innlegg
HER ER TATTOVERINGA =) Lykke til med desifrering om noen gidder det. https://imma.gr/13111
Vis hele sitatet...
ABCDE FE GGF = FØRTI NI EEN = 4091, som i minibankkoden din.
Sitat av MeTheWall Vis innlegg
ABCDE FE GGF = FØRTI NI EEN = 4091, som i minibankkoden din.
Vis hele sitatet...
haha awesomt, men fail :P hehe

Hva Vil folk ha bilde av, leppa? :P
Begge deler!"
- Fins det noe slags program som kan mates inn me mine "bokstaver" eller tegn?

Windows har et program for dette, det heter eudcedit.exe og ligger i CWINDOWS\system32 (om du har 32 bits windows, tror at det finnes for 64 bits ogsaa)

- Må jeg være super smart for å bruke dette programmet?

Du bruker musen til aa tegne tegnene dine piksel for piksel, aldri brukt dette selv men det ser ganske enkelt ut.

Lykke til
Sist endret av vaffelspiser; 8. januar 2011 kl. 00:19.
men man kan vell ikke starte et ord med dobbel konsonant eller?

så da er det kanskje ABCDE FE 00F isåfall.. eller er jeg overtrøtt nå
Sitat av Jonta Vis innlegg
Leser du alt dette korrekt?
Vis hele sitatet...
Det var jo ikke akkurat vanskelig lesning

Men ja, post et bilde av leppa! Hørtes sweet ut!
Hvis det ikke er sagt: Adobe Illustrator funker nok perfekt for deg!
Lag en font!

Ps: Kan være litt krevende program for en nybegynner.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Noen som interresert i få hele alfabetet utlevert? Uten at jeg sier hvilken "bokstav" som passer til hvilke bokstav?
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
DUH! Klart vi er!

Kan du poste bildet av selve tatooveringa på deg? Ikke bare hvordan den ser ut?
Her er armen og leppa...: https://imma.gr/25284
Det er en liten ting eller "feil" folk har oversett...det er for å gjøre det hele litt vanskeligere, liten vri på hele tattoverina. Lurer på om noen ser det? Det er supervanskelig å skjønne om man ikke legger merke til detaljer...

Det er lettere å skjønne om man vet hva tattoveringa betyr....
Sist endret av Biffen; 3. april 2011 kl. 04:49.
Sitat av Biffen Vis innlegg
Her er armen og leppa...: https://imma.gr/25284
Det er en liten ting eller "feil" folk har oversett...det er for å gjøre det hele litt vanskeligere, liten vri på hele tattoverina. Lurer på om noen ser det? Det er supervanskelig å skjønne om man ikke legger merke til detaljer...

Det er lettere å skjønne om man vet hva tattoveringa betyr....
Vis hele sitatet...
Hvilken tatovør bruker du ??