Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  87 8303
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=140338

what the fuck? Hvordan fant de igjen denne på innerlomma hans? mikroskop? Hørtes ut som oppspinn hele artikkelen!
off stakkars mann..
En politihund kan reagere på veldig små mengder, og det kan jo virke som han ble stoppa på en flyplass siden tiltalen involverer smugling.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Hunder? Voff!

Edit: for sen
Sist endret av Jonta; 1. juni 2007 kl. 16:42.
Hørte dette på radioen også idag. Jeg ville tro de brukte hund til å lukte seg fram, og så gikk de grundig til verks i ransakelse for å sjekke at denne gudløse mannen ikke tar med seg gudløse ting inn i landet.
hasj er ulovlig uansett mengde...
fy, 4år!

Dette viser hvor syk verden er.
Allikevel er straffen altfor høy i mine øyne. 0,01 gram hasj - Kan man bli høy på det? Er ikke det bare rusk?
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av Leif Motorvei
hasj er ulovlig uansett mengde...
Vis hele sitatet...
Skal jo fortsatt være forskjell på 0,01 gram og 0,01 tonn angående straff...
Drar man til midtøsten med narkotiske stoffer på seg kan man ha det så godt...

Midtøsten + Thailand osv = DÅRLIG ide å ha droger på seg. STRENGE straffer. I visse land kan du bli dømt til døden/livstid hvis du blir tatt med en grammer..
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av jOkKeJacKaL
Allikevel er straffen altfor høy i mine øyne. 0,01 gram hasj - Kan man bli høy på det? Er ikke det bare rusk?
Vis hele sitatet...
Spørs nok om det i det hele tatt var nok for analyse...
Og det skal fortsatt være voldteksmannen som får straff, og ikke den mindreårige som ble gravid av voldtekten som blir steinet til døde.

Ikke forvent noen form for humanitet og logikk i slikt et land.

*Stryker ut Emiratene som ferielokasjon.
Jaja, et steinhardt eksempel på nulltoleranse er det ihvertfall.

Lurer på åssen fengslene er der nede..
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det der er enten feil, eller så har de vært særs nøye med ransakingen, å finne 0,01 (10 milligram altså) er litt av en prestasjon i seg selv.

Det jeg også synes er litt merkelig er jo at det er flere av landene i midt-østen og sørover som har en kultur som heller ser på alkohol som et narkotikum og cannabis som et akseptert nytelsesmiddel.
En kamerat av meg satt noen måneder i Thailandsk fengsel (visstnok et av verdens tre verste fengsler) som følge av at han ble tatt med ca. 0,01g China White (heroin). Så umulig er det ikke. OT: Han slapp ut som følge av store bestikkelser av fengselsledelsen (mellom 10 og 20 000 USD).
straff som fortjent
Kan du utdype det litt nærmere, Dj Evelen? Hva med å oppbevare 0,01g hasj (eller heroin for den saks skyld) gjør at vedkommende fortjener fire år i fengsel?
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Det gjør ham til en veldig skummel person, som kan finne på å bruke heroinen som våpen mot andre folk. Med så store mengder er det helt sikkert ikke til egenbruk, han er nok sjefen i en stor bande narkolangere...

Mulig de har lite å gjøre der nede (not), men jeg har hørt skrekkhistorier fra Kina om folk som blir tatt med opium, ihvertfall før i tiden... (mer her)
En del land har store skilter når du ankommer flyplassen om at narkotika kan føre til dødstraff.

Er i mine øyne en utrolig streng straff, men etter loven der er den sikkert grei. Får håpe på det beste videre for han stakkars..
Ministry of Love
sptz's Avatar
Sitat av Dodecha
Det der er enten feil, eller så har de vært særs nøye med ransakingen, å finne 0,01 (10 milligram altså) er litt av en prestasjon i seg selv.

Det jeg også synes er litt merkelig er jo at det er flere av landene i midt-østen og sørover som har en kultur som heller ser på alkohol som et narkotikum og cannabis som et akseptert nytelsesmiddel.
Vis hele sitatet...
Det jeg tenkte også. Du er i allefall ikke noen dårligere muslim om du røyker hasj en om du drikker sprit. I Marokko er det mye lettere å finne canabis en øl, for å ikke snakke om sprit! Nå var ikke dette marokko. Og kulturene kan ikke helt sammenlignes. De er likevel likere en Norge er til noen av dem.

Det eneste som ikke overasket meg med denne saken var straffenivået. Når man kutter av hender for å stjele brød, skjønner jeg 4år for hasj.
Sitat av Dj_Evelen
straff som fortjent
Vis hele sitatet...
Hvorfor det?
Hjernen brenner
Lord_Kamikaze's Avatar
Sitat av Dj_Evelen
straff som fortjent
Vis hele sitatet...
Hvorfor var det fortjent? 0.01g hasj har ruseffekt på linje med en slurk lettøl. Du fortjener 4 år undervisning om rusmidler og jeg anbefaller at du leser litt i rusmiddelforumet om cannabis!
Sitat av xtapolapocetl
Kan du utdype det litt nærmere, Dj Evelen? Hva med å oppbevare 0,01g hasj (eller heroin for den saks skyld) gjør at vedkommende fortjener fire år i fengsel?
Vis hele sitatet...
kanskje ikke 4 års fengsel, men straff bør det absolutt bli.
Personen støtter jo hasj import økonomisk
Sitat av Dj_Evelen
kanskje ikke 4 års fengsel, men straff bør det absolutt bli.
Personen støtter jo hasj import økonomisk
Vis hele sitatet...
Har du fått med deg at det er snakk om 0,01 gram hasj?
Hvordan kan han støtte hasj-import økonomisk? Utdyp.
Sitat av Jh_
Har du fått med deg at det er snakk om 0,01 gram hasj?
Vis hele sitatet...
ja, og poenget er?
Sitat av Dj_Evelen
Personen støtter jo hasj import økonomisk
Vis hele sitatet...
Søkke! Enten er du en mester innenfor emnet ironi, eller så er du stokk domm.

Har du noen gang hatt en bruning i lomma, bør du kjøpe nye klær før du drar til Emiratene. Kan jo risikere at null komma null ett føkkings gram ligger igjen i lomma selv om du har vasket buksa/skjorta/whatever på 90 grader 63 ganger før avreise.

Faen. Det er jo nok at kinamannen som sydde buksa di rullet seg en feit en dagen før han dro på jobb. Det er ikke rart at folk blir paranoid etter ett støt på pipa.

Blir jeg flamet, mon tro?
Sitat av ManBearPig
Blir jeg flamet, mon tro?
Vis hele sitatet...
Ja, så det suser.

Jeg kjenner en som fikk dødsstraff i emiratene. Det var en bonde fra Jæren. De fant rester av dyrehår på jakka hans, håret veide visst 10 mikrogram, og i emiratene er de veldig strenge på visse omgangsformer med dyr.
En kompis av meg ble tatt med 0.01 gram hasj for en tid tilbake. Purken dro på seg en hanske, gravde i lommen hans, 0.01 gram hasj hang seg fast i hansken og dermed bot på 3000kr. Så er vel ikke så vanskelig å finne.

Dj_evelen: du er like ignorant som mamma.

Personen støtter jo hasj import økonomisk? Hahaha for et gullkorn. Er du 12 år gammel eller? Det står ingenting i artikkelen om at han gir pengestøtte til hasjsmuglere? Altså støtter han vel ikke hasj import økonomisk? Eller tenker du på at han støtter den økonomiske siden ved hans egen storstilte, godt planlagte, hasjimport? Dessuten eksporterte han narkotika, han importerte ikke. Men han støtter sikkert begge deler, hvis du mente moralsk støtte til hasj "import". At han gir moralsk støtte og psykisk oppmuntring til andre narkotikasmuglere? Off orker ikke være oversarkastisk mer, kan du ikke forklare gutten min?
Sist endret av Don Veto; 2. juni 2007 kl. 13:33.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av kardemommeby
Jeg kjenner en som fikk dødsstraff i emiratene. Det var en bonde fra Jæren. De fant rester av dyrehår på jakka hans, håret veide visst 10 mikrogram, og i emiratene er de veldig strenge på visse omgangsformer med dyr.
Vis hele sitatet...
Oioioi, det der kan jo ha vært en farlig forbrytelse, han kan jo ha striglet hesten sin! Slike ting truer ikke bare nasjonal, men global sikkerhet [/ironi]

Hva skjedde med ham?
Sitat av Jh_
Har du fått med deg at det er snakk om 0,01 gram hasj?
Sitat av Dj_Evelen
ja, og poenget er?
Vis hele sitatet...
Vis hele sitatet...
Poenget er at du må begrunne påstanden din om at 0,01 gram med hasj støtter import av hasj økonomisk.
Om det var 0.01 gram hasj eller 100kg så er det ulovlig i Emiratene, da må en vel ta straffen som fortjent!

Skjønner ikke hvorfor så mange skal komme med slike men/hva/visst begrunnelser bare fordi mengden var så liten...
Sitat av Frazzy
Om det var 0.01 gram hasj eller 100kg så er det ulovlig i Emiratene, da må en vel ta straffen som fortjent!
Vis hele sitatet...
Nå syns ikke jeg det er så fortjent å få 4 års fengselsstraff for å ha røyka hasj en gang, eller for at broren din har røyka hasj og glemt igjen noe i lomma di for 4 år og 40 vasker sida.

Skjønner ikke hvorfor så mange skal komme med slike men/hva/visst begrunnelser bare fordi mengden var så liten...
Vis hele sitatet...
Kanskje fordi de er litt provoserte over disse idiotiske reglene? Fordi det er en måte å få ut litt frustrasjoner på istedenfor å bare sette seg på ræva og si, jaja, sånn er det bare.
Sist endret av kardemommeby; 2. juni 2007 kl. 14:24.
Ulovlig er ulovlig... selv om du kanskje ikke mener at det burde vært det!

Å bli frustrert over slikt er bare tragisk fordi de kommer ingen noen vei med...

Om du kjørte i 80 km/h i en 60-sone, ble tatt og fikk bot så kan du diskutere hvor mye du vil, men det du gjorde var ulovlig akkurat som det var ulovlig for den personen og ha de 0.01 gram hasjen på seg, om det så var 0.0000001 gram hasj eller 100kg, men straffen hadde sikkert blitt mye større hvis det f.eks var 1kg det var snakk om så Emiratene har nok litt forståelse
Vet du i det hele tatt hva 0,01 gram med hasj vil si? Det er støv, det går ikke an å ruse seg på, det er boss.
Om du kjørte i 80 km/h i en 60-sone, ble tatt og fikk bot så kan du diskutere hvor mye du vil,
Vis hele sitatet...

Der burte det vel egentlig stå "Om man kjørte 60,5 km/t i 60 sona.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Frazzy
Ulovlig er ulovlig... selv om du kanskje ikke mener at det burde vært det!

Å bli frustrert over slikt er bare tragisk fordi de kommer ingen noen vei med...

Om du kjørte i 80 km/h i en 60-sone, ble tatt og fikk bot så kan du diskutere hvor mye du vil, men det du gjorde var ulovlig akkurat som det var ulovlig for den personen og ha de 0.01 gram hasjen på seg, om det så var 0.0000001 gram hasj eller 100kg, men straffen hadde sikkert blitt mye større hvis det f.eks var 1kg det var snakk om så Emiratene har nok litt forståelse
Vis hele sitatet...
Når du blir tatt for narkotikamisbruk er det bare degselv du evt reduserer helsen litt på, når du kjører et 2 tonns metal-fartøy i 80km/t der staten har funnet det godt å ha 60 sone da kan du potensielt skade/drepe både deg selv og andre.

Her i norge har vi temmelig streng narkotikapolitikk, alikevell prioriterer de sakene, ved flere anledninger har jeg og mine vært vitne til at poltiet finner små mengder "hasjfjone" som en betjent kallte de, som de regelrett kaster vekk på bakken og fortsetter videre uten konsekvenser.

Nå vet jeg at det ikke går å sammenligne kulturene, men det er igjen et bevis på harry j anslingers jerngrep over cannabis som han dyttet på oss i 71 (og alle andre FN land), som så spredde seg videre via diplomatiske kanaler. Og at forbudspolitikken ikke fungerer, flere land har dødstraff for besittelse og/eller salg, men alikevell bruker folk 'narkotika'.
Stakkars fyr! Vet ikke helt åssen fengselforholdene er nedi emiratene ? noen som vet ?
Emiratene setter isåfall et jævla strengt eksempel, blir ikke mange andre som blir fristet til å prøve å ta med seg verken et korn dop inn dit. Myndighetene i slike land setter så mange eksempler som overhodet mulig, men likevell er det noen som trår i fella.
Sitat av Dj_Evelen
kanskje ikke 4 års fengsel, men straff bør det absolutt bli.
Personen støtter jo hasj import økonomisk
Vis hele sitatet...
Hva vet du om hvor hasjen hans kom fra? For alt du vet var den hjemmelaget eller kjøpt rett fra produsent. Og.. Det er forskjell på straff og "straff som fortjent". Jeg lurer på hva slags strafferammer du ønsker for større mengder når 0,01g kvalifiserer til ubetinget fengsel, for ikke å nevne lange fengselsstraffer.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Skal vi se, 0,01 gram = 4 år. => 400år for ett gram hasj. Jepp! Høres helt greit ut det (not!)
"Man får som fortjent, ulovlig blahblah" HAR DERE MØKK MELLOM ØRENE ?!


0,01g. Vet dere hvor mye det er ? Finn et sukkerkorn. Ja, et sånn bittelite korn fra en sukkerpose.
Deretter tar dere å spiser den, jeg garanterer dere at dere kommer til å hoppe rundt som en gjeng forbanna kenguruer til noen skyter dere.




Ja, jeg er forbanna.
Sist endret av Lille Nikotin; 2. juni 2007 kl. 18:19.
Haha..

Ja 400 år er en passende straff for 1 helt gram med rusmiddel (hasj)
Sitat av Dodecha
Når du blir tatt for narkotikamisbruk er det bare degselv du evt reduserer helsen litt på, når du kjører et 2 tonns metal-fartøy i 80km/t der staten har funnet det godt å ha 60 sone da kan du potensielt skade/drepe både deg selv og andre.

Her i norge har vi temmelig streng narkotikapolitikk, alikevell prioriterer de sakene, ved flere anledninger har jeg og mine vært vitne til at poltiet finner små mengder "hasjfjone" som en betjent kallte de, som de regelrett kaster vekk på bakken og fortsetter videre uten konsekvenser.

Nå vet jeg at det ikke går å sammenligne kulturene, men det er igjen et bevis på harry j anslingers jerngrep over cannabis som han dyttet på oss i 71 (og alle andre FN land), som så spredde seg videre via diplomatiske kanaler. Og at forbudspolitikken ikke fungerer, flere land har dødstraff for besittelse og/eller salg, men alikevell bruker folk 'narkotika'.
Vis hele sitatet...
Bra skrevet
Det er forresten Henry J Anslinger. Og han dyttet på oss dette på 30-tallet, om jeg ikke tenker på noe annet enn du gjør..?
Frazzy har et poeng. Etter vår standard er selvfølgelig fire år helt ufortjent og det virker høl i hodet. Etter lovene i Emiratene kan det jo faktisk hende han slapp billig unna, uten at jeg vet hva normale strafferammer for så små mengder er. Det er selvfølgelig svært uheldig for denne personen at han ble stoppet og tatt for en så ubetydelig mengde, men sånn er det nå en gang å entre slike brutale jurisdiksjoner. Alt vi kan håpe på nå er at Italienske myndigheter gjør sitt for å få mannen sendt hjem til Italia.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Kaptein Snus
Bra skrevet
Det er forresten Henry J Anslinger. Og han dyttet på oss dette på 30-tallet, om jeg ikke tenker på noe annet enn du gjør..?
Vis hele sitatet...
Nei, det er Harry J. Anslinger, det er korrekt at han startet sitt korstog i USA på 20-30 tallet, men han låste inn resten av den vestlige verden med FN's narkotika konvensjon som var i 1961, ikke 71 som jeg skrev (beklager feilen).
Sitat av kv81
Der burte det vel egentlig stå "Om man kjørte 60,5 km/t i 60 sona.
Vis hele sitatet...
Det er ikke nok til å bli straffet du må opp i minst 5 km for fort før det i det hele tatt kan bli noe straff
Sitat av ManBearPig
Søkke! Enten er du en mester innenfor emnet ironi, eller så er du stokk domm.
Vis hele sitatet...
Domm faktisk... Er det negativt på lik linje som dum eller værre?
Sitat av Frazzy
Om det var 0.01 gram hasj eller 100kg så er det ulovlig i Emiratene, da må en vel ta straffen som fortjent!
Vis hele sitatet...
Det blir som å kalle håndhilsing voldtekt.
Sitat av Frazzy
Skjønner ikke hvorfor så mange skal komme med slike men/hva/visst begrunnelser bare fordi mengden var så liten...
Vis hele sitatet...
Hvis du mener hvis er visst feil ord.
Sist endret av zaXu; 3. juni 2007 kl. 14:48.
Sitat av mp34567
Det er ikke nok til å bli straffet du må opp i minst 5 km for fort før det i det hele tatt kan bli noe straff
Vis hele sitatet...
Nettopp...
Nå hadde han sikkert mer enn de 0.01 gram av hasj som ble funnet tidligere da.. Og etter det jeg vet så er hasj også ulovlig i Italia der mannen kom fra?

Og han sa selv i retten at han glemte at hasjen lå i jakken sin, så da har jo han gjort noe ulovlig uansett da, og han fikk sin straff.

Hadde vært noe annet hvis han f.eks kom fra et land der hasj var helt lovlig og han pleide og ha det i jakken sin til tider.
Sitat av Dodecha
Det jeg også synes er litt merkelig er jo at det er flere av landene i midt-østen og sørover som har en kultur som heller ser på alkohol som et narkotikum og cannabis som et akseptert nytelsesmiddel.
Vis hele sitatet...
Jeg finner det veldig lite merkelig. Kulturelle forskjeller. Cannabis er jo (tross allt) mindre farlig enn alkohol.