Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  48 7297
Det er tydeligvis mange her inne som bruker kokain, og jeg lurer på, hvem selger mest av stoffet i landet?
Det sies jo at det er flere "grupper", blant annet Colombianere, Mexicanere, MC miljøet, A/B-gjengen, Red Dragons og Mafia tilknyttet Øst Europa. Hvem er "sjefen"? Og hvor rent er varene som kommer inn, før det er nede på gatenivå?
Colombia -> Nederland/Spania -> Norge

De som tar inn er de som vil tjene penger. Har vært borti alt fra HA til bønder som tar inn og selger..
Sitat av clogn Vis innlegg
Det er tydeligvis mange her inne som bruker kokain, og jeg lurer på, hvem selger mest av stoffet i landet?
Det sies jo at det er flere "grupper", blant annet Colombianere, Mexicanere, MC miljøet, A/B-gjengen, Red Dragons og Mafia tilknyttet Øst Europa. Hvem er "sjefen"? Og hvor rent er varene som kommer inn, før det er nede på gatenivå?
Vis hele sitatet...
Det er det egentlig ingen som vet. Du får ALDRI vite hvem bakmennene er!
Det kan være en hardbanka colombianer med 20 liv på samvittigheten, det kan også være politi sjefen for nord norge. Du vet aldri, og får aldri vite det.

Så spørsmålet blir vannsklig.
Men om du lurer på hvem som ''vidre selger'' det er det jo såklart alt fra MC bander til A-B gjengen!
anbefaller deg å se på dette ; http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/578486 Dokumentar om akkurat det du spør om =)
Sitat av Biffen Vis innlegg
anbefaller deg å se på dette ; http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/578486 Dokumentar om akkurat det du spør om =)
Vis hele sitatet...
Slanger i paradis går mest ut på Hasj, og amfetamin!
Er ikke mye kokain der. Men når Annet Navn tegner ''kartet'' får du en liten demonstrasjon hvordan alle nettverkene fungerer !
Sist endret av meitemark; 24. februar 2018 kl. 23:33.
Trådstarter
11 0
Joda, jeg så de tre episodene av Slanger i paradis, men det nevnes selvfølgelig ikke hvem som er størst
Jeg leser også at Mexicanerne er på vei inn i landet med egne folk og grupper. At det er en gruppe som har hovedansvaret for kokainen i landet, vil det også si at alle under handler fra samme importør? I såfall, hvorfor krangles det om posisjoner?
Er største delen av kokainen fra Colombia? Og hvor ren er den?
Sitat av clogn Vis innlegg
Joda, jeg så de tre episodene av Slanger i paradis, men det nevnes selvfølgelig ikke hvem som er størst
Jeg leser også at Mexicanerne er på vei inn i landet med egne folk og grupper. At det er en gruppe som har hovedansvaret for kokainen i landet, vil det også si at alle under handler fra samme importør? I såfall, hvorfor krangles det om posisjoner?
Er største delen av kokainen fra Colombia? Og hvor ren er den?
Vis hele sitatet...
Det der med at ''MS13'' tar over oslo er jo bare spekulasjoner.
Den meste kokainen i hele verden (ca 80 - 90& ) kommer fra colombia, hvor rent det er ? det spørs hvor ''høyt'' oppe du er, er du en street puser får du dårlig.
Er du en som tar inn kilo / tonn vis, så får du så og si reint produkt.
Sitat av clogn Vis innlegg
Joda, jeg så de tre episodene av Slanger i paradis, men det nevnes selvfølgelig ikke hvem som er størst
Jeg leser også at Mexicanerne er på vei inn i landet med egne folk og grupper. At det er en gruppe som har hovedansvaret for kokainen i landet, vil det også si at alle under handler fra samme importør? I såfall, hvorfor krangles det om posisjoner?
Er største delen av kokainen fra Colombia? Og hvor ren er den?
Vis hele sitatet...
Du vil aldri finne ut hvem som er størst.. hvordan forventer du at noen skal kunne svare deg på om den største delen av kokainen er fra colombia og hvor ren den er? alle svar du vil få her er vill gjetting.. beklager viss jeg er ufin nå ...
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Er du en som tar inn kilo / tonn vis, så får du så og si reint produkt.
Vis hele sitatet...
Det er vel somregel slik at det meste som kommer over grensa i store kvanta er veldig rent, med tanke på at om du har utbøffa kokain(50-50 f.eks.) og du blir tatt, må du uansett betale for om det hadde vært 100% kokain. Derfor bøffer man ut stoffet etter det er kommet over grensa

EDIT: Ser det ble litt lok her. Altså om du blir tatt på grensa var poenget mitt; så veier de hele driten(1kg f.eks). Ergo, hvis det er bøffa 50-50, må du betale for 0.5kg paracet eller whatever du bøffer med
Sist endret av VinumSabbathi; 6. desember 2009 kl. 17:57.
Sitat av VinumSabbathi Vis innlegg
Det er vel somregel slik at det meste som kommer over grensa i store kvanta er veldig rent, med tanke på at om du har utbøffa kokain(50-50 f.eks.) og du blir tatt, må du uansett betale for om det hadde vært 100% kokain. Derfor bøffer man ut stoffet etter det er kommet over grensa

EDIT: Ser det ble litt lok her. Altså om du blir tatt på grensa var poenget mitt; så veier de hele driten(1kg f.eks). Ergo, hvis det er bøffa 50-50, må du betale for 0.5kg paracet eller whatever du bøffer med
Vis hele sitatet...
Ingen av de som tar inn stor kvanta bøffer ut selv.
Dette er da ''under leddene'' Altså gate pushere.
Trådstarter
11 0
Så det vil si det kun er en håndfull her til lands som har tilgang til "ren" kokain?
Og det snakkes om tonnevis, hva anslåes i vekt av hva som importeres av kokain i Norge pr år? (Med tanke på at et beslag på 153kg er enormt stort liksom).

Og det vil vel ikke behøves å gjette stort hvor det kommer fra hvis det kun sitter et par stk som kontrollerer importen..
Sitat av clogn Vis innlegg
Så det vil si det kun er en håndfull her til lands som har tilgang til "ren" kokain?
Og det snakkes om tonnevis, hva anslåes i vekt av hva som importeres av kokain i Norge pr år? (Med tanke på at et beslag på 153kg er enormt stort liksom).

Og det vil vel ikke behøves å gjette stort hvor det kommer fra hvis det kun sitter et par stk som kontrollerer importen..
Vis hele sitatet...
Det er det tollerne tror er ''stort''
Men du har riktig. Kun et lite få tall som har tilgang på rein kokain!
Trådstarter
11 0
Og hva ville et stort beslag vært i miljøet?
Sitat av clogn Vis innlegg
Og hva ville et stort beslag vært i miljøet?
Vis hele sitatet...
Såklart.
Et beslag på 200 kilo vil jo gi en heftig smekk på pungen!

Men jeg tør ikke og si hvor mye tollerne trenger for og knekke miljøet. Da blir det bare spekulasjoner.
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Såklart.
Et beslag på 200 kilo vil jo gi en heftig smekk på pungen!

Men jeg tør ikke og si hvor mye tollerne trenger for og knekke miljøet. Da blir det bare spekulasjoner.
Vis hele sitatet...
Hva ligger egentlig prisen på kokain i Norge? Eneste jeg har hørt er $400 per/g i USA, men det høres jo vanvittig dyrt ut.
Sitat av Muradi Vis innlegg
Hva ligger egentlig prisen på kokain i Norge? Eneste jeg har hørt er $400 per/g i USA, men det høres jo vanvittig dyrt ut.
Vis hele sitatet...
Tror en plass mellom 600 og 1500 er det vanlige.
Ligger som regel på 700-1000kr grammet i oslo.
Trådstarter
11 0
Sitat av High-on-life Vis innlegg
Ligger som regel på 700-1000kr grammet i oslo.
Vis hele sitatet...
Hva er forskjellen på om du får det for 700 eller 1000?
Kvalitet, selgeren eller bydel? Eller andre faktorer?
Det kan da være en blanding av flere faktorer som spiller inn.
Som exo sa: mange faktorer. Kvalitet, tilgjengelighet eller rett og slett det at dealeren er litt lens og smekker på et par hundrelapper ekstra.
Sitat av clogn Vis innlegg
Hva er forskjellen på om du får det for 700 eller 1000?
Kvalitet, selgeren eller bydel? Eller andre faktorer?
Vis hele sitatet...
Prisen kommer ann på hvor godt man kjenner dealeren,kvaliteten på varene,og hvor gode kontakter han du kjøper fra har selv.
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Slanger i paradis går mest ut på Hasj, og amfetamin!
Er ikke mye kokain der. Men når Annet Navn tegner ''kartet'' får du en liten demonstrasjon hvordan alle nettverkene fungerer !
Vis hele sitatet...
Amfetamin er jo øst-blokk-kola
Sist endret av meitemark; 24. februar 2018 kl. 23:33.
Trådstarter
11 0
Ok, jeg skjønner forsåvidt fortjenesten her, når 1 gram koster ca. 1-1,5kr i mellom og sør-amerika Og det er rent i tillegg...
Men er ikke tilgjengeligheten så god nå at prisen bør være lavere?
Tilgjengelighet her ikke noe vi diskuterer på freakforum, men kan si såpass at det varierer veldig.
Hva i alle dager er galt med å snakke om tilgjengelighet? Dette er teoretisk diskusjon.
Bare ikke dra debatten noe lengre inn på priser og tilgjengelighet enn den allerede er, så går det bra.


Sitat av clogn Vis innlegg
Men er ikke tilgjengeligheten så god nå at prisen bør være lavere?
Vis hele sitatet...
Dette er organisert narkotikakriminalitet, ikke julemarkedet på steinerskolen Så lenge folk er dumme nok/har penger nok til å betale tusen kronen for et gram med kokain, så kommer naturligvis ingen til å ville ta seg mindre betalt, uansett hvor god tilgjengeligheten er.
Trådstarter
11 0
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Dette er organisert narkotikakriminalitet, ikke julemarkedet på steinerskolen Så lenge folk er dumme nok/har penger nok til å betale tusen kronen for et gram med kokain, så kommer naturligvis ingen til å ville ta seg mindre betalt, uansett hvor god tilgjengeligheten er.
Vis hele sitatet...
Jojo, det skjønner jeg også, men hvis det er konkurranse på salg og tilgjengeligheten ikke er problemstillingen, vil vel noen måtte senke prisen for å få omsatt varene. Eller er det her et monopol som bestemmer prisene hele tiden?
Alle som selger kokain er nok inneforstått med at man tar så mye penger man får for det. Det er ikke noe problem å få solg dette stoffet i Norge, så selv om tilgjengeligheten skulle øke, så blir alle kvitt varene sine til høye priser så lenge alle forstår og respekterer denne regelen. Skulle noen gå drastisk ned i pris, altså en som driver på et litt høyere nivå enn på gateplan, så må han regne med å bli kontaktet av de andre aktørene på markedet.
Trådstarter
11 0
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/ar...p?artid=582827

Er dette nok en sak som miljøet kaller småfisker? Og som politiet mener er viktige folk
Og påvirker slike ting miljøet/salget overhode?
Sitat av clogn Vis innlegg
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/ar...p?artid=582827

Er dette nok en sak som miljøet kaller småfisker? Og som politiet mener er viktige folk
Og påvirker slike ting miljøet/salget overhode?
Vis hele sitatet...
Tja, 24 KG? og politi mener dette er svært?
Det kommer trailere med flere 100 kg vær uke.

Men det er opptil politi om de synes det er svært, de tar bare små fisk. Men skjønner det ikke helt selv!
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Tja, 24 KG? og politi mener dette er svært?
Det kommer trailere med flere 100 kg vær uke.

Men det er opptil politi om de synes det er svært, de tar bare små fisk. Men skjønner det ikke helt selv!
Vis hele sitatet...
Jasså, så du vet mye om hva som foregår bak teppet du da? Hvor i all verden henter du slike tall fra egentlig? Oslos innbyggere bruker ca 350 kg kokain i året i følge Norsk institutt for vannforskning. Mesteparten av dette blir brukt på Oslos vestkant. I mindre byer og på bygdene går det langt mer i amfetamin enn kokain, men la oss allikevel for ordens skyld gå ut i fra at de bruker like mye kokain over hele landet. Oslos folketall utgjør nesten 12% av Norges befolkning, så tar vi 10% som utgangspunkt, så er vi også svært romslige med tallene.

3500 kg i året delt på 52 uker er ca 67 kilo i uka, og i realiteten så er jo dette tallet langt midre. Hvor mener så du at de resterende hundrevis av kiloene i uka blir av? Tror du kanskje kriminelle syndikater samler opp tonnevis av kokain hvert år for morro skyld?
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Jasså, så du vet mye om hva som foregår bak teppet du da? Hvor i all verden henter du slike tall fra egentlig? Oslos innbyggere bruker ca 350 kg kokain i året i følge Norsk institutt for vannforskning. Mesteparten av dette blir brukt på Oslos vestkant. I mindre byer og på bygdene går det langt mer i amfetamin enn kokain, men la oss allikevel for ordens skyld gå ut i fra at de bruker like mye kokain over hele landet. Oslos folketall utgjør nesten 12% av Norges befolkning, så tar vi 10% som utgangspunkt, så er vi også svært romslige med tallene.

3500 kg i året delt på 52 uker er ca 67 kilo i uka, og i realiteten så er jo dette tallet langt midre. Hvor mener så du at de resterende hundrevis av kiloene i uka blir av? Tror du kanskje kriminelle syndikater samler opp tonnevis av kokain hvert år for morro skyld?
Vis hele sitatet...
Du har vel ikke tenkt og vise meg noen kilder du også da?
Sitat av Mith Vis innlegg
Vis hele sitatet...

Takk *titegn*
Tallene fra Norsk institutt for vannforskning finner du selv på to sekunder hvis du gidder. Forskjellen i bruk av kokain i Oslo kontra resten av landet er noe alle som kjenner litt til miljøene er klar over, men jeg har uansett tatt høyde for at du kan se bort i fra dette argumentet. Folketall og prosentregning regner jeg med at du allerede er kjent med?
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Tallene fra Norsk institutt for vannforskning finner du selv på to sekunder hvis du gidder. Forskjellen i bruk av kokain i Oslo kontra resten av landet er noe alle som kjenner litt til miljøene er klar over, men jeg har uansett tatt høyde for at du kan se bort i fra dette argumentet. Folketall og prosentregning regner jeg med at du allerede er kjent med?
Vis hele sitatet...

Altså, jeg mener ikke at noen fra staten som klatrer nedi kloakken og tar prøver holder til og kunne si at vi (Norge) bruker 350 kg kokain i året.
Det er Oslo som bruker 350kg i året og om du ikke stoler på vitenskapsmenn eller tollere, men velger å tro at det kommer hundrevis av kilo i uka utifra tall du ikke har nevnt opphavet på engang så er det ditt problem. Vi kommer hvertfall ikke til å tro deg.
Sitat av Mith Vis innlegg
Det er Oslo som bruker 350kg i året og om du ikke stoler på vitenskapsmenn eller tollere, men velger å tro at det kommer hundrevis av kilo i uka utifra tall du ikke har nevnt opphavet på engang så er det ditt problem. Vi kommer hvertfall ikke til å tro deg.
Vis hele sitatet...
Oslo, ja!
Da er jeg med

Trodde han mente hele Norge.
Men Ja! Jeg stoler ikke på noen ''kloakk tester'' som fastslår ca 350 kg, det blir bare feil.
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Oslo, ja!
Da er jeg med

Trodde han mente hele Norge.
Men Ja! Jeg stoler ikke på noen ''kloakk tester'' som fastslår ca 350 kg, det blir bare feil.
Vis hele sitatet...
Jaha? og HVORFOR blir det feil kontra din teori om trailerlaster med flere hundre kilo pr uke? (som vi forøvrig enda mangler kilder på)

Eller er du kanskje så dypt inne i kolamiljøet i norge og har såpass kontroll på hva som kommer inn når og hvor?
Sist endret av NoillStress; 10. desember 2009 kl. 12:36.
Du stoler mer på dine egne tilfeldige tall dratt ut av løse luften enn godt begrunnede vitenskapelige studier? Hvorfor? Hva gjør din tilfeldige gjetting mer kvalifisert enn forsningen til et institutt hvor kvalifisert fagpersonell har tatt for seg nettopp denne saken?

Bildet du fremmer av kokainmarkedet her til lands er mildt sagt overdrevet og urealistisk, noe man forstår selv uten tallene til Norsk institutt for vannforskning.

Jeg foreslå forresten at du ser gjennom regnestykket en gang til, siden du ikke forsto de forskjellige tallene for Oslo og Norge.
Var borti en kar som sa han fikset kokain som lå på en 80-90% ren og til en pris som jeg syns huske var 200kr grammet eller noe, Dette skulle vi få fra øst landet en plass av en fra HA. Jeg stoler på det han sier men fikk aldri testet dette pga at man måtte kjøpe minst en kilo i gangen. Jeg sitter ikke akkurat på en haug med penger men tror på det selv om dette virker for godt til og være sant.
I en artikkel i Dagbladet skrev de at en kilo med ren kokain i Bolivia kostet 5000 kroner. En venn av meg som har vært i colombia sier at prisen for et gram ligger på noen få kroner. En kilo ren kokain i Norge er verdt flere millioner på gata. Men alle leddene tar fin profitt.

Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Oslo, ja!
Da er jeg med

Trodde han mente hele Norge.
Men Ja! Jeg stoler ikke på noen ''kloakk tester'' som fastslår ca 350 kg, det blir bare feil.
Vis hele sitatet...

Tenker du blander sammen med tall fra USA hvor kokainbruk er langt mer utbredt. Jeg skal ikke si at kokainmarkedet i Norge er lite, men i sammenligning med amfetamin og hasj er det ikke spesielt stort når det kommer til antall kilo. Det ruller inn flere hundre kilo med hasj hver uke.
Sist endret av Stratops; 10. desember 2009 kl. 20:00.
Sitat av maggieg Vis innlegg
Var borti en kar som sa han fikset kokain som lå på en 80-90% ren og til en pris som jeg syns huske var 200kr grammet eller noe, Dette skulle vi få fra øst landet en plass av en fra HA. Jeg stoler på det han sier men fikk aldri testet dette pga at man måtte kjøpe minst en kilo i gangen. Jeg sitter ikke akkurat på en haug med penger men tror på det selv om dette virker for godt til og være sant.
Vis hele sitatet...
Du tror på det fordeom det virker for godt til å være sant? herregud...
Det jeg mener er at vist jeg hadde fått et slikt tilbud fra noen andre hadde jeg ikke trodd på det... Men det at det er han det kom fra som får meg til å ha litt troa.
Trådstarter
11 0
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
3500 kg i året delt på 52 uker er ca 67 kilo i uka, og i realiteten så er jo dette tallet langt midre. Tror du kanskje kriminelle syndikater samler opp tonnevis av kokain hvert år for morro skyld?
Vis hele sitatet...
Så dere tror/vet at det blir solgt mindre enn 3500kg kokain pr år i Norge?
Hvor mye hasj og amfetamin blir det da solgt?
Sinsykt mye mere... du må huske at kokain er ett "luxus" dop som for det første ikke er bare bare å oppdrive og for det andre er det ikke alle som liker rusen av det..

Kommer du f.eks fra ei lita bygd og kun er vant amf er det overhengende fare for at u ikke kommer til å foretrekke kokain framfor amf..

det er mere ett "nisje" dop eller amf og hasj/pot
Kokainmisbruk på samme nivå som de som røyker en femmer eller skyter opp et gram pepper daglig også langt mindre utbredt. Kokain anses som regel for å være et partydop på grunn av den høye prisen og den kortvarige virkningen. Da vil det følgelig være færre jevnlige kunder som gjør det profitabelt å ta inn veldig store parti.
Kokain er nok det dopet som blir mest blandet ut i Norge. Så pris på kola er egentlig veldig lite relevant. Betaler du 500kr for et g og det bare er 20% så har du jo igrunn kjøpt 0.2 for en sinnsyk gram pris, etc etc etc..etc.

Må ut med rundt 180-200 for 1kilo rent i amsterdam, så det vil jo tilsi at folk som kjøper 1g for rundt 600 i oslo mest sansynlig ikke får det beste....

Kan jo alltids se på beslag og, de fleste som blir tatt på flyplasser o.l rundt i Norge som tar inn 2-3kg kola, er -SKJELDENT- det er renere enn 50%. Så kan man vel være sikker på at dette blir blandet betraktelig før det når forbrukerene..
Dette er de som driver litt for seg selv da, ikke de store kvanta som kommer inn, er som regel 90% rene de, noe som den kokain saken med de damene som går i media nå, hvor det var helt rent.