Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 1756
Heisann! Har endelig klart å sette sammen en side (forum), men er usikker på hva slags "theme" som slår an. Hva synes dere? Er f.eks overskriften tøff nok? Sjekk siden her
"let i forum" knappen kan for eksempel hete "Søk"

Ellers syns jeg siden ble litt vel blå og siden det er ett phpbb forum er det vel ikke så mye å si, forum software'n begrenser jo side designet en hel del...
Ganske fint og oversiklig utseende men litt mye blått der, kanskje fikse noe fler farger?
Ja det er ikke det verste jeg har sett, men det er for mye ting og tang på forumet og leselig stoff på siden.

Feks
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet
You can attach files in this forum
You can download files in this forum
Spawn2's Avatar
Trådstarter
Sitat av Sabbi
Ja det er ikke det verste jeg har sett, men det er for mye ting og tang på forumet og leselig stoff på siden.

Feks
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet
You can attach files in this forum
You can download files in this forum
Vis hele sitatet...
Takker for tilbakemldinger. Når det gjelder "ting og tang", så er dette informasjon til brukerne at dem ikke har registrert seg og kan da kun lese innleggene, men ser også at det trengs litt mer konfigurason i Admin-panelet. Jeg skal prøve å få til litt mer farger, er enig at det ble litt vel blått
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Ga meg overhodet ingen assosiasjoner med musikk. Beklager.
Spawn2's Avatar
Trådstarter
Sitat av Kakcoo
Ga meg overhodet ingen assosiasjoner med musikk. Beklager.
Vis hele sitatet...
Hmm...hvis du ser nøye så er det ingen direkte "musikk-side", men kjøp og salg av musikk, brukerne seg imellom. Det trengs vel ikke være et "musikk-tema" på siden for det....eller?
Sitat av Kakcoo
Ga meg overhodet ingen assosiasjoner med musikk. Beklager.
Vis hele sitatet...
den er jeg litt enig i... hve med å bruke kansje en platespiller i "logoen" ?
Spawn2's Avatar
Trådstarter
Sitat av t33zr
den er jeg litt enig i... hve med å bruke kansje en platespiller i "logoen" ?
Vis hele sitatet...
Tja, tanken streifet meg og...god idè det...får leke meg litt i Photoshop jeg
Vinyl = Musikk.
Og derfor så synes jeg retten og sletten du skal tenke over temaet. Kanskje bruke noen av original fargene til vinylen. Noe som kan bli utrolig stygt hvis du ikke bruker det "riktig"!

edit: og når jeg gikk inn på Din profil linken øverst. Flyttet siden seg ca. 3-5 pixler til høyre
Sist endret av thomaseh; 1. mars 2006 kl. 13:29.
Igrunn synes jeg det rett og slett er for mange forumer i ett forum, om du skjønner. :/
Det gjorde det ganske uoversiktlig. Dessuten virker det som om det er et IT-forum.
Hva dreide dette forumet seg om? Undervannsmusikk? Fant ikke noe som musikk med en gang... Men du skal ha skryt for headeren din. Den var jævla kul, men jeg fikk ikke noen assosiasjoner til det du skulle.

Et slikt musikkforum ville jeg kansje kunne tenke meg å skrive på. Men da hadde jeg stilt en del krav

Jeg skal kunne lese det som står der lett, jeg skal ikke bli forstyrret av dill som sliter ut øynene mine.

Se på feks Klanens forum -> www.klanen.no/forum - dette blir for kjedelig, mens nFF blir perfekt. Veldig lett og lese her, som jo er det viktigste. Prøv så langt det er mulig å ha svart/blå tekst mot rød bakgrunn.

Knappene øverst var umulige og lese, og det var altfor mange underforumer... Mange av dem kan slåes sammen. Skipp ut alt annet en det som er helt nødvendig. Jeg synes kansje du hadde altfor mange salgsforumer. Lag heller to forumer for dette - Salg - Kjøp.

Jeg likte forøvrig designet som det var. Men det ga meg ingen assosiasjoner til musikk eller lyd. Følte at jeg satt på et forum som dreide seg om et slags dataspill som foregår under vann. WipeOut Deepsea el... Prøv å bruke klassiske musikkfarger, se på gamle Vinylcovere, bruk elementer derfra, feks denne ringen som er midt i en skive. Det er noe du kunne ha brukt der, gir assosiasjoner med en gang.
Sist endret av Thedeeq; 1. mars 2006 kl. 14:07.
Hvis du skifter litt farger (forsatt blått) men likevell ikke BARE blått, så kan det designet slå ann =)
Headeren assosierte jeg med en "dyster side for alt som har gått galt innen fotball" - seriøst! Kult laget, men ikke noe som helst grafikk relatert til siden, syntes nå jeg. Den tingen til venstre ligner jo på en fotball...
Sist endret av Connection; 1. mars 2006 kl. 14:26.
Syns det rett og slett var et makkverk. Så du hadde reklamert for forumet på panorama.. Spennende prosjekt, men dårlig utførelse. Du må tenke mye mye mer på layoutet. Det passer ikke i det hele tatt til temaet ditt.
Syns looken på knappene, og noe av dette industrial-aktige som dukker opp enkelte plasser krasjer med resten av designet.
Sist endret av maedhros; 1. mars 2006 kl. 21:17.
Lag ditt egent Da blir det mer personlig og bedre tilpasset det som forumet skal vere til
Oi, her var det blått!
Enig med semfic at jeg tenkte på fotball med en gang jeg kom inn..
Kanskje skift bakgrunns fargen til grått? Få litt mer leselig skrift på knappene. Bokstavene sto litt tett inntil hverandre. Noe om de stripene der som minner meg om Coca-Cola
Ellers var det ganske stilig
Spawn2's Avatar
Trådstarter
Sitat av Waffel
Syns det rett og slett var et makkverk. Så du hadde reklamert for forumet på panorama.. Spennende prosjekt, men dårlig utførelse. Du må tenke mye mye mer på layoutet. Det passer ikke i det hele tatt til temaet ditt.
Vis hele sitatet...
Makkverk er vel litt drøyt å si....men, kritikk mottatt med smil, jeg kommer til å fixe endel på utseende, både i farger og med litt mer "musikk i"..takk for alle tilbakemeldinger!
Uhm, du har satt opp phpBB og brukt et ferdig-skin?

Hva med å prøve å lage noe selv?
Sitat av Goophy
Uhm, du har satt opp phpBB og brukt et ferdig-skin?

Hva med å prøve å lage noe selv?
Vis hele sitatet...
om så er tilfelle, så er det minuskred til trådstarter.
Spawn2's Avatar
Trådstarter
Sitat av Goophy
Uhm, du har satt opp phpBB og brukt et ferdig-skin?

Hva med å prøve å lage noe selv?
Vis hele sitatet...
Ja, selvfølgelig er det et ferdig skin, det står jo nederst på siden hvem som har laget det, ikke noe å legge skjul på det. Jeg ville bare få en liten pekepinn på hva folk liker og ville hatt av farger osv. Det eneste jeg har forandret er er litt på logoen på toppen!
Japp, men jeg synes du burde prøve å lage noe selv uansett.
Er ikke så veldig vanskelig og gir det hele et mye mer personlig preg.
Mulighetene for tilpasning for temaet blir da også en god del større, feks. få inn noe grafikk med vinylplater på.
Spawn2's Avatar
Trådstarter
Joda, det er det som er meningen her