Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 985
hadde et prog før som man kunne ta et bilde ... og så velge foreks 100 andre bilder ... så ble det sån at alle de 100 ble sotti sammen sån at det så ut som det ene bilde .. lurte på om noen vet hva dette proget heter.
Tillater meg å bumpe denne tråden, da jeg faktisk lurer på det samme.
Neutral Good
Mith's Avatar
Hæ?
Er det bare jeg som ikke helt fikk med meg hva det spørres om her?
Vil du ha et program som setter sammen 100 bilder til 1 bilde?Slik feks?
Et program til å lage mosaic bilder med, er det det du vil ha?

Kanskje dette kan hjelpe.
Sist endret av Mith; 20. juli 2006 kl. 12:40.
Hvis jeg forsto han riktig tror jeg kansje han er ute etter et program som setter samme flere bilder til et, feks om du har tatt flere screenshot så legger han dem inn samme til et stort bilde, men at de går i X x X bilder. Har hørt om et program, men husker ikke helt hvor jeg fant det.
Kan hende han mener "morph", skjønt morphe 100 bilder ...
nåvel, i så fall er denne gratis: http://www.snapfiles.com/get/sqirlzmorph.html
mofo_ja's Avatar
Trådstarter
78 0
Si du tar et bilde av deg..... og så velger du 100-1000 andre bilder og så blir de sotti sammen i småe firkanter sån at det ser ut som det ene bilde.....
Det kalles mosaikk. Mith postet et eksempel tidligere i tråden. Selv har jeg ingen anelse om hvilke bilderedigeringsprogram som har denne egenskapen, men jeg ville anbefalt deg å søke litt rundt på google.

Om du har Photoshop installert kan det hende at denne linken kan hjelpe deg.

Håper jeg har vært til hjelp.
er det et slikt bilde du tenker på?

Edit: så ikke urlen lenger oppe, beklager.
Sist endret av Keyser Söze; 21. juli 2006 kl. 01:14.
mofo_ja's Avatar
Trådstarter
78 0
Sitat av Mushy
er det et slikt bilde du tenker på?

Edit: så ikke urlen lenger oppe, beklager.
Vis hele sitatet...
Jepp.... er sån bilde.....
Guide med hva slags program du må bruke, og hvordan: http://www.engadget.com/2004/10/19/h...photo-mosaics/

Den vanskeligste delen er å finne nok små-bilder.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Noen som vet hvordan dette gjøres i photoshop?
Hvorfor skulle dette kunne gjøres i Photoshop? Jeg tror du trenger et program som er utviklet med den funksjonen, ikke et program som er laget for etterbehandling av bilder. det kan være jeg tar feil, men tror nok at du er nødt til å jobbe manuelt i photoshop.
Sitat av Mushy
Hvorfor skulle dette kunne gjøres i Photoshop? Jeg tror du trenger et program som er utviklet med den funksjonen, ikke et program som er laget for etterbehandling av bilder. det kan være jeg tar feil, men tror nok at du er nødt til å jobbe manuelt i photoshop.
Vis hele sitatet...
Tja ikke nødvendigvis. Du kan nok mest sannsynlig skrive et slags script i ps som gjør dette for deg. Søk på google.